Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2010, 21:47
Uice
Uice is offline
Verwijderd
OMG, ik moet echt even van jullie allebei houden <3.
Verwijderd
Citaat:
volgens mij vonden/vinden meisjes sowieso alles waar een dansje bij zat al +1 gaaf
Zou best kunnen, maar wij maakten dansjes vooral altijd zelf. Wel met alle cliché-handgebaren uiteraard.
Oud 20-10-2010, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Ja dat!!!

Eentje van hen is dood trouwens hè.
Oj,a bij die Tripoli-crash. Vandaar dat ik deze recent nog zag!
Rationeel
Rationeel is offline
nou, ik heb joppie en mango chili, even testen
Verwijderd
"tjongejonge waar ben ik aan begonnen!"

<3.

Het gaat ook over piepers ipv mobieltjes, hoe gaaf is dat <3.
Verwijderd
Citaat:
Nou, als we dan echt op de vorm gaan spelen, wil ik graag wel cijfers zien, dat snap je zeker wel?
Keiharde cijfers heb ik niet, maar hierboven heb ik het een en ander uiteengezet.

Citaat:
En ik zeg niet dat het een goed argument is. Hell, ik zeg niet eens dat het een argument is. Mijn mening is dat áls er kinderen bang worden van deze poster (en dan hebben we het over meer dan 2 kinderen in Nederland uiteraard), dan zou die poster er niet (in deze vorm) moeten komen omdat het geen enkel doel dient en wel schade aanricht.
Er is wél een doel. Reclame maken.

Citaat:
En onze aanname (jazeker) is dat er (genoeg) kinderen zijn die het wel eng vinden.. deze aanname is gebaseerd op eigen ervaringen en op wat ik om mij heen heb gezien bij andere jonge kinderen zoals siblings, andere familie, oppaskindjes, etc.
Daarnaast doe ik de aannamen dat er wel een sinterklaas in te herkennen is gebaseerd op dezelfde dingen als eerder.
Nou goed, for the sake of argument, dan is het eng. Maar gij gelooft dat dat een traumatische ervaring zal zijn?

Citaat:
EN ik ben van mening dat kinderen niet van hun sinterklaasgeloof zullen vallen door die poster dus die discussie kunnen we wat mij betreft laten
Hoe ze van hun geloof zullen vallen zie ik nog steeds niet.

Citaat:
Nee, dat zijn geen cijfers, geen wetenschappelijke bronnen en geen goeie discussieargumenten. Aan de andere kant kom jij op dit moment niet met iets beters. Omdat je niets beters hebt, net als ik. Dat is prima, maar doe dan niet alsof ons standpunt duidelijk inferieur aan dat van jullie is, alleen maar omdat jullie het niet hetzelfde voelen.
Ik heb ook niet echt iets beters want ik ben geen pedagoog. Ik denk zelf alleen dat je je kinderen niet moet wegstoppen voor dit soort dingen omdat ze in een of andere vorm toch wel met dit soort dingen in aanraking komen en je ze er beter mee kan leren omgaan dan zo'n poster bij voorbaat al niet ophangen.
Oud 20-10-2010, 21:49
Uice
Uice is offline
Die "zaktelefoon".
Oud 20-10-2010, 21:49
Verwijderd

dat zijn natuurlijk de gaafsten, maar vroeger was dit mijn favoriet:

Oud 20-10-2010, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook niet echt iets beters want ik ben geen pedagoog. Ik denk zelf alleen dat je je kinderen niet moet wegstoppen voor dit soort dingen omdat ze in een of andere vorm toch wel met dit soort dingen in aanraking komen en je ze er beter mee kan leren omgaan dan zo'n poster bij voorbaat al niet ophangen.
Maar ik heb toch ook al 100 keer gezegd dat die poster er wat mij betreft best mag komen?

Maar dat jullie dan niet moeten doen alsof alle kinderen het niet eng zullen vinden, want dat is gewoon niet zo.
Oud 20-10-2010, 21:51
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

Er komt nog meer, moment.

(ik word hier zo gelukkig van )
Wat een mierzoetigheid En het komt allemaal weer naar boven, die herinneringen aan vervlogen tijden.
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

[filmpje]

dat zijn natuurlijk de gaafsten, maar vroeger was dit mijn favoriet:

[filmpje]

I want you to want me vind ik het vetst!

Verwijderd
Citaat:
Volgens wie?
Nou ik ben geen statisticus maar ik denk dat conclusies uit een onderzoek onder twee kinderen van de tienduizend die daarna gegeneraliseerd worden in de wetenschappelijke wereld niet geaccepteerd zullen worden.
Oud 20-10-2010, 21:52
Verwijderd
Ik kom net "wereldmeid" van katja schuurman tegen, eigenlijk moet ik die in gaan zingen voor het 'laat je horen topic'
Oud 20-10-2010, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Ik kom net "wereldmeid" van katja schuurman tegen, eigenlijk moet ik die in gaan zingen voor het 'laat je horen topic'
Oud 20-10-2010, 21:53
Verwijderd
Hatseflats!

Oud 20-10-2010, 21:54
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
nou, ik heb joppie en mango chili, even testen
conclusie: gedverdemme
Verwijderd

sorry hoor, maar zo klinkt mijn stem écht niet!

edit: die computer ook, omg
Verwijderd
Citaat:
Ja, zelfs de Mango Chili?
Oud 20-10-2010, 21:55
Carn
Carn is offline

Verwijderd
Ja jongens, nou ga ik vanavond duidelijk dus wél naar foute verzoekjes eah
Verwijderd
Citaat:
Hatseflats!

[filmpje]
De muziek uit 98/99 beschouw ik echt als 'mijn tijd'. Met de Vengaboys en Toybox en al dat verschrikkelijks, maar ik vond dat toen echt geweldig!
Oud 20-10-2010, 21:56
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Keiharde cijfers heb ik niet, maar hierboven heb ik het een en ander uiteengezet.
Mja, dat kan ik ook. Bovendien heb ik daarop gereageerd. 50% lijkt mij ook onwaarschijnlijk, maar ik zie niet in waarom 10% niet zou kunnen.

Citaat:
Er is wél een doel. Reclame maken.
Dat kan ook op een andere manier.

Citaat:
Hoe ze van hun geloof zullen vallen zie ik nog steeds niet.
Ik ook niet, daarom zei ik dat we het konden laten

Citaat:
Nou goed, for the sake of argument, dan is het eng. Maar gij gelooft dat dat een traumatische ervaring zal zijn?

Nou ja, ik zie ook niet in waarom je het zou moeten stimuleren. Maar bovendien (en dat ben ik door deze discussie een beetje uit het oog verloren) vond ik het enge aspect niet het belangrijkste in deze discussie. Ik vind namelijk posters van Saw of scream of wat dan ook wel kunnen. Ik vind dat je niet moet rommelen met een mooie, leuke kindertraditie die volledig uit iets goeds voortkomt. Natuurlijk kun je dan voor volwassenen wel een horrorfilm maken (ik zat er persoonlijk niet op te wachten maar boeiend) maar dat moet je bij kinderen uit de buurt houden want het gaat om een traditie die voor veel kinderen goeie herinneringen meebrengt. Dat je daar mee kloot, vind ik eigenlijk erger dan dat kinderen iets engs zien. Daarom val ik ook specifiek over deze poster en niet over alle andere enge posters of filmpjes of wat dan ook.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ja, zelfs de Mango Chili?
mja, zoetzure chipjes zijn niet echt mijn ding
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hatseflats!

[filmpje]
Ja, en Seks op de Fiets, zoals wij dat in groep acht zongen.
Verwijderd
Ace of Base, all that she wants is écht een bazennummer. <3
Verwijderd
Citaat:
Ja dat zong heel de wereld, zelfs wij in de uithoeken van Nederland!
Oud 20-10-2010, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Ja jongens, nou ga ik vanavond duidelijk dus wél naar foute verzoekjes eah
En terecht <3.

Citaat:
Gevolgd door HIHIHIHIHIHIIIII
Verwijderd
Ik ga godverdomme nu Ace of Base - All that she wants downloaden ja
Verwijderd
Heel erg 90s is dit natuurlijk niet, maar dit was in de 90s in elk geval mijn "kippenvelliedje":

Mijn zusje dacht later dat een kippenvelliedje een liedje was dat je altijd moet terugspoelen. (cassettebandjes hè, en dat is inderdaad wat ik continu deed )
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nou ik ben geen statisticus maar ik denk dat conclusies uit een onderzoek onder twee kinderen van de tienduizend die daarna gegeneraliseerd worden in de wetenschappelijke wereld niet geaccepteerd zullen worden.
Dat lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Dat zeg ik toch ook nergens? Jij schijnt te weten dat 10% een onmogelijk percentage is, dan wil ik graag weten waar je deze kennis vandaan hebt.
Oud 20-10-2010, 21:58
Verwijderd
Deze was ook epic:
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ookal iets dat ik wist zonder er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan te hebben
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ace of Base, all that she wants is écht een bazennummer. <3
ik vind The Sign, Happy Nation en Lucky Love ook erg sterk! Vooral die eerste twee zijn natuurlijk extra frappant gezien een van die dudes een neonazi verleden heeft
Verwijderd
Citaat:
Dat je daar mee kloot, vind ik eigenlijk erger dan dat kinderen iets engs zien. Daarom val ik ook specifiek over deze poster en niet over alle andere enge posters of filmpjes of wat dan ook.
Lorelei, we zijn het echt 100% eens in deze.
Oud 20-10-2010, 21:59
Verwijderd
Citaat:
dat kan ook op een andere manier.
Om met de wijze woorden van Youp te spreken "dan komen er minder mensen".

