Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2011, 12:27
Verwijderd
"Oh, trouwens, ik kom een uurtje later want {insert lulverhaal} maar ik ben er wel op tijd hoor!"

C'est tout.
Advertentie
Oud 27-01-2011, 12:28
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hallo mensen. Ik wil even een mening:

Wat vinden jullie ervan dat tegenwoordig een Master in Beatles Studies bestaat en dat gisteren de eerste persoon is afgestudeerd en dat iedereen zo reageert van 'omg awesome!'

Ik vind het dus echt mongool.
Dat posste ik dus op FB met als commentaar dat ik dan ook wel britcomologie wil doen, of radiohead studies of whatever voor random shit als dat toch allemaal kan....

en dan krijg ik commentaar terug van m'n huisgenoot, die normaal nooit tegen me praat en ineens gaat lopen zeiken dat ik niet mag bepalen wat wel of niet academische 'merit' heeft en dat vroeger women's studies en black studies ook werden gezien als stom, maar dat dat nu gerespecteerde studies zijn...

Nou, ik vind 'vrouwenstudies' nog steeds debiel. En alle vakken die je in america kan volgen over fucking Harry Potter ook.
Oud 27-01-2011, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij was er nog een debieltje op DK, maar ik ben vergeten wie. IQ van 97 he, geheugen is niet zo best
Joris
Oud 27-01-2011, 12:29
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik vind dat vrij ridicuul, maar aan de andere kant kun je ook theologie studeren. Maar goed, dat laatste moet dan ook verdwijnen als universitaire studie.
Oud 27-01-2011, 12:33
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik vind dat vrij ridicuul, maar aan de andere kant kun je ook theologie studeren. Maar goed, dat laatste moet dan ook verdwijnen als universitaire studie.
Ik vind theologie net zo goed debiel.

Maar goed, ik vind het gewoon stom dat ze zo betweterig doet en dan ook nog thumbs upjes krijgt enzo. GVD mensen, Beatles Studies?!?!?!?!
Een vak snap ik nog wel, maar een MASTER?! neeeee.
Oud 27-01-2011, 12:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het is ook raar, want als je naar culturele impact kijkt hebben Zappa en the VU meer invloed gehad dan de Beatles, dus dan lijkt het me ook relevanter om die mensen te bestuderen.
Oud 27-01-2011, 12:36
Verwijderd
Citaat:

Wat vinden jullie ervan dat tegenwoordig een Master in Beatles Studies bestaat en dat gisteren de eerste persoon is afgestudeerd en dat iedereen zo reageert van 'omg awesome!'

Dat posste ik dus op FB met als commentaar dat ik dan ook wel britcomologie wil doen, of radiohead studies of whatever voor random shit als dat toch allemaal kan....

en dan krijg ik commentaar terug van m'n huisgenoot, die normaal nooit tegen me praat en ineens gaat lopen zeiken dat ik niet mag bepalen wat wel of niet academische 'merit' heeft en dat vroeger women's studies en black studies ook werden gezien als stom, maar dat dat nu gerespecteerde studies zijn...

Nou, ik vind 'vrouwenstudies' nog steeds debiel. En alle vakken die je in america kan volgen over fucking Harry Potter ook.
Ik laat mijn antwoord op deze vraag over aan mensen als Kazet en LL, want als ik het antwoord zelf geef gaan ze weer tegen mij beginnen
Oud 27-01-2011, 12:36
Daboman
Daboman is offline
Citaat:

Kan echt niet, want dan worden anderen met een academische graad misschien ook niet meer serieus genomen.
Oud 27-01-2011, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Hallo mensen [...]
Ik ben het met je eens. Met inderdaad als kanttekening dat theologie net zo waardeloos is.
Oud 27-01-2011, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij was er nog een debieltje op DK, maar ik ben vergeten wie. IQ van 97 he, geheugen is niet zo best
hurrrr durrrr durrr
Oud 27-01-2011, 12:42
Carn
Carn is offline
Citaat:

Nou, ik vind 'vrouwenstudies' nog steeds debiel.
Ik zag gisteren zo`n management/zelfstudie boek voor vrouwen, daar stond echt shit in als "zeg 'dankjewel' als je een compliment krijgt" en allemaal vage 'vergelijkingen' met godinnen icm karaktereigenschappen en dan een kruistabel hoe je dan om moest gaan met andere vrouwen; ik heb echt in een deuk gelegen en zelfs een fototje gemaakt van het boek want ik wil het thuis nu ook hebben zodat ik het aan iedereen kan laten zien <3
Oud 27-01-2011, 12:42
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik laat mijn antwoord op deze vraag over aan mensen als Kazet en LL, want als ik het antwoord zelf geef gaan ze weer tegen mij beginnen
Je kan altijd zeggen dat je nu eenmaal iets vindt

Volgens mij is het ook wel duidelijk wat zij vinden, immers, er staat me vaag iets bij dat ze sociale studies of rechten als een cursus zien.
Oud 27-01-2011, 12:44
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik zag gisteren zo`n management/zelfstudie boek voor vrouwen, daar stond echt shit in als "zeg 'dankjewel' als je een compliment krijgt" en allemaal vage 'vergelijkingen' met godinnen icm karaktereigenschappen en dan een kruistabel hoe je dan om moest gaan met andere vrouwen; ik heb echt in een deuk gelegen en zelfs een fototje gemaakt van het boek want ik wil het thuis nu ook hebben zodat ik het aan iedereen kan laten zien <3
Jezus, dat ligt zo enorm voor de hand inderdaad.

Toch zijn er genoeg mensen die het niet doen en dan krijg je dat soort dingen
Verwijderd
Pff, net geluncht en nu gaan sporten. Niet zo handig bedacht
Carn
Carn is offline
Citaat:
Toch zijn er genoeg mensen die het niet doen en dan krijg je dat soort dingen
juh, en ook "als je kritiek krijgt dan heeft dat niet met je persoon te maken maar met je werkzaamheden" etc
Oud 27-01-2011, 12:46
Carn
Carn is offline

Citaat:
Stratego® is het spel van aanval en verdediging, van spanning en verrassing. Wie het spel goed wil spelen moet zijn tegenstander kunnen doorgronden. Diezelfde spelregels gelden als je carrière wilt maken. Als je hogerop wilt komen, zul je immers een goed overzicht moeten hebben van het krachtenveld waarin je je bevindt, zul je tijdig de juiste aanval of verdediging moeten kiezen, en tegelijkertijd vertrouwd moeten zijn met gewoontes, overtuigingen en normen die nergens officieel zijn vastgelegd.
Oud 27-01-2011, 12:47
Carn
Carn is offline
"hoe is het met jouw krachtenveld?"
Oud 27-01-2011, 12:48
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
juh, en ook "als je kritiek krijgt dan heeft dat niet met je persoon te maken maar met je werkzaamheden" etc
Daar faalt 90% van de bevolking geloof ik.

Maar goed, veel mensen kunnen kritiek ook niet echt op een goede manier brengen. Ik heb echt managers meegemaakt die gewoon zeiden je doet het niet goed en als je er dan op ging doorvragen hadden ze geen antwoord.
Oud 27-01-2011, 12:51
Carn
Carn is offline
mwah, enigszins mee eens; ligt ook vaak een beetje aan de achtergrond van de persoon, ik heb het idee dat beta-mensen de scheiding persoon/werk wat makkelijker maken dan anderen omdat het toch al snel abstracte(re) materie is.

Maar goed, 'management' is in mijn mening dan ook niet iets wat je op school leert (naast wat basistheorie) maar wat toch echt meer een praktijk kwestie zal zijn.
Oud 27-01-2011, 12:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Het is ook raar, want als je naar culturele impact kijkt hebben Zappa en the VU meer invloed gehad dan de Beatles, dus dan lijkt het me ook relevanter om die mensen te bestuderen.
Oh, het was blijkbaar Liverpool University. Maar de eerste afgestudeerde was een Canadese van 52 ofzo.

Citaat:
Noooo.

Ik snap ook niet dat alles speciaal voor vrouwen moet. Al die feministen willen toch gelijkheid?
Oud 27-01-2011, 12:57
Carn
Carn is offline
ja, maar omdat er nogal wat discrepantie is tussen de ideologie en de praktijk heeft men alle hulp nodig!
Oud 27-01-2011, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Ik snap ook niet dat alles speciaal voor vrouwen moet. Al die feministen willen toch gelijkheid?

Oud 27-01-2011, 12:58
Carn
Carn is offline
heerlijk.
Oud 27-01-2011, 12:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Idd!
Oud 27-01-2011, 13:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
Noooo.

Zo'n boek heeft dan ook niets met feminisme te maken.
Oud 27-01-2011, 13:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Zo'n boek heeft dan ook niets met feminisme te maken.
Nee, dat weet jij, dat weet ik, maar dat weten die wijven niet.
Die vinden zich allemaal supersterke zakenvrouwen.
Oud 27-01-2011, 13:15
Verwijderd
ARGH.

Gisteren met een kat gespeeld en nu lijk ik wel een snij-emo.
Oud 27-01-2011, 13:22
Verwijderd
Citaat:
ARGH.

Gisteren met een kat gespeeld en nu lijk ik wel een snij-emo.
heb ik ook supervaak als ik bij mijn ouders ben geweest
Oud 27-01-2011, 13:38
Verwijderd
Ik wil ook een kat
Oud 27-01-2011, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Ik hecht verder ook geen waarde aan de uitslag van de BNN test, ik vond het alleen opvallend dat mensen die bepaald niet dom zijn toch zo laag kunnen scoren.
Ja inderdaad, ik ben daar zelf ook verbaasd over.
Ik ben blijkbaar toch dom.

*snij*
Oud 27-01-2011, 13:42
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja inderdaad, ik ben daar zelf ook verbaasd over.
Ik ben blijkbaar toch dom.

*snij*
Hoe kun je nou afleiden dat je dom bent uit wat ik zei?
Oud 27-01-2011, 13:43
Verwijderd
Omdat ik vorig jaar ineens een fucking lage score had. Dit jaar heb ik een beetje half meegedaan, en er waren echt best veel (reken)vragen die ik niet wist, en die met die blokjes enzo ook niet.
Dus ik vraag me juist af hoe mensen daar maar 1 fout in kunnen maken.

Ik hecht voor mezelf heel veel waarde aan slim zijn, en ik ben blijkbaar zelfs nog te dom voor de BNN-IQtest.
Oud 27-01-2011, 13:44
Verwijderd
Hmmm nu ik zie hoe duur treinreizen is wou ik dat ik zo'n gecrackte ov had
Oud 27-01-2011, 13:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Omdat ik vorig jaar ineens een fucking lage score had. Dit jaar heb ik een beetje half meegedaan, en er waren echt best veel (reken)vragen die ik niet wist, en die met die blokjes enzo ook niet.
Dus ik vraag me juist af hoe mensen daar maar 1 fout in kunnen maken.

Ik hecht voor mezelf heel veel waarde aan slim zijn, en ik ben blijkbaar zelfs nog te dom voor de BNN-IQtest.
Mja, maar .sann die echt niet dom is had ook een bijzonder lage score. Conclusie: BNN-test is onbetrouwbaar en je kunt best (veel) slimmer zijn dan die test zegt

Ik denk overigens niet dat je dom bent. Je hebt absoluut plenty issues, maar dom zijn is daarvan volgens mij niet een
Oud 27-01-2011, 13:51
Carn
Carn is offline
ik ben wel heel dom maar ik weet het gewoon goed te verbergen
Oud 27-01-2011, 13:51
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik ben zeer intelligent en weet dat niet zo goed te verbergen.
Oud 27-01-2011, 13:52
Verwijderd
Vroegah had ik altijd een score zo rond de 120/125. Ook al lager dan al die 135'ers, maar goed, ik moet me er bij neerleggen dat ik punten laat liggen bij rekenen e.d.

Maar zodra ik onder de 120 of zelfs onder de 110 ofzo ga komen, ga ik me zorgen maken hoor!
Oud 27-01-2011, 13:53
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar zodra ik onder de 120 of zelfs onder de 110 ofzo ga komen, ga ik me zorgen maken hoor!
doe dat .
Oud 27-01-2011, 13:55
Verwijderd
Citaat:
doe dat .
Ja, was ik al mee bezig.
Oud 27-01-2011, 13:59
Carn
Carn is offline
Goedzo, anders ging ik me nog zorgen maken.
Oud 27-01-2011, 13:59
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ik ben wel heel dom maar ik weet het gewoon goed te verbergen
Nou ja.. 't is natuurlijk niet voor niets dat ik sann als voorbeeld nam...
Oud 27-01-2011, 14:02
Verwijderd
Sun Ra
Verwijderd
haha ik schrok van mijn eigen ava. Ik was vergeten dat ik die veranderd had.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Sun Ra
Oud 27-01-2011, 14:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Heb je weleens naar Rahsaan Roland Kirk geluisterd? Ook zo'n geflipte jazzneger.
Oud 27-01-2011, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Heb je weleens naar Rahsaan Roland Kirk geluisterd? Ook zo'n geflipte jazzneger.
ik koop hem nu! Vandaag weer een dagje goede muziekjes zoeken.
Oud 27-01-2011, 14:07
Schrödinger
Schrödinger is offline

o hai ik heb 2 saxofoons en een zooi fluiten
Oud 27-01-2011, 14:11
Allure
Allure is offline
als je zonder rijbewijs rijdt en je wordt aangehouden, mag je daarna dan wel gewoon doorrijden?
Oud 27-01-2011, 14:13
Verwijderd
Volgens mij wel, maar daar heb ik geen onderbouwing voor!
Oud 27-01-2011, 14:13
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
als je zonder rijbewijs rijdt en je wordt aangehouden, mag je daarna dan wel gewoon doorrijden?
Nee.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten