Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2011, 18:04
Verwijderd
Advertentie
Oud 22-10-2011, 18:07
Verwijderd
Oeh eten staat klaar. maar ik moet nog een hele alinea
Oud 22-10-2011, 18:09
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
O, ik had net uitgerekend hoe ik zo moest gaan staan dat ik bij familie en vrienden en de hond in de trein kwam.
In dat geval zal ik het wel even een beetje uitwerken. Hoe groot het massagraf moet zijn, kosten, etc.
Oud 22-10-2011, 18:10
Verwijderd
Laten rotten en groene energie opwekken uit de biogassen?
Oud 22-10-2011, 18:11
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Laten rotten en groene energie opwekken uit de biogassen?
Hoppa!
Oud 22-10-2011, 18:12
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
In dat geval zal ik het wel even een beetje uitwerken. Hoe groot het massagraf moet zijn, kosten, etc.
Prima. Maar als ze me doodschieten, wil je dan alsjeblieft zeggen dat ze een beetje voorzichtig doen? Ik wil niet lang lijden, gewoon een kogel in mijn nek en klaar. En met mijn moeder niet op haar hart schieten, ze heeft een pacemaker. O en ik wil liever op de rand van het graf staan en er dan achterover invallen dan dat ik zo moet lopen terwijl ze me van achteren doodschieten, want dat durf ik niet.
Oud 22-10-2011, 18:20
The Larch
The Larch is offline
O, en ik wil wel van tevoren ergens mijn naam op kunnen schrijven. Op een stoeptegel of een pakje sigaretten dat iemand heeft laten rondslingeren ofzo, zodat iemand dat dan later ziet en denkt 'hee, die hebben ze vast vermoord'. Bovendien zou het fijn zijn om voor ik doodga nog eens verre uitzichten te kunnen zien, en te voelen dat het waait, en even met mijn ouders bespreken hoe we elkaar in volgende levens en werelden terugvinden.
Oud 22-10-2011, 18:22
The Larch
The Larch is offline
Hoe voelt doodgeschoten worden eigenlijk? Of ben je van plan om met gas te werken, of levend begraven ofzo?
Oud 22-10-2011, 18:23
Verwijderd
Goed, ik lees alleen de laatste pagina en uk vind het toch wel een rare conversatie!
Oud 22-10-2011, 18:24
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
whudhpiushdkljSd misschien vind ik deze website weleens langer dan een week leuk joh
Wacht ff, wat was er mis met de vorige?
Oud 22-10-2011, 18:25
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Hoe voelt doodgeschoten worden eigenlijk? Of ben je van plan om met gas te werken, of levend begraven ofzo?
Dat is iets waar ik nog over moet nadenken.
Oud 22-10-2011, 18:25
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Slaven is echt een heel erg lelijk woord. En, aha. Al heb ik het wel ooit ergens gelezen, omdat er in Rusland lekker veel Lebensraum is voor Ariërs als je alle Russen er weghaalt.
Rusland was/is toch al heel dunbevolkt?
Oud 22-10-2011, 18:26
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
wut wtf je kent of niet eens zoek een leven ofzo '.
Whuhu, telefoon-forumer
Oud 22-10-2011, 18:27
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Goed, ik lees alleen de laatste pagina en uk vind het toch wel een rare conversatie!
Dat is het ook, .
Oud 22-10-2011, 18:27
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Ja, misschien is het voor Übermenschen moeilijk te begrijpen hoe Untermenschen zich op hun dood voorbereiden, ondanks dat de eerste natuurlijk moreel verder ontwikkeld zijn e.d.

Citaat:
Dat is iets waar ik nog over moet nadenken.
Laat maar weten, ik wil me graag mentaal een beetje voorbereiden.

En:

Citaat:
Het gebruik van een gaskamer wordt in vijf Amerikaanse staten (Californië, Maryland, Wyoming, Missouri en Arizona) nog steeds genoemd als een wettelijke mogelijkheid voor het terechtstellen van ter dood veroordeelden.
En nu houd ik op. Ik weet niet of ik mezelf wel zo leuk vind als ik zo praat. ;x
Oud 22-10-2011, 18:28
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Rusland was/is toch al heel dunbevolkt?
Ja, maar om nou echt 1,2 mens per kilometer te vermoorden gaat moeilijk, je kan ze beter een beetje samenhopen.

Citaat:
Whuhu, telefoon-forumer
Nu heb ik weer een computer gevonden.
Oud 22-10-2011, 18:35
Verwijderd
http://vocaroo.com/?media=vVRPVTPziV85aExJ9

mijn vader zingt onder de douche
Oud 22-10-2011, 18:36
The Larch
The Larch is offline
Noord-Korea is echt een naar land.
Oud 22-10-2011, 18:44
Pierrot
Pierrot is offline
Communistische heilstaat.
Oud 22-10-2011, 18:54
Verwijderd
Zo. Ik heb gegeten en nu ga ik me bezig houden met kunst en iconografie in het oude mesopotamië!
Oud 22-10-2011, 18:54
The Larch
The Larch is offline
Mm. Ik ben wel benieuwd hoe het daar is. Überhaupt hoe het is om in een communistische heilstaat te leven - ik heb altijd het gevoel dat er in Rusland niet echt dingen veranderd zijn sinds de SU. Ja, leraren krijgen minder betaald en zo, maar er worden nog steeds dissidenten opgesloten in gekkenhuizen en om nou te zeggen dat de democratie een democratische is, nah. Ik vraag me af in hoeverre dat klopt, en ook hoe het in andere landen is/was. Wat de verschillen zijn tussen verschillende heilstaten en zo, en waar je dat aan merkt.
Oud 22-10-2011, 18:55
The Larch
The Larch is offline
Huhu. Ik zocht 'rode khmer' en kreeg als optie 'rode bloedcel'. Ik wilde klikken met de gedachte 'dat was vast een cel in de Lubanka waar mensen zaten vlak voor ze gemarteld werden!' en toen 'o wait rrr'.
Oud 22-10-2011, 19:03
Verwijderd
Kan iemand mij snel een motivatiespeech geven? Ik heb after diner dip en ik kan maar niet beginnen . Dus, of motiveren óf me verrot schelden dat ik harder moet studeren, een van tweeën graag !
Oud 22-10-2011, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Kan iemand mij snel een motivatiespeech geven? Ik heb after diner dip en ik kan maar niet beginnen . Dus, of motiveren óf me verrot schelden dat ik harder moet studeren, een van tweeën graag !
HUP GA NOU EENS STUDEREN KOM OP HUP HUP DAN WORD JE SLIM EN ANDERS KRIJG JE ER SPIJT VAN DAT JE DIT NUUUUUU NIET GAAT DOEN HUP HUP HUP JE KUNT HET HUP HUP HUP

ofzo.
Oud 22-10-2011, 19:04
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Dit doen ze met je als je niet leert! [naar plaatje]

Spoiler
Oud 22-10-2011, 19:08
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Na de verdrijving van het regime van Pol Pot door de Vietnamezen, hield de Rode Khmer nog jaren stand vanuit de Cambodjaanse jungle. In de jaren '90 van de 20e eeuw had de Rode Khmer zich onder andere teruggetrokken in de Dongrekbergen. Ze werden gesteund door China en Thailand[1], en indirect door de Verenigde Staten die op deze manier Vietnam en zijn Russische bondgenoot wilde uitputten.
De VS steunden de Rode Khmer?
Oud 22-10-2011, 19:10
Verwijderd
Dank jullie! Nu ga ik het