Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2010, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Ja. Maar dat kan je toch verstaan als snee.
S is wel een fundamenteel andere klank dan sj hoor je tong zit dan echt ergens anders.
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me dan ook heel naar als je vader zo'n gemene oplichter blijkt.
Ja, mij ook wel. Al zou ik denk ik geen zm en alles plegen.
Verwijderd
Citaat:
S is wel een fundamenteel andere klank dan sj hoor je tong zit dan echt ergens anders.
Oh rly?
Oud 11-12-2010, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Snee voor sneeuw, wat is dat nou voor raar woord.
Ik weet niet eens of ik het goed schrijf hoor, maar fonetisch was het echt "SNEE"
Oud 11-12-2010, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Oh rly?
.

Dan is het toch raar om verkeerd te verstaan net zoals het raar is als iemand sneeuwpop zegt en jij verstaat geeuwpop. Het kan wel. Maar het slaat gewoon nergens op.
Oud 11-12-2010, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me dan ook heel naar als je vader zo'n gemene oplichter blijkt.
Ik denk dat ie zelf ook niet helemaal zuiver was, die Markje.
Oud 11-12-2010, 14:46
Verwijderd
Sjeeveningen!
Oud 11-12-2010, 14:47
Batave
Batave is offline
De moeder van mijn oma zei ook altijd: Poeh jantje, wat 'n snaai. Ze was gronings.
Oud 11-12-2010, 14:47
Verwijderd
Citaat:
.

Dan is het toch raar om verkeerd te verstaan net zoals het raar is als iemand sneeuwpop zegt en jij verstaat geeuwpop. Het kan wel. Maar het slaat gewoon nergens op.
Misschien is dat dialect wel gewoon zo retarded, weet jij veel. Ik verstond duidelijk "snee", misschien met een lichte "j" aan het eind, maar soit. Een snee is een snee
Oud 11-12-2010, 14:48
Verwijderd
Ik zeg gewoon sneeuw. En als ik moe ben zeg ik sniew of sneu.
Oud 11-12-2010, 14:48
Verwijderd
Ik kan alleen maar plat Amsterdams en Brabants verstaan.
Oud 11-12-2010, 14:49
Verwijderd
Hoe was het gala Katarina? Dat was toch gisteren?
Oud 11-12-2010, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Ik kan alleen maar plat Amsterdams en Brabants verstaan.
Hoest nou jonge!
Verwijderd
Citaat:
Hoe was het gala Katarina? Dat was toch gisteren?
Ja. Het was leuk. Ik ben veel te laat naar bed gegaan en heb hele stomme weddenschappen afgesloten. En iets met een blaastest . En wat je wil horen:
Spoiler
Verwijderd
Oh en de nieuwe jongen van werk zei tegen een collega 'oh is dat die jongen die zo vaak engels gebruikt'. En ehm ik vind dat altijd bij anderen heel populair en irritant klinken.
Oud 11-12-2010, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Hoest nou jonge!
Ge wit ooit nooit nieeeee!
Verwijderd
Ik heb eigenlijk niks tegen verengelsing. Engels is toch een kkvette taal.
Verwijderd
Citaat:
Ja. Het was leuk. Ik ben veel te laat naar bed gegaan en heb hele stomme weddenschappen afgesloten. En iets met een blaastest . En wat je wil horen:
Spoiler
Hahahahaha dat is altijd leuk, stomme weddenschappen
Oud 11-12-2010, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
Ben je met een chick naar een kerstgala geweest? Ik vind dat wel tof voor iemand die 15 is
Verwijderd
Citaat:
Ge wit ooit nooit nieeeee!
Das toch nie normaal man gek!
Verwijderd
Ik ga gewoon door over m'n eten, hoor.

Wat zijn soepen en stoofpotten toch awesome <3 Je kunt er heel veel tegelijkertijd van maken, echt liters, dat gaat met ander eten wat minder makkelijk. En als je er vlees in stopt dan wordt het heel mals. En je hoeft er heel weinig moeite voor te doen tijdens het koken, want het moet gewoon op een laag vuurtje en dat was het. Het is heel licht eten, maar het vult als de ziekte, want het bestaat hoofdzakelijk uit water. Waardoor je dus na een uurtje weer honger hebt, en dan kun je er nog meer van eten, wat prettig is want het is lekker. Ja, soepen en stoofpotten <333 Ik moet ze vaker maken.
Verwijderd
Citaat:
Oh en de nieuwe jongen van werk zei tegen een collega 'oh is dat die jongen die zo vaak engels gebruikt'. En ehm ik vind dat altijd bij anderen heel populair en irritant klinken.
Jij hebt heel vaak van die verhalen dat ik je eigenlijk wil quoten om te laten weten dat ik het gelezen heb en er eigenlijk best om moest lachen, maar dat ik dat niet doe omdat ik alleen '' een beetje leeg of zo of uitlacherig vind klinken en ik geen zinnig commentaar heb. Dit is zo'n verhaal
Oud 11-12-2010, 14:53
Verwijderd
Citaat:

Wat zijn soepen en stoofpotten toch awesome <3 Je kunt er heel veel tegelijkertijd van maken, echt liters, dat gaat met ander eten wat minder makkelijk. En als je er vlees in stopt dan wordt het heel mals. En je hoeft er heel weinig moeite voor te doen tijdens het koken, want het moet gewoon op een laag vuurtje en dat was het. Het is heel licht eten, maar het vult als de ziekte, want het bestaat hoofdzakelijk uit water. Waardoor je dus na een uurtje weer honger hebt, en dan kun je er nog meer van eten, wat prettig is want het is lekker. Ja, soepen en stoofpotten <333 Ik moet ze vaker maken.
Wat voor soep/stoofpot maak je?
Oud 11-12-2010, 14:54
Verwijderd
Eric heeft altijd leuke verhalen
Oud 11-12-2010, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Verengelsing is tha bomb.
Oud 11-12-2010, 14:56
Verwijderd
Ahw wat lief Er wordt vaak gezegd dat als je met mee naar de kroeg gaat je altijd bizarre gesprekken krijgt. Maar op een of andere manier is dat ook gewoon zo. Ik trek echt man bijt hond figuren aan
Oud 11-12-2010, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Ik gebruik op intarwebs ook echt veel te veel Engels. Komt ook omdat 't zo lekker typt en sommige dingen klinken veel fijner in het Engels en staat ook gewoon mooier. Maar ik stoor me er altijd wel aan als ik het later teruglees. Qua spreektaal gebruik ik veel minder Engels, op het gebruikelijke jargon na, dan. Maar ik vind het altijd wel fijn als ik op m'n werk lekker Engels mag praten als ik ga buurten met collega's in 't buitenland of andersom.
Batave
Batave is offline
Citaat:

Ultiem bunkervoedsel.
Verwijderd
Citaat:
Ahw wat lief Er wordt vaak gezegd dat als je met mee naar de kroeg gaat je altijd bizarre gesprekken krijgt. Maar op een of andere manier is dat ook gewoon zo. Ik trek echt man bijt hond figuren aan
Ach, het heeft wel wat
Oud 11-12-2010, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Misschien moet iemand jou eens volgen met een camera!

Ik gebruik bijna nooit Engelse woorden, want mijn Engels klinkt nooit echt Engels. Ik heb grote moeite met de Engelse r op het begin of voor een l. En de klemtoon. En de lengte van de klinkers. En de intonatie.
Oud 11-12-2010, 15:00
Verwijderd
Ik praat gewoon liever Nederlands.
Oud 11-12-2010, 15:00
Verwijderd
Citaat:
kkvet is dan weer een slechte afkorting.

Anyhow, op naar de party, tot later!
Oud 11-12-2010, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Wat voor soep/stoofpot maak je?
Deze:

Citaat:
Ik maak een half-afgekeken-in-een-restaurant, half-zelfverzonnen gerecht en het wordt KANKERLEKKER. Het is een soort stoofpot. Dit is hoe hij gaat:

INGREDIËNTEN, BITCHEZ:
- biologische gerookte worst
- biologische runderbouillon met stukken rund
- aardappels
- prei
- verse knoflook
- peper en zout

BEREIDING:
- worst in plakjes snijden en aanbakken in z'n eigen vet
- knoflook erbij, fruiten ten midden van alle worst, als je worst een magere miet is kun je eventueel een klontje boter toevoegen
- afblussen met runderbouillon, water toevoegen
- aardappels in heel dunne plakjes snijden, zodat ze makkelijk stuk koken en de bouillon een relevantere smaak geven
- zout en peper naar smaak
- een uur lang je zombieapocalyps-strategie overdenken
- prei en overgebleven aardappels snijden, toevoegen
- drie kwartier Wagner luisteren
- opscheppen
- FUCKING NOM, wat ik je brom
En hij is supergoed gelukt
Oud 11-12-2010, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Deze:

Citaat:
Paranoide schreef:
- een uur lang je zombieapocalyps-strategie overdenken
En hij is supergoed gelukt

Maar dat klinkt als een goede soep volgens mij heeft mijn opa iets dergelijks. Hij noemt het etensoep. Maar hij gooit er ook nog allemaal willekeurige groentes en nachtschades doorheen.
Oud 11-12-2010, 15:08
Verwijderd
Wacht, nachtschades, kan je dat zo zeggen? Een nachtschade, twee nachtschades?
Oud 11-12-2010, 15:09
Verwijderd
Waarom moet je er per se bijzetten dat het met biologische dingen is? Kan het alleen met biologische worst en stuff?
Oud 11-12-2010, 15:11
Verwijderd
Zo ik heb mijn kerstverlanglijstje gemaild Oh wie weet er nog een leuke Europese stad. Liefst geen standaard Londen, Berlijn, Parijs. Pa wordt 50 en er ik wil mijn ouders een stedentrip cadeau geven.
Oud 11-12-2010, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Waarom moet je er per se bijzetten dat het met biologische dingen is? Kan het alleen met biologische worst en stuff?
Ja.
Oud 11-12-2010, 15:12
Verwijderd
Apart.
Oud 11-12-2010, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Wacht, nachtschades, kan je dat zo zeggen? Een nachtschade, twee nachtschades?
Ik heb/had een WoW-karakter die luisterde naar de naam Nachtschade.
Oud 11-12-2010, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Zo ik heb mijn kerstverlanglijstje gemaild Oh wie weet er nog een leuke Europese stad. Liefst geen standaard Londen, Berlijn, Parijs. Pa wordt 50 en er ik wil mijn ouders een stedentrip cadeau geven.
Odessa, Stockholm, Reykjavik, Oslo, Jerevan, Mo I Rama, Bratislava, Florence, St. Petersburg, Kazan, Den Bosch, Jekaterinenburg, Talinn, Warschau of Riga.
Oud 11-12-2010, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Nee, hij kan met alle worst, maar ik beschrijf wat ik nu, op dit moment, aan het maken ben. En dat is dus met biologische worst en bouillon. Dat is relevant, want biologische vleesproducten zijn niet alleen moreel verantwoord, maar dus ook lekkerder en gezonder.

Inb4 'niet waar!!1!' van mensen met onderontwikkelde smaakpapillen, mensen die niet weten wat voor troep er in bioindustrievoeder zit, en mensen die zich niet hebben verdiept in de aanslag die de bioindustrie heeft op het milieu.

Citaat:

Maar dat klinkt als een goede soep volgens mij heeft mijn opa iets dergelijks. Hij noemt het etensoep. Maar hij gooit er ook nog allemaal willekeurige groentes en nachtschades doorheen.
Haha, etensoep Ja, het leuke aan soepen en stoofpotten is ook dat je er in principe alles doorheen kunt gooien, het wordt uiteindelijk toch wel lekker. Vooral groentesoep, dat is zo heerlijk algemeen. Bijna net zo algemeen als etensoep.
Oud 11-12-2010, 15:21
Verwijderd
Danku Etmakas! Ja ik denk dat het Florence wordt, nu nog even met mijn broer overleggen want die mag alleen meebetalen
Oud 11-12-2010, 15:22
Verwijderd
Ik eet regelmatig soepen en stamppotten. Eenvoudig, goedkoop en redelijk voedzaam en je kan er eindeloos mee variëren!

Wat ook lekker is: soep met zelfgemaakte biologische gehaktballetjes!
Verwijderd
Citaat:
Odessa, Stockholm, Reykjavik, Oslo, Jerevan, Mo I Rama, Bratislava, Florence, St. Petersburg, Kazan, Den Bosch, Jekaterinenburg, Talinn, Warschau of Riga.
Haha, Den Bosch er sneaky tussen
Verwijderd
Ik heb een mooi groen kleed gekocht bij de Ikea. En een paar planten, dekbed, kussen en bakken om rommel in te dumpen.
oh en groene slofjes, badstof!
Oud 11-12-2010, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Danku Etmakas! Ja ik denk dat het Florence wordt, nu nog even met mijn broer overleggen want die mag alleen meebetalen
Dan heb ik ook nog een tip: ga niet naar Helsinki. Da's een soort Eindhoven.
Oud 11-12-2010, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Dan heb ik ook nog een tip: ga niet naar Helsinki. Da's een soort Eindhoven.
Verkapte 'ik ben in Helsinki geweest' post!!
Oud 11-12-2010, 15:26
Verwijderd
Citaat:
. Ik ben nog nooit in Florence geweest, maar een stad die constant onder water loopt moet wel heel gaaf zijn.

Citaat:
Haha, Den Bosch er sneaky tussen
In reisgidsen over Nederland staat de binnenstad van Den Bosch bijna altijd als attractie
Oud 11-12-2010, 15:26
Verwijderd
Meh met al dat gewauwel over simpel doch goed voedsel krijg ik zin om weer een fuckload boeren- of zuurkool te maken. Zonder worst want dat vind ik maar niets. Dan liever een bal gehakt, stukje kipfilet of nog het állerbeste: draadjesvlees. Want dat is teh pwn.

En voor de stedentrip: Stockholm is de shit.

Trouwens om mijn imago nog verder naar de gallemiezen te helpen: ik heb nog meer WoW-karakters
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten