Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2010, 20:41
Dott
Dott is offline
Dan hoop ik dat ie iig voor half 9 is verzonden nog
Oud 02-08-2010, 20:42
Verwijderd
Die van mij was gewoon voor half negen verzonden ja. Oh en ik heb op dingetje gestemd.
Oud 02-08-2010, 20:44
Dott
Dott is offline
Dingetje? dat is lekker duidelijk
Oud 02-08-2010, 20:44
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Die van mij was gewoon voor half negen verzonden ja. Oh en ik heb op dingetje gestemd.
Dingetje? Wat hebben we daar nou weer aan?
Oud 02-08-2010, 20:45
Verwijderd
Heldere en duidelijke informatie ftw indd
Oud 02-08-2010, 20:46
Verwijderd
Stemlijst ronde 1:

Wheezle
Severus
Wammus
Absinthe
Sann
Snoopy

Snoopy
Sann

Sann
Daboman

Onait Sirch
Absinthe

Absinthe
Hanneke
Volk
Onait Sirch
Little Phoebe
Wheezle

Little Phoebe
Snoopy*
Dott
Absinthe

Severus
Lucky Luciano

Lucky Luciano
Daboman

* = niet zeker

Laatst gewijzigd op 02-08-2010 om 20:54.
Oud 02-08-2010, 20:48
Daboman
Daboman is offline
Wheezle stond bij severus (met een sterretje), maar ik vraag me dus af of ze uit zelfbehoud gewijzigd heeft naar Absinthe.
Oud 02-08-2010, 20:49
Verwijderd
En op zich zou het best aardig van d'r zijn als ze dat nu gewoon zou zeggen, het is toch al half 9 geweest...
Oud 02-08-2010, 20:49
snoopy
snoopy is offline
@ wheezle: ik hoop dat je het niet persoonlijk opneemt. Zo is het namelijk helemaal niet bedoeld. Ik vind alleen dat je vaag praat in dit spel (en wel vaker) en dat vind ik irritant én het kan in ons nadeel werken als we een dorpeling hebben die zo vaag doet

Ehm... snap je?
Oud 02-08-2010, 20:50
Verwijderd
Ik heb naar Absinthe geswitcht ja. Zie geen reden omdat nog voor mezelf te houden.
Stel iedereen is eerlijk geweest en daar staat onder geen van ons een wolf dan gaat er niemand uit. Stel absinthe is dus wel de wolf dan ga ik er uit. Ik wacht met smart op het verhaal.
Oud 02-08-2010, 20:51
Verwijderd
Ik was nog aan het typen absinthe.
edit: Snoopy, ik denk en hoop dat die opmerking ook in het spel zo bedoelt is. Dus nee ik vat hem niet persoonlijk op.
Oud 02-08-2010, 20:51
Dott
Dott is offline
Of haar stem telt niet mee, dat kan natuurlijk ook, vandaar de vaagheid?
Oud 02-08-2010, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Ik heb naar Absinthe geswitcht ja. Zie geen reden omdat nog voor mezelf te houden.
Stel iedereen is eerlijk geweest en daar staat onder geen van ons een wolf dan gaat er niemand uit. Stel absinthe is dus wel de wolf dan ga ik er uit. Ik wacht met smart op het verhaal.
Van dit verhaal klopt sowieso al niets want met mij als wolf zou mijn stem op jou dus ook niet echt zijn Je wil wel heel duidelijk laten merken dat je dorpeling bent, maar ondertussen klopt je verhaal niet helemaal
Oud 02-08-2010, 20:52
Verwijderd
Poep!
Oud 02-08-2010, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Dan kiezen de wolven
Oud 02-08-2010, 21:03
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Heh? Als Absinthe wolf is en verder staan de wolven ergens anders, dan ga jij er toch juist niet uit, maar Absinthe?!

