Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja. Al moet ik eerlijk zeggen dat het een beetje ver in mijn geheugen ligt. Die middelbare school is al 13 jaar geleden. De middelbare school waar ik het laatst op zat, vergelijkbaar met havo/vwo, nam het ook niet zo nauw. Daarvoor deed ik gym, maar op een andere school, maar ik ben vrij zeker dat het voor gym en vwo hetzelfde was. (Grieks-Latijn en Moderne-Talen/Wiskunde/Wetenschappen)
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij mij op school was Nederlands tot en met de 2e vooral spelling&grammatica, daarna vooral tekstverklaren en, nouja, andere dingen. Behalve als je dyslectisch was of thuis geen Nederlands sprak, dan kreeg je naast de gewone lessen ook nog twee uur per week spelling&grammatica.
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Regels herhalen, maar wat met de leerlingen die het al prima kunnen, moeten die tot vervelens toe herhalingen krijgen? Of kunnen die ander werk in tussentijd doen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Oh, zoiets had ik enigszins op de lagere school. Toen leerde ik medeleerlingen met computers omgaan ipv de les te volgen
![]() Het lijkt een ideale oplossing, maar is iedereen vrij om te kiezen, of wordt er ook iets opgelegd? Want ik kan me voorstellen dat als ik slecht ben in fysica, dat ik dat ook niet graag doe en ook niet naar de extra lessen ga. Tenzij de leraar ziet dat het slecht gaat en me verplicht? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb op een montessori bassischool gezeten, dan mag je in principe gewoon de hele dag weten met welk vak je baan de slag gaat, zo lang je maar wel continu bezig bent
![]() Een voordeel is dat je als dom kindje zo veel uitleg krijgt als je maar nodig hebt, en dat je als slim kindje geen taakjes die je al kunt eindeloos moet herhalen. Doordat op een montessori basisschool ook verschillende jaren bij elkaar in de klas zitten, kunnen de oudere en slimmere kindjes ook de anderen helpen, wat weer goed is voor hun motivatie en hun sociale ontwikkeling. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Nu is het in de praktijk wel vaak zo dat leerlingen onverantwoordelijk omgaan met de vrijheid die ze krijgen, maar dat is een kwestie van strenger aanpakken.
|
![]() |
|
|