Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja ik ben geen fan maar gezien de populariteit zal het wel heel lekker zijn. Ik vind sushi wel heel erg gehyped eten hoor. Sommige mensen slaken echt kreunende kreetjes als ze het over sushi hebben. Hollywood infected your brains denk ik dan altijd
![]() En laten we er van uitgaan dat het niet ligt aan de kwaliteit van het eten dat ik voorgeschoteld kreeg want als mijn ouders ergens een passie voor hebben ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hetzelfde heb ik met Ben en Jerry's. Wat een gehyped duur spul. Ik moet dan ook meteen denken aan wijven die alles van Net5 kijken. Van die Grey's Anatomy wijven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
De eerste keer dat ik Sushi proefde vond ik het echt RANZIG en daarna hoefde ik 't lange tijd niet. Nu wist ik dus niet dat ik gewoon hele vieze sushi ophad met kleffe/weeige vis...
Jaren later probeerde ik 't toch nog maar een keer en toen pas kwam ik erachter dat het best wel heel lekker kan zijn. Mits alles vers is natuurlijk. Maar ik hou sowieso wel van vis én van rijst, dus het is een goede combi.
|
Verwijderd
|
Naja ik denk wel dat een kern van waarheid in zit. Mensen zeggen vaak wel dat sushi lievelingseten is omdat je dan meteen een bepaald beeld neer zet. Dat je gevoel voor smaak hebt. Net zoals mensen bij hobby's in cv's altijd theater vermelden terwijl ze misschien 1 keer per 2 jaar in een schouwburg te vinden zijn. Is niks mis mee maar het is gewoon mijn constatering
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar als jullie het nou eens beoordelen los van die zogenaamde hype (die ik nog nooit ben tegengekomen). De combinatie van zeewier met rijst-met-een-beetje-rijstazijn en verse vis en/of groente zorgt toch voor een smaakexplosie. Iedereen met smaakpapillen moet erkennen dat het toch een goede combinatie is, of je het nou lust of niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb het alleen nooit echt gegeten. In de AH heb je van die kkdure sushi-pakketjes waarvan de verhouding rijst/vis zoek is, maar dat heeft vast niks te maken met 'echte' sushi. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als kok hoef je ook niet alles te lusten om te weten of iets 'werkt' als gerecht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als ik iets héél smerig vind, bijvoorbeeld gember, en het zit door een gerecht, dan zal ik niet denken dat het in de juiste balans is, dan denk ik alleen maar 'gadverdamme, er zit gember in' en vind ik het hele gerecht niet te vreten. Of dat bij een chefkok anders is zou best kunnen, maar de meeste mensen zijn geen chefkoks.
|
Verwijderd
|
Gember is idd niet zo lekker. Peterselie wel.
Maar ik zal echt niet zeggen: "nee, dit gerecht is universeel faal want er zit gember in, en omdat ik gember niet lust, is dit gerecht in elk restaurant tot mislukken gedoemd." Nee, ik zou zeggen: "Ok, ik lust het misschien niet, maar ik snap wel dat andere mensen dit lekker kunnen vinden, omdat de gember qua smaak goed combineert met de dropsaus en de wentelteefjes die gebraden zijn in vleesjus." |
![]() |
|||
Citaat:
Godverdomme, nou heb ik trek in vis. Citaat:
|
Verwijderd
|
Waar ik me in sjieke restaurants aan erger zijn die misplaatste duurdoenerijtjes zoals "op een bedje van winterse moestuingroenten in Merlot gemarineerde Zweedse scharrelhoenderlevertjes, gedrapeerd met een lichtgebonden saus van fijngehakte walnotenroom en tuinkruidenpaté, en vervolgens gestoomd in een oven van gerookte pijnboomhoutsnippers".
Ffs, "een hap vlees met groente en saus"! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, ik kom nooit in sjieke restaurants, want arm. Ik ben veel blijer met gewoon een bord met een lap vlees en wat friet en salade/groente erbij hoor. Of, zoals Theo Maassen zegt, 'gewoon een bord met warm eten!' |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
VOORERECHTEN € 9,75
- Licht gerookte roodpootpatrijs, rilette van het pootje met grelot ui en katenspek mayonaise wijnadvies: Chardonnay, Lapostolle - Soepje van aardpeer met Sint Jacobsmossel, truffelcrème en krokante kaasstengel wijnadvies: Weiβer Burgunder - Hertenrosbief met compôte van conference peren en dressing van walnootolie en sherryazijn wijnadvies: Beaumes de Venise - Brandade van gele biet, gepickelde rode biet en mousse van geitenkaas (Vegetarisch) wijnadvies: Paiara Bakboord, Almere. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Kreeft & Algen... € 39,50
‘Lauwwarme’ kreeft met ponzugelei en gemberbier ‘Cannelloni’ van rode biet, gevuld met kreeft, sojakaviaar en sorbet van sake ‘Tempura’ van kreeft, gelakt in kreeftenkaramel en citroengras Algen :') 'gelakt' :') Nee, sterrenrestaurant-voedsel uitlachen is iets wat ik graag doe. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|