Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2010, 15:11
Verwijderd
Ik word wel soms beïnvloed door reclame zo kocht ik laatst onderbroeken bij de hema, toen fietste ik naar huis en bleek in de bushalte voor mijn deur een poster te hangen met reclame voor precies die onderbroeken. Nouja, niet dat ze duur waren ofzo. Maar dat kan toch haast geen toeval zijn
Advertentie
Oud 07-10-2010, 15:11
Verwijderd
Citaat:
van TNS Nipo?
Nee gelukkig niet.
Hij vroeg of een van mijn ouders er was, waar hij nu zit, ergens in de buurt van? Dus ik zei hij komt op XX terug waarna wat vragen volgenden en oh dan bel ik later wel terug. Hij zei niet eens zijn naam. :x
Oud 07-10-2010, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Dat van die iPod geloof ik niet.
Waarom niet? Zie m'n post eerder. Ik had 'm voor m'n verjaardag gevraagd, ik heb me er verder totaal niet in verdiept. Ik had bij m;'n zusje gezien dat het wel een handig ding was. Of hij nou van Apple is of van Smonkibonki.
Verwijderd
Ik krijg overigens soms wel een grotere aversie tegen een product door reclame
Verwijderd
Ik heb geen iPod omdat ik idd een iPod wou omdat het een iPod is, dus heb ik een goedkopere mp3-speler die ook meer dan prima is. Maar verder ben ik volgens mij wel heel gevoleig voor reclames en merken, zeker als het om eten en electronica gaat, bij kleding eigenlijk helemaal niet.
Verwijderd
Citaat:
ja dat herken ik ook
Zo vind ik Didi een leuke winkel, maar toen ik Natascha Froger er reclame voor zag maken dacht ik 'gloep, zit ik met haar in één doelgroep?'.
Oud 07-10-2010, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet? Zie m'n post eerder. Ik had 'm voor m'n verjaardag gevraagd, ik heb me er verder totaal niet in verdiept. Ik had bij m;'n zusje gezien dat het wel een handig ding was. Of hij nou van Apple is of van Smonkibonki.
Maar toch vraag je om een Apple product en niet om en Smonkibonki.
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat heb ik ook
Carn
Carn is offline
ik ben een redelijke adidashoer als het om schoenen gaat; maar dat is meer omdat die bij mij, op de een of andere manier, langer meegaan dan bij andere merken.
Oud 07-10-2010, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Maar toch vraag je om een Apple product en niet om en Smonkibonki.
Omdat ik dezelfde wilde als die zij had, die vond ik handig.

Ik heb geen zin om mezelf hier te blijven verdedigen, ik weet toch zelf waarom ik spullen koop.
Ik geef ook totaal niks om kleding- of schoenenmerken. Ik ga een winkel in, kijk wat leuk is, en koop het.
Oud 07-10-2010, 15:15
Verwijderd
Ik heb een grote voorliefde voor kleding van de We

En voor Apple. Maar voor iedereen weer op Apple gaat afgeven: ik weet dat het geen superieur product is, ik vind het gewoon waanzinnig mooi <3.

Edit: en ja dat is onder andere door invloed van reclame en marketing
Oud 07-10-2010, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Maakt ook niet uit, maar ik vind het vervelend dat mensen dan meteen aankomen met 'ja, maar dat gaat onbewust!!!". Kom op, ik kan zelf nadenken waarom ik iets koop en waarom ik iets nodig heb.
Ja sorry hoor maar zo ís het gewoon. Ik zeg niet dat jij of iemand anders een slaaf van de commercie is, maar het is gewoon niet waar dat je alleen met je bewuste ratio beslissingen maakt. Je bent in iedere keuze die je maakt beïnvloed, of het nou is door cultuur, door opvoeding, door peer-pressure, door eerdere -al dan niet bewuste- ervaringen, door roddels, door media-aandacht, door het gebrek aan media-aandacht, door het weer, door de muziek die er speelt, door degene die net voor je loopt of door reclame. En dat is niet érg, en vooral ook gewoon heel menselijk, maar het ontkennen is gewoon een beetje dom.
En trouwens, zelf je keuze om voor het goedkoopste te gaan is een beïnvloedde gewoonte, waarschijnlijk door je ouders.
Oud 07-10-2010, 15:16
Carn
Carn is offline
beer-pressure
Oud 07-10-2010, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een grote voorliefde voor kleding van de We

En voor Apple. Maar voor iedereen weer op Apple gaat afgeven: ik weet dat het geen superieur product is, ik vind het gewoon waanzinnig mooi <3.

Edit: en ja dat is onder andere door invloed van reclame en marketing
Jij bent wel echt een WE-meisje ja. Ik vind het ook wel fijn spul, heb er een tijdje terug nog een heul heul mooi vestje gekocht.
Verwijderd
Ik denk ook altijd dat ik me niet laat beïnvloeden door mode, maar toch zou ik het in 2000 niet in m'n hoofd hebben gehaald om een broek te dragen waarvan de broekspijpen onderaan smaller zijn dan bovenaan.
Verwijderd
Hm, ik heb eigenlijk nog nooit iets gekocht dóór het zien van een reclame. Altijd heb ik een bepaald iets nodig, en dan maak ik een rationele afweging welk merk het beste is.
Oud 07-10-2010, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Ja sorry hoor maar zo ís het gewoon. Ik zeg niet dat jij of iemand anders een slaaf van de commercie is, maar het is gewoon niet waar dat je alleen met je bewuste ratio beslissingen maakt. Je bent in iedere keuze die je maakt beïnvloed, of het nou is door cultuur, door opvoeding, door peer-pressure, door eerdere -al dan niet bewuste- ervaringen, door roddels, door media-aandacht, door het gebrek aan media-aandacht, door het weer, door de muziek die er speelt, door degene die net voor je loopt of door reclame. En dat is niet érg, en vooral ook gewoon heel menselijk, maar het ontkennen is gewoon een beetje dom.
De dingen die jij noemt, eerdere ervaringen, de muziek die er speelt, het weer, opvoeding, ontken ik ook allemaal niet. Tuurlijk word je daardoor beïnvloed.

Ik heb het over (vooral) reclame op televisie. Als ik voor een wasmiddelschap sta, dan trek ik echt niet blind de Robijn uit het schap omdat ik die ken van de reclame en het beertje zo lief vind. Ik maak dan een weloverwogen keuze wat betreft prijs, eerdere ervaringen, en geur. (Als je in de winkel zou kunnen ruiken)
Verwijderd
Citaat:
Hm, ik heb eigenlijk nog nooit iets gekocht dóór het zien van een reclame. Altijd heb ik een bepaald iets nodig, en dan maak ik een rationele afweging welk merk het beste is.
Dat is wat ik hier probeer te vertellen ja, maar dat geloven ze hier niet N00dles.
Verwijderd
Citaat:
Ik denk ook altijd dat ik me niet laat beïnvloeden door mode, maar toch zou ik het in 2000 niet in m'n hoofd hebben gehaald om een broek te dragen waarvan de broekspijpen onderaan smaller zijn dan bovenaan.
eens. Toen waren we nog heel hard aan het gillen dat 'wortelbroeken' écht écht écht NIET konden.
Oud 07-10-2010, 15:19
Verwijderd
oh ik ruik ook altijd, ik schroef gewoon de dop eraf
Oud 07-10-2010, 15:19
Verwijderd
Citaat:
De dingen die jij noemt, eerdere ervaringen, de muziek die er speelt, het weer, opvoeding, ontken ik ook allemaal niet. Tuurlijk word je daardoor beïnvloed.

Ik heb het over (vooral) reclame op televisie. Als ik voor een wasmiddelschap sta, dan trek ik echt niet blind de Robijn uit het schap omdat ik die ken van de reclame en het beertje zo lief vind. Ik maak dan een weloverwogen keuze wat betreft prijs, eerdere ervaringen, en geur. (Als je in de winkel zou kunnen ruiken)
Maar zoals ik al zei, gaat het vooral om herkenbaarheid en positieve associaties, en die kunnen jaren later alsnog je keuze beïnvloeden!
Oud 07-10-2010, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Dat is wat ik hier probeer te vertellen ja, maar dat geloven ze hier niet N00dles.
Dat is niet waar. We hebben het erover dat je onbewust wel beïnvloed wordt door reclame. Als je een hele zooi merken ziet pak je snel een merk die je 'kent' en je kent 'm vaak door reclame. (Of je pakt de goedkoopste, dat kan natuurlijk ook, maar als je rationeel zou afwegen zou je van alles het goedkoopste pakken, of dat iig in eerste instantie proberen en ik geloof niet dat je van alles het goedkoopste hebt)
Oud 07-10-2010, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Als je gelijk zou hebben zou reclame niet bestaan.
Waarom kwam dit niet wat eerder in me op, het vat alles zo mooi samen in één zin.

Citaat:
ik voel me oneindig slap en duf!
Waarom ga je dan ook niet gewoon eens slapen Egon? Je haalt nogal veel nachten door, lijkt het.

Trouwens, je stem, ik schrok zo! Ik had niet verwacht dat je zo'n zacht, bijna Limburgs stemgeluid zou hebben. En je kunt al veel op die accordeon van je, voor vijf uur oefenen!
Oud 07-10-2010, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Maar zoals ik al zei, gaat het vooral om herkenbaarheid en positieve associaties, en die kunnen jaren later alsnog je keuze beïnvloeden!
Maar dat heeft dan toch niks te maken met tv-reclames?

Stel ik koop altijd de wasmiddel van de Aldi, of het huismerk van AH, omdat ik die goedkoop vind en lekker vind ruiken, dan ben ik toch nergens door beïvloed? Ik heb daar in ieder geval nog nooit reclames van gezien hoor.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ga een winkel in, kijk wat leuk is, en koop het.
Dus met deze logica zou je ook altijd compleet willekeurige winkels inlopen. Klopt dat? Of ga je, dit is maar een voorbeeld, eerder naar een H&M om daar eerst te kijken?
Verwijderd
ah maakt anders best veel reclame voor het huismerk!
Oud 07-10-2010, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Maar dat heeft dan toch niks te maken met tv-reclames?

Stel ik koop altijd de wasmiddel van de Aldi, of het huismerk van AH, omdat ik die goedkoop vind en lekker vind ruiken, dan ben ik toch nergens door beïvloed? Ik heb daar in ieder geval nog nooit reclames van gezien hoor.
Je wordt ook niet in ALLES beïnvloed door reclames Maar in een aantal dingen gewoon wel.

Anyhow, als jij vindt van niet en ik vind van wel dan komen we niet verder, ik ben er wel klaar mee
Oud 07-10-2010, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Dus met deze logica zou je ook altijd compleet willekeurige winkels inlopen. Klopt dat? Of ga je, dit is maar een voorbeeld, eerder naar een H&M om daar eerst te kijken?
Ik ga de H&M in (bijvoorbeeld) omdat ik daar in het verleden geslaagd ben, en omdat ik weet dat de kleding daar niet al te duur is. maar dat heeft vrij weinig te maken met dat ik beinvloed ben door tv-reclames. Ik zie zelfs nooit H&M-reclames op tv.

Maar ik zou inderdaad net zo goed een willekeurige winkel in kunnen lopen ja.
Oud 07-10-2010, 15:26
Verwijderd
Citaat:
ah maakt anders best veel reclame voor het huismerk!
Idd, en ze liften ook mee op de reclames van A-merken (zo lijken veel huismerkverpakkingen op die van de A-merken etc), ik geloof dat dat effect ook onderzocht is zelfs.
Verwijderd
Citaat:
ik ben er wel klaar mee
fijn!
Verwijderd
Citaat:
Jij bent wel echt een WE-meisje ja. Ik vind het ook wel fijn spul, heb er een tijdje terug nog een heul heul mooi vestje gekocht.
Ik vind het ook fijn. 70% (geen grapje) van mijn kleren komt van de We. En dan nog een klein deel van H&M, Steps en wat andere willekeurige winkels. Oh en 70% van mijn schoenen komt van de Sacha. Wel makkelijk winkelen, als ik de We en de Sacha gehad heb ben ik meestal al klaar met mijn winkelronde omdat mijn geld op is
Oud 07-10-2010, 15:27
Verwijderd
De WE heeft ook gewoon goede basic kleding zonder rare logo's of opdrukken
Oud 07-10-2010, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het ook fijn. 70% (geen grapje) van mijn kleren komt van de We. En dan nog een klein deel van H&M, Steps en wat andere willekeurige winkels. Oh en 70% van mijn schoenen komt van de Sacha. Wel makkelijk winkelen, als ik de We en de Sacha gehad heb ben ik meestal al klaar met mijn winkelronde omdat mijn geld op is
Maar, sorry dat ik er op doorga hoor, je gaat naar die winkel omdat je er in het verleden leuke kleren hebt gekocht, omdat je weet dat ze daar leuke dingen hebben.

Toch niet omdat je iets van de WE op tv hebt gezien en denkt 'oh daar moet ik echt heen!'?

Zo gaat het imo met een hoop producten, niet alleen kleding.

Ik vind echt dat die invloed overschat wordt. Iedereen loopt maar blindelings achter die onderzoeken aan.
Oud 07-10-2010, 15:29
Verwijderd
Citaat:

Lijkt me wel lekker makkelijk, haha. Kom je nooit in de Sting? Dat vind ik ook wel wat voor jou.
Ik mis de Berschka. Verdorie zo'n groot centrum en dan geen één Berschka.
Oud 07-10-2010, 15:30
Verwijderd
Ik koop best veel bij de Sting. Ze hebben daar in ieder geval een heule hoop.
Verwijderd
Citaat:
Maar, sorry dat ik er op doorga hoor, je gaat naar die winkel omdat je er in het verleden leuke kleren hebt gekocht, omda tje weet dat ze daar leuke dingen hebben.

TOch niet omdat je iets van de WE op tv hebt gezien en denkt 'oh daar moet ik echt heen!'?

Ik vind echt dat die invloed overschat word. Iedereen loopt maar blindelings achter die onderzoeken aan.
Hoe vaak moet nog benadrukt worden dat DENKEN 'daar moet ik echt heen!'' een BEWUST proces is en je daarnaast gewoon óók ONBEWUST voorkeuren omwikkeld en daar je keuzes op afstemt. Jezus.
Verwijderd
Citaat:
eens. Toen waren we nog heel hard aan het gillen dat 'wortelbroeken' écht écht écht NIET konden.
Die mening ben ik anders nog steeds toegedaan!!!!!
Verwijderd
Citaat:
Maar, sorry dat ik er op doorga hoor, je gaat naar die winkel omdat je er in het verleden leuke kleren hebt gekocht, omdat je weet dat ze daar leuke dingen hebben.

Toch niet omdat je iets van de WE op tv hebt gezien en denkt 'oh daar moet ik echt heen!'?

Zo gaat het imo met een hoop producten, niet alleen kleding.

Ik vind echt dat die invloed overschat word. Iedereen loopt maar blindelings achter die onderzoeken aan.
Ik ben er oorspronkelijk wel heen gegaan omdat ik de naam kende van reclames, denk ik. De 'nietszeggende' winkeltjes sla ik vaak over, met de reden dat ik ze niet ken.

Citaat:

Lijkt me wel lekker makkelijk, haha. Kom je nooit in de Sting? Dat vind ik ook wel wat voor jou.
Ik mis de Berschka. Verdorie zo'n groot centrum en dan geen één Berschka.
De sting was echt mijn 'middelbare school winkel'. Ik loop er nu nog wel eens naar binnen, maar ik heb teveel 16 jarige meisjes associatie er mee ofzo
Oud 07-10-2010, 15:31
Verwijderd
Zo, hoppakee! Voor Rationeel.

(En voor de zekerheid een spoiler voor de scholieren.)

Spoiler
Oud 07-10-2010, 15:31
Verwijderd
Wortelbroeken zijn niet hetzelfde als skinnyjeans, toch?
Oud 07-10-2010, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Die mening ben ik anders nog steeds toegedaan!!!!!

ik ben een fashion victim
Oud 07-10-2010, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Hoe vaak moet nog benadrukt worden dat DENKEN 'daar moet ik echt heen!'' een BEWUST proces is en je daarnaast gewoon óók ONBEWUST voorkeuren omwikkeld en daar je keuzes op afstemt. Jezus.
Nou nou, dat jezus vind ik niet nodig.

Laten we het gewoon een discussie door een meningsverschil houden.

Maar goed, ik denk dus dat die invloed wel meevalt, jullie niet. Laten we er maar over ophouden dan.
Verwijderd
Citaat:

Spoiler
Arme Lorelei.

Citaat:
Wortelbroeken zijn niet hetzelfde als skinnyjeans, toch?
Nee dat is ook zo. Maar een broek met smalle pijpen vond ik toen echt horror. Net als leggings trouwens. Maar die worden nu anders gedragen dan vroeger. Met een jurkje erover kan het prima
Verwijderd
Citaat:
Ik koop best veel bij de Sting. Ze hebben daar in ieder geval een heule hoop.
true true.
Verwijderd
WE is trouwens dikke WIN. Ik ben nog steeds verliefd op mijn zwarte leren handschoenen die ik 5 jaar geleden gekocht heb.
Verwijderd
Citaat:

Spoiler
bedankt dat je dit deelt met ons allemaal vooral die onderste rij plaatjes <3
Oud 07-10-2010, 15:34
Verwijderd
Citaat:

Spoiler
Ha, die Hitler ken ik nog, die heb ik ooit eens laten dansen
Oud 07-10-2010, 15:35
Verwijderd
Wortelbroeken zitten niet strak, alleen rond de enkels oid maar ik zou ook nooit een skinny dragen, ik vind het sowieso al niet mooi en met Hollandse klapkuiten zie je er dan uit als de Bulstronk.
Verwijderd
Citaat:
Arme Lorelei.

Nee dat is ook zo. Maar een broek met smalle pijpen vond ik toen echt horror. Net als leggings trouwens. Maar die worden nu anders gedragen dan vroeger. Met een jurkje erover kan het prima
Ja nee ik vroeg het me serieus af. Ik hoop echt dat de skinnyjeans niet meer uit de mode raken/nergens meer te koop zijn over een paar jaar!
Leggins hoe ze vroeger werden gedragen blijft afschuffelijk ja.
Carn
Carn is offline
Citaat:
WE is trouwens dikke WIN.
Ik koop er ook regelmatig wat

Regels voor berichten