Citaat:
Ik vind dat je niet moet rommelen met een mooie, leuke kindertraditie die volledig uit iets goeds voortkomt. Natuurlijk kun je dan voor volwassenen wel een horrorfilm maken (ik zat er persoonlijk niet op te wachten maar boeiend) maar dat moet je bij kinderen uit de buurt houden want het gaat om een traditie die voor veel kinderen goeie herinneringen meebrengt. Dat je daar mee kloot, vind ik eigenlijk erger dan dat kinderen iets engs zien. Daarom val ik ook specifiek over deze poster en niet over alle andere enge posters of filmpjes of wat dan ook.
Ik snap je reactie wel maar ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Oud 20-10-2010, 21:59
Rationeel
Rationeel is offline
Oud 20-10-2010, 22:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind dat je niet moet rommelen met een mooie, leuke kindertraditie die volledig uit iets goeds voortkomt.
Wat is er zo goed aan gewetenloos kapitalisme?
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Dat zeg ik toch ook nergens? Jij schijnt te weten dat 10% een onmogelijk percentage is, dan wil ik graag weten waar je deze kennis vandaan hebt.
Waar zei ik dat het een onmogelijk percentage was. Ik zei "stel dat het slechts 10% is" namelijk.
Verwijderd
OMG, de site staat nog online:

http://www.closetoyou.nl/

Prachtig hoe de lijst met optredens opeens ophoudt in 2000

Oh wacht, ze heten sinds 2009 "G.T.O.": Girls Together Outrageously

http://g-t-o.nl/

Edit: onee, die zijn in 2003 ook weer gestopt. Ik hou het niet meer bij, wat een wirwar aan nieuwsposts daar
Oud 20-10-2010, 22:01
Verwijderd
En deze omdat dit gewoon zo'n beetje het gaafste nummer van de 90's is

Verwijderd
Citaat:
Ik wilde het niet zeggen
Verwijderd

Met Dr. Pratt
Oud 20-10-2010, 22:02
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik heb goeie herinneringen aan sinterklaas hoor. Dat is er goed aan, voor mij. Sterker nog, ik vind het nog steeds het enige feest in het jaar dat me iets kan schelen. Zelfs nu ik groot en volwassen (huhu) ben, zie ik het nog niet als gewetenloos kapitalisme omdat er nog steeds leuke herinneringen mee worden opgebouwd. Het is meer dan alleen maar een geld-ding.
Oud 20-10-2010, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Deze was ook epic:
[filmpje]
Jaaa

Citaat:
En deze omdat dit gewoon zo'n beetje het gaafste nummer van de 90's is

[filmpje]
Jaaaaaaaaa <33333333 x 100.
Oud 20-10-2010, 22:03
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]
Met Dr. Pratt
Omg deze vond ik ook zo gaaf <3.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Waar zei ik dat het een onmogelijk percentage was. Ik zei "stel dat het slechts 10% is" namelijk.

Citaat:
Stel dat 50% van alle kinderen tot en met 8 jaar angstige kinderen zijn. Dat gaat om honderduizend of meer kinderen. Dan is twee toch geen representatieve steekproef?

Stel dat het om slechts 10% gaat, dan gaat het nog steeds om zo'n massaal aantal dat het niet kan. Zelfs bij één procent is twee nog heel heel heel erg weinig. En mocht het bij één procent van de kinderen een paar weken nachtmerries opleveren, dan lijkt me dat vrij acceptabel.
Nee, je zegt dat als het om 10% gaat, dat het dan nog steeds niet kan.
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]
Met Dr. Pratt
Oh, en Natalie Imbruglia, Torn, heb ik ook zooo vaak geluisterd en gezongen!

En dat nummer van 5ive, everybody get up.

Oh wat een bazen-cd.
Oud 20-10-2010, 22:04
Rationeel
Rationeel is offline
Oud 20-10-2010, 22:04
Carn
Carn is offline
Citaat:
De muziek uit 98/99 beschouw ik echt als 'mijn tijd'. Met de Vengaboys en Toybox en al dat verschrikkelijks, maar ik vond dat toen echt geweldig!
dat heb ik met de eerste helft van de jaren 90 want toen kwam opeens dit album voorbij:

Regels voor berichten