Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ben geneigd om bij mijn vorige keuze te blijven, Queasy. Mijn argumentatie blijft tevens hetzelfde. Dus ik stem Queasy, maar als het nodig is (voor de informatievergaring) ben ik bereid mijn stem nog te wijzigen naar Geel, ook om eerdergenoemde argumenten.
||
Citaat:
-- Ik weet nog niet op wie ik ga stemmen. Ik kijk morgen wel.
|
lol da's toevallig, ik ben momenteel een boek aan het lezen dat ook over Chrystal Meth gaat en de politieagent zat daar nog te vertellen dat dat zo'n ontplofbaar zooitje is en dat alleen idioten het aandurven dat te maken. Dacht nog bij mezelf heej misschien kan ik daar iets mee als ik weer aan de beurt ben. Hebben we wellicht een telepathische connectie Sann?
![]()
|
Hmm, ik vermoedde al dat hij gegeten zou worden, wel jammer dat hij nu ook echt gelijk de tovenaar blijkt te zijn. Reden om hem te eten lijkt me duidelijk: hij bracht duidelijkheid met zijn groene blokjes.
Dat betekent misschien dus dat hij met deze methode een of meerdere wolven op het spoor was. Het lijkt me dan ook slim om deze methode vooral voort te zetten.
|
Hoofdstuk 5: Bretels
Batave en dingaantouwtje hielden al dagen in de gaten wat er bij de buren aan de hand was. Ze hadden de gezien hoe er lijken in kliko’s waren gedumpt, ze hadden gezien hoe Absinthe met de ambulance was weggebracht, ze hadden de ijzingwekkende gil van Michelangelo gehoord toen hij werd gespiest op de houte poot van Dott. Maar met dit alles zouden zij nog kunnen leven als zij gisteravond niet tot diep in de nacht wakker waren gehouden door stampende Drumm ’n Base ritmes. Als er iets was waar ze een hekel aan hadden was het wel aan elektronische muziek. “We moeten wat doen dingaantouwtje” zei Batave terwijl hij nadenkend aan zijn bretel trok. “Nou lieve Batave, ik had het niet beter kunnen zeggen” zei Dingaantouwtje terwijl ook hij nadenkend aan zijn bretel trok. Door de jaren heen hadden ze veel gewoontes van elkaar over genomen, maar het nadenkend aan de bretel trekken was toch wel de meest voorkomende. “Laten we eerst een potje neuken” stelde Batave voor. “Al die seksuele spanning blokkeert mijn heldere denkvermogen”. Dingaantouwtje knikte begrijpend en boog zich braaf over de tafel heen. Ondertussen sloop Sherlock om het huis heen. Hij had na de flater met Absinthes borsten besloten dat hij liever iemand had zonder borsten. Om inspiratie op te doen was hij al een paar dagen Batave en Dingaantouwtje aan het begluren. In het diepste geheim had hij inmiddels ook een stel bretels gekocht en was al druk aan het oefenen met het nadekend aan zijn bretels trekken. Nu keek hij zijn ogen uit hoe Bataves ‘houten poot’ in en uit het ronde kontje van Dingaantouwtje ging. Ja, hier kon hij wel wat mee. Hij besloot zijn stoute schoenen aan te trekken en aan te bellen, misschien mocht hij wel mee doen. Zo gezegd, zo gedaan. “Dingaantouwtjedong” ging de bel. Batave keek geergerd op. Dit was wel een erg lastig tijdstip, er was inmiddels zoveel seksuele spanning dat hij helemaal niet meer helder kon denken. Zuchtend (en kreunend) haalde hij zijn houten poot uit dingaantouwtje en liep in zijn blote pielemoos, maar met bretels naar de deur. Toen hij Sherlock zag staan bedacht hij zich geen moment, al was het denken een beetje moeilijk. Dit was dit schorem van dat studentenhuis! “Ja hallo jongeman” zei hij. “Dag meneer, ik heb een beetje een vreemd verzoek, maar ehm, ik zag jullie bezig en ik wil graag een inleiding in mannenliefde”. Het werd Batave zwart voor de ogen. Eerst de elektronische muziek en nu ook nog zijn man af willen pakken?! Hij pakte zijn bretels om Sherlock er eens flink mee van langs te geven. Hij legde zijn arm in zijn nek om een flinke zwiep met de bretels te kunnen geven, maar de bretels haakte zich vast achter de paraplubak die naast de deur stond en terwijl Batave zijn arm naar voren sloeg om Sherlock te raken kwam de koperen paraplu bak mee. De paraplu bak raakt Batave vol achterop zijn hoofd en hij zakte in elkaar. Sherlock keek verbaasd naar Batave die met een (flink) bloedend hoofd op de grond lag. Hij haalde zijn schouders op en liep naar binnen, om verder te gaan met wat Batave niet had afgemaakt. Als Sherlock iets meer begaan was geweest met Batave had hij het misschien overleefd, maar nu bloedde hij langzaam dood op de plavuizen gang in de vloer.
||
Oke, tovenaar. Da's wel behoorlijk minder...
Citaat:
Dan hoor ik graag je uitleg. Want ik snap eerlijk waar niet zo goed waar hij het op baseert. Als hij gelijk heeft, is dat natuurlijk mooi. Edit: het komt er op neer dat de mensen die hij groen gemaakt heeft op grond van de stemlijstjes geen wolf zouden zijn, omdat er twee keer gelijkspel is geweest, toch? Maar ik snap niet hoe hij op die namen uit komt. Laatst gewijzigd op 23-01-2011 om 00:05. |
![]() |
||
Citaat:
Ik het eigenlijk raar dat Daboman zegt dat Batave duidelijkheid bracht met zijn lijstjes, want in mijn ogen deed hij dat niet.
|||
Verwijderd
|
Dat is kras, ik maak een opmerking over Geel die ik niet eens beargumenteer en word vervolgens aangehaald als argument
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Máár. Er zijn een paar dingen die me dwarszitten. Dat die hoerenwolven de tovenaar hebben opgegeten, bijvoorbeeld, en dat ik Queasy nog steeds erg verdacht vind. Maar op Queasy kom ik straks. Wat ik nu bedoel, is dat ik het om een paar redenen niet zo eens ben met deze halve kruistocht tegen Geel. De belangrijkste reden: hij leidt de aandacht nogal af van de anderen. Zoals hij zelf al tegen Sherlock zei: je bent een dorpeling met een tunnelvisie. Maar daar is Sherlock niet de enige in. Er zijn weinig verdachtmakingen tegen andere spelers; alleen Queasy schijnt ook onder vuur te liggen. Er worden wel eens namen genoemd (Mutant, Dott e.d.) maar er zijn weinig theorieën waarom zij wel of niet slecht zouden kunnen zijn. Het enige wat er schijnt te gebeuren, is dat iedereen Geel aanvalt en dat Geel zichzelf een beetje wanhopig aan het verdedigen is. En daar ben ik het niet mee eens. Kritisch naar Geel kijken is zeker niet verkeerd, ik vind dat hij een aantal vreemde posts heeft, maar die vreemde posts zijn ook wel een beetje uitgelokt. Iedereen zou vreemde posts krijgen van aan alle kanten aangevallen worden. En natuurlijk, hij stond in het verkeerde rijtje, natuurlijk, hij zette wel erg de aanval in in het begin. Hij is dan ook zeker verdacht. Maar we moeten van hem niet de enige verdachte maken. Ik weet dat er weinig materiaal is, maar we moeten onze ogen openhouden. Hij kán best goed zijn. Ik vind zijn excuus voor die verdachtmakingen in de eerste ronde best plausibel. Het enige wat ik me afvraag, is waarom hij niet op Michelangelo heeft gestemd, of niet gezegd heeft dat te zullen doen. Na die verdachtmakingen komt hij meer en meer onder vuur te liggen; natuurlijk krijgt iemand een aantal vreemde posts als hij zo aangevallen wordt. Dan vraagt Röps: waarom is Geel eigenlijk verdacht? Sherlock antwoordt, maar lijkt daarbij te vergeten dat die posts niet het gevolg hoeven te zijn van slechtheid. Ze kunnen ook het gevolg zijn van verdachtheid. Goed, volgens mij begin ik mezelf wat Geel betreft een beetje te herhalen, maar mijn punt is dus, samengevat: natuurlijk komt Geel verdacht over als hij zo wordt zwartgemaakt. Hierom moeten wij geen tunnelvisie gaan ontwikkelen. Dan: Queasy. Ze zit me in het geheel niet lekker. Vooral deze post mag ik in het geheel niet. Eigenlijk vind ik haar sowieso heel zwak spelen: ze komt nergens met theorieën of argumenten voor wat dan ook. Haar posts zijn allemaal nogal leeg. Ze stelt geen vragen en legt nauwelijks iets uit, want dan wordt het een eindeloze discussie. Maar toch is iedereen die haar verdenkt verdacht? Bovendien vind ik dat ze heel kattig speelt. Waarom? Waarom voelt ze zich constant zo aangevallen? Ik vermoed dat ze slecht is en er daarom ontzettend op gebrand is om niet slecht genoemd te worden, omdat ze zo bang is om betrapt te worden. Mijn stem zal dan ook naar haar gaan. Een andere speler die me helemáál niet lekker zit, is Sabir96, die ik vanaf nu gewoon Sabir zal noemen omdat ik getalletjes in een nick stom vind. Hij is zó inactief. Ik wil hem er niet uitstemmen omdat ik me op dit moment drukker maak om Queasy, maar ik vind het iets om in de gaten te houden. Ik denk ook dat hij helemaal niet alles leest: hij reageert helemaal niet op de beschuldigingen van de kant van Bright Blue, niet eens met een excuus. Hoe dan ook, ik geef nu mijn stem op Queasy door. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@Etmakas, als je het zo beschrijft vind ik wel dat je gelijk hebt over Quesay. Maar toch, als ze écht niet op had willen vallen dan zou ze toch helemaal niks gezegd hebben over haar switch-stem? Dat is het enige dat ik vreemd vind, maar ik heb wel de neiging om met je mee op Quesay te gaan. Ik ga vandaag nog een keertje verschillende posts nalezen en dan besluit ik wat ik stem.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nogmaals als ik niet had willen opvallen wat sweetsmile en anderen ook al gezegd hebben, dan zou ik niks gezegd hebben over mijn switch. Het enige waarom jullie mij nu verdenken is omdat ik geswitcht ben. Ik weet nog niet wat ik stem. Ik zal waarschijnlijk moet stemmen uit lijfsbehoud.
|
![]() |
|
Ik had nog wat uitgebreider willen teruglezen, maar ik word echt duizelig van die discussies tussen Sherlock/Geel. Er wordt op iedere scheet gereageerd, en dat vind ik een beetje 'too much' ofzo (niet dat ik discussie zou willen ontmoedigen ofzo). Dan, er klopt teveel aan dat eerste stemlijstje niet. Queasy vind ik nog steeds niet verdacht, Twinkebel ook niet (al is vervelend-inactief weer); dus dan blijven Vegs en Geel over. Daarbij denk ik dat Vegs verrader is en Geel wolf, maar dat zou ook best andersom kunnen zijn. Aangezien er ook veel stemmen richting Queasy lijken te gaan stem ik dus sowieso Geel.
|
![]() |
|
Ik denk dat ik vandaag ook uit lijfsbehoud zal moeten stemmen. Ik kan niet anders dan Sherlock een beetje verdacht vinden omdat hij mij zo aanvalt, maar ik het is niet zo erg dat ik ook mijn stem op hem zou willen doorgeven.
Verder vind ik het opvallend dat VeGs niet met allemaal doordachte theorieën komt. Dat doet ze anders - als ze dorpeling is - wel. Dit voedt eerlijk gezegd mijn vergezochte theorie uit de eerste ronde dat zij slecht is. Queasy, ja, ik weet het niet. Ik vind het eigenlijk helemaal niet raar of opvallend hoe zij speelt. Zo speelt ze altijd. Maar, ik kijk vanavond wel hoe aller er voor staat, en dan beslis ik wel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind Sabir verdacht omdat hij zo belachelijk stil is. Het zou best een tactiek kunnen zijn om gewoon niet op te vallen terwijl hij ons stiekem besluipt om ons op te vreten. Verder ben ik het eens met Etmakas was Queasy betreft. Heeft er iemand een tussentijds stemlijstje? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Ik tel alleen de stemmen mee die na het verhaal zijn doorgegeven.
Hangronde 3 Geel 1. Sherlock 2. Röps Queasy 2. Dingaantouwtje 3. Etmakas VeGs 5. Queasy (5/18 stemmen) ---- Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 23-01-2011 om 14:39. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Queasy. Ze zit me in het geheel niet lekker. Vooral deze post mag ik in het geheel niet. Eigenlijk vind ik haar sowieso heel zwak spelen: ze komt nergens met theorieën of argumenten voor wat dan ook. Haar posts zijn allemaal nogal leeg. Ze stelt geen vragen en legt nauwelijks iets uit, want dan wordt het een eindeloze discussie. Maar toch is iedereen die haar verdenkt verdacht? Bovendien vind ik dat ze heel kattig speelt. Waarom? Waarom voelt ze zich constant zo aangevallen? Ik vermoed dat ze slecht is en er daarom ontzettend op gebrand is om niet slecht genoemd te worden, omdat ze zo bang is om betrapt te worden.
Dit zeg jij etmakas. En volgens mij ben ik gister of eergister met een hele uitgebreide post gekomen. Zelfs met lijstjes en shit. Dus dat argument van je klopt niet. Aangevallen voel ik mij niet aners had ik mij wel meer verdedigd. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn stem gaat naar Vegs.
Hij stond in de 1e ronde onder het dott rijtje. De 2e ronde onder het geel rijtje. Dit pleit eigenlijk voor hem, omdat het gelijkspel was. Maar gelijkspel kan ook geweest zijn tussen mij en geel. Het hoeft niet perse tussen mark en geel te zijn geweest. Dat batave op gegeten is is denk ik niet omdat hij de juiste wolven voor zich had. Dit is natuurlijk veel te opvallend om dan batave te gaan opeten. Iemand noemde hier dat argument. Dus dat geloof ik dus niet. Plus zijn stemlijstje was voor mij en volgens mij ook voor meerdere nogal vaag. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
En die post met lijstjes - nounou, stemlijstjes kopiëren! Je verzint niet zo veel qua theorieën, je herhaalt alleen wat bijv. VeGs al gezegd heeft. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor dat je je gelijk krijgt kan je lang wachten. Dit heb je misschien niet in je vorige post gezegd, maar dit(mijn 'rare' switch) is volgens mij ook een arugment van jou geweest hoor. Na die switch loop ik mij namelijk alleen maar te verdedigen en ben ik voor de meeste verdacht. Oja VeGs is een zij ![]() @rops: klopt zolang de geliefden er nog inzitten. Zijn die stemlijstjes gewoon moeilijk. En geel weet ik echt niet wat ik daar van moet vinden. |
![]() |
||
Citaat:
Hij heeft dus gekeken naar de stemlijsten. Op basis van de stemlijst was te bepalen dat er onder bepaalde lijstjes waarschijnlijk geen wolf zat. Neem nou bijv in de eerste ronde Michelangelo. Daar was het niet waarschijnlijk dat er een wolf onder de michelangelo stemmers zit en dus heeft hij alle mensen die op michelangelo gestemd hebben onder het kopje 0-1 wolf gezet. Daarnaast was het dus waarschijnlijk dat er onder de Dott-stemmers dus 1 wolf meer zat, omdat het anders geen gelijkspel zou zijn geworden. 0 tot 1 + een extra wolf is 1-2 wolven. Logica suggereert dat de overige wolven dus onder de overgebleven spelers zitten. Dan heb je nog 2 tot 3 extra wolven nodig om op een totaal van 4 wolven te komen. Deze mensen staan onder het kopje 2-3 wolven. Nu heb je het linkse rijtje, voor hangronde 1. Vervolgens heeft hij hetzelfde principe toegepast bij hangronde 2. Verder is het het zo dat hij mensen groen heeft gekleurd. Hiermee wil hij aangeven dat deze mensen in de andere hangronde in de 0-1 wolf rij staan dus waarschijnlijk geen wolf zijn. Dus als je in hangronde 1 op Michelangelo hebt gestemd, ben je in hangronde 2 groen gekleurd. Als je in hangronde 2 in het "goede" lijstje staat, ben je in hangronde 1 groen gekleurd. Hopelijk snap je het nu dan ![]() Wat ik bijv wel opvallend vind is dat Little Phoebe niet groengekleurd is, maar dat de speler die haar in het vizier had, wel opgegeten is. En ze staat in het rijtje 2-3 wolven. Misschien is ze dan toch wolf. Het is zo obvious dat het misschien juist wel weer slim is om RP te eten. Verder is het natuurlijk zo dat er al 2 mensen zijn opgegeten die in haar richting wijzen, alsof ze het bewijsmateriaal op probeert te ruimen dus. Als het 1 keer gebeurt vind ik het niet zo verdacht, maar het is nu de tweede keer en dat vind ik dus toch wel verdacht worden. Vandaar dat mijn stem vanavond hoogstwaarschijnlijk naar Little Phoebe gaat. Het kan ook best dat ze naar aanleiding van haar verjaardag echt gevraagd heeft of ze misschien wolf mag zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bedankt voor de uitleg trouwens ik snap het lijstje van batave nu wel. Opvallend dat steeds bijna dezelfde mensen onder 2-3 wolven staan in hangronde 1 én hangronde 2. |
![]() |
|
Daboman, really? Iemand die mij non stop wolf noemt wordt opgegeten en je stapt zo mee in die theorie? Wat erg. Ik zou wel een hele domme wolf zijn als ik mezelf zo in de spotlights zou zetten.
Queasy: Zozo, jij hapt snel. Zeke blij dat de aandacht even niet naar jou uitgaat? En ik ben zo stil omdat ik niet erg veel tijd heb om hele theorieën te bedenken, moet ondertussen ook mijn moeder met van alles helpen. Ik zal kijken of ik vanavond meer tijd heb om een theorie te bedenken en te posten. |
![]() |
||
Citaat:
En tsja, iedereen heeft het druk natuurlijk, zo gaat dat in de hedendaagse maatschappij. Dat is dan ook niet echt de reden dat ik je verdacht vind, maar het viel me dus wel op dat je er wel was maar eigenlijk niet reageerde.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #82 deel 3 Batave | 466 | 01-02-2011 16:56 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #82 Dott | 500 | 21-01-2011 11:28 |