Advertentie | |
|
![]() |
|
O, en ik wil wel van tevoren ergens mijn naam op kunnen schrijven. Op een stoeptegel of een pakje sigaretten dat iemand heeft laten rondslingeren ofzo, zodat iemand dat dan later ziet en denkt 'hee, die hebben ze vast vermoord'. Bovendien zou het fijn zijn om voor ik doodga nog eens verre uitzichten te kunnen zien, en te voelen dat het waait, en even met mijn ouders bespreken hoe we elkaar in volgende levens en werelden terugvinden.
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
En: Citaat:
![]()
|
Mm. Ik ben wel benieuwd hoe het daar is. Überhaupt hoe het is om in een communistische heilstaat te leven - ik heb altijd het gevoel dat er in Rusland niet echt dingen veranderd zijn sinds de SU. Ja, leraren krijgen minder betaald en zo, maar er worden nog steeds dissidenten opgesloten in gekkenhuizen en om nou te zeggen dat de democratie een democratische is, nah. Ik vraag me af in hoeverre dat klopt, en ook hoe het in andere landen is/was. Wat de verschillen zijn tussen verschillende heilstaten en zo, en waar je dat aan merkt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik denk niet dat de VS tegen Rusland waren omdat Rusland "communistisch" was (in feite is Rusland nooit echt communistisch geweest, maar dat is weer een ander verhaal), maar omdat Rusland gewoon heel machtig was en agressief richting het westen.
Daarom steunden ze ook de Taliban, ze voorzagen de Taliban met o.a. wapens om zo de activiteiten van de Sovjetunie in Pakistan te ondermijnen. Dat lukte, maar zorgde er ook voor dat de Taliban vervolgens zelf de macht grepen, er uiteindelijk een islamitische staat stichtten, de papaverteelt lieten opbloeien, Al Qaida steunden en daardoor deels verantwoordelijk werd voor 9-11.
||
Citaat:
Ik vind het een heel vreemd verhaal allemaal. Of nouja, volgens mij zie ik nu wel een structuur, maar het is gewoon zo... zo vreemd. Waarom hadden de VS dan hele grote /care aan, bijvoorbeeld, Tsjetsjenië? Behalve dat die geen drugs en weet ik wat hadden, maar hoe kan het dat ze daar internationaal gewoon mee wegkomen? ![]()
|||
De wiki van Amerika maakt wel de indruk alsof hij eerst is geschreven door een anti-Amerikaan en daarna subtiel aangepast door een fan:
Citaat:
Citaat:
|
As German bombs fell on London and Nazi tanks rolled over US troops, Sosthenes Behn president and founder of the US based ITT corporation, met with his German representative to discuss improving German communication systems. ITT was designing and building Nazi phone and radio systems as well as supplying crucial parts for German bombs. Our government knew all about this, for under a presidential order, US companies were licensed to trade with the Nazis. The choice of who would be licensed was odd, though. While the Secretary of State gave the Ford Motor Company permission to make Nazi tanks, he simultaneously blocked aid to German-Jewish refugees because the US wasn't supposed to be trading with the enemy. Other US companies trading with the Third Reich were General Motors, DuPont, Standard Oil of New Jersey, Davis Oil Co., and the Chase National Bank. President Roosevelt did not stop them, fearing a scandal might lead to another stock market crash or lower US moral. Besides, the same companies that traded with Hitler were supplying the US with its armaments, and some corporate leaders threatened to withdraw their support if Roosevelt exposed them. Henry Ford was a good friend of Hitler's. His book -- The International Jew -- had Inspired Hltler's Mein Kampf. The Fuhrer kept Ford's picture in his office, and Ford was one of only four foreigners to receive Germany's highest civilian award. As for Sosthenes Behn, at the end of the war, he received the highest civilian award for service to his country -- the United States of America.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik word ook naar en misselijk van geleur met lijken in het algemeen, maar ik denk zeker niet dat zulk gedrag voorbehouden is aan de Libiërs. |
![]() |
||
Citaat:
En de reden dat de VS niets met Tsjetsjenië te maken willen hebben is dat er in Tsjetsjenië waarschijnlijk niks is of was dat de VS interesseerde.
||
Citaat:
|
|