Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2011, 13:13
Carn
Carn is offline
Query OK, 7980189 rows affected (4 min 38.91 sec)

DUuuuuuuuuRT LAAAAAAAAAAAANG
Oud 12-08-2011, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Da's natuurlijk behoorlijk relatief!
Ach. Het boeit me echt allemaal weinig, ik doe het gewoon liever dan hardlopen
Oud 12-08-2011, 13:16
Carn
Carn is offline
eigenlijk moeten ze een biathlon-variant hebben; dat je naast crosttraineren ook zo nu en dan even moet schieten
Oud 12-08-2011, 13:17
Verwijderd
Prima
Oud 12-08-2011, 13:19
Verwijderd
Citaat:
eigenlijk moeten ze een biathlon-variant hebben; dat je naast crosttraineren ook zo nu en dan even moet schieten
sluit duck hunt aan!
Oud 12-08-2011, 13:20
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
sluit duck hunt aan!
Die klotenhond!
Oud 12-08-2011, 13:26
Rationeel
Rationeel is offline
schieten
Oud 12-08-2011, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Die klotenhond!
scanner gelukt las ik?
Oud 12-08-2011, 13:43
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
scanner gelukt las ik?
Jawel, ga er morgen heen.

Kom m'n jas wel ophalen zodra m'n OV het weer doet.
Oud 12-08-2011, 14:01
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Mc Kauw, je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:

Je gebruikersaccount heeft onvoldoende toegangsrechten voor deze pagina. Probeer je wellicht het bericht van een ander te bewerken, toegang te krijgen tot beheerdersfuncties of andere systeemtaken uit te voeren?
Probeer je een bericht te plaatsen? Mogelijk heeft de beheerder je account uitgeschakeld of is het account nog niet geactiveerd.

Lttle Phoebe naamzoek

LP schatje, maak mij eens even tot een fb dan.
Oud 12-08-2011, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Jawel, ga er morgen heen.

Kom m'n jas wel ophalen zodra m'n OV het weer doet.
ohja zeer goed! niet vergeten alsjeblieft, 600 dpi!
Oud 12-08-2011, 14:08
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Wat is 600 dpi dan?
Oud 12-08-2011, 14:13
Verwijderd
de instellingen waarop je hem inscant, de resolutie. Dots per Inch. Heeft de man van het huis (huhuhu huis man ) verstand van scannen? Zeg maar, 'lol bro, 600 dpi kay?'
Oud 12-08-2011, 14:33
Miekje*
Miekje* is offline
Huhu, ik zit hier met een lichtblauw gezichtsmaskertje op (/vrouw), en mijn hond snapt er helemaal niks van . Ze vind het nogal bedreigend geloof ik want net stond ze naar me te blaffen en gromde ze, en nu ligt ze heel de tijd wantrouwend naar me te loeren .
Oud 12-08-2011, 14:44
Verwijderd
Absinthe, Wim helsen was in de avonden van VPRO, de podcast is te downloaden!
Oud 12-08-2011, 14:45
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
de instellingen waarop je hem inscant, de resolutie. Dots per Inch. Heeft de man van het huis (huhuhu huis man ) verstand van scannen? Zeg maar, 'lol bro, 600 dpi kay?'
Ik zal hem dwingen tot 600dpi
Oud 12-08-2011, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Absinthe, Wim helsen was in de avonden van VPRO, de podcast is te downloaden!
Ooooeeeh!
Oud 12-08-2011, 15:06
Verwijderd
Vroeger las ik een paar keer een boek over een meisje van 14 dat haar arm had gebroken en daarom een paar weken in het ziekenhuis lag en erg onder de indruk was van de aan kanker stervende vrouw die naast haar lag.

Wat een ontzettend gebrek aan vooronderzoek heeft die schrijver gedaan? Of wat is dat voor miniatuurziekenhuis, dat de terminale oncologie en de kinderorthopedie bij elkaar moeten liggen? En waarom ligt dat meisje uberhaupt weken in het ziekenhuis als ze alleen maar een gebroken arm heeft? Zo veel vragen.
Oud 12-08-2011, 15:13
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Vroeger las ik een paar keer een boek over een meisje van 14 dat haar arm had gebroken en daarom een paar weken in het ziekenhuis lag en erg onder de indruk was van de aan kanker stervende vrouw die naast haar lag.

Wat een ontzettend gebrek aan vooronderzoek heeft die schrijver gedaan? Of wat is dat voor miniatuurziekenhuis, dat de terminale oncologie en de kinderorthopedie bij elkaar moeten liggen? En waarom ligt dat meisje uberhaupt weken in het ziekenhuis als ze alleen maar een gebroken arm heeft? Zo veel vragen.
Zulke dingen vroeg ik me ook af over zo'n boek. Alleen toen was ik nog maar 8. Ik was heel slim, als klein meisje .
Oud 12-08-2011, 15:38
Verwijderd
ik heb een grijze wenkbrauwhaar
Oud 12-08-2011, 15:45
Verwijderd
Citaat:

Haha, ik kan me herinneren dat ik een keer heel boos werd over zoiets in een boek, ook inderdaad een meisje dat ziek was, maar geholpen werd door doktoren die echt niets wisten en hele domme dingen deden. Ik heb 't niet uitgelezen
Oud 12-08-2011, 15:52
Verwijderd
Ik vond het vroeger ook heel stom dat de Olijke Tweeling 5 gulden vond en daar een heel servies van kocht, maar daarna leerde ik over inflatie.
Oud 12-08-2011, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Het is bij mij momenteel wel een erg enthousiast project
Ik merkte vandaag ook wel dat ik sommige spieren soms iets minder mag belasten, maar met m'n conditie gaat het prima
Wat fijn!
Ik zat net op een forum dat zou moeten helpen bij je weet wel wat, maar het taalgebruik is daar zo afschuwelijk en dom dat ik me alleen maar erger in plaats van me in verhalen te herkennen of zo.
Oud 12-08-2011, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Ik vond het vroeger ook heel stom dat de Olijke Tweeling 5 gulden vond en daar een heel servies van kocht, maar daarna leerde ik over inflatie.
Oud 12-08-2011, 15:56
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Creatieve vrijheid he, medische fictie neemt altijd een loopje met de werkelijkheid, een enkele uitzondering daargelaten (Tess Gerritsen bijvoorbeeld, die schrijft wel redelijk realistisch, maar die is zelf ook arts).
Oud 12-08-2011, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Wat fijn!
Ik zat net op een forum dat zou moeten helpen bij je weet wel wat, maar het taalgebruik is daar zo afschuwelijk en dom dat ik me alleen maar erger in plaats van me in verhalen te herkennen of zo.
Oh, dat is een beetje jammer inderdaad
(en herkenbaar, ik haak dan doorgaans ook snel af)
Oud 12-08-2011, 15:58
Verwijderd
Ik vond het sanatorium waar ze in één van de boeken naartoe moeten ook heel raar. Want het was een soort ziekenhuis, maar dan dat je niet behandeld werd, en dat vond ik ook nergens op slaan. Maar later kwam ik erachter dat ze vroeger nog wat minder medicijnen hadden
Oud 12-08-2011, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Creatieve vrijheid he, medische fictie neemt altijd een loopje met de werkelijkheid, een enkele uitzondering daargelaten (Tess Gerritsen bijvoorbeeld, die schrijft wel redelijk realistisch, maar die is zelf ook arts).
Je hebt creatieve vrijheid en je hebt onkunde-en-daar-niets-om-geven
Dat de huisarts in Zomerhuis met Zwembad ook in zijn eigen hoofd spreekt over een 'kweekje' als hij 'weefselonderzoek' bedoelt is creatieve vrijheid, bedoeld om het boek leesbaarder te maken. Een meisje van 14 wekenlang in een ziekenhuis leggen naast een terminale kankerpatiënte is fictieve kindermishandeling
Oud 12-08-2011, 16:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vond het sanatorium waar ze in één van de boeken naartoe moeten ook heel raar. Want het was een soort ziekenhuis, maar dan dat je niet behandeld werd, en dat vond ik ook nergens op slaan. Maar later kwam ik erachter dat ze vroeger nog wat minder medicijnen hadden
Ik vind het wel jammer dat ze geen sanatoria meer hebben, lijkt me wel lekker, een paar weekjes uitzieken in de bergen.

En de voorlopers van de ziekenhuizen in Nederland, de gasthuizen zoals er in Den Bosch een van was, waren ook niet gericht op beter worden, maar op verzorging. En Den Bosch is natuurlijk katholiek, dus de ziekenzaal had een altaar zodat de patiënten op zondag niet uit bed hoefden voor de mis.
Oud 12-08-2011, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat is een beetje jammer inderdaad
(en herkenbaar, ik haak dan doorgaans ook snel af)
Ja beetje stom wel. En de ene instantie wees door naar de andere en nu heb ik de 29e (!) een afspraak voor een gesprekje. Hopelijk kan ik dan afbellen omdat het niet meer nodig is.
Maar nog een paar minuutjes en dan kan ik richting sann gaan fietsen voor de beste therapie ooit: romantisch dineren in IKEA en meubels uitproberen en me vergapen aan Kinderland.
Oud 12-08-2011, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het wel jammer dat ze geen sanatoria meer hebben, lijkt me wel lekker, een paar weekjes uitzieken in de bergen.

En de voorlopers van de ziekenhuizen in Nederland, de gasthuizen zoals er in Den Bosch een van was, waren ook niet gericht op beter worden, maar op verzorging. En Den Bosch is natuurlijk katholiek, dus de ziekenzaal had een altaar zodat de patiënten op zondag niet uit bed hoefden voor de mis.
Ja, weet ik. Maar toen ik acht was niet
Oud 12-08-2011, 16:02
Verwijderd

Oud 12-08-2011, 16:03
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Je hebt creatieve vrijheid en je hebt onkunde-en-daar-niets-om-geven
Tja, als ik de dokters in House zelf de scans zie maken en ondertussen driftig zie typen dan wekt dat ook wel wat ergernis op. Niet dat ik niet typ tijdens een scan, maar dan zit ik gewoon te internetten, daar gaat de scan niet sneller van.

En ze zien na twee seconden ook al wat er allemaal mis is, zonder dat de computer reconstructies moet maken of een radioloog ofzo er naar moet kijken. Handig hoor.
Oud 12-08-2011, 16:03
Verwijderd
In dat sanatorium in de Olijke tweeling sliepen ze trouwens ook nog op zalen, in stapelbedden.
Oud 12-08-2011, 16:04
Martiño
Martiño is offline
Leuke actie, helaas ben ik bang dat veel van dat uitschot nooit de was doet en de boodschap niet ontvangt
Oud 12-08-2011, 16:04
Verwijderd
De Olijke Tweeling <3
Oud 12-08-2011, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Tja, als ik de dokters in House zelf de scans zie maken en ondertussen driftig zie typen dan wekt dat ook wel wat ergernis op. Niet dat ik niet typ tijdens een scan, maar dan zit ik gewoon te internetten, daar gaat de scan niet sneller van.

En ze zien na twee seconden ook al wat er allemaal mis is, zonder dat de computer reconstructies moet maken of een radioloog ofzo er naar moet kijken. Handig hoor.
Ja, ik erger me er wel ook altijd aan dat ze in House de scans en het labonderzoek allemaal zelf doen. Dat House zelf een niet-bestaande functie heeft wil ik wel creatieve vrijheid noemen, maar dat gaat me te furr
Oud 12-08-2011, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Ja beetje stom wel. En de ene instantie wees door naar de andere en nu heb ik de 29e (!) een afspraak voor een gesprekje. Hopelijk kan ik dan afbellen omdat het niet meer nodig is.
Maar nog een paar minuutjes en dan kan ik richting sann gaan fietsen voor de beste therapie ooit: romantisch dineren in IKEA en meubels uitproberen en me vergapen aan Kinderland.
Ik hoop het ook voor je. En als niet, dan is het wel goed dat je een afspraak hebt

Jaaaa, Ikea heelt alle wonden hoor! Vergeet niet zo'n mooie grote slangenknuffel te kopen op de kinderafdeling. En zo'n coconnetjes-stoeltje <3
Oud 12-08-2011, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik erger me er wel ook altijd aan dat ze in House de scans en het labonderzoek allemaal zelf doen. Dat House zelf een niet-bestaande functie heeft wil ik wel creatieve vrijheid noemen, maar dat gaat me te furr
ER is daar veel beter in
Oud 12-08-2011, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Ze doen idd echt alles zelf, bizar

Citaat:
ER is daar veel beter in
Ja <3
Oud 12-08-2011, 16:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mja, ik vind het denigrerend richting het verplegend/paramedisch personeel, want die worden in House neergezet als brave zustertjes die de patiënt alleen maar wassen en pillen geven, terwijl de dokters al het zware werk doen en constant bij de patiënt zijn. Blijkbaar nog nooit in een echt ziekenhuis geweest.
Oud 12-08-2011, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Ik hoop het ook voor je. En als niet, dan is het wel goed dat je een afspraak hebt

Jaaaa, Ikea heelt alle wonden hoor! Vergeet niet zo'n mooie grote slangenknuffel te kopen op de kinderafdeling. En zo'n coconnetjes-stoeltje <3
Ohja, haha. Voor tegen de tocht en zo.
Oud 12-08-2011, 16:11
Rationeel
Rationeel is offline
alle ingrediënten voor een waterpijp staan klaar
Oud 12-08-2011, 16:12
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ER is daar veel beter in
Dat is wel waar, ER is wat minder onrealistisch (hoewel ze het wel een beetje overdrijven soms) en ook qua medisch personeel zijn ze wat realistischer. Maar ze blijven wel de arts als ideaalbeeld neerzetten, ook door Abby en Carol bijvoorbeeld, die perse arts willen worden of pas verpleegkunde zijn gaan doen nadat ze als arts zijn afgewezen.
Oud 12-08-2011, 16:15
Verwijderd
Hoppa romantische date bij de ikea time Daahaag
Oud 12-08-2011, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Dat is wel waar, ER is wat minder onrealistisch (hoewel ze het wel een beetje overdrijven soms) en ook qua medisch personeel zijn ze wat realistischer. Maar ze blijven wel de arts als ideaalbeeld neerzetten, ook door Abby en Carol bijvoorbeeld, die perse arts willen worden of pas verpleegkunde zijn gaan doen nadat ze als arts zijn afgewezen.
Nee hoor, want Carol kiest er heel bewust voor om verpleegster te blijven, juist omdat ze het zo fijn vindt om veel meer bij de patiënt te zijn, i.p.v. de arts die van de ene naar de andere patiënt vliegt. En Doug vindt haar zo het leukst, dus
En Haleh laten ze ook vaak genoeg aan het woord over hoe verplegend personeel gedemoniseerd wordt
Oud 12-08-2011, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Hoppa romantische date bij de ikea time Daahaag
have fun!
Oud 12-08-2011, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Een tijd terug zag ik een programma waarin een Nederlandse arts werd gevolgd die een opleiding ging volgen in de VS op de SEH daar, en dat ging er toch wel heel anders aan toe dan in NL. Nu kan ik dat niet beoordelen, natuurlijk, maar 't leek echt bizar veel op ER. Echt vaak patienten die flink ernstige ongelukken hadden gehad, veel schotwonden, veel armoede ook. Ik stond er echt van te kijken hoe ER-ig het wel niet was. Ook het feit dat hij half in het ziekenhuis woonde, mega-diensten draaide etc.

Oh, en de verpleegkundigen in ER vind ik juist niet overkomen als minderwaardig oid ten opzichte van de artsen, ik vind het eigenlijk wel goed in balans in hoe het gebracht wordt.
Oud 12-08-2011, 16:22
Verwijderd
Oei, ik sog
Oud 12-08-2011, 16:25
Martiño
Martiño is offline
Hmpf, nu belt die flapdrol van die voorstelling niet terug!

Regels voor berichten