Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als hij zich kwaad maakt kan hij een heel klein beetje vooruit tijgeren op stroeve ondergronden. Achteruit lukt sowieso wel. En ehh zich aan de tafelrand optrekken tot hij op zn knietjes zit. Het is geen hele snelle, behalve op het gebied van eten en tanden krijgen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb een vriendin die kon pas lopen op haar tweede verjaardag, mehe. |
![]() |
|
Het verschilt meestal ook per kind. Het ene kind leert vroeg lopen en wat later praten en het andere kind andersom. Ze ontwikkelen de vaardigheden zelden tegelijkertijd. De meeste kinderen zijn met het één sneller en dan met het andere langzamer. Sarah kon al best vroeg 'praten': met 9 maanden zei ze 'meme' (=mama), 'hap' (als ze wilde eten), 'nee!' (als ze boos was) en brabbelde ze hele verhalen. Lopen deed ze rond de 15 maanden los.
Julia daarentegen kon al met 8 maanden staan en het zou me niets verbazen als ze voor haar eerste verjaardag loopt. (ze is nu bijna 11 maanden) Ze is met alle grove motoriek echt supersnel. Maar met praten is ze nog niet zo bezig. Ze begint nu een beetje klanken te maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, er is zo'n grappig filmpje van mij. Dan loop ik achter zo'n loopkarretje. Ik loop naar de keuken, ik til hem op, en dan DRAAG ik hem (
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Toen heeft ze een periode gehad dat ze ontzettend gefrustreerd was. Ze kon nog niet echt praten, maar probeerde ons wel vanalles duidelijk te maken. Ze vond dat echt niet leuk. Nu ze goed kan praten is ze weer heel makkelijk. Ze luistert goed en is erg lief. Julia was in het begin lastiger. Ze heeft veel last van krampjes gehad en sliep daardoor niet zo goed. Doordat ze niet goed sliep was ze overdag moe en sneller prikkelbaar. Maar ik ben met haar bij de osteopaat geweest en nu is het zó'n ander kind. Ze is echt áltijd vrolijk, niet normaal. Ze is ook (net als Sarah trouwens) heel makkelijk, ook met eten enzo. Ik heb natuurlijk nooit een zoontje gehad, maar ik vind mijn kinderen echt 100x makkelijker dan ik me had voorgesteld ![]()
||
Citaat:
|
Ik reed laatst met een collega mee en ik zat met haar twee jaar oude zoontje op de achterbank, en hij was heel verlegen, dus we probeerden een beetje een gesprekje op gang te brengen door te kijken wat er allemaal langs de snelweg gebeurde (windmolen, fabriek, koeien in de wei). Op een gegeven moment reden we langs een oplegger met een of ander bouwmachine erop en toen riep hij opeens, heel nonchalant "oh kijk een Komatsu shovelcombinatie (ofzo)" om vervolgens voor zich uit te kijken alsof er niks gebeurd was.
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik sliep als kleine Trimmie nooit, ik ging toen altijd al lekker nachtbraken.
En als ik m'n moeder moet geloven (en zij lijkt me toch wel de betrouwbaarste bron) lulde ik de oren van d'r kop toen ik een jaar was. En ik was een ubernieuwsgierig kind dat van alles vroeg 'wat is daaaaat?', 'papa, wat betekent daaaaat?' etc. En met 3 jaar kreeg ik een fiets zonder zijwiletjes en toen werd ik boos op m'n vader omdat 'ie me steeds vasthield. "PAPAAAA, DAT KAN IK ZELF HOOR! ![]()
|
![]() |
|
|