Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2010, 17:30
Verwijderd
Ik ga een vegetarisch ding eten met mozzarella en tomatenspul erin, en gebakken aardappeltjes. En nog iets van groente, rodekool denk ik.
Advertentie
Oud 17-12-2010, 17:31
Verwijderd
Ik zit trouwens maar wat te raaskallen, ik keek net nog eens naar mijn brood, en het is gewoon AH Tijger Bruin van 0,99
Oud 17-12-2010, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Ik zit trouwens maar wat te raaskallen, ik keek net nog eens naar mijn brood, en het is gewoon AH Tijger Bruin van 0,99
Ik dacht al, volgens mij bestaat er niet eens Euroshopperbrood!
Oud 17-12-2010, 17:32
Verwijderd
Goeie titel

Ik internet nu met een verbinding die heeeeul laag is en ook steeds wegvalt.
Verwijderd
Citaat:
Grillworst, spinazie à la crème, rijst, bouillonblokje, ei en kaas door elkaar geflikkerd. Prima te eten.
Wat een Frankensteingerecht Al die dingen los van elkaar zijn wel prima maar samen zijn ze vreemd.
Verwijderd
Citaat:
Oud 17-12-2010, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht al, volgens mij bestaat er niet eens Euroshopperbrood!
Jawel, ik heb het wel ooit eens gekocht, van 29 ct ofzo. En dat is binnen 2 à 3 dagen al oud en vies.
Oud 17-12-2010, 17:35
Verwijderd
Dus nu koop ik én dure chips én duur brood. Ik drijf op een wolk van luxe!
Oud 17-12-2010, 17:35
Verwijderd

Ik vind het achtergrondmuziekje hier van ZO leuk <3
Oud 17-12-2010, 17:38
Verwijderd
Dat eindeloze handen-tekenen loont wel

Halfuurtje Lijkt totaal niet op mijn hand, maar er is wel verbetering. De dingskes rechts zijn overigens zonder referentie, ik wilde zien of ik ook vorderingen maakte met uit m'n hoofd tekenen.
Oud 17-12-2010, 17:41
Verwijderd
Ik vind knokkels en die aders daar altijd moeilijk om te kleuren. Wel tof Para, ziet er goed uit!
Verwijderd
Lijkt een beetje op mijn hand, met die nadrukkelijke pezen. Alleen rook ik niet.
Verwijderd
Citaat:
Ahw knuffel! <3
Dankje.
Citaat:
Dus nu koop ik én dure chips én duur brood. Ik drijf op een wolk van luxe!
Ach, alles is relatief, een deel van mijn studieschuld bestaat omdat ik nogal duur eet, duurder dan jij, gok ik zo.

Citaat:
Dat eindeloze handen-tekenen loont wel

[afbeelding]

Halfuurtje Lijkt totaal niet op mijn hand, maar er is wel verbetering. De dingskes rechts zijn overigens zonder referentie, ik wilde zien of ik ook vorderingen maakte met uit m'n hoofd tekenen.
(hu hu een hand, hu hu)
Oud 17-12-2010, 17:42
Verwijderd
En nu drink ik Euroshopperbier. Wat een zwerver ben ik toch.
Oud 17-12-2010, 17:44
Verwijderd
als je in een rolstoel komt gaat het hard bergafwaarts met je.
Oud 17-12-2010, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Dankje.
Ach, alles is relatief, een deel van mijn studieschuld bestaat omdat ik nogal duur eet, duurder dan jij, gok ik zo.
Dat kan heel goed, want ik ben aan boodschappen maandelijks 'slechts' 120-150 euro kwijt, ik koop amper A-merken.
Oud 17-12-2010, 17:45
Verwijderd
Citaat:
En nu drink ik Euroshopperbier. Wat een zwerver ben ik toch.
Ik moet toch even zeggen dat ik nu aan de Hertog Jan zit ;o
Verwijderd
Citaat:
als je in een rolstoel komt gaat het hard bergafwaarts met je.
Is dat nou een grap, of bedoel je dit niet dubbelzinnig? ;o
Verwijderd
Citaat:
Ik moet toch even zeggen dat ik nu aan de Hertog Jan zit ;o
Hertog Jan
Oud 17-12-2010, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Is dat nou een grap, of bedoel je dit niet dubbelzinnig? ;o
Het is een grap ja, wat een dijenkletser hè.
Oud 17-12-2010, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Dat kan heel goed, want ik ben aan boodschappen maandelijks 'slechts' 120-150 euro kwijt, ik koop amper A-merken.
Poe, hoe doe je dat?
Oud 17-12-2010, 17:48
Verwijderd
@Medeia: mocht je morgen nog naar Göttingen willen, het Schöneswochenende-ticket is morgen geldig. Die kost 39 euro voor maximaal vijf personen en dan kun je onbeperkt door Duitsland reizen met het Nahverkehr (geen IC en ICE dus). Dit is eventueel al geldig vanaf Enschede en je bent van daaruit ruim vijf uur onderweg naar Göttingen.
Oud 17-12-2010, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Lijkt een beetje op mijn hand, met die nadrukkelijke pezen. Alleen rook ik niet.
Mja, de verhoogde zichtbaarheid van die pezen komen vooral door de slagschaduw, denk ik, ik ben alleen niet in staat gebleken om dat goed over te brengen.

Citaat:
Ik vind knokkels en die aders daar altijd moeilijk om te kleuren. Wel tof Para, ziet er goed uit!
Ik doe nu maar een beetje highlighten en een beetje rood, en voor de aders blauw met een lage opacity. Bij handen (alle relatief gedetailleerde huidskleurige oppervlakken, eigenlijk) vind ik het 't moeilijkst om een balans te vinden tussen detail en suggestie van detail. En dat suggereren van detail is ook weer een moeilijkheid an sich, ik ben dat nog heel erg aan het verprutsen verkennen.

Maar dank Zometeen maar 'ns een serie snelle handen met referentie doen en dan bij iedere houding zo'n constructietekening ernaast.
Oud 17-12-2010, 17:52
Verwijderd
Van die -hand klopt helemaal niks, zie ik opeens Wtf al die vingers staan scheef. Ik heb het net geprobeerd na te doen maar het is een onmogelijke houding.
Oud 17-12-2010, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Poe, hoe doe je dat?
Dirk vd Broek naast de deur, die is lekker goedkoop, met veel huismerken; "1 De Beste" heeft echt megagoedkope dingen van goeie kwaliteit, en ik eet relatief eenvoudige dingen (vaak eenpansgerechten zoals nasi of macaroniprut, wel vers en zelfgekookt natuurlijk )
Oud 17-12-2010, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Van die -hand klopt helemaal niks, zie ik opeens Wtf al die vingers staan scheef. Ik heb het net geprobeerd na te doen maar het is een onmogelijke houding.
En het is ook één vinger te veel!
Verwijderd
Citaat:
Dirk vd Broek naast de deur, die is lekker goedkoop, met veel huismerken; "1 De Beste" heeft echt megagoedkope dingen van goeie kwaliteit, en ik eet relatief eenvoudige dingen (vaak eenpansgerechten zoals nasi of macaroniprut, wel vers en zelfgekookt natuurlijk )
Oke. Ja ik bedacht me net dat ik qua boodschappen ook wel ongeveer op dat bedrag zit, maar ik haal nog weleens joints, en dat gaat ook aardig in de kosten lopen.
Verwijderd
Of is dat gewoon een stukje vet? Hm.
Oud 17-12-2010, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Oke. Ja ik bedacht me net dat ik qua boodschappen ook wel ongeveer op dat bedrag zit, maar ik haal nog weleens joints, en dat gaat ook aardig in de kosten lopen.
Chips zijn gezonder dan joints!
Oud 17-12-2010, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Chips zijn gezonder dan joints!
Ik zeg niks over chips hoor, ik ben zelf een chipsaddict!
Oud 17-12-2010, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Of is dat gewoon een stukje vet? Hm.
Lijkt me gewoon een vage knobbel
Oud 17-12-2010, 17:59
Verwijderd
Vanavond komt mijn favo Harry Potter op de prolevisie
Oud 17-12-2010, 18:01
Verwijderd
Ik geef per maand tussen de 150 en de 200 euro uit aan boodschappen, denk ik. Wat volgens mij wel veel is, maar ja. Ik bezuinig niet op eten Bovendien haal ik nooit duur-want-makkelijk eten, zo van, shoarma en afhaalpizza en kant en klare maaltijdsalades. Als ik duur eten haal dan moet het wel allemaal duur-want-lekker zijn. Afgewisseld met Euroshopper, want Euroshopper heeft goede dingen.
Oud 17-12-2010, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Ik geef per maand tussen de 150 en de 200 euro uit aan boodschappen, denk ik. Wat volgens mij wel veel is, maar ja.
Ik weet niet of dat veel is, volgens mij niet echt, want ik probeer er ontzettend op te letten, en ik zit ook rond dat bedrag.

Of ik doe iets ontzettend verkeerd.
Oud 17-12-2010, 18:04
Verwijderd
Ik ga bijna elke dag wel naar de AH, omdat ik alles op de dag zelf koop, meestal.
Dan zit ik meestal zo rond de 7 euro. Soms meer, vaker minder.

Dan zit je per week dus al op zo'n 50 euro. Keer 4 is 200.
Oud 17-12-2010, 18:04
Verwijderd
Ik ben voor 2 personen ongeveer 200 euro kwijt per maand. In mijn eentje zou ik overigens wel minder dan 100 euro kwijt zijn, want nu moet ik dure dingen kopen voor Pip.
Oud 17-12-2010, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Ik ben voor 2 personen ongeveer 200 euro kwijt per maand. In mijn eentje zou ik overigens wel minder dan 100 euro kwijt zijn, want nu moet ik dure dingen kopen voor Pip.
Dat snap ik dus niet. Want ik koop ook alleen voor mezelf, en 100 euro per maand zou ik bij lange na niet halen.
Oud 17-12-2010, 18:06
Verwijderd
Wat wel helpt is die 'extraatjes' zoals olijven, pijnboompitten (voor je salade) en allerlei dure kruiden en specerijen (die toch niet zo heel veel toevoegen aan je gerecht) achterwege te laten.
Oud 17-12-2010, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Wat wel helpt is die 'extraatjes' zoals olijven, pijnboompitten (voor je salade) en allerlei dure kruiden en specerijen achterwege te laten.
Jep. Die dingen gaan in de kosten lopen ja. Maar jeetje, moet ik dan alleen maar saai simpel voedsel eten?
Een fles wijn is ook al weer 4 euro extra.
Oud 17-12-2010, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Ik ga bijna elke dag wel naar de AH, omdat ik alles op de dag zelf koop, meestal.
Dan zit ik meestal zo rond de 7 euro. Soms meer, vaker minder.

Dan zit je per week dus al op zo'n 50 euro. Keer 4 is 200.
Ik koop meestal gewoon voor 3-4 dagen in. Waarom zou je elke dag naar de supermarkt gaan?
Oud 17-12-2010, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Dat snap ik dus niet. Want ik koop ook alleen voor mezelf, en 100 euro per maand zou ik bij lange na niet halen.
Kook je iedere dag? Vlees en vis zijn wel vrij prijzig. Wat vaker een boterham met pindakaas eten helpt wel.
Oud 17-12-2010, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Ik koop meestal gewoon voor 3-4 dagen in. Waarom zou je elke dag naar de supermarkt gaan?
Omdat ik het voor één dag al lastig beslissen vind, laat staat dat ik 3 maaltijden moet gaan bedenken.

Bovendien ga ik altijd lopend, en kan ik maar een beperkt aantal spullen meenemen. En ik vind het niet erg om elke dag te gaan.

Maarja, of je nou alles in een keer koopt, of elke dag een deel, zoveel zal dat toch niet uitmaken in de kosten?
Oud 17-12-2010, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Jep. Die dingen gaan in de kosten lopen ja. Maar jeetje, moet ik dan alleen maar saai simpel voedsel eten?
Een fles wijn is ook al weer 4 euro extra.
Wie zegt dat het dan saai is? Simpel is het wel, maar ik mis het echt niet of er wel of geen olijfjes in mijn salade zitten. Of dat er een mespuntje djahé door mijn nasi zit. Of croutons door mijn soep.
Oud 17-12-2010, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Ik ga zo'n vijf keer per week naar de supermarkt; Pip drinkt per dag zo'n 2-3L cola en ik gemiddeld zo'n 1L bier.
Oud 17-12-2010, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Wie zegt dat het dan saai is? Simpel is het wel, maar ik mis het echt niet of er wel of geen olijfjes in mijn salade zitten. Of dat er een mespuntje djahé door mijn nasi zit. Of croutons door mijn soep.
Ik doe dat ook zeker niet altijd, maar af en toe wil ik gewoon olijven of weet ik het. Ik heb sowieso helaas nogal een dure smaak in voedsel geloof ik.
En gemakzuchtig, daar betaal je bij de AH ook extra voor.
Oud 17-12-2010, 18:13
Verwijderd
Ik koop dus elke dag avondeten, drinken, iets te snoepen of fruit, en als ik het nodig heb beleg en brood.

Nou, dan doe ik toch niks geks? Is rond de 6 euro per dag zoveel?
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik het voor één dag al lastig beslissen vind, laat staat dat ik 3 maaltijden moet gaan bedenken.

Bovendien ga ik altijd lopend, en kan ik maar een beperkt aantal spullen meenemen. En ik vind het niet erg om elke dag te gaan.

Maarja, of je nou alles in een keer koopt, of elke dag een deel, zoveel zal dat toch niet uitmaken in de kosten?
Nou, ik vind van wel. Ik ben een keer 4 keer in de week naar de supermarkt geweest, en dan is de neiging al groot om elke keer op 15 euro (totaal 60) te zitten. Terwijl je anders misschien slechts 45 kwijt bent voor 2 keer gaan.
En door alles in 1 keer te kopen ben je thuis ook zuiniger met alles, want dan verdeel je je voedsel over 3-4 dagen. En grotere hoeveelheden rijst/macaroni zijn goedkoper dan dagporties.
Verwijderd
Ik heb ook wel een dure smaak wat betreft eten. Maar het is wel goed, ik heb ook helemaal geen zin om daarop dan te gaan bezuinigen oid. Pijnboompitjes, zalm, Franse kaasjes.. vind ik gewoon lekker.
Oud 17-12-2010, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Ik koop dus elke dag avondeten, drinken, iets te snoepen of fruit, en als ik het nodig heb beleg en brood.

Nou, dan doe ik toch niks geks? Is rond de 6 euro per dag zoveel?
ja
Oud 17-12-2010, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik vind van wel. Ik ben een keer 4 keer in de week naar de supermarkt geweest, en dan is de neiging al groot om elke keer op 15 euro (totaal 60) te zitten. Terwijl je anders misschien slechts 45 kwijt bent voor 2 keer gaan.
En door alles in 1 keer te kopen ben je thuis ook zuiniger met alles, want dan verdeel je je voedsel over 3-4 dagen. En grotere hoeveelheden rijst/macaroni zijn goedkoper dan dagporties.
Mja, pasta en rijst heb ik altijd wel in huis, en ik heb soms nog vlees in de vriezer. Dus het enige wat ik dan bijvoorbeeld nog moet halen is iets voor de saus en groente ofzo.

Ik zou het eigenlijk eens een maand bij moeten houden wat ik precies uitgeef aan boodschappen, en kijken waar ik op kan besparen. *huismoedertje*
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten