| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Blijft vaag zo.
|
|
|
|
Terwijl Daboman naar achteren liep – weg van de voortuin – merkte hij op dat de mensen in de tuin dezelfde wazige blik hadden als de man die hem aangevallen had. Het waren te veel mensen om in z’n eentje in bedwang te houden, en hij kon ze onmogelijk allemaal neerschieten. Niet alleen zou Absinthe helemaal flippen, hij zou aan zijn superieuren nooit kunnen uitleggen waarom hij 20 man had neergeschoten. Daboman liep verder het huis in en kwam in de huiskamer aan. Hij zag, door een groot raam in de achterwand van het huis, dat er achter het huis een bos was. Op zoek naar een achterdeur ontdekte Daboman dat er geen was en zag geen andere uitweg dan zich een weg te banen door het raam heen. Met een indrukwekkende sprong lanceerde hij zich door het raam en verdween tussen de bomen.
---- “Denk je dat het al gebeurd is?” vroeg Hanneke aan Wammus. “Nee,” antwoordde zijn assistent haar, “die verdomde Amerikaan is veel te slim om door een stel mongolen gepakt te worden, hij is waarschijnlijk ontsnapt.” “Dat zal de grote baas niet fijn vinden.” “Ach, misschien heeft die – wat was zijn naam ook alweer?” “Daboman.” “Misschien heeft die Daboman begrepen dat hij hier niet meer welkom is en is hij terug gaan naar zijn eigen godvergeten land!” ---- Ondertussen in de Verenigde Staten, bij de FBI “Godverdomme! Volk, Volk! Ik kan Daboman niet bereiken.” schreeuwde Absinthe door haar koptelefoon. Ze zat achter één van de vele computers op de bovenste verdieping van een heel hoog gebouw. Omdat de missie zeer delicaat was waren alle computers, behalve die waar Absinthe en een paar andere vertrouwde mensen achter zaten leeg. Volk kwam haar kantoortje – dat zich achter in de ruimte bevond – uitgerend. “Hoe bedoel je “Je kunt hem niet bereiken?"” Volk was een uitzondering in haar vak. Ze was aan het hoofd gesteld van de missie om de dochter van de president terug te halen – ja, terug te halen, want er was geen denken aan dat het niet zou lukken. Als hoofd van de missie stond ze ook direct in verbinding met de president en was het ook haar taak om al het nieuws, goed of slecht, door te brieven aan de president. De president genaamd Christian O. Graham werd, om alles zo geheim mogelijk te houden, Onait Sirch genoemd. “Ik weet het niet. Zijn satelliettelefoon bevindt zich nog in het huis waaruit hij laatst contact met ons had opgenomen, maar hij reageert niet op mijn oproepen!” Absinthe was de wanhoop nabij. “Hij moet het huis verlaten hebben en zijn telefoon in het huis vergeten of verloren hebben.” zei Volk. Absinthe kon met moeite de uitroep No shit, Scherlock! in haar hoofd houden. “Wat moeten we doen?” vroeg Absinthe. “We moeten er nog iemand heen sturen. Maak alles klaar om agent Wheezle naar Spanje te sturen, dan bel ik haar op.” zei Volk, terwijl ze zich weer haar kantoortje in haastte. “Wheezle, met Volk, jij gaat naar Spanje. Instructies volgen als je in het vliegtuig zit.” “Begrepen.” Wheezle kon haar ogen niet geloven. In haar schoot lag eenzelfde map als Daboman had gekregen. De dochter van de president ontvoerd! Uit het Witte Huis! Maar waar Wheezle zich het meest over verbaasde was dat zij Daboman moest gaan helpen. Daboman, out of all people! Ze kon niet geloven dat Daboman haar hulp echt nodig had, maar aan de andere kant begreep ze dat de president (nou ja, Volk) geen risico’s wilde nemen. In Spanje aangekomen ging Wheezle discreter om met wie ze om hulp vroeg dan Daboman. In feite vroeg Daboman niemand om hulp, maar zocht (en vond) het huis met behulp van een GSM-apparaat. In het huis vond ze meer dan ze had willen zien. In de keuken lag een rottend lichaam dat zo ver heen was dat het enkel met een DNA test geïdentificeerd zou kunnen worden. In de woonkamer vond ze een gebroken raam en buiten, tussen al het glas vond ze een satelliettelefoon. Wheezle stond op het punt om met haar eigen telefoon Absinthe op te bellen, toen ze bedacht dat het wel leuk zou zijn als ze dat met de telefoon van Daboman deed. Ze pakte Daboman’s telefoon op en drukte de nul in. Ze hoorde een gil en daarna een doffe klap. Toen hoorde ze een tijdje enkel geruis. Na een paar minuten hoorde ze een voor haar onbekende stem. “Hallo, agent Wheezle. Vanaf nu ben ik je contactpersoon. Absinthe is bij het zien van Daboman’s nummer zo erg geschrokken dat ze een hartaanval heeft gehad en is overleden. Wat voor nieuws heb je?” Absinthe is opgehangen! Ze was slechts een dorpeling. De wolven hebben morgen tot 20.30 de tijd om hun hapje te kiezen, de tovenaar en de ziener hebben net zoveel tijd om hun kunstjes te doen. 1. Onait Sirch 2. Daboman 3. Little Phoebe 4. snoopy 5. Dott 6. Hanneke 7. Wheezle 8. Lucky Luciano 9. sann 10. Wammus 11. Absinthe (dorpeling) 12. Severus 13. Volk blauw = opeghangen rood = opgegeten
Laatst gewijzigd op 02-08-2010 om 21:59. |
|
|
|
||
|
Citaat:
En ik denk dat Severus er hetzelfde over denkt. Was jij trouwens ook niet degene die me adviseerde om Absinthe te stemmen?
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb nog geen theorien, overigens, alleen dat er wellicht een wolf/verrader in het rijtje onder wheezle staat. |
|
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Wel lijkt het me vrijwel uitgesloten dat beide wolven in de hoofdrijtjes staan: ze zijn maar met z'n tweeën dit spel, dus het lijkt me wel aannemelijk dat ze het rustig aan doen en geen onnodige risico's gaan nemen (zeker niet in het beginstadium van dit spel). Dus één van de wolven staat niét in het rijtje van Wheezle en Absinthe, en mogelijke wolf-kandidaten zijn dan dus: Dott, Lucky Luciano en Daboman. Dat zijn dus maar 3 mensen, dus als we er even van uitgaan dat mijn theorie klopt, zouden we na het afgaan van deze drie mensen al eens snel de eerste wolf te pakken kunnen hebben. 't Zou in ieder geval wel een snellere weg zijn dan het eerste wolf-slachtoffer uit het Wheezle-rijtje of Absinthe-rijtje proberen te halen, me dunkt (want die tellen immers meer mensen). Citaat:
Een post met zo'n deftig woord als 'delirant' er in en dan zo'n klassieke spelfout.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
@Severus: wat ook nog kan is 1 wolf bij Absinthe en 1 wolf bij Wheezle. En dan de verrader in het korte "anders"-rijtje, maar gestemd op absinthe. Volgens mij is het inderdaad wel vrij zeker dat er een bad guy in het "anders"-rijtje staat, ik weet geen andere manier om de uitslag rond te krijgen. Nouja, de verrader die in het Wheezle-rijtje staat en totaal iemand anders stemt, maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk. Ik zou er in ieder geval niet zo snel op gekomen zijn. Gelukkig stond Lucky luciano toch al in mijn verdachte-rijtje. Dott weet ik nog niet, ik vind Lucky luciano dan verdachter. Zelf ga ik natuurlijk ook niet helemaal vrijuit, maar aangezien ik moeilijk mezelf kan verdenken vind ik lucky luciano nu zeer verdacht.
|
|
|
|
Mja, een dorpeling, was te verwachten. We waren wel erg goed geweest als we in ronde 1 een bad guy hadden gepakt. Het valt me wel op dat de verdenkingen nu al heel snel door het spel vliegen
@Severus: Juist omdat wij zouden denken dat de wolven niet in de hoofdrijtjes zouden gaan staan, hebben ze dat misschien gedaan. Zoals wij ons in hun verplaatsen, doen zij dat ook bij ons en daarom vind ik dat we dat niet kunnen uitsluiten. Ik denk dat er in ieder geval een wolf onder Wheezle staat en dat die redelijk vroeg gestemd heeft, eigenlijk te vroeg en met een goede (lees: Random.org) reden daar is gaan staan en dus niet wilde en/of kon wisselen omdat dat teveel zou opvallen. De kans dat de verrader onder Wheezle staat en is gewisseld, is natuurlijk ook een mogelijkheid. Sowieso staat Severus op mijn lijstje, samen met Sann (sorry schat, maar die twijfels van je maken het er niet beter op) en Wammus, meer omdat ik nog niks van hem heb gehoord én omdat hij onder Wheezle staat. Snoopy ben ik ook niet helemaal zeker van, omdat ze vaag deed over haar stem, en hoewel ik natuurlijk blij ben dat die niet naar mij ging, wil dat niet zeggen dat je nu gelijk onschuldig bent.
|
|
|
|
Oh, 2 wolven in het weezle-rijtje kan natuurlijk ook nog. Maar ik had de indruk dat het een aardig lange tijd gelijk op ging, maar is het dan niet een beetje riskant om allebei op weezle te gaan stemmen? Allebei in Absinthe kan natuurlijk nooit, want dan zou weezle eruit moeten vliegen.
Dus er staat sowieso niet meer dan 1 wolf bij Absinthe. Dat betekent ook dat als we een wolf vinden in het Absinthe-rijtje we daar niet meer hoeven te zoeken
|
|
|
|
Het lijkt me een beetje dom om met zn tweeën in hetzelfde rijtje te gaan staan als er maar 2 wolven zijn. In het vorige spel deden we ook wel eens 2-2, maar toen waren we met zn vieren en een evilziener en verrader, dus dat was gewoon veel makkelijker.
De wolven hebben alleen de verrader om op te rekenen, denk niet dat ze zichzelf de dood in gaan jagen door samen in een rijtje te gaan staan.
|
|
|||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
@Severus: zo denk ik er dus ook over, dus een bad guy in het rijtje Dott, Daboman, Lucky luciano is wel erg aannemelijk dan imo. Ik vraag me ook af wat Dott er van vindt en of haar de opmerkelijke post van lucky luciano ook opgevallen is. Dat telt wel op natuurlijk. Ik zou eigenlijk de ziener willen vragen om 1 van deze 3 mensen te bekijken.
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
Die sowieso was niet alleen voor jou bedoeld, maar voor iedereen ("Sowieso dat iedereen in Wheezle's lijstje staat verdacht is voor mij."). Dat ik bij de andere 3 wel een reden heb, is voor jou dus des te beter, aangezien ik bij de anderen nóg een reden heb om ze te verdenken en ik jou alleen verdenk vanwege je positie in de stemlijst. Ik hoop dat het nu wel duidelijk voor je is.
|
|
||
|
Citaat:
Ik denk dat in zowel het Wheezle als het Absinthe rijtje een wolf heeft gestaan en de verrader de doorslag heeft gegeven, wat dan wel zou betekenen dat of jij of LL de verrader zou moeten zijn, en in dat geval zou ik toch meer mijn geld op LL zetten. edit: ik heb ff die post van LL opgezocht, en ik snap je punt wel, al zou ik hem daar niet meteen extra verdacht om vinden, maar dat kan ook zijn omdat ik nog niet heel veel spellen met hem gespeeld heb. edit2: Morgen is de crematie, dus ik zal alleen mijn stem doorgeven.. ik lees donderdag wel bij
Laatst gewijzigd op 03-08-2010 om 08:39. |
||
|
|
|||
|
Citaat:
Maar even serieus: je plempt een verdachtenlijstje neer, maar je zet er helemaal niet bij waarom. Dus: uitleg please? Citaat:
sorry hoor, maar 'zo vaag over mijn stem'? Wat was er vaag aan? Ik heb steeds duidelijk gezegd op wie ik stem én waarom.En dan mijn verdachten: ik denk ook dat er een wolf in het wheezle-rijtje staat. Absinthe dus sowieso niet, dan blijven er nog 4 over, waaronder ikzelf. Van die 3 vind ik sann het verdachtst, zij is de enige van wie ik het idee heb dat ze anders speelt dan anders. Aan de andere kant hebben we nog erg weinig van Wammus gehoord natuurlijk. Hij speelt wel vaker de stille wolf, dus ik vind dat we hem niet zomaar over het hoofd mogen zien. En Severus: tsja. Die vind ik niet speciaal verdacht nog, maar, zoals ze zelf steeds zegt, ze is een ervaren speler. Ik denk niet dat ze zichzelf nu al zou verraden als ze wolf is. Verder denk ik inderdaad dat er een wolf ergens los staat. Dat zou betekenen dat LL, Daboman of Dott wolf zijn. Tot nu toe vind ik geen van hen speciaal verdacht, behalve dat LL Severus met een heel zwakke reden verdacht probeerde te maken. Hmm.... Volgens mij zeg ik niet iets heel nieuws nu, maar voor mezelf helpt het wel om alles even zo op een rijtje te zetten.
|
|
|
|
Ik zie echt niet in waarom het meer waarschijnlijk is dat er een wolf los in de stemlijstjes zit. In beide rijtjes een wolf zou namelijk voor de wolven geen extra risico geven. Hoewel de uitslag dan wel vreemd is natuurlijk, want dan heeft iemand 'extra' op Absinthe gestemd.
|
|
|
Verwijderd
|
Ik vind Sann verdacht ik geloof dat ze mij er graag uit had willen hebben maar juist omdat er gelijkspel is gekomen is Absinthe er alsnog uitgegaan. Nog verdachter vind ik eigenlijk dat ze het er meteen opgooit dat een wolf of een verrader zich niet in de eerste ronde verdacht gaat maken. Een wolf moet zich gewoon helemaal niet verdacht proberen te maken.
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| De Kantine |
Weerwolfspel 72 deel 2 Heksjuh | 273 | 15-09-2010 09:12 | |
| De Kantine |
Weerwolfspel #71, deel 2. Severus | 152 | 19-08-2010 07:35 | |
| De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 23:58 | |