Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2011, 10:56
Verwijderd
Grapje.
Advertentie
Oud 22-01-2011, 11:46
Verwijderd
Meh, ik moet zo 'n roljaloezie op maat gaan maken en ik vrees voor wat komen gaat.
Oud 22-01-2011, 11:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat is nou ookalweer het verschil tussen jaloezieen, luxaflex en lamellen? Of is luxaflex een merknaam? Succes in elk geval Dobermann. Moet je een ready-made jaloezie op maat maken of hem helemaal zelf opzetten?
Oud 22-01-2011, 11:49
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Goeeeedemorgen liefjes!

Ik moest zojuist MSN updaten naar versie 2009 (14.0.8117.416) en vreesde (met doorgaans grote frezen, huhuhu) voor het ergste maar ik hoefde alleen maar opnieuw te A-patchen voor zo'n nare banner Mis ik nu iets in de zin van: dit is niet die dreaded nieuwe versie waar mensen steeds over bitchen of..?

En straks lamellen scoren. Of toch een normaal stoffen overgordijn? *ponders* En een rolgordijntje. \o/
ehh nee, versie 2011 zitten we al hoor
Oud 22-01-2011, 11:50
Verwijderd
Luxaflex zijn van die dingen die horizontaal zijn en dan trek je aan een touwtje en het draadje verfrommelt waardoor die latjes op elkaar komen te zitten. Lamellen zijn verticale dingen, een soort stijve gordijnreepjes, die aan een rails hangen. En jaloezieën zijn geloof ik een soort luxaflex, maar dan breder en van betere kwaliteit, maar dat weet ik niet zeker.
Oud 22-01-2011, 11:50
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Meh, ik moet zo 'n roljaloezie op maat gaan maken en ik vrees voor wat komen gaat.
Aha, dus je bent jaloers op mensen die geen jaloezie hoeven te maken.
Oud 22-01-2011, 11:51
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Luxaflex zijn van die dingen die horizontaal zijn en dan trek je aan een touwtje en het draadje verfrommelt waardoor die latjes op elkaar komen te zitten. Lamellen zijn verticale dingen, een soort stijve gordijnreepjes, die aan een rails hangen. En jaloezieën zijn geloof ik een soort luxaflex, maar dan breder en van betere kwaliteit, maar dat weet ik niet zeker.
Luxaflex is een merk jaloezieën, maar het wordt ook gebruikt als synoniem voor jaloezieën.
Oud 22-01-2011, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Luxaflex is een merk jaloezieën, maar het wordt ook gebruikt als synoniem voor jaloezieën.
Aha! Dat wist ik niet.
Oud 22-01-2011, 11:59
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat dacht ik al!
Oud 22-01-2011, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Etmakas naamzoek, ik zit te blokfluiten op mijn oude basisschoolblokfluit, zo een met maar 8 gaatjes, maar elke keer als ik een minuut heb gespeeld is hij volgekwijld en vals. Hoe kwijl ik hem niet vol?
Je kan een paar dingen doen! De beste manier is waarschijnlijk een nieuwe blokfluit kopen. Verder bestaat er spul, ik weet even niet meer hoe dat in het Nederlands heet, maar volgens mij is het Duits anti-Heiser oid? Dan moet je de kop losschroeven, met je duim het mondgat dichtdoen en een paar druppels in de kop doen, maar ik weet even niet meer of dat via het blokgat of het schroefgat moet, dat zou je even op moeten zoeken. Dertig seconden erin houden, duim boven wasbak van het gat afhalen en een paar keer flink doorblazen. Dat spul kan je kopen in de meeste muziekwinkels, het is niet zo duur, maar dan moet je weten hoe het heet. Ik zal zo even naar boven lopen om te kijken hoe de mijne heet. En kwijlen kan je ook voorkomen door techniek, maar dat kan ik niet uitleggen, dat moet gewoon na verloop van tijd beter gaan.
Oud 22-01-2011, 12:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb helemaal geen afneembare kop!
Oud 22-01-2011, 12:23
Verwijderd
Oh, dan heb je een kutfluit van waarschijnlijk zeer slechte kwaliteit en dan moet je hem verbranden en een nieuwe kopen.
Oud 22-01-2011, 12:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
hahaha dankje, ik zal het mijn moeder vertellen. Misschien gaat ze hem dan eindelijk wegdoen!
Oud 22-01-2011, 12:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh, ik zal hem aan mijn vriendje geven. Die heeft een houtkachel.
Oud 22-01-2011, 12:26
Verwijderd
Welk merk is je fluit? Of weet je dat niet?
Oud 22-01-2011, 12:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Euh, het is een sofenfluit. Er staat niks in gegraveerd ofzo. Ik kan hem wel laten zien op de webcam. Maar het kan niet aan mijn blaastechniek liggen?
Oud 22-01-2011, 12:28
Verwijderd
middag
Oud 22-01-2011, 12:30
Verwijderd
vieze kutzooi, ik ben mijn fietssleutel verloren. En het was mijn fiets niet eens
Oud 22-01-2011, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Wat is nou ookalweer het verschil tussen jaloezieen, luxaflex en lamellen? Of is luxaflex een merknaam? Succes in elk geval Dobermann. Moet je een ready-made jaloezie op maat maken of hem helemaal zelf opzetten?
Fuck knows en 't kan me ook niet veel schelen

Nou ja, het frame moest gezaagd worden en 't gordijn geknipt (op breedte). Maar ik ben een beetje autistisch als het op afwerking aan komt en niet zo héél handig met gereedschap (een schaar counts als gereedschap JA! ) daar ik meer een theoreticus ben

Citaat:
Aha, dus je bent jaloers op mensen die geen jaloezie hoeven te maken.
Jaloezie is verspilde energie. </tegeltjeswijsheid>

Citaat:
Oh, dan heb je een kutfluit van waarschijnlijk zeer slechte kwaliteit en dan moet je hem verbranden en een nieuwe kopen.
Hmmm, ik kreeg rare beeldvorming toen ik "kutfluit" las
Oud 22-01-2011, 12:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ha forumskype
Oud 22-01-2011, 12:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou doen we blokfluiten op onze eerste fluiten. Ha gezellig!
Oud 22-01-2011, 12:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb ook blokfluit gespeeld, maar ik vind het een lelijk instrument. Dwarsfluit is mooier.
Oud 22-01-2011, 12:41
Verwijderd
Dwarshout speelt dwarsfluit. Makes perfect sense

Oud 22-01-2011, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook blokfluit gespeeld
:')
Oud 22-01-2011, 12:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik speel geen blokfluit. Ik weet hoe het toonsysteem werkt van de meeste instrumenten en daarom kan ik overal wel een melodietje op spelen, maar het klinkt nergens naar omdat ik het op kennis en gehoor doe en niet op motoriek. Bovendien is de blokfluit in C gestemd in plaats van netjes in een gelijkzwetende stemming zoals ik gewend ben. Moeilijk!
Oud 22-01-2011, 12:54
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
vieze kutzooi, ik ben mijn fietssleutel verloren. En het was mijn fiets niet eens
Oh sukkel! Is er nog een reservesleutel?
Oud 22-01-2011, 13:10
Verwijderd