Blijft vaag zo.
Oud 02-08-2010, 21:05
Dott
Dott is offline
Ze denkt alleen aan dat de wolven mogen kiezen bij gelijkspel, niet dat Absinthe's stem dan ook niet telt -_-'
Oud 02-08-2010, 21:06
snoopy
snoopy is offline
Ah oké... Anyway, ik ben benieuwd.
Oud 02-08-2010, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Ze denkt alleen aan dat de wolven mogen kiezen bij gelijkspel, niet dat Absinthe's stem dan ook niet telt -_-'
Daar denkt ze ook niet aan, want ze denkt dat als iedereen in onze rijtjes eerlijk is geweest, er niemand uit gaat...
Oftewel; ja, het blijft vaag.
Oud 02-08-2010, 21:09
Dott
Dott is offline
Dan snap ik er ook niks meer van xD
Oud 02-08-2010, 21:38
Spelleider
Spelleider is offline
Terwijl Daboman naar achteren liep – weg van de voortuin – merkte hij op dat de mensen in de tuin dezelfde wazige blik hadden als de man die hem aangevallen had. Het waren te veel mensen om in z’n eentje in bedwang te houden, en hij kon ze onmogelijk allemaal neerschieten. Niet alleen zou Absinthe helemaal flippen, hij zou aan zijn superieuren nooit kunnen uitleggen waarom hij 20 man had neergeschoten. Daboman liep verder het huis in en kwam in de huiskamer aan. Hij zag, door een groot raam in de achterwand van het huis, dat er achter het huis een bos was. Op zoek naar een achterdeur ontdekte Daboman dat er geen was en zag geen andere uitweg dan zich een weg te banen door het raam heen. Met een indrukwekkende sprong lanceerde hij zich door het raam en verdween tussen de bomen.

----

“Denk je dat het al gebeurd is?” vroeg Hanneke aan Wammus.
“Nee,” antwoordde zijn assistent haar, “die verdomde Amerikaan is veel te slim om door een stel mongolen gepakt te worden, hij is waarschijnlijk ontsnapt.”
“Dat zal de grote baas niet fijn vinden.”
“Ach, misschien heeft die – wat was zijn naam ook alweer?”
“Daboman.”
“Misschien heeft die Daboman begrepen dat hij hier niet meer welkom is en is hij terug gaan naar zijn eigen godvergeten land!”

----

Ondertussen in de Verenigde Staten, bij de FBI
“Godverdomme! Volk, Volk! Ik kan Daboman niet bereiken.” schreeuwde Absinthe door haar koptelefoon. Ze zat achter één van de vele computers op de bovenste verdieping van een heel hoog gebouw. Omdat de missie zeer delicaat was waren alle computers, behalve die waar Absinthe en een paar andere vertrouwde mensen achter zaten leeg. Volk kwam haar kantoortje – dat zich achter in de ruimte bevond – uitgerend.
“Hoe bedoel je “Je kunt hem niet bereiken?"”
Volk was een uitzondering in haar vak. Ze was aan het hoofd gesteld van de missie om de dochter van de president terug te halen – ja, terug te halen, want er was geen denken aan dat het niet zou lukken. Als hoofd van de missie stond ze ook direct in verbinding met de president en was het ook haar taak om al het nieuws, goed of slecht, door te brieven aan de president. De president genaamd Christian O. Graham werd, om alles zo geheim mogelijk te houden, Onait Sirch genoemd.
“Ik weet het niet. Zijn satelliettelefoon bevindt zich nog in het huis waaruit hij laatst contact met ons had opgenomen, maar hij reageert niet op mijn oproepen!” Absinthe was de wanhoop nabij.
“Hij moet het huis verlaten hebben en zijn telefoon in het huis vergeten of verloren hebben.” zei Volk.
Absinthe kon met moeite de uitroep No shit, Scherlock! in haar hoofd houden.
“Wat moeten we doen?” vroeg Absinthe.
“We moeten er nog iemand heen sturen. Maak alles klaar om agent Wheezle naar Spanje te sturen, dan bel ik haar op.” zei Volk, terwijl ze zich weer haar kantoortje in haastte.

“Wheezle, met Volk, jij gaat naar Spanje. Instructies volgen als je in het vliegtuig zit.”
“Begrepen.”

Wheezle kon haar ogen niet geloven. In haar schoot lag eenzelfde map als Daboman had gekregen. De dochter van de president ontvoerd! Uit het Witte Huis! Maar waar Wheezle zich het meest over verbaasde was dat zij Daboman moest gaan helpen. Daboman, out of all people! Ze kon niet geloven dat Daboman haar hulp echt nodig had, maar aan de andere kant begreep ze dat de president (nou ja, Volk) geen risico’s wilde nemen.

In Spanje aangekomen ging Wheezle discreter om met wie ze om hulp vroeg dan Daboman. In feite vroeg Daboman niemand om hulp, maar zocht (en vond) het huis met behulp van een GSM-apparaat. In het huis vond ze meer dan ze had willen zien. In de keuken lag een rottend lichaam dat zo ver heen was dat het enkel met een DNA test geïdentificeerd zou kunnen worden. In de woonkamer vond ze een gebroken raam en buiten, tussen al het glas vond ze een satelliettelefoon.
Wheezle stond op het punt om met haar eigen telefoon Absinthe op te bellen, toen ze bedacht dat het wel leuk zou zijn als ze dat met de telefoon van Daboman deed.
Ze pakte Daboman’s telefoon op en drukte de nul in.
Ze hoorde een gil en daarna een doffe klap. Toen hoorde ze een tijdje enkel geruis.
Na een paar minuten hoorde ze een voor haar onbekende stem.
“Hallo, agent Wheezle. Vanaf nu ben ik je contactpersoon. Absinthe is bij het zien van Daboman’s nummer zo erg geschrokken dat ze een hartaanval heeft gehad en is overleden. Wat voor nieuws heb je?”

Absinthe is opgehangen! Ze was slechts een dorpeling. De wolven hebben morgen tot 20.30 de tijd om hun hapje te kiezen, de tovenaar en de ziener hebben net zoveel tijd om hun kunstjes te doen.

1. Onait Sirch
2. Daboman
3. Little Phoebe
4. snoopy
5. Dott
6. Hanneke
7. Wheezle
8. Lucky Luciano
9. sann
10. Wammus
11. Absinthe (dorpeling)
12. Severus
13. Volk

blauw = opeghangen
rood = opgegeten

Laatst gewijzigd op 02-08-2010 om 21:59.
Oud 02-08-2010, 21:42
Verwijderd
Jammer dan.
Oud 02-08-2010, 21:42
Verwijderd

En niet perse omdat het een dorpeling is, want dat is wel vaker, zo niet meestal, zo de eerste ronde, maar wel omdat ik er Absinthe graag nog even in had gehouden

Jammer! Wellicht kunnen we nog wel wat nuttigs met het stemlijstje
Oud 02-08-2010, 21:45
Dott
Dott is offline
Dat zat erin.. mooi kut
Oud 02-08-2010, 21:52
Spelleider
Spelleider is offline
Zo, even alle schoonheidsfoutjes verbeterd.

En Absinthe, sorry dat je dood zo lomp is! Ik kon er moeilijk iets anders van maken (met het idee dat we hebben voor het verhaal)!
Oud 02-08-2010, 21:54
Daboman
Daboman is offline
Dat is wel jammer, maar aan de andere kant denk ik wel dat we later in dit spel op deze ronde kunnen teruggrijpen om een wolf (of verrader) te ontmaskeren.
Oud 02-08-2010, 21:55
Verwijderd
Geeft niets, maar er moet nog een schoonheidsfoutje uit Er staat nu dat wheezle is overleden in het verhaal.
Oud 02-08-2010, 21:58
Geel
Geel is offline
Godver!
En de post wijzigen met dit account wil ook al niet!
Oud 02-08-2010, 22:00
Verwijderd
Mijn verdachten top 3:
1. Sann
2. Daboman
3. Severus

Verder vind ik Snoopy het onthouden waard.

Oud 02-08-2010, 22:03
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Mijn verdachten top 3:
1. Sann
2. Daboman
3. Severus

Jij zal mij eens niet in ronde 1 al verdenken En ik denk dat Severus er hetzelfde over denkt. Was jij trouwens ook niet degene die me adviseerde om Absinthe te stemmen?
Oud 02-08-2010, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Mijn verdachten top 3:
1. Sann
2. Daboman
3. Severus

Ik heb volgens mij vrij duidelijk aangegeven dat ik ben gaan switchen omdat ik Absinthe erin wilde houden, reden: vriendjespolitiek. (Wilde niet switchen naar LP, want ook die heb ik er graag in, Minke gaf optie dan wheezle te doen, ik zei: prima, kwam er daarna achter dat dat gelijkspel in de hand ging werken, en ging toen (te laat ja) twijfelen). Had natuurlijk kunnen verwachten dat al dat switchen me verdacht zou maken, maar niks meer aan te doen. Zou trouwens een domme actie zijn van een wolf/verrader om zich in zo'n vroeg stadium verdacht te maken, denk je niet?

Ik heb nog geen theorien, overigens, alleen dat er wellicht een wolf/verrader in het rijtje onder wheezle staat.
Oud 02-08-2010, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Was jij trouwens ook niet degene die me adviseerde om Absinthe te stemmen?
En de punt die jij wilt maken, is?

Citaat:
Ik heb volgens mij vrij duidelijk aangegeven dat ik ben gaan switchen omdat ik Absinthe erin wilde houden, reden: vriendjespolitiek. (Wilde niet switchen naar LP, want ook die heb ik er graag in, Minke gaf optie dan wheezle te doen, ik zei: prima, kwam er daarna achter dat dat gelijkspel in de hand ging werken, en ging toen (te laat ja) twijfelen). Had natuurlijk kunnen verwachten dat al dat switchen me verdacht zou maken, maar niks meer aan te doen. Zou trouwens een domme actie zijn van een wolf/verrader om zich in zo'n vroeg stadium verdacht te maken, denk je niet?

Ik heb nog geen theorien, overigens, alleen dat er wellicht een wolf/verrader in het rijtje onder wheezle staat.
Ik behoef geen samenvatting van het topic, ben niet delirant.
Oud 02-08-2010, 22:22
Verwijderd
Citaat:

Wellicht de mensen die jou blind volgen omdat je wordt gezien als zo'n briljante speler wel
Oud 02-08-2010, 23:15
Severus
Severus is offline
Citaat:
Jij zal mij eens niet in ronde 1 al verdenken En ik denk dat Severus er hetzelfde over denkt.
*knikt* Ja, maar ik heb me inmiddels wel neergelegd bij het feit dat ik ieder spel al vóór hangronde 3 iemands persistente verdachte ben.

Citaat:
Ik denk dat er óf in het rijtje van Wheezle een wolf/verrader zit, óf in dat van Absinthe - het was immers 5-5, en het was geen gelijkspel geworden. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat iedere stem op hen echt was en dat de verrader (die dan in een andere rij stond) stiekem nog de extra stem op Absinthe heeft doorgegeven, maar dat acht ik minder waarschijnlijk. 9 van de 10 keer dat het volgens de stemlijst gelijkspel tussen minimaal twee personen moest worden en het dat niet werd, zit er minimaal één slechterik in één van de 'hoofdrijtjes' (inplaats van dat álle stemmen echt waren en de verrader buiten het rijtje zijn werk deed). Dus ik ga zelf voorlopig uit van het eerste scenario.

Wel lijkt het me vrijwel uitgesloten dat beide wolven in de hoofdrijtjes staan: ze zijn maar met z'n tweeën dit spel, dus het lijkt me wel aannemelijk dat ze het rustig aan doen en geen onnodige risico's gaan nemen (zeker niet in het beginstadium van dit spel). Dus één van de wolven staat niét in het rijtje van Wheezle en Absinthe, en mogelijke wolf-kandidaten zijn dan dus: Dott, Lucky Luciano en Daboman. Dat zijn dus maar 3 mensen, dus als we er even van uitgaan dat mijn theorie klopt, zouden we na het afgaan van deze drie mensen al eens snel de eerste wolf te pakken kunnen hebben. 't Zou in ieder geval wel een snellere weg zijn dan het eerste wolf-slachtoffer uit het Wheezle-rijtje of Absinthe-rijtje proberen te halen, me dunkt (want die tellen immers meer mensen).

Citaat:
Een post met zo'n deftig woord als 'delirant' er in en dan zo'n klassieke spelfout.
Oud 02-08-2010, 23:31
Verwijderd
Citaat:
*knikt* Ja, maar ik heb me inmiddels wel neergelegd bij het feit dat ik ieder spel al vóór hangronde 3 iemands persistente verdachte ben.

Ik denk dat er óf in het rijtje van Wheezle een wolf/verrader zit, óf in dat van Absinthe - het was immers 5-5, en het was geen gelijkspel geworden. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat iedere stem op hen echt was en dat de verrader (die dan in een andere rij stond) stiekem nog de extra stem op Absinthe heeft doorgegeven, maar dat acht ik minder waarschijnlijk. 9 van de 10 keer dat het volgens de stemlijst gelijkspel tussen minimaal twee personen moest worden en het dat niet werd, zit er minimaal één slechterik in één van de 'hoofdrijtjes' (inplaats van dat álle stemmen echt waren en de verrader buiten het rijtje zijn werk deed). Dus ik ga zelf voorlopig uit van het eerste scenario.

Wel lijkt het me vrijwel uitgesloten dat beide wolven in de hoofdrijtjes staan: ze zijn maar met z'n tweeën dit spel, dus het lijkt me wel aannemelijk dat ze het rustig aan doen en geen onnodige risico's gaan nemen (zeker niet in het beginstadium van dit spel). Dus één van de wolven staat niét in het rijtje van Wheezle en Absinthe, en mogelijke wolf-kandidaten zijn dan dus: Dott, Lucky Luciano en Daboman. Dat zijn dus maar 3 mensen, dus als we er even van uitgaan dat mijn theorie klopt, zouden we na het afgaan van deze drie mensen al eens snel de eerste wolf te pakken kunnen hebben. 't Zou in ieder geval wel een snellere weg zijn dan het eerste wolf-slachtoffer uit het Wheezle-rijtje of Absinthe-rijtje proberen te halen, me dunkt (want die tellen immers meer mensen).

Een post met zo'n deftig woord als 'delirant' er in en dan zo'n klassieke spelfout.
Hm, ik weet nog niet of ik het met je eens ben, de mogelijkheid dat in beide rijtjes een wolf staat lijkt me ook heel aannemelijk. (ik zie het extra risico daarvan nl niet zo)
Oud 02-08-2010, 23:36
Daboman
Daboman is offline
Citaat:

Eerst duw je me richting Absinthe, om me vervolgens te verdenken. Beetje wispelturig niet?

@Severus: wat ook nog kan is 1 wolf bij Absinthe en 1 wolf bij Wheezle. En dan de verrader in het korte "anders"-rijtje, maar gestemd op absinthe. Volgens mij is het inderdaad wel vrij zeker dat er een bad guy in het "anders"-rijtje staat, ik weet geen andere manier om de uitslag rond te krijgen. Nouja, de verrader die in het Wheezle-rijtje staat en totaal iemand anders stemt, maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk. Ik zou er in ieder geval niet zo snel op gekomen zijn. Gelukkig stond Lucky luciano toch al in mijn verdachte-rijtje. Dott weet ik nog niet, ik vind Lucky luciano dan verdachter. Zelf ga ik natuurlijk ook niet helemaal vrijuit, maar aangezien ik moeilijk mezelf kan verdenken vind ik lucky luciano nu zeer verdacht.
Oud 02-08-2010, 23:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mja, een dorpeling, was te verwachten. We waren wel erg goed geweest als we in ronde 1 een bad guy hadden gepakt. Het valt me wel op dat de verdenkingen nu al heel snel door het spel vliegen

@Severus: Juist omdat wij zouden denken dat de wolven niet in de hoofdrijtjes zouden gaan staan, hebben ze dat misschien gedaan. Zoals wij ons in hun verplaatsen, doen zij dat ook bij ons en daarom vind ik dat we dat niet kunnen uitsluiten.

Ik denk dat er in ieder geval een wolf onder Wheezle staat en dat die redelijk vroeg gestemd heeft, eigenlijk te vroeg en met een goede (lees: Random.org) reden daar is gaan staan en dus niet wilde en/of kon wisselen omdat dat teveel zou opvallen.
De kans dat de verrader onder Wheezle staat en is gewisseld, is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Sowieso staat Severus op mijn lijstje, samen met Sann (sorry schat, maar die twijfels van je maken het er niet beter op) en Wammus, meer omdat ik nog niks van hem heb gehoord én omdat hij onder Wheezle staat. Snoopy ben ik ook niet helemaal zeker van, omdat ze vaag deed over haar stem, en hoewel ik natuurlijk blij ben dat die niet naar mij ging, wil dat niet zeggen dat je nu gelijk onschuldig bent.
Oud 02-08-2010, 23:41
Daboman
Daboman is offline
Oh, 2 wolven in het weezle-rijtje kan natuurlijk ook nog. Maar ik had de indruk dat het een aardig lange tijd gelijk op ging, maar is het dan niet een beetje riskant om allebei op weezle te gaan stemmen? Allebei in Absinthe kan natuurlijk nooit, want dan zou weezle eruit moeten vliegen.

Dus er staat sowieso niet meer dan 1 wolf bij Absinthe. Dat betekent ook dat als we een wolf vinden in het Absinthe-rijtje we daar niet meer hoeven te zoeken
Oud 02-08-2010, 23:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het lijkt me een beetje dom om met zn tweeën in hetzelfde rijtje te gaan staan als er maar 2 wolven zijn. In het vorige spel deden we ook wel eens 2-2, maar toen waren we met zn vieren en een evilziener en verrader, dus dat was gewoon veel makkelijker.
De wolven hebben alleen de verrader om op te rekenen, denk niet dat ze zichzelf de dood in gaan jagen door samen in een rijtje te gaan staan.
Oud 03-08-2010, 00:21
Severus
Severus is offline
Citaat:
Hm, ik weet nog niet of ik het met je eens ben, de mogelijkheid dat in beide rijtjes een wolf staat lijkt me ook heel aannemelijk. (ik zie het extra risico daarvan nl niet zo)
Het extra risico is dat de wolven nu met z'n tweeën zijn, en zich dus minder kunnen permitteren (en bij hun acties dus ook veel meer aan lange-termijn-denken moeten doen). Als medestander hebben ze alleen maar de verrader - heks en evilziener zijn allemaal buiten beeld - dus daarom vind ik het persoonlijk gewoon logisch om het rustig aan te doen in het begin van het spel. Dat zou ik zelf in ieder geval wel hebben gedaan, als ik een wolf was. Samen in de hoofdrijtjes gaan staan en daarbij uitsluitend rekenend op de steun van de verrader is niet zo verstandig als je zou denken, want aan de verrader kan je na diens dood toch min of meer aflezen wie de wolven zijn - als je als wolf dan continu capriolen hebt zitten uithalen waarbij de verrader steeds je gat moest redden (zich daarbij soms in rare bochten wringend), zal het voor de dorpelingen alleen maar gemakkelijker zijn om de identiteit van jou en je mede-wolf te achterhalen. Met dat in het achterhoofd houdend, plus het feit dat ze met maar weinig zijn en maar weinig medestanders hebben, zullen de wolven hebben gedacht: "Voorzichtigheid is troef!" en zo al tijdens de eerste hangronde voor de überveilige weg hebben gekozen (dus, zonder dat ze de verrader wel tot actie moésten brengen). See what I mean?

Citaat:
@Severus: wat ook nog kan is 1 wolf bij Absinthe en 1 wolf bij Wheezle.
Citaat:
@Severus: Juist omdat wij zouden denken dat de wolven niet in de hoofdrijtjes zouden gaan staan, hebben ze dat misschien gedaan. Zoals wij ons in hun verplaatsen, doen zij dat ook bij ons en daarom vind ik dat we dat niet kunnen uitsluiten.
Het is zeker mogelijk, en we zullen het inderdaad nooit 100% kunnen uitsluiten. Ik vind zelf alleen dat het minder waarschijnlijk is; kan me niet voorstellen dat ze gelijk al in hangronde #1 een flink staaltje reverse psychology toepassen. Het is simpelweg te veel risico op de lange termijn; zie verder wat ik in mijn antwoord aan Sann had uiteengezet.

Citaat:
Sowieso staat Severus op mijn lijstje
Sowieso? Ik zou wel graag even willen horen waarom, aangezien je mij nog niet eerder had genoemd en bovendien bij Sann, Wammus en Snoopy wél een reden hebt opgegeven. Is het bijvoorbeeld puur om Lucky Luciano's reden, namelijk dat ik dit spel de stemlijstjes niet wou doen?
Oud 03-08-2010, 01:39
Verwijderd
Prima hoor, dat ik verdacht word gevonden omdat ik twijfels heb, maar come on, we hebben net de eerste ronde gehad, alsof iemand ook maar iets zeker weet. En dat ik me verdedig is ongetwijfeld ook weer verdacht
Oud 03-08-2010, 01:50
Daboman
Daboman is offline
@Severus: zo denk ik er dus ook over, dus een bad guy in het rijtje Dott, Daboman, Lucky luciano is wel erg aannemelijk dan imo. Ik vraag me ook af wat Dott er van vindt en of haar de opmerkelijke post van lucky luciano ook opgevallen is. Dat telt wel op natuurlijk. Ik zou eigenlijk de ziener willen vragen om 1 van deze 3 mensen te bekijken.
Oud 03-08-2010, 01:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Sowieso? Ik zou wel graag even willen horen waarom, aangezien je mij nog niet eerder had genoemd en bovendien bij Sann, Wammus en Snoopy wél een reden hebt opgegeven. Is het bijvoorbeeld puur om Lucky Luciano's reden, namelijk dat ik dit spel de stemlijstjes niet wou doen?
Citaat:
Ik denk dat er in ieder geval een wolf onder Wheezle staat en dat die redelijk vroeg gestemd heeft, eigenlijk te vroeg en met een goede (lees: Random.org) reden daar is gaan staan en dus niet wilde en/of kon wisselen omdat dat teveel zou opvallen.
Het maakt mij geen reet uit wie de stemlijstjes wel of niet maakt en waarom, ik vind dat geen reden om je te verdenken. Je bent alleen nu verdacht omdat je in het rijtje van Wheezle staat.
Die sowieso was niet alleen voor jou bedoeld, maar voor iedereen ("Sowieso dat iedereen in Wheezle's lijstje staat verdacht is voor mij."). Dat ik bij de andere 3 wel een reden heb, is voor jou dus des te beter, aangezien ik bij de anderen nóg een reden heb om ze te verdenken en ik jou alleen verdenk vanwege je positie in de stemlijst.

Ik hoop dat het nu wel duidelijk voor je is.
Oud 03-08-2010, 02:40
Hanneke
Hanneke is offline
Jongens, nu al zoveel lange posts. ;(

Misschien een wolf onder het rijtje van Wheezle. Hoewel met de verrader nog in het spel de lijstjes meestal weinig betrouwbaar zijn.
Oud 03-08-2010, 08:32
Dott
Dott is offline
Citaat:
@Severus: zo denk ik er dus ook over, dus een bad guy in het rijtje Dott, Daboman, Lucky luciano is wel erg aannemelijk dan imo. Ik vraag me ook af wat Dott er van vindt en of haar de opmerkelijke post van lucky luciano ook opgevallen is. Dat telt wel op natuurlijk. Ik zou eigenlijk de ziener willen vragen om 1 van deze 3 mensen te bekijken.
Ik vind op zich de theorie van LP aannemelijker als die van Serverus, helemaal gezien LP zo vaak goed zit met haar verdenkingen de laatste paar spellen.
Ik denk dat in zowel het Wheezle als het Absinthe rijtje een wolf heeft gestaan en de verrader de doorslag heeft gegeven, wat dan wel zou betekenen dat of jij of LL de verrader zou moeten zijn, en in dat geval zou ik toch meer mijn geld op LL zetten.

edit: ik heb ff die post van LL opgezocht, en ik snap je punt wel, al zou ik hem daar niet meteen extra verdacht om vinden, maar dat kan ook zijn omdat ik nog niet heel veel spellen met hem gespeeld heb.

edit2: Morgen is de crematie, dus ik zal alleen mijn stem doorgeven.. ik lees donderdag wel bij

Laatst gewijzigd op 03-08-2010 om 08:39.
Oud 03-08-2010, 09:11
snoopy
snoopy is offline
Citaat:

Dankje! Maar even serieus: je plempt een verdachtenlijstje neer, maar je zet er helemaal niet bij waarom.
Dus: uitleg please?

Citaat:
Snoopy ben ik ook niet helemaal zeker van, omdat ze vaag deed over haar stem, en hoewel ik natuurlijk blij ben dat die niet naar mij ging, wil dat niet zeggen dat je nu gelijk onschuldig bent.
sorry hoor, maar 'zo vaag over mijn stem'? Wat was er vaag aan? Ik heb steeds duidelijk gezegd op wie ik stem én waarom.

En dan mijn verdachten: ik denk ook dat er een wolf in het wheezle-rijtje staat. Absinthe dus sowieso niet, dan blijven er nog 4 over, waaronder ikzelf. Van die 3 vind ik sann het verdachtst, zij is de enige van wie ik het idee heb dat ze anders speelt dan anders.
Aan de andere kant hebben we nog erg weinig van Wammus gehoord natuurlijk. Hij speelt wel vaker de stille wolf, dus ik vind dat we hem niet zomaar over het hoofd mogen zien.
En Severus: tsja. Die vind ik niet speciaal verdacht nog, maar, zoals ze zelf steeds zegt, ze is een ervaren speler. Ik denk niet dat ze zichzelf nu al zou verraden als ze wolf is.

Verder denk ik inderdaad dat er een wolf ergens los staat. Dat zou betekenen dat LL, Daboman of Dott wolf zijn. Tot nu toe vind ik geen van hen speciaal verdacht, behalve dat LL Severus met een heel zwakke reden verdacht probeerde te maken.

Hmm.... Volgens mij zeg ik niet iets heel nieuws nu, maar voor mezelf helpt het wel om alles even zo op een rijtje te zetten.
Oud 03-08-2010, 11:57
Volk
Volk is offline
Hmm... stemlijstjes zeggen nu nog niet zoveel. Ik verdenk iedereen.
Oud 03-08-2010, 12:38
Hanneke
Hanneke is offline
Ik zie echt niet in waarom het meer waarschijnlijk is dat er een wolf los in de stemlijstjes zit. In beide rijtjes een wolf zou namelijk voor de wolven geen extra risico geven. Hoewel de uitslag dan wel vreemd is natuurlijk, want dan heeft iemand 'extra' op Absinthe gestemd.
Oud 03-08-2010, 12:41
Verwijderd
Ik vind Sann verdacht ik geloof dat ze mij er graag uit had willen hebben maar juist omdat er gelijkspel is gekomen is Absinthe er alsnog uitgegaan. Nog verdachter vind ik eigenlijk dat ze het er meteen opgooit dat een wolf of een verrader zich niet in de eerste ronde verdacht gaat maken. Een wolf moet zich gewoon helemaal niet verdacht proberen te maken.
Oud 03-08-2010, 12:52
Verwijderd
Citaat:
@Severus: wat ook nog kan is 1 wolf bij Absinthe en 1 wolf bij Wheezle. En dan de verrader in het korte "anders"-rijtje, maar gestemd op absinthe. Volgens mij is het inderdaad wel vrij zeker dat er een bad guy in het "anders"-rijtje staat, ik weet geen andere manier om de uitslag rond te krijgen. Nouja, de verrader die in het Wheezle-rijtje staat en totaal iemand anders stemt, maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk. Ik zou er in ieder geval niet zo snel op gekomen zijn. Gelukkig stond Lucky luciano toch al in mijn verdachte-rijtje. Dott weet ik nog niet, ik vind Lucky luciano dan verdachter. Zelf ga ik natuurlijk ook niet helemaal vrijuit, maar aangezien ik moeilijk mezelf kan verdenken vind ik lucky luciano nu zeer verdacht.
Haha, je vond mij al verdacht en nu nog meer. Wat een complete onzin, je kan niet iemand al verdacht vinden voor de eerste stemronde. En ik ben het inderdaad met Severus eens dat Daboman, Dott en ik een wolf zouden kunnen zijn aan de hand van de stemlijstjes. Je aparte gedrag om mij direct nóg verdachter te vinden, in ongefundedeerd. Daarom ben jij mijn huidige verdachte nummer 1.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten