Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het het allervervelendst als iemand zijn mening geeft op een vergadering waar gevraagd wordt naar meningen en er dan achteraan plakt: "Maarja, dat is ook maar mijn mening." Ja, dat is het hele idee, doos!
![]()
|
Verwijderd
|
Ik vind het zo jammer dat mensen zich zo snel aan anderen ergeren en anderen zo snel "dom" of "slecht" vinden. Ik geloof geloof dat ieder mens iets goeds in zich heeft. Criminelen hebben toch wel een rede/achtergrond waardoor ze crimineel zijn geworden. Betekent niet dat ik vind dat ze niet gestraft moeten worden hoor, want straffen helpt zeker om dit soort dingen/ herhaling te voorkomen, maar af en toe mag er wel wat meer begrip naar elkaar getoond worden (uiteraard ook vanuit de crimineel zelf!) en ik snap ook wel dat het bij sommige misdaden wel heel moeilijk/ondoenlijk is om begrip te tonen hoor.
Oh en ik geloof in een soort van lot. Niet op de manier dat een god van te voren alles bepaald heeft, meer dat alles veroorzaakt is door iets en dat de hele geschiedenis van alles, logischerwijs maar één gevolg kan hebben. En ik geloof niet in een vrije wil (gevolg van voorgaande punt). En ik vind dat je verstand moet hebben van je vak en daardoor dus niet zomaar een land (of wat dan ook) mag besturen of bijvoorbeeld minister van onderwijs mag zijn zonder wetenschappelijke kennis over het onderwijs en ik vind ook dat je niet zomaar stemrecht moet hebben. Mensen moeten op een of andere manier verplicht worden zichzelf van enige kennis te voorzien over partijen en partijprogramma's alvorens te mogen stemmen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat Plato wel een goed idee had toen hij "zei" dat een filosofen koning het beste zou zijn voor een land. Één iemand aan de macht, maar dat moest dan wel iemand zijn die alle takken van de samenleving kent (dat zou tegenwoordig al helemaal niet meer kunnen) en iemand die absoluut het beste voor iedereen wil. Dit heeft in de praktijk echter zo'n grote kans van mislukken dat je het beter niet kunt nastreven, maar in mijn utopia zou het zo gaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind dat alle vormen van bijzonder onderwijs bij wet verboden moet worden, dat er een staatscurriculum moet komen dat verplicht is op alle lagere en middelbare scholen en centrale toetsing. Dan hoeven docenten ook alleen nog maar na te kijken, scheelt een hoop werkdruk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar om het minder erg te noemen
||
Citaat:
|
Veel criminelen houden zich niet bezig met vooruitzichten. 10 jaar is ook lang overigens - als je bedenkt wat je in de afgelopen 10 (7?) jaar hebt meegemaakt... Levenslang ben ik helemaal tegen; kost alleen maar geld en levert geen biet op. Dán liever de doodstraf. 10 jaar en goed martelen vind ik prima
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Buiten het feit dat er bizarre onderzoeken zijn waaruit blijkt dat van de onderzochte gevallen zo'n 30% compleet ten onrechte vastzit. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wrongful_execution http://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_debate Deze is dan vooral leuk: http://en.wikipedia.org/wiki/Capital...ization_effect |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Tegen de doodstraf ben ik alleen al omdat iemand die straf moet geven, en omdat er iemand moet zijn die 'm uitvoert. De rest van het idee is nog weerzinwekkender. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Om maar evne het eerste linkje te geven bij google:
http://www.ad.nl/ad/nl/1004/Economie...-twijfel.dhtml edit: 51 miljoen dollar meer dan ze levenslange gevangenis geven dus. En in Californië kost het 250 miljoen dollar PER executie. Wtf. Ik wist dat de cijfers hoog waren, maar dit gaat nog verder dan ik dacht. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Had er ook geen idee van dat het zo duur is en kan me er ook niet heel veel bij voorstellen eigenlijk. Nu we toch in het controversetopic zitten, nav een reactie onder dat nieuwsbericht over de doodstraf:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Plus, zie link. Je kunt het dan wel niet geloven, maar de cijfers zeggen toch iets compleet anders. Google ook even, dan kom je genoeg tegen. Edit: daarbij worden zulke zaken waarschijnlijk (ik ken het Amerikaanse systeem niet goed genoeg) waarschijnlijk voor speciale rechtbanken/gerechtshoven gehouden, waardoor het nog meer in de centen gaat lopen. Dan zijn de doodstrafcellen ook nog cellen waar gevangen alleen zitten, dus ook duurder, meer bewaking etc. etc. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat is 'ik geloof het niet' nou weer voor argument
![]() Verplicht ontopic: ik ben met Moz wat de katten en schietdrama's betreft. Ik vind ook dat geestelijk gehandicapten verplicht gesteriliseerd moeten worden, en dat kannibalisme moet kunnen als beide partijen het ermee eens zijn. Dan ga je gewoon naar de notaris om te doen van 'ja ik wil graag dat deze meneer mijn arm opeet, kusjes' en dan is het geregeld. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had dat van die kat trouwens niet mee gekregen, wat ontzettend laag zeg
![]() Verder ben ik het eens met para over kannibalisme, hoewel er wel een soort controle op moet zitten, want voor het zelfde geld komt iemand daar door middel van chantage oid. Notaris is dan niet genoeg waarborg, imo. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Je hebt trouwens ook zo'n psychologische ziekte waarbij mensen heel ongelukkig worden door één of twee van hun ledematen, en die dus heel graag willen laten amputeren. Match made in heaven voor kannibalen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar oke, na het lezen van de link (en jouw verhaal over de ellenlange procedures, die ik aanvankelijk niet meerekende) ben ik overtuigd hoor ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Oei, ik begon al weer met heel veel te typen, maar ik heb je al overtuigd dus dat hoeft niet meer ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
óf je maakt er een eeuwigdurende martelkamer van óf je probeert er in 10 jaar normen en waarden in te krijgen en biedt scholing aan e.d. je kunt niet mensen die al van het padje af zijn gaan martelen en behandelen zoals in de middeleeuwen en ze dan na 10 jaar zo HUP weer in de maatschappij pleuren ![]() |
![]() |
|
![]() |
controversieel is het niet echt, maar ik ben er wel voor om iedereen standaard donor te laten zijn als ze 18 worden en om vanaf een leeftijd van 68 jaar een (twee)jaarlijkse controle om het rijbewijs te behouden en om sowieso geen rijbewijzen meer te geven aan mensen ouder dan 78. en misschien is het leuk om het stemrecht op te laten houden zodra je pensioenrecht hebt, dus zeg rond een jaartje of 68
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Marokkaanse jochies die de twee minuten stilte op de nationale dodenherdenking verstoren (in Utrecht, deze keer) door discriminerende leuzen te roepen over joden, mogen wat mij betreft best in de Noordzee worden gedumpt. Optiefen met dat soort misselijkmakende gastjes.
En dan een dom grijnzend Marokkaans debieltje op tv dat daar een beetje lacherig over doet, die mogen ze ook even richting Auschwitz sturen. Mensen hier in Nederland worden blijkbaar stompzinnig als ze 65 jaar lang geen oorlog meer hebben meegemaakt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik begrijp de hysterie over de 2 minuten stilte of dodenherdenking nooit zo. Maar als je tegen mensen zegt dat je daar niet aan meedoet, dan word je respectloos genoemd.
Ik begrijp eigenlijk uberhaupt het nut niet van x minu(u)t(en) stilstaan bij slachtoffers van wat dan ook. Waarom moet daar een speciaal moment voor zijn, dat kan je toch ook gewoon doen wanneer het jou uitkomt, of niet. De slachtoffers hebben er in ieder geval niks meer aan. |
![]() |
|
Ja, ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten. Zolang je de mensen die wel stil willen zijn, maar niet gaat zitten storen.
Maar goed, als de regering een keertje zou HANDELEN naar dat vreedzame ideaal, waar vrijheid de boventoon voert (dus geen ontelbare verboden, en ook geen deelname aan loze oorlogsmissies) dan heb ik dat veel liever dan 2 minuutjes stilte. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Mishandelingen/martelingen/inhumane behandeling gevangenen door o.a. Amerikanen Rollo Tomasi | 500 | 22-05-2004 22:56 |