Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Goed punt!
Maar @ Sarah: omdat een nummer een combinatie van cijfers is met een speciale niet-wiskundige betekenis. Een cijfercode is ook een combinatie van cijfers met een speciale niet-wiskundige betekenis. Een code kan bestaan uit cijfers of letters of andere tekens of een combinatie daarvan. Maar een code bestaat niet uit woorden of getallen of nummers. Althans, dat zou het punt zijn. Dubbelop dus, weet niet of het nu onder pleonasme zou vallen of tautologie, hm. Of gewoon contaminatie. Maar goed, ik weet het zelf niet of dat het aanvaardbaar is. Jan1998 is een code die bestaat uit een woord en een getal. ![]() Even iets anders. Wat ik nu zo bedenk. Letter staat tot cijfer als in woord staat tot getal. Das duidelijk, maar ik heb me altijd afgevraagd wat staat er tot nummer? Maar ik zie nu dat dus dan (eigen)naam moet zijn!? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Die is gekoppeld aan je bankrekening én je PINcode, PINpascode zou een beter woord zijn, maar kniesoor.
Laatst gewijzigd op 04-07-2011 om 20:42. Reden: word=woord |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit mailtje kreeg ik van mijn nieuwe provider.
Beste Pippeloen, Zou je kunnen proberen een netwerk update te doen. Dit gaat als volgt: Verwijder de batterij en de simkaart terwijl het toestel aan staat, Wacht 15 minuten, Plaats simkaart en batterij terug, en start het toestel, Kies menu, Kies instellingen, Kies netwerken, Kies KPN, deze word afgewezen, Kies hollands nieuwe. Mocht je nog steeds problemen hebben daarmee, laat het ons dan weer even weten. Als je nog vragen hebt over dit antwoord, dan horen we het graag. Vriendelijke groeten, Ronald Thomas a.k.a Duister Elfje Klantenservice |
![]() |
|
Ik weet niet zeker of het echt fout is, maar ik zag ergens 'De laagste prijsgarantie' staan. Is het goed als de prijsgarantie laag is? Wat betekent het überhaupt? Dat het niet zeker is dat ze daar een prijs hebben?
|
Verwijderd
|
De garantie dat ze de laagste prijs hebben.
De laagste prijs-garantie, zou ik eerder zeggen. De laagste prijs garantie. Hm. Ik weet eigenlijk niet hoe je het het best zou kunnen opschrijven, maar nu lijkt het alsof 'laagste' slaat op 'prijsgarantie', terwijl het gaat om garantie op de laagste prijs. Snap je het nog ![]() |
![]() |
|
Ja, ik snap het nog. Nu staat er inderdaad dat hun garantie op de prijs het laagst is - en dat is niet echt een logisch iets om te zeggen. Volgens mij is het laagsteprijsgarantie. Tenminste, de spellingchecker van Firefox zegt dat dat een woord is.
Maar ja, 'laagsteprijsgarantie' klinkt eigenlijk niet zo denderend om op een billboard te zetten.
|
Ik zou dan laagsteprijs-garantie doen voor de duidelijkheid. Ook al zou het misschien officieel allemáál aan elkaar moeten volgens Geels firefox, maar met een streepje tussen laagsteprijs en garantie is het weer duidelijk wat er (waarschijnlijk) bedoeld wordt. En dat is misschien ook wel handig.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
volgens mij is verbruik hoog of laag en kan iets zuinig IN het verbruik zijn.. ![]() modekwaaltje denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
Waar ik ook altijd behoorlijk treurig van word, qua naamgeving.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Een streepje is nergens voor nodig en alleen maar onduidelijk. |
![]() |
|
Op het RTL nieuws, over de brand in Hoofddorp: "Er is zojuist een lijkwagen gearriveerd en die moet de dodelijke slachtoffers uit de woning gaan halen."
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Geen onjuist taalgebruik, wel vreemd taalgebruik. Ik las vandaag deze advertentie:
'Vermiste meisjes? Ongevallen of overvallen? Kijk voor het meest recente regionale politienieuws op *website*!' Beginnen met 'vermiste meisjes'? Het lijkt wel een uitverkoopsadvertentie :').
|
Verwijderd
|
Ongevallen of overvallen klinkt ook raar, je gaat de klemtoon verkeerd doen, maar zou als woordgrap bedoeld zijn. Al had ik er dan "onge- of overvallen" van gemaakt. Zoiets als het klassieke bordje "hier zetten wij koffie en over" bij een veerpont met koffiehuis
![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde ā la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 |