Oud 22-01-2011, 13:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
tering
Oud 22-01-2011, 13:24
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
:')
Het moest op de basisschool als onderdeel van de muziekles.
Oud 22-01-2011, 13:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja bij mij ook. Daar heb ik deze blokfluit nog van!
Oud 22-01-2011, 13:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Met zelfgebreide fluitenzak, van de handwerkles.
Oud 22-01-2011, 13:27
Schrödinger
Schrödinger is offline
En dat terwijl ik niet eens op een vrije school zat.
Oud 22-01-2011, 13:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Daarom heb jij er ook geen zelfgebreide fluitenzak bij
Oud 22-01-2011, 13:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik moest wel dingen breien, maar geen fluitenzakken. Iedere vrijdagmiddag was er "crea-middag", waar we moesten knutselen enzo. Ik vond het verschrikkelijk.
Oud 22-01-2011, 13:29
Verwijderd
Wij moesten niks breien op school
Oud 22-01-2011, 13:30
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik moest wel dingen breien, maar geen fluitenzakken. Iedere vrijdagmiddag was er "crea-middag", waar we moesten knutselen enzo. Ik vond het verschrikkelijk.
Vond je het zo verschikkelijk omdat de naam je tegenstond?
Oud 22-01-2011, 13:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Vond je het zo verschikkelijk omdat de naam je tegenstond?
Nee, omdat ik knutselen stom vond (en vind). De naam heb ik waarschijnlijk onthouden omdat het zo traumatisch was.
Oud 22-01-2011, 13:32
Carn
Carn is offline
Goedemorgen!
Oud 22-01-2011, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Goedemorgen!
Verwijderd
Jezus, wat is het laat
Verwijderd
Stelletje luilakken
Oud 22-01-2011, 13:46
Batave
Batave is offline
Citaat:
Stelletje luilakken
Laat me! Ik heb vannacht Saw doorstaan, volgens mij heb ik dan een goede nacht/ochtend/middagrust verdiend.
Oud 22-01-2011, 14:08
Verwijderd
Ik vond knutselen altijd best leuk maar eindigde wel altijd met lijm in mijn kleren, glitters in mijn haar en klei in mijn neus.
Oud 22-01-2011, 14:09
Verwijderd
Ik kreeg een PM over hoe ik tot Jezus moet komen en van mijn geaardheid moet genezen
Oud 22-01-2011, 14:10
Batave
Batave is offline
Oud 22-01-2011, 14:14
Verwijderd
Tijdens Engels kwam ik erachter dat de uitdrukking 'een vork halen' niet algemeen bekend is. Zegt het jullie wat/gebruiken jullie wat, of is dat iets raars binnen onze familie? Paranoide naamzoek, is dat iets Russisch of zo? Ik dacht altijd dat het iets heel standaards was om te zeggen, maar dat valt tegen.
Oud 22-01-2011, 14:17
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Tijdens Engels kwam ik erachter dat de uitdrukking 'een vork halen' niet algemeen bekend is. Zegt het jullie wat/gebruiken jullie wat, of is dat iets raars binnen onze familie? Paranoide naamzoek, is dat iets Russisch of zo? Ik dacht altijd dat het iets heel standaards was om te zeggen, maar dat valt tegen.
Dat gebruik ik weleens als ik een vork moet halen.
Oud 22-01-2011, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Dat gebruik ik weleens als ik een vork moet halen.

In onze betekenis is het zo dat je aan tafel zit en dan zegt 'ik ben even een vork halen' en dan weet iedereen dat je naar de wc gaat, maar dan hoef je het niet hardop te zeggen.
Oud 22-01-2011, 14:20
Batave
Batave is offline
Citaat:

In onze betekenis is het zo dat je aan tafel zit en dan zegt 'ik ben even een vork halen' en dan weet iedereen dat je naar de wc gaat, maar dan hoef je het niet hardop te zeggen.
Nooit van gehoord.
Oud 22-01-2011, 14:23
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik kreeg een PM over hoe ik tot Jezus moet komen en van mijn geaardheid moet genezen

Ik was tijdens mijn ziekenhuisopname naar de ziekenhuiskerkdienst geweest en mijn vriendje was mee. Hij hield mijn hand vast toen we gingen bidden voor mensen enzo, en dat was mijn linkerhand waaraan ik mijn ring draag. En toen zag de priester/pastoor/meneer met apenpak ons en toen moest iedereen bidden voor 'hen die zich voorbereiden op het huwelijk'.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten