Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2010, 00:41
Verwijderd
Citaat:
Krijgen jullie ook jeuk in je mond van kiwi? (of ananas)
nee
Advertentie
Oud 21-11-2010, 00:44
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Okay, here is how you can tell... fresh pineapple contains enzymes called proteases. Proteases break down (digest) proteins. Since your tongue is made up of lots of protein, then eating lots of tasty, fresh pineapple can make your tongue tender. This is why pineapple is included in many meat-heavy feasts (think Hawaii). The fresher the pineapple, the more protease that will be present. So, this process of tenderness is a given.
Oud 21-11-2010, 00:47
Verwijderd
The first photosynthetic organisms probably evolved about 3,500 million years ago, early in the evolutionary history of life, when all forms of life on Earth were microorganisms and the atmosphere had much more carbon dioxide. They most likely used hydrogen or hydrogen sulfide as sources of electrons, rather than water.[7] Cyanobacteria appeared later, around 3,000 million years ago, and drastically changed the Earth when they began to oxygenate the atmosphere, beginning about 2,400 million years ago.[8] This new atmosphere allowed the evolution of complex life such as protists. Eventually, no later than a billion years ago, one of these protists formed a symbiotic relationship with a cyanobacterium, producing the ancestor of many plants and algae.[9] The chloroplasts in modern plants are the descendants of these ancient symbiotic cyanobacteria.[10]
Oud 21-11-2010, 00:48
Verwijderd
Waarom die post?
Oud 21-11-2010, 00:50
Verwijderd
Citaat:
Waarom die post?
Het voegt evenveel toe als die post ervoor
Oud 21-11-2010, 00:50
Verwijderd
Hallo, het ging toch over jeuk in je mond door ananassen!

Dat was toch gewoon een prima 'oke dan' post?
Oud 21-11-2010, 00:52
Verwijderd
Citaat:

O ik wist niet dat jeuk tender was in het engels
Oud 21-11-2010, 00:56
Verwijderd
Citaat:
Oud 21-11-2010, 01:01
Verwijderd
Citaat:

dat is de ananas die probeert jou op te eten terwijl jij de ananas wilt verorberen

zulke dingen leer je dan weer van paranoide
Oud 21-11-2010, 01:01
Verwijderd
ow, het staat hier al huhuhuh
Oud 21-11-2010, 01:08
Verwijderd
"...and if you eat the pineapple, the pineapple eats also you."

~ Friedrich Nietzsche
Oud 21-11-2010, 01:12
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Gevoelig of pijnlijk. En die gevoeligheid voelt als een soort vervelende kriebel.
Oud 21-11-2010, 01:27
Verwijderd
Tender vat ik eerder op als zacht/mals. Maar blijkbaar is het ook breekbaar/gevoelig.

Maar het verklaar nog steeds niet de jeuk.
Oud 21-11-2010, 01:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
He godver! Ik ben klaar met het eerste seizoen van Glee en het tweede is maar tot aflevering 10 uitgezonden en dus te downloaden. En One Tree Hill schiet ook niet heel erg op, die zijn bij 14 ofzo. En mijn oor zit nog steeds dicht
Oud 21-11-2010, 01:55
Carn
Carn is offline
bloody beetroots, ben in 2 jaar nog niet uit mn plaat gegaan <3
Oud 21-11-2010, 01:57
Verwijderd
Citaat:
He godver! Ik ben klaar met het eerste seizoen van Glee en het tweede is maar tot aflevering 10 uitgezonden en dus te downloaden. En One Tree Hill schiet ook niet heel erg op, die zijn bij 14 ofzo. En mijn oor zit nog steeds dicht
Oor uit laten spuiten een idee?
Oud 21-11-2010, 02:04
Carn
Carn is offline
ga fucking goeie series kijken
Oud 21-11-2010, 02:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Oor uit laten spuiten een idee?
Ik heb het maar heel soms. Heb het 1 keer een hele week gehad, tot ik enorm moest gapen. En ik vind het een eng idee om dat te laten doen

Citaat:
Doe ik
Oud 21-11-2010, 02:19
Verwijderd
Citaat:
je weet inmiddels toch wel dat ze een slechte smaak heeft
Oud 21-11-2010, 02:20
Verwijderd
Toen ik klein was heb ik één keer mijn oren laten uitspuiten. Het was minder vervelend dan ik van te voren dacht. Er kwam mega veel vuil uit.
Ik was toen met peet bij dirkse. Maar hij wist dat niet meer toen ik er een keer over begon en mama zei dat het niet waar was.
Terwijl ik zelfs nog weet wat voor trui ik die dag aanhad!!
Oud 21-11-2010, 02:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Toen ik klein was heb ik één keer mijn oren laten uitspuiten. Het was minder vervelend dan ik van te voren dacht. Er kwam mega veel vuil uit.
Ik was toen met peet bij dirkse. Maar hij wist dat niet meer toen ik er een keer over begon en mama zei dat het niet waar was.
En daarna heb je nooit meer last gehad van een potdicht oor?
Oud 21-11-2010, 02:44
Verwijderd
Citaat:
En daarna heb je nooit meer last gehad van een potdicht oor?
Ik weet niet meer of ik daar toen last van had eigenlijk. Ik had toen wel heel vaak oorontsteking, maar dit was alleen boven op zolder in de pr.h.str. volgens mij had dat er iets mee te maken.
Oud 21-11-2010, 02:45
Verwijderd
http://beta.uitzendinggemist.nl/afle...andre-en-medhi
tering zeg wat een whiner die medhi
'boehoe niemand luistert naar me' terwijl hij ondertussen zelf niks wil.
andré is ook niet echt een helder licht maar hij probeert ten minste. God ik wel zo echt nooit worden. Verplicht sporten en dozen inpakken, verschrikkelijk.

hahaha het is de taak van de staat dat ik en mijn kind goed kunnen leven :')
'ze geven me geen kansen!1!jank jank' hahaha hij krijgt godverdomme elke maand een zak geld in zijn schoot geworpen en krijgt de kans om heel langzaam op te bouwen maar dat wil hij niet voor niks doen, en ook dozen enzo inpakken wil hij niet, wijst alles af terwijl hij met zijn vingertje naar anderen wijst.
Triest figuur.

Laatst gewijzigd op 21-11-2010 om 02:53.
Oud 21-11-2010, 02:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik weet niet meer of ik daar toen last van had eigenlijk. Ik had toen wel heel vaak oorontsteking, maar dit was alleen boven op zolder in de pr.h.str. volgens mij had dat er iets mee te maken.
Dat heb ik gelukkig nog nooit gehad, wel een dicht oor. Nu voor de verandering links, altijd rechts. Heb het ook alleen maar als ik op dat oor heb geslapen, dus nouja, gaat wel weer over.

En nu ga ik proberen nog wat te schrijven en dan slapen mofo's! Adios
Oud 21-11-2010, 02:55
Verwijderd
mmmm, nacht
Oud 21-11-2010, 02:55
Verwijderd
succes ermee en slaap lekker. doei zusjeeeeeeeee [/rotstem]
Oud 21-11-2010, 03:29
Carn
Carn is offline
de tering homemade burgers <3
Oud 21-11-2010, 04:40
Ymir
Ymir is offline
Gozers van 58 die helemaal knetter zijn en me uitnodigen om nog even bij ze thuis 'koffie te drinken'
Oud 21-11-2010, 08:52
Sherlock
Sherlock is offline
Ik snap niet echt wat daar win aan is Ymir
Oud 21-11-2010, 08:53
Ymir
Ymir is offline
Mooie, typerende ervaring
Altijd wel iets van gekte bij het clubben
Oud 21-11-2010, 11:04
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Is laatst ook eens bij mij gebeurd omdat ze er niet goed in konden kijken bij één oor. Ik vond het ook veel minder naar dan hoe ik het me had voorgesteld.
Oud 21-11-2010, 11:36
Verwijderd
Zo zeg. In die maand dat ik weg was is het hier wel veranderd... wat een stilte!
Oud 21-11-2010, 11:44
Verwijderd
We maken er wel met ons tweeën een vette party van, Medeia.
Oud 21-11-2010, 11:48
Verwijderd
drie!
Oud 21-11-2010, 11:59
Verwijderd
Morning dropjes.
Oud 21-11-2010, 12:14
Verwijderd
Citaat:
We maken er wel met ons tweeën een vette party van, Medeia.
Ik ben nog steeds benieuwd of we elkaar in irl een beetje zouden liggen, wie weet kunnen we wel heel goed feesten samen.

Citaat:
drie!
Amai, jij bent schattig! En veel theatraler dan ik had verwacht.

Citaat:
Morning dropjes.
Goedemorgen winegum.
Verwijderd
Ik heb een flinke kater.
Verwijderd
@stefenootje: Kiwi doet dat verteren ook, maar dat geeft meer pijn dan jeuk. En kiwi allergie bestaat ook. Heb je het ook bij gele kiwi? Want die doet dat verteren niet, dus als je het daarbij ook hebt ligt het eerder aan een allergie. En dat is op zich niet zo erg maar mensen met een kiwi-allergie zijn wel gevoelig voor het ontwikkelen van latex-allergie (die eiwitten lijken erg op elkaar) dus als je dan ooit geopereerd gaat worden moet je van te voren melden dat je allergisch bent kiwi's. En eigenlijk alleen latexvrije condooms gebruiken.
[/ongevraagde informatie]

@mercator: Eigenaardig, ik weet ook niet waar die streep van kan komen. Als je op zo'n puntje duwt met je vingertop en dan weer loslaat, zie je dan dat het verbleekt was door het duwen en na het loslaten weer volstroomt? Zo ja: is het ook opgezwollen en warm? Zo nee: krijg je snel blauwe plekken?
Oud 21-11-2010, 12:15
Verwijderd
Ik ga vanmiddag naar Harry Potter
Oud 21-11-2010, 12:18
Verwijderd
Citaat:
@stefenootje: Kiwi doet dat verteren ook, maar dat geeft meer pijn dan jeuk. En kiwi allergie bestaat ook. Heb je het ook bij gele kiwi? Want die doet dat verteren niet, dus als je het daarbij ook hebt ligt het eerder aan een allergie. En dat is op zich niet zo erg maar mensen met een kiwi-allergie zijn wel gevoelig voor het ontwikkelen van latex-allergie (die eiwitten lijken erg op elkaar) dus als je dan ooit geopereerd gaat worden moet je van te voren melden dat je allergisch bent kiwi's. En eigenlijk alleen latexvrije condooms gebruiken.
[/ongevraagde informatie]
Oh whut. Dat heb ik dus, een groene-kiwi-allergie. Het brand letterlijk m'n bek uit als ik kiwi eet, terwijl ik het als kind heel goed kon hebben. Een paar jaar geleden was het nog erger dan nu, toen kon ik niet eens kiwi's aanraken zonder dat mn wangslijmvliezen en tong gingen prikken en irriteren. Ik zeg het altijd wel, als een dokter of tandarts naar allergieën vraagt, maar meer als grapje zo van ''hu hu nee ik kan alle pijnstilling hebben maar kiwi is dodelijk.'' maar blijkbaar is het dus ook echt relevant? Vreemd dat geen enkele dokter me dat ooit gezegd heeft.
Oud 21-11-2010, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nog steeds benieuwd of we elkaar in irl een beetje zouden liggen, wie weet kunnen we wel heel goed feesten samen.

Amai, jij bent schattig! En veel theatraler dan ik had verwacht.

Goedemorgen winegum.
theatraler ?
Oud 21-11-2010, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Ik ben überhaupt geen feestbeest, meer iemand van de kleine gezelschappen.
Oud 21-11-2010, 12:20
Verwijderd
ik heb een voicemailbericht van de buurvrouw, hij duurde bijna drie minuten en ze zei halverwege: 'oke nu begin ik te ouwehoeren...mmmm. ach, het is toch mijn beltegoed!'
Oud 21-11-2010, 12:20
Verwijderd
Citaat:
theatraler ?
Ja! Je drukt je veel expressiever uit -in een gesprek dan hè, nu heb ik het niet over je kunst- dan ik had verwacht. Mini-toneelstukjes als anekdotes, veel handgebaren, gezichtsuitdrukkingen, hmmm, gewoon theatraler. Maar het is een compliment hoor!
Oud 21-11-2010, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Ik ben überhaupt geen feestbeest, meer iemand van de kleine gezelschappen.
Ja hu hu dat weet ik ook wel, ''feest'' in de brede zin van het woord dan. Met zijn tweeën een feest hebben lijkt me sowieso niet bepaald mogelijk.
Oud 21-11-2010, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Oh whut. Dat heb ik dus, een groene-kiwi-allergie. Het brand letterlijk m'n bek uit als ik kiwi eet, terwijl ik het als kind heel goed kon hebben. Een paar jaar geleden was het nog erger dan nu, toen kon ik niet eens kiwi's aanraken zonder dat mn wangslijmvliezen en tong gingen prikken en irriteren. Ik zeg het altijd wel, als een dokter of tandarts naar allergieën vraagt, maar meer als grapje zo van ''hu hu nee ik kan alle pijnstilling hebben maar kiwi is dodelijk.'' maar blijkbaar is het dus ook echt relevant? Vreemd dat geen enkele dokter me dat ooit gezegd heeft.
Ik weet niet of alle artsen dat weten maar ik heb het van meerdere anesthesisten gehoord die er dus wel rekening mee hielden.

Het is ook geen 1 op 1 link natuurlijk. Maar als je al te veel latexcontact vermijdt, heb je minder kans om een latexallergie te ontwikkelen (allergiën die niet aangeboren zijn, ontstaan namelijk door herhaalde blootstelling).
Oud 21-11-2010, 12:23
Verwijderd
Madeia! Ik wist niet dat je naam uit de griekse mythologie kwam. De vrouw die haar kinderen op-at.
Oud 21-11-2010, 12:24
Verwijderd
Zo, lekker weer gezwartepiet vandaag
Oud 21-11-2010, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Madeia! Ik wist niet dat je naam uit de griekse mythologie kwam. De vrouw die haar kinderen op-at.
Vergiftigde, toch?
Oud 21-11-2010, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet of alle artsen dat weten maar ik heb het van meerdere anesthesisten gehoord die er dus wel rekening mee hielden.

Het is ook geen 1 op 1 link natuurlijk. Maar als je al te veel latexcontact vermijdt, heb je minder kans om een latexallergie te ontwikkelen (allergiën die niet aangeboren zijn, ontstaan namelijk door herhaalde blootstelling).
Maar wat doen ze dan wel/niet, als je allergisch bent?
En latex vermijden is nogal omslachtig toch? Zit het niet in zowat elke onderbroek e.d.?

Citaat:
Juh. Al waren er vast en zeker meer Griekse vrouwen met die naam.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten