Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2010, 23:53
Verwijderd
Ik heb ook vorig jaar ergens besloten om het eens maandelijks bij te houden. Wel handig, dat management, dan kan het iig nooit uit de hand lopen
Advertentie
Oud 05-04-2010, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Pak gewoon het bedrag wat je aan het begin van de maand hebt trek je vasten lasten er al van af rond alles af op hele euro's (het liefs naar boven) en houd dan bij hoeveel je hebt niet heel moeilijk toch?
Ja, maar jij als 16-jarige zal niet zoveel vaste lasten hebben als wij huur betalende, boodschappen betalende, zelf kleding betalende, etentjes betalende op onszelf wonende grote mensen
Oud 05-04-2010, 23:58
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ja, maar jij als 16-jarige zal niet zoveel vaste lasten hebben als wij huur betalende, boodschappen betalende, zelf kleding betalende, etentjes betalende op onszelf wonende grote mensen
Zelfs dat zou ik nog bij kunnen houden. Denk ik
Verwijderd
Citaat:
Pak gewoon het bedrag wat je aan het begin van de maand hebt trek je vasten lasten er al van af rond alles af op hele euro's (het liefs naar boven) en houd dan bij hoeveel je hebt niet heel moeilijk toch?
Laten we even voorop stellen dat ik er geen held in ben. Maar ik ontvang op verschillende momenten geld van mijn pa en dat geld wordt ook weer op een bepaalde tijd afgeschreven. Sommige vaste lasten zijn variabel en soms alles tegelijkertijd. Soms kan ik wel werken, soms niet. Ik let nooit op prijzen dus soms dan heb je wel eens een sloeberweek er tussen zitten. Als je kaartjes/vliegtickets/creditkaartkosten 3 maanden vooruit boekt komt het ook niet even goed uit. Nou ja prima, maar het is niet altijd even gemakkelijk omdat je het stiekem toch wel echt om de zoveel dagen bij moet houden
Verwijderd
Citaat:

Als het toch eens zo makkelijk was, Jaspertje
Oud 05-04-2010, 23:59
Verwijderd
En dat moet ik dus ook weer gaan doen
Oud 05-04-2010, 23:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ohja en vinden jullie mij een persoon die zo'n exceldocumentje heeft en ook bij houdt?
mijn ex deed dat, en dan echt enorm uitgebreid
Oud 06-04-2010, 00:00
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:

Als het toch eens zo makkelijk was, Jaspertje
Voor mij is het zo makkelijk En anders maak je idd gewoon een excel bestandje!
Verwijderd
Citaat:
mijn ex deed dat, en dan echt enorm uitgebreid
Oh dat ben ik echt zooooo niet
Martiño
Martiño is offline
maar ik heb voor mezelf nu ook wel een beetje een begroting gemaakt, om te kijken wat ik me de komende maanden kan veroorloven
Oud 06-04-2010, 00:03
Verwijderd
Ik doe het in Word, maar eigenlijk is excel beter, want dat scheelt uitrekenen ;o Maar ik eh, excelleer niet in excel
Oud 06-04-2010, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Voor mij is het zo makkelijk En anders maak je idd gewoon een excel bestandje!
Ja, maar jij woont niet op jezelf en hoeft niet je eigen geld te verdienen.
En wat WT al zegt; je krijgt niet altijd op dezelfde tijden geld en ik ga ook niet bij de AH zitten rekenen wat ik uit kan geven aan mijn avondeten. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik een beetje een luxe-eter ben; zalm, soms sushi, lekker brood van de bakker, verse vruchtensappen etc. Maar goed, dat is dus allemaal niet heel makkelijk te voorspellen. En verder ben ik veel onderweg, koop ik weer eens een broodje op het station.. Dat tikt gewoon aardig aan allemaal. En daarnaast dan nog veel onverwachte uitgaven.
Oud 06-04-2010, 00:07
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
.
Wat is dat voor nonsense ik krijg van mijn ouders 18 euro in de maand, eten en 1 keer in het half jaar nieuwe kleren de rest komt allemaal omdat ik bijna 20 uur in de week werk hoor
Oud 06-04-2010, 00:08
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar ik eh, excelleer niet in excel
::;D;DD
Citaat:
En wat WT al zegt; je krijgt niet altijd op dezelfde tijden geld en ik ga ook niet bij de AH zitten rekenen wat ik uit kan geven aan mijn avondeten. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik een beetje een luxe-eter ben; zalm, soms sushi, lekker brood van de bakker, verse vruchtensappen etc. Maar goed, dat is dus allemaal niet heel makkelijk te voorspellen. En verder ben ik veel onderweg, koop ik weer eens een broodje op het station.. Dat tikt gewoon aardig aan allemaal. En daarnaast dan nog veel onverwachte uitgaven.
Ja, dat onregelmatige tikt wel aan, en dan ook nog eens dat je vaak dingen moet voorschieten...

Ik dacht trouwens dat ik nu een heel lastige financiële periode in zou gaan, maar dat valt eigenlijk wel mee. M'n ex zegt dat hij geen bijdrage meer van mij verwacht omdat ik maar zo weinig in Helmond woon, en m'n moeder wil er ook niks van weten. Komt wel fijn uit, want weinig gewerkt de afgelopen weken.
Oud 06-04-2010, 00:09
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wat is dat voor nonsense ik krijg van mijn ouders 18 euro in de maand, eten en 1 keer in het half jaar nieuwe kleren de rest komt allemaal omdat ik bijna 20 uur in de week werk hoor
Moet jij je huur, belastingen, verzekeringen, schoolgeld, gas, water, licht, internet enzovoorts dan allemaal zelf betalen?
Oud 06-04-2010, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Dan nog is jouw situatie totaal niet te vergelijken met die van Absinthe.
Oud 06-04-2010, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Ok, nou goed, dan verdien je wel wat. Maar het is niet noodzakelijk dat je het verdient. Want je hebt heel veel vaste lasten dus niet.
Ik vind het trouwens heel bijzonder dat je 20 uur per week kan werken als je studeert, maar dat is weer een ander verhaal
Oud 06-04-2010, 00:12
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Moet jij je huur, belastingen, verzekeringen, schoolgeld, gas, water, licht, internet dan allemaal zelf betalen?
Ik zit nog in mijn ouders verzekering's pakket en ik woon thuis dus dat is normaal dat ik dat niet hoef te doen (En niet zeggen dat je dat ook mee moet rekenen want dat zou je ook niet tegen iemand van 21 zeggen die nog thuis woont.) En voorderest is het alleen school wat ik vergeten ben.
Oud 06-04-2010, 00:13
Verwijderd
Twintig uur werken, allemachtig, daar heb je toch geen tijd voor!
Verwijderd
Het gaat er ook over de hoeveelheid financiële verantwoordelijkheden die je krijgt als je op jezelf woont. Niet over hoeveel je werkt en wie wat betaalt.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ok, nou goed, dan verdien je wel wat. Maar het is niet noodzakelijk dat je het verdient. Want je hebt heel veel vaste lasten dus niet.
Ik vind het trouwens heel bijzonder dat je 20 uur per week kan werken als je studeert, maar dat is weer een ander verhaal
Ik heb hier al meerdere malen verteld dat ik onder mijn niveau zit
Verwijderd
Ik duik m'n nest in, welterusten!
Verwijderd
nja jasper als jij een keer krap zit is het zovan "oh een weekje niet uit ok" en je kan niet zeggen van "oh een weekje geen gas ok"
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Twintig uur werken, allemachtig, daar heb je toch geen tijd voor!
2 avonden van 6 uur en 1 weekend dag van 8 uur.
Oud 06-04-2010, 00:15
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
nja jasper als jij een keer krap zit is het zovan "oh een weekje niet uit ok" en je kan niet zeggen van "oh een weekje geen gas ok"
Denk je dat ze ooit weinig geld zouden hebben als ze niet gingen stappen o.d?
Verwijderd
Citaat:
Ik zit nog in mijn ouders verzekering's pakket en ik woon thuis dus dat is normaal dat ik dat niet hoef te doen (En niet zeggen dat je dat ook mee moet rekenen want dat zou je ook niet tegen iemand van 21 zeggen die nog thuis woont.) En voorderest is het alleen school wat ik vergeten ben.
Dat zeggen we wel, want jij probeert jezelf nu ook met ons te vergelijken terwijl jij gewoon in een heel andere situatie zit
Verwijderd
een weekenddag lukt mij ook nog wel, maar doordeweeks heb ik echt geen tijd daarvoor
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik duik m'n nest in, welterusten!
Laterr
Oud 06-04-2010, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Denk je dat ze ooit weinig geld zouden hebben als ze niet gingen stappen o.d?
Ik begrijp deze zin niet...
Verwijderd
Sowieso 20 uur in de week op de middelbare is niks, want op de middelbare voer je toch nooit iets uit.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Deze discussie hebben we al eerder gehad. Het gaat er niet om dat je al genoeg verdient (is prima hoor, want er zijn zat mensen van jouw leeftijd die te lui zijn om een halve dag te werken en teren op de zak van hun ouders), maar je zit op dit moment totaal niet in een positie waar je je zorgen hoeft te maken over je financiële situatie. Er wordt nog steeds voor je gezorgd, je hoeft alleen een paar luxe zaken zelf te betalen.
Oud 06-04-2010, 00:18
Verwijderd
Minke ik wil best je loverboy worden hoor! Of andersom
Oud 06-04-2010, 00:18
Martiño
Martiño is offline
kut ik moet eens slapen, ik moet morgen weer vroeg op. Eerst mn tas naar Helmond brengen, en daarna naar Nieuwegein. ;x
Oud 06-04-2010, 00:19
Verwijderd
Goedemorgen allen.
Verwijderd
Ga jij morgen ook naar Fizzle Martin?
Verwijderd
Citaat:
Sowieso 20 uur in de week op de middelbare is niks, want op de middelbare voer je toch nooit iets uit.
Ik zit 40 uur per week, school en huiswerk.
Oud 06-04-2010, 00:20
Verwijderd
En nu slapen!
Martiño
Martiño is offline
Oh heeej, dat is wel goed nieuws, er gaat een spitstrein naar Eindhoven, dan heb ik tenminste een goede busaansluiting.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik doe al MBO
Verwijderd
Ik moet verdomme om 7 uur op, en ik word al twee dagen om 11 uur wakker, terwijl ik twee dagen paaspop heb gehad. Ik word niet meer moe, ben ik bang
Oud 06-04-2010, 00:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ga jij morgen ook naar Fizzle Martin?
Ik probeer het, ik zit morgen in het ziekenhuis in Nieuwegein, en als ik daarna nog energie en tijd heb probeer ik het wel ja. Ben jij er ook?
Oud 06-04-2010, 00:21
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik begrijp deze zin niet...
Dat als jij geen leuke dingen als uitgaan zou doen je ook nooit geldproblemen zou hebben in ieder geval niet zo snel. Dat interpreteerde Sigmund namelijk.
Oud 06-04-2010, 00:22
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik moet verdomme om 7 uur op, en ik word al twee dagen om 11 uur wakker, terwijl ik twee dagen paaspop heb gehad. Ik word niet meer moe, ben ik bang
Ik ben morgen vrij
Oud 06-04-2010, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Dat als jij geen leuke dingen als uitgaan zou doen je ook nooit geldproblemen zou hebben in ieder geval niet zo snel. Dat interpreteerde Sigmund namelijk.
Nee, hij had het over het verschil tussen ons als we even geen geld hebben.
Bij jou is het dan:
'Even een keer niet uitgaan'.
Bij ons is het:
'Even geen gas' of 'Even een week niets eten'.
Oud 06-04-2010, 00:23
Verwijderd
@ Discussie in het vorige topic: Die Zakmes-Olivier werkt tegenwoordig bij het Amsterdamse Fonds voor de Kunst.

(Rationeel naamzoek, ook.)

[edit] Hier! Derde van boven.
Oud 06-04-2010, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Ik probeer het, ik zit morgen in het ziekenhuis in Nieuwegein, en als ik daarna nog energie en tijd heb probeer ik het wel ja. Ben jij er ook?
Ik ben er rond kwart voor 10 / 10 uur want moet nog eerst werken.
Oud 06-04-2010, 00:24
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Deze discussie hebben we al eerder gehad. Het gaat er niet om dat je al genoeg verdient (is prima hoor, want er zijn zat mensen van jouw leeftijd die te lui zijn om een halve dag te werken en teren op de zak van hun ouders), maar je zit op dit moment totaal niet in een positie waar je je zorgen hoeft te maken over je financiële situatie. Er wordt nog steeds voor je gezorgd, je hoeft alleen een paar luxe zaken zelf te betalen.
Zeg ik dan dat ik het nu zou redden? Ik zeg alleen dat ik waarschijnlijk mijn uitgaven wel bij zou kunnen houden
Oud 06-04-2010, 00:24
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik ben er rond kwart voor 10 / 10 uur want moet nog eerst werken.
Mag ik morgen niet bij je blijven proefslapen voor als we naar pann gaan?
Oud 06-04-2010, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Goedemorgen allen.
Net wakker?
Oud 06-04-2010, 00:26
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Nee, hij had het over het verschil tussen ons als we even geen geld hebben.
Bij jou is het dan:
'Even een keer niet uitgaan'.
Bij ons is het:
'Even geen gas' of 'Even een week niets eten'.

Ja maar de reden dat jullie even geen geld hebben komt 90% van de keren door uitgaan e.d alleen als je dat dus niet in de gaten houd heb je idd even geen gas.

Regels voor berichten