Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2011, 13:40
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Kopen zal niet veel duurder zijn dan huren gok ik. In zeist was het in ieder geval zo dat je de jurkjes kon kopen vanaf 30 euro per stuk en huren vanaf 25 euro per stuk of zo. Maar ja, dan zit je met zo'n ding
Hmja, bij die lederhosenwinkel kosten die dingen ook maar 20 euro ofzo. En een overhemd ook maar 20 euro, dus dat valt dan weer mee. Ik denk idd niet dat je het voor goedkoper kunt huren, dus misschien is het de aankoop wel waard.
Oud 21-10-2011, 13:41
Verwijderd
Citaat:
lederhosenwinkel
Oud 21-10-2011, 13:41
Martiño
Martiño is offline
Oud 21-10-2011, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Wat kan/doet gnorkie eigenlijk al?
Ja, ik wil verhalen over Gnorkie, verdulleme!
Verwijderd
Mja, ach, ik heb een verkleedkist, 'met zo'n ding zitten' is vast niet heel erg. Maar in Hilvarenbeek kun je het voor 10 euro huren.
Martiño
Martiño is offline
Oktoberfestwinkel, maar ze verkopen échte lederhosen (die kosten dan wel gelijk €70,-)

Gekke brabanders!
Oud 21-10-2011, 13:43
Verwijderd
Voortaan geef ik elk jaar een oktoberfest hoor jongens
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig maar!
Verwijderd
ik heb mijn haren gemillimeterd
Oud 21-10-2011, 13:44
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Mijn buikbaby is een Gnorkelientje
Leuk! Grote broer met klein zusje, leukleuk!

En tuuuurlijk wordt deel 2 makkelijker!
Verwijderd
Hahaha ik ben zo bang/benieuwd naar hoe m'n jurkje staat
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Verwijderd
Als ik m'n tieten een beetje opduw, men, wat een bos hout zou ik dan hebben in zo'n jurkje.
Verwijderd
Citaat:
Wat kan/doet gnorkie eigenlijk al?
Zelf gaan zitten is zijn nieuwste truukje!
Als hij zich kwaad maakt kan hij een heel klein beetje vooruit tijgeren op stroeve ondergronden. Achteruit lukt sowieso wel. En ehh zich aan de tafelrand optrekken tot hij op zn knietjes zit.
Het is geen hele snelle, behalve op het gebied van eten en tanden krijgen
Verwijderd
Citaat:
Het gaat nu stukken beter, maar de eerste prijs voor Makkelijkste Baby van Europa zal hij denk ik nooit in de wacht slepen
Twee wordt vast een heel zoet en goedslapend kind, dat hebben we wel verdiend.
Mijn zus huilde ook veel en ontroostbaar het eerste jaar, maar ik huilde alleen als ik een schone luier of voedsel wilde, dus dat gaat bij jullie vast ook zo /N=1 bewijs
Oud 21-10-2011, 13:45
snoopy
snoopy is offline
Julia heeft nog steeds maar 5 tanden. Ja hoor, die komen ááááltijd in paren. Behalve hier dan.
Oud 21-10-2011, 13:45
Verwijderd
Citaat:
oeh joh
Oud 21-10-2011, 13:46
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh dan ga ik kopen ipv huren
Verwijderd
Citaat:
Mijn zus huilde ook veel en ontroostbaar het eerste jaar, maar ik huilde alleen als ik een schone luier of voedsel wilde, dus dat gaat bij jullie vast ook zo
Ja, ik was ook vrij lastig met slapen enzo, maar m'n zusje weer helemaal niet. Die was lastig met eten. En zo is het nog steeds. Mensen veranderen gewoon nooit meer.
Verwijderd
Citaat:
Leuk! Grote broer met klein zusje, leukleuk!

En tuuuurlijk wordt deel 2 makkelijker!
Ik vind het maar raar een meisjesbaby huhu. Maar nu mag ik wel lekker veel nieuwe kleertjes kopen
Citaat:
Mijn zus huilde ook veel en ontroostbaar het eerste jaar, maar ik huilde alleen als ik een schone luier of voedsel wilde, dus dat gaat bij jullie vast ook zo
Dat zijn de verhalen die ik wil horen
Oud 21-10-2011, 13:47
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Zelf gaan zitten is zijn nieuwste truukje!
Als hij zich kwaad maakt kan hij een heel klein beetje vooruit tijgeren op stroeve ondergronden. Achteruit lukt sowieso wel. En ehh zich aan de tafelrand optrekken tot hij op zn knietjes zit.
Het is geen hele snelle, behalve op het gebied van eten en tanden krijgen
En qua praten en gedrag enzo? Doet hij grappige dingetjes?
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik vind het maar raar een meisjesbaby huhu. Maar nu mag ik wel lekker veel nieuwe kleertjes kopen

Dat zijn de verhalen die ik wil horen
Ghehe... Ik heb nooit anders gehad. Maar in de praktijk doen ze ongeveer hetzelfde hoor Behalve dan dat toch wel veel mensen zeggen dat meisjes makkelijker zijn dan jongens. Nou ja, dat klinkt goed voor jou
Martiño
Martiño is offline
Als ik 's nachts huilde legde mijn vader me op zn buik en dan sliep ik hele nachten door.
Verwijderd
Ja, wanneer gaan kinderen eigenlijk woordjes zeggen? Was dat nou voordat ze gaan lopen of daarna?
Oud 21-10-2011, 13:49
Verwijderd
Ik was een schatje en huilde nooit enzo, mijn broertje een boze jankerd, dus ik denk dat er inderdaad 1 'vervelend' kind is en 1 lieve
Verwijderd
Citaat:
Ik was een schatje en huilde nooit enzo, mijn broertje een boze jankerd, dus ik denk dat er inderdaad 1 'vervelend' kind is en 1 lieve

Oke, dan was ik de vervelende denk ik.
Verwijderd
Mijn broertje was sowieso dwars. Die moest toen ie 4 was bruidsjonkertje zijn en toen was ie zo boos dat ie een bloes aan moest dat ie tijdens de receptie alle kunsteenden in de binnenvijver heeft onthoofd met een stok
Oud 21-10-2011, 13:50
Martiño
Martiño is offline
Ik was altijd heel braaf, ik mocht zelfs bij de communie helemaal vooraan lopen aan het handje van de juf, we kregen een bank helemaal vooraan in de kerk, en ik was ook als eerste aan de beurt.
Oud 21-10-2011, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Mijn broertje was sowieso dwars. Die moest toen ie 4 was bruidsjonkertje zijn en toen was ie zo boos dat ie een bloes aan moest dat ie tijdens de receptie alle kunsteenden in de binnenvijver heeft onthoofd met een stok
Oud 21-10-2011, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Verwijderd
Citaat:
Ja, wanneer gaan kinderen eigenlijk woordjes zeggen? Was dat nou voordat ze gaan lopen of daarna?
Volgens mijn schema's moeten ze met 15 maanden 2 geluidswoordjes zoals toet kunnen en met 18 maanden drie echte woorden, en moeten ze kunnen lopen-met-vasthouden als ze 15 maanden zijn en zelf lopen met 18 maanden. Dat is geen gemiddelde maar de leeftijd waarop 90% het kan, maar dus ongeveer tegelijk.
Verwijderd
Citaat:
En qua praten en gedrag enzo? Doet hij grappige dingetjes?
Hij kan wawa en dada het grappigst is hij als er een kat voorbij komt, dan begint hij helemaal te grijnzen en probeert hij ze te vangen met van die opgetogen kirretjes <3 en als hij iets onderzoekt, dat doet hij dan met zo'n mollig uitgestoken wijsvingertje :'D lekker purken in ogen, neusgaten en tussen andermans kiezen
Citaat:
Ghehe... Ik heb nooit anders gehad. Maar in de praktijk doen ze ongeveer hetzelfde hoor Behalve dan dat toch wel veel mensen zeggen dat meisjes makkelijker zijn dan jongens. Nou ja, dat klinkt goed voor jou
Hm dat had ik nog nooit gehoord. Merkte jij veel verschil tussen Sarah en Julia?
Oud 21-10-2011, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Volgens mijn schema's moeten ze met 15 maanden 2 geluidswoordjes zoals toet kunnen en met 18 maanden drie echte woorden, en moeten ze kunnen lopen-met-vasthouden als ze 15 maanden zijn en zelf lopen met 18 maanden. Dar is geen gemiddelde maar de leeftijd waarop 90% het kan, maar dus ongeveer tegelijk.
Ah oke. Ik dacht dat er al best een hoop kinderen zijn die met 12 maanden kunnen lopen? Ik nog niet, ik was vroeger al lui.

Ik heb een vriendin die kon pas lopen op haar tweede verjaardag, mehe.
Oud 21-10-2011, 13:53
Verwijderd
Oh wij waren niet 1 vervelend kind en 1 lieve, mijn zus was een lastige baby en ik was een lastige kleuter.
En we waren allebei geen heel lastige pubers maar ik was in die tijd meer van de woedeaanvallen en mijn zus meer van het grenzen overschrijden.
Oud 21-10-2011, 13:53
Verwijderd
Ik kijk nog steeds wel eens de video als ik me verveel bij mijn ouders
Oud 21-10-2011, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Ik kijk nog steeds wel eens de video als ik me verveel bij mijn ouders
snoopy
snoopy is offline
Het verschilt meestal ook per kind. Het ene kind leert vroeg lopen en wat later praten en het andere kind andersom. Ze ontwikkelen de vaardigheden zelden tegelijkertijd. De meeste kinderen zijn met het één sneller en dan met het andere langzamer. Sarah kon al best vroeg 'praten': met 9 maanden zei ze 'meme' (=mama), 'hap' (als ze wilde eten), 'nee!' (als ze boos was) en brabbelde ze hele verhalen. Lopen deed ze rond de 15 maanden los.
Julia daarentegen kon al met 8 maanden staan en het zou me niets verbazen als ze voor haar eerste verjaardag loopt. (ze is nu bijna 11 maanden) Ze is met alle grove motoriek echt supersnel. Maar met praten is ze nog niet zo bezig. Ze begint nu een beetje klanken te maken.
Verwijderd
Mijn vader is opvoedkundig ook niet echt verantwoord bezig geweest trouwens, hij heeft alles op film gezet ipv te zeggen dat ie er mee moest stoppen
Oud 21-10-2011, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Ah oke. Ik dacht dat er al best een hoop kinderen zijn die met 12 maanden kunnen lopen? Ik nog niet, ik was vroeger al lui.

Ik heb een vriendin die kon pas lopen op haar tweede verjaardag, mehe.
Ja minimumleeftijden weet ik niet Kinderen van 12 maanden kunnen wel staan en de meesten kunnen dan goed kruipen maar sommigen slaan kruipen helemaal over.
Oud 21-10-2011, 13:55
Verwijderd
Oh, er is zo'n grappig filmpje van mij. Dan loop ik achter zo'n loopkarretje. Ik loop naar de keuken, ik til hem op, en dan DRAAG ik hem () naar de kamer. En dan ga ik weer lopend naar de keuken, en dan draag ik hem weer naar de kamer enz enz. Echt heel vaak achter elkaar. Als je het versnelt afspeelt is het vooral lachen.
Oud 21-10-2011, 13:56
Verwijderd
Ik kon toen ik bijna 4 was al zonder zijwieltjes. Mijn buurjongens van 5 konden dat nog niet en toen waren ze zo jaloers dat ze mijn witte fietsje met giraffen gejat hebben
Oud 21-10-2011, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Ik kon toen ik bijna 4 was al zonder zijwieltjes. Mijn buurjongens van 5 konden dat nog niet en toen waren ze zo jaloers dat ze mijn witte fietsje met giraffen gejat hebben
Aww

Ik kon pas toen ik bijna 7 was zonder zijwieltjes
snoopy
snoopy is offline
Citaat:

Hm dat had ik nog nooit gehoord. Merkte jij veel verschil tussen Sarah en Julia?
Sarah was als baby echt heeeel relaxed. Ze huilde nooit. Ik verschoonde haar op tijd en gaf haar op tijd eten en ik heb haar serieus in haar hele eerste jaar nooit horen huilen tenzij ze zich erg pijn deed ofzo. Altijd een aanwijsbare reden.

Toen heeft ze een periode gehad dat ze ontzettend gefrustreerd was. Ze kon nog niet echt praten, maar probeerde ons wel vanalles duidelijk te maken. Ze vond dat echt niet leuk. Nu ze goed kan praten is ze weer heel makkelijk. Ze luistert goed en is erg lief.

Julia was in het begin lastiger. Ze heeft veel last van krampjes gehad en sliep daardoor niet zo goed. Doordat ze niet goed sliep was ze overdag moe en sneller prikkelbaar. Maar ik ben met haar bij de osteopaat geweest en nu is het zó'n ander kind. Ze is echt áltijd vrolijk, niet normaal. Ze is ook (net als Sarah trouwens) heel makkelijk, ook met eten enzo.

Ik heb natuurlijk nooit een zoontje gehad, maar ik vind mijn kinderen echt 100x makkelijker dan ik me had voorgesteld
Verwijderd
Maar, ik ga nu een broek kopen met mijn moeder. Dat wordt vast geweldig.
Oud 21-10-2011, 13:58
Verwijderd
Mandijvie liep al met 9 maanden. Of ja, het was meer keihard rennen, langzaam lukte niet. Erg leuk om filmojes van te zien Stoppen met rennen lukte ook alleen maar door voorover te vallen, ziet er nogal leip uit
Oud 21-10-2011, 13:58
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ja minimumleeftijden weet ik niet Kinderen van 12 maanden kunnen wel staan en de meesten kunnen dan goed kruipen maar sommigen slaan kruipen helemaal over.
Vanaf 9 maanden zijn er verhalen dat kinderen echt zelfstandig kunnen lopen. Ik ken er best wel een paar die voor hun eerste verjaardag al konden lopen.
Oud 21-10-2011, 14:00
Martiño
Martiño is offline
Ik reed laatst met een collega mee en ik zat met haar twee jaar oude zoontje op de achterbank, en hij was heel verlegen, dus we probeerden een beetje een gesprekje op gang te brengen door te kijken wat er allemaal langs de snelweg gebeurde (windmolen, fabriek, koeien in de wei). Op een gegeven moment reden we langs een oplegger met een of ander bouwmachine erop en toen riep hij opeens, heel nonchalant "oh kijk een Komatsu shovelcombinatie (ofzo)" om vervolgens voor zich uit te kijken alsof er niks gebeurd was.
Oud 21-10-2011, 14:00
Verwijderd
Toen ik een jaar of anderhalf was, en we gingen naar het strand, dan zwaaide ik met mijn vuistje naar de zee, en maakte ik allemaal oergeluiden.
Staat ook nog op de film, het is hilarisch.
Oud 21-10-2011, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Ik reed laatst met een collega mee en ik zat met haar twee jaar oude zoontje op de achterbank, en hij was heel verlegen, dus we probeerden een beetje een gesprekje op gang te brengen door te kijken wat er allemaal langs de snelweg gebeurde (windmolen, fabriek, koeien in de wei). Op een gegeven moment reden we langs een oplegger met een of ander bouwmachine erop en toen riep hij opeens, heel nonchalant "oh kijk een Komatsu shovelcombinatie (ofzo)" om vervolgens voor zich uit te kijken alsof er niks gebeurd was.
NEEE Twee?! wtf
Oud 21-10-2011, 14:01
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik sliep als kleine Trimmie nooit, ik ging toen altijd al lekker nachtbraken.
En als ik m'n moeder moet geloven (en zij lijkt me toch wel de betrouwbaarste bron) lulde ik de oren van d'r kop toen ik een jaar was. En ik was een ubernieuwsgierig kind dat van alles vroeg 'wat is daaaaat?', 'papa, wat betekent daaaaat?' etc.
En met 3 jaar kreeg ik een fiets zonder zijwiletjes en toen werd ik boos op m'n vader omdat 'ie me steeds vasthield. "PAPAAAA, DAT KAN IK ZELF HOOR! "

Regels voor berichten