Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zijn brief is gelekt; alhier voordat 'ie weg is
Spoiler
- "Mekka", moest ik misschien ook maar 's doen (oh nee, daar kom ik niet in...) - "Ik wil zijn voorbeeld ook volgen in zijn handelen"; die man is levensgevaarlijk ! - Hij noemt "verschillende zaken die Mohammed heeft voorgeschreven". lijkt me interessant om te weten welke andere zaken voordat hij inderdaad begint met stenigen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Voor iemand die in tegenstelling tot Nekschot wel concreet discrimineert is ontslag wel zo ongeveer het minste. Maar wat bij Nekschot een rol speelde is dat hij als autochtoon iets deed wat Moslims als tegen hen ervaren, en de discriminerende docent een Moslim is, die handelt tegen andere mensen. Klaarblijkelijk speelt dat, afkomst en religie, een essentiële rol voor sommige mensen bij wat ze wel en niet willen toestaan.
Laatst gewijzigd op 07-02-2011 om 18:53. |
![]() |
||
![]() |
Vandaag in het Parool trouwens een ingezonden brief van een medewerker van de HvA die het besluit van de HvA verdedigt. De brief staat helaas niet online, maar dezelfde man heeft ook in studentenblad Folia gereageerd:
Citaat:
Voor de duidelijkheid: deze man (van het citaat) kent de precieze situatie en de docent in kwestie wél. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Geen idee, religieuze regels zitten meestal vol loopholes en interne tegensprekingen.
||
Citaat:
Daarnaast heeft de HvA aangegeven dat ze het niet als problematisch ervaren, en voor zover ik het heb kunnen zien lijkt het er toch op alsof de HvA wel gekeken heeft naar de beweegredenen van deze meneer en naar een manier om enige schijn van gebrek aan respect jegens vrouwen weg te nemen. Ik vind dat ze dat prima gedaan hebben. Je kunt wel blijven schreeuwen dat de beweegredenen van deze meneer fout of respectloos zijn, maar tot nu toe wijst alles erop dat dat niet het geval is (o.a. zijn brief, het persbericht van de HvA, de brief van zijn collega). Dat het per se voort zou komen uit een negatief aspect van de Islam is nergens bewezen. Iedereen in dit topic weet dat er moslims zijn die vrouwen minderwaardig vinden en dat er moslims zijn die om die reden vrouwen geen hand geven. Het is echter ookal meerdere malen gezegd dat dat niet de enige reden is waarom sommige moslimmannen en -vrouwen mensen van het andere geslacht geen hand geven. Je kunt er natuurlijk voor kiezen dit pertinent niet te geloven, maar dan zijn we snel uitgepraat en heeft een discussie al helemaal geen zin. Als er bewijs is dat deze meneer vrouwen slechter onderwijs en/of begeleiding geeft of dat het niet schudden van handen voortkomt uit een diepe vrouwenhaat, dan wil ik dat graag zien en ben ik bereid mijn mening aan te passen. Maar tot nu toe zie ik alleen maar aannames en speculaties, en die bewijzen niets.
Laatst gewijzigd op 07-02-2011 om 22:00. Reden: vieze verengelsing weggehaald |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En waarom ga je voorbij aan het feit dat er meerdere klachten zijn ingediend over zijn functioneren? Voordat de HVA besloot dat hij wel mag discrimineren is er meermalen over hem geklaagd en is hij daarom op non-actief gesteld. Voila, daar is sluitend bewijs dat er mensen over vallen en zijn functioneren er minder door wordt. Bovendien is het toestaan van discriminatie omdat die docent een Moslim is, weer discriminatie door de HVA. Als ik daar leraar ben en ik weiger Moslims les te geven, omdat ik meen dat aanbidders van allah door de duivel gestuurd zijn, dan zou ik zonder meer ontslagen worden. Van gelijke behandeling is geen sprake. Moslims worden voorgetrokken.
||
Citaat:
2. Bron? En zegt die bron dat men valt over zijn niet-hand-geven? En zijn die klachten gegrond bevonden? 3. Waar zegt de HvA dat het gedrag wordt toegestaan omdat de docent een moslim is?
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat hij moslim is, doet voor mij niet ter zake. Dat hij moslim is, is voor mij niet relevant. Het kan me niet schelen dat hij moslim is. Het maakt me niet uit dat hij moslim is. Dat hij moslim is: /care Is het voor mij relevant dat hij moslim is? Nee. Citaat:
|
Handenschudweigeraar weg
De docent bedrijfseconomie die vrouwen vanwege zijn islamitische geloof geen hand geeft keert niet terug naar de Hogeschool van Amsterdam. Volgens het College van Bestuur van de HvA is terugkeer "geen reële optie meer". Het bestuur van de HvA zegt het besluit genomen te hebben op basis van nader onderzoek dat de afgelopen weken is uitgevoerd. Daaruit is de conclusie getrokken dat er voor de docent bedrijfseconomie geen "werkbare oplossing" gevonden kan worden. In het najaar wil het bestuur gesprekken organiseren om de vraag te beantwoorden hoe de hogeschool om moet gaan met culturele verschillen De docent wilde na een bedevaart naar Mekka vrouwen niet meer de hand schudden. Dat leidde tot veel consternatie, zowel op de school als in de media. Daarop werd besloten de docent een tijdelijke 'time-out' te geven. http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/23810 Prachtig nieuws. Een overwinning voor het principe van non-discriminatie en gelijke behandeling. ![]() En tevens een blijk dat druk zetten op bestuurders zonder ruggengraat of principes helpt, overigens.
|||
Citaat:
Citaat:
Wel een relevant voorbeeld trouwens, want de stelling dat vrouwen zo inferieur en zondig zijn dat je ze niet eens mag aanraken, en de stelling dat alle homoseksuelen ziek zouden zijn komen vanuit precies dezelfde dogma's, en zijn even debiel.
||
![]() |
Citaat:
Dit is overigens geen kritiek op jouw stelling ![]() "Nederlands" kun je definiëren als "van de Nederlanders" en dan kom je er dus weer bij uit dat een deel van de Nederlanders vrouwen geen hand wil schudden. Hoeveel procent van de bevolking moet iets wel of niet doen voordat je het Nederlands kunt noemen?
||
Citaat:
Bovendien begeeft hij zich met zijn gedrag in de sfeer van andermans vrijheid, die hij gelijke behandeling ontzegd. Dat zijn toch wel twee sterke argumenten waarom cultuur(relevatisme) hier niet eens relevant is.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Wat voor rotexcuus gebruikt wordt om het te vergoeilijken is niet relevant.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|