Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2010, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Ik kan rauwe zalm waarderen en sushi net weg krijgen. Maar van kibbeling tot schol, ik heb het allemaal geprobeerd en ik ga er van nekken. Noten idem dito, inmiddels allemaal wel een keer geproefd en ook op verschillende leeftijden. Want iets wat je op je achste goor vind kan nu heel lekker zijn. Too bad.
"Sushi net weg krijgen" Goede sushi is goddelijk
Advertentie
Oud 01-11-2010, 23:51
Verwijderd
Ja ik ben geen fan maar gezien de populariteit zal het wel heel lekker zijn. Ik vind sushi wel heel erg gehyped eten hoor. Sommige mensen slaken echt kreunende kreetjes als ze het over sushi hebben. Hollywood infected your brains denk ik dan altijd

En laten we er van uitgaan dat het niet ligt aan de kwaliteit van het eten dat ik voorgeschoteld kreeg want als mijn ouders ergens een passie voor hebben
Oud 01-11-2010, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Ja ik ben geen fan maar gezien de populariteit zal het wel heel lekker zijn. Ik vind sushi wel heel erg gehyped eten hoor. Sommige mensen slaken echt kreunende kreetjes als ze het over sushi hebben. Hollywood infected your brains denk ik dan altijd
Qft zeg.

Hetzelfde heb ik met Ben en Jerry's. Wat een gehyped duur spul. Ik moet dan ook meteen denken aan wijven die alles van Net5 kijken. Van die Grey's Anatomy wijven.
Oud 01-11-2010, 23:56
Verwijderd
10 jaar geleden was wokken ook heel erg hip, nu is het ook gedegradeerd naar all you can eat tokkie
Oud 02-11-2010, 00:01
Verwijderd
Citaat:

En laten we er van uitgaan dat het niet ligt aan de kwaliteit van het eten dat ik voorgeschoteld kreeg want als mijn ouders ergens een passie voor hebben
Gehyped? Niet meer of minder dan ander buitenlands eten. En dan nog, of het een hype is of niet doet niets af aan de smaak. Ik ga er van uit dat mensen niet denken "oh, het smaakt eigenlijk best vies maar omdat het zo populair is, proef ik het vast verkeerd".
Oud 02-11-2010, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Gehyped? Niet meer of minder dan ander buitenlands eten. En dan nog, of het een hype is of niet doet niets af aan de smaak. Ik ga er van uit dat mensen niet denken "oh, het smaakt eigenlijk best vies maar omdat het zo populair is, proef ik het vast verkeerd".
Ik snap je wel maar ik ken/hoor wel vaak meisjes met grote zonnenbrillen die starbucks drinken die er wel erg populair over doen En ik denk dat Stefenootje ook doelt op die groep
Oud 02-11-2010, 00:03
Verwijderd
Wel maf eigenlijk dat als het over sushi gaat, dat men dat altijd woorden als 'hype' erbij halen. Bij hutspot of paëlla of mexicaanse wraps gebeurt dat nooit.
Oud 02-11-2010, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Wel maf eigenlijk dat als het over sushi gaat, dat men dat altijd woorden als 'hype' erbij halen. Bij hutspot of paëlla of mexicaanse wraps gebeurt dat nooit.
Nee, dat is dan ook geen gehyped voedsel.
Oud 02-11-2010, 00:05
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
De eerste keer dat ik Sushi proefde vond ik het echt RANZIG en daarna hoefde ik 't lange tijd niet. Nu wist ik dus niet dat ik gewoon hele vieze sushi ophad met kleffe/weeige vis...
Jaren later probeerde ik 't toch nog maar een keer en toen pas kwam ik erachter dat het best wel heel lekker kan zijn. Mits alles vers is natuurlijk.
Maar ik hou sowieso wel van vis én van rijst, dus het is een goede combi.
Oud 02-11-2010, 00:06
Verwijderd
Naja ik denk wel dat een kern van waarheid in zit. Mensen zeggen vaak wel dat sushi lievelingseten is omdat je dan meteen een bepaald beeld neer zet. Dat je gevoel voor smaak hebt. Net zoals mensen bij hobby's in cv's altijd theater vermelden terwijl ze misschien 1 keer per 2 jaar in een schouwburg te vinden zijn. Is niks mis mee maar het is gewoon mijn constatering
Oud 02-11-2010, 00:07
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik snap je heel goed hoor Ericje.

Zeggen dat sushi je favoriete eten is is ook echt heel stom, want er zijn duizent verschillende soorten sushi. toch?
Oud 02-11-2010, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is dan ook geen gehyped voedsel.

Maar als jullie het nou eens beoordelen los van die zogenaamde hype (die ik nog nooit ben tegengekomen). De combinatie van zeewier met rijst-met-een-beetje-rijstazijn en verse vis en/of groente zorgt toch voor een smaakexplosie. Iedereen met smaakpapillen moet erkennen dat het toch een goede combinatie is, of je het nou lust of niet.
Oud 02-11-2010, 00:09
Carn
Carn is offline
ik vind sushi geen fuck aan.
Verwijderd
Citaat:

Maar als jullie het nou eens beoordelen los van die zogenaamde hype (die ik nog nooit ben tegengekomen). De combinatie van zeewier met rijst-met-een-beetje-rijstazijn en verse vis en/of groente zorgt toch voor een smaakexplosie. Iedereen met smaakpapillen moet erkennen dat het toch een goede combinatie is, of je het nou lust of niet.
Ik zeg ook niet dat het vies is hoor!

Ik heb het alleen nooit echt gegeten. In de AH heb je van die kkdure sushi-pakketjes waarvan de verhouding rijst/vis zoek is, maar dat heeft vast niks te maken met 'echte' sushi.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Iedereen met smaakpapillen moet erkennen dat het toch een goede combinatie is, of je het nou lust of niet.
Eh, als je het niet lust vind je wrs niet dat het een goede combinatie is. Anders zou je het wel lusten.
Oud 02-11-2010, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Ik snap je heel goed hoor Ericje.

Zeggen dat sushi je favoriete eten is is ook echt heel stom, want er zijn duizent verschillende soorten sushi. toch?
Sushi is toch gewoon de verzamelnaam voor al die verschillende ...sushi?
Oud 02-11-2010, 00:10
Verwijderd
Ik beweer ook niet dat het culinair niet hoogstaand zou zijn maar het is bij yuppen/oud zuid/bekende Nederlanders wel behoorlijk gehyped vind ik.
Oud 02-11-2010, 00:11
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Sushi is toch gewoon de verzamelnaam voor al die verschillende ...sushi?
Ja, maar dat bedoel ik juist. Ze kunnen toch niet allemaal je favoriete eten zijn?
Oud 02-11-2010, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Eh, als je het niet lust vind je wrs niet dat het een goede combinatie is. Anders zou je het wel lusten.
Je kunt dan toch wel erkennen dat de smaakbalans goed is en daarom de combinatie "werkt", ook al lust je een onderdeel (of meerdere onderdelen) niet?

Als kok hoef je ook niet alles te lusten om te weten of iets 'werkt' als gerecht.
Oud 02-11-2010, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Ik beweer ook niet dat het culinair niet hoogstaand zou zijn maar het is bij yuppen/oud zuid/bekende Nederlanders wel behoorlijk gehyped vind ik.
Mwa, dat was het misschien tien jaar geleden, toen het nog 'cutting edge' was, nu is het mainstream, en is de hype er wel een beetjte af.
Oud 02-11-2010, 00:14
kadir_107
kadir_107 is offline
Ik kan niet slapen, terwijl ik morgenochtend een natuurkunde pta heb
Oud 02-11-2010, 00:14
Verwijderd
Welk voedsel is de sushi van 2010?
Oud 02-11-2010, 00:15
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Je kunt dan toch wel erkennen dat de smaakbalans goed is en daarom de combinatie "werkt", ook al lust je een onderdeel (of meerdere onderdelen) niet?

Als kok hoef je ook niet alles te lusten om te weten of iets 'werkt' als gerecht.
Nou, dat weet ik eigenlijk niet.
Als ik iets héél smerig vind, bijvoorbeeld gember, en het zit door een gerecht, dan zal ik niet denken dat het in de juiste balans is, dan denk ik alleen maar 'gadverdamme, er zit gember in' en vind ik het hele gerecht niet te vreten.

Of dat bij een chefkok anders is zou best kunnen, maar de meeste mensen zijn geen chefkoks.
Verwijderd
gember is echt heel vies ja.

Ik vind peterselie ook heel vies, waarom flikkeren mensen dat ergens doorheen?
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dat bedoel ik juist. Ze kunnen toch niet allemaal je favoriete eten zijn?
Sushi kun je prima beschouwen als totaalgerecht, en dus als favoriete eten noemen.
Oud 02-11-2010, 00:17
Verwijderd
Gember is idd niet zo lekker. Peterselie wel.

Maar ik zal echt niet zeggen: "nee, dit gerecht is universeel faal want er zit gember in, en omdat ik gember niet lust, is dit gerecht in elk restaurant tot mislukken gedoemd."

Nee, ik zou zeggen: "Ok, ik lust het misschien niet, maar ik snap wel dat andere mensen dit lekker kunnen vinden, omdat de gember qua smaak goed combineert met de dropsaus en de wentelteefjes die gebraden zijn in vleesjus."
Oud 02-11-2010, 00:18
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Sushi kun je prima beschouwen als totaalgerecht, en dus als favoriete eten noemen.
hmm. Ik vind bijvoorbeeld die plakjes met rijst en zalm heel lekker, maar die rolletjes met tonijn erin heel goor.

Godverdomme, nou heb ik trek in vis.

Citaat:
Nee, ik zou zeggen: "Ok, ik lust het misschien niet, maar ik snap wel dat andere mensen dit lekker kunnen vinden, omdat de gember qua smaak goed combineert met de dropsaus en de wentelteefjes die gebraden zijn in vleesjus."
Heel knap van je. Ik ken echt niemand die zo reageert.
Oud 02-11-2010, 00:18
Verwijderd
Soms ga ik naar websites van sterrenrestaurants om de menu's uit te lachen.
Oud 02-11-2010, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Soms ga ik naar websites van sterrenrestaurants om de menu's uit te lachen.
omg
Oud 02-11-2010, 00:21
Verwijderd
tarbot
groene asperges, langoustines, salade ziltige plantjes, jus algen, geconcentreerde langoustinejus.

Ziltige plantjes? Jus algen? Doe normaaaaaal!
Oud 02-11-2010, 00:22
Verwijderd
ik ben zo hard in de wolken en ik moet nog steeds avondeten gaan koken nu beuh
Oud 02-11-2010, 00:23
Verwijderd
Aan de sites zelfs is overigens ook walgelijk veel aandacht besteed.
Oud 02-11-2010, 00:24
Verwijderd
Waar ik me in sjieke restaurants aan erger zijn die misplaatste duurdoenerijtjes zoals "op een bedje van winterse moestuingroenten in Merlot gemarineerde Zweedse scharrelhoenderlevertjes, gedrapeerd met een lichtgebonden saus van fijngehakte walnotenroom en tuinkruidenpaté, en vervolgens gestoomd in een oven van gerookte pijnboomhoutsnippers".

Ffs, "een hap vlees met groente en saus"!
Oud 02-11-2010, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Welk voedsel is de sushi van 2010?
Ik ben geen expert maar volgens Delicious, een soort hip culinair blad dat mijn moeder leest zijn stoofgerechten populair de laatste tijd. Naast biologisch, duurzaam en het gebruik van streekproducten.
Oud 02-11-2010, 00:25
Verwijderd
Oesters in het zand..
Ganzenlever, oester, oloroso sherry
en gember
Achtendertig euro en vijftig cent

Ik zou het gratis nog niet eens hoeven!
Oud 02-11-2010, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Waar ik me in sjieke restaurants aan erger zijn die misplaatste duurdoenerijtjes zoals "op een bedje van winterse moestuingroenten in Merlot gemarineerde Zweedse scharrelhoenderlevertjes, gedrapeerd met een lichtgebonden saus van fijngehakte walnotenroom en tuinkruidenpaté, en vervolgens gestoomd in een oven van gerookte pijnboomhoutsnippers".

Ja, dat is dus ook precies wat ik bedoel.

Maar goed, ik kom nooit in sjieke restaurants, want arm.

Ik ben veel blijer met gewoon een bord met een lap vlees en wat friet en salade/groente erbij hoor. Of, zoals Theo Maassen zegt, 'gewoon een bord met warm eten!'
Oud 02-11-2010, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Ik ben geen expert maar volgens Delicious, een soort hip culinair blad dat mijn moeder leest zijn stoofgerechten populair de laatste tijd. Naast biologisch, duurzaam en het gebruik van streekproducten.
Hollandse pot dus!
Verwijderd
Tot half 2 's nachts studeren, dat was lang geleden.
Verwijderd
Citaat:

mensen willen opgelicht worden. en daarbij klinkt het gewoon 'meer' restaurant, het is ook een deel van de 'entertainment' er is meer dan alleen eten in een restaurant..
Oud 02-11-2010, 00:27
Verwijderd
VOORERECHTEN € 9,75
- Licht gerookte roodpootpatrijs, rilette van het pootje met grelot ui en katenspek mayonaise
wijnadvies: Chardonnay, Lapostolle
- Soepje van aardpeer met Sint Jacobsmossel, truffelcrème en krokante kaasstengel
wijnadvies: Weiβer Burgunder
- Hertenrosbief met compôte van conference peren en dressing van walnootolie en sherryazijn
wijnadvies: Beaumes de Venise
- Brandade van gele biet, gepickelde rode biet en mousse van geitenkaas (Vegetarisch)
wijnadvies: Paiara

Bakboord, Almere.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Of, zoals Theo Maassen zegt, 'gewoon een bord met WERREM eten!'
Verwijderd
Ik hou soms van poep chic maar mijn voorkeur gaat gewoon uit naar een leuk bistrootje hoor. Maar een eetcafé vind ik dan weer niks, zo'n sn0bje ben ik dan wel
Oud 02-11-2010, 00:28
Uice
Uice is offline
Citaat:

Dat zijn geen sjieke restaurants, dat zijn restaurants die doen alsof ze sjiek zijn.
Oud 02-11-2010, 00:28
Verwijderd
Kreeft & Algen... € 39,50
‘Lauwwarme’ kreeft met ponzugelei en gemberbier
‘Cannelloni’ van rode biet, gevuld met kreeft, sojakaviaar en sorbet van sake
‘Tempura’ van kreeft, gelakt in kreeftenkaramel en citroengras

Algen :')
'gelakt' :')

Nee, sterrenrestaurant-voedsel uitlachen is iets wat ik graag doe.
Oud 02-11-2010, 00:29
Verwijderd
haha dat wijnadvies bij het soepje van aardpeer is wel heel faal
Oud 02-11-2010, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn geen sjieke restaurants, dat zijn restaurants die doen alsof ze sjiek zijn.
Idd. "Sjieke".
Oud 02-11-2010, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Tot half 2 's nachts studeren, dat was lang geleden.
Wanneer heb je tentamens of ben je bezig met een inhaalslag?
Verwijderd
Citaat:
Kreeft & Algen... € 39,50
‘Lauwwarme’ kreeft met ponzugelei en gemberbier
‘Cannelloni’ van rode biet, gevuld met kreeft, sojakaviaar en sorbet van sake
‘Tempura’ van kreeft, gelakt in kreeftenkaramel en citroengras

Algen :')
'gelakt' :')

Nee, sterrenrestaurant-voedsel uitlachen is iets wat ik graag doe.
Oftewel: "wij zijn te besodemieterd om de kreeft fatsoenlijk schoon te maken en er voldoende saus overheen te gooien"
Verwijderd
Wagyu... (alleen voor 2 pers te bestellen) € 160,00
Geroosterde Wagyu entrecote met een mousseline van Cévennes-uien,
ravioli van sukade en jus van gepofte knoflook

160 euro!!!1

Dit lijkt me dan trouwens nog wel te pruimen.
Oud 02-11-2010, 00:31
Verwijderd
Ja sorry, ik kan slecht tegen dat soort strapatsen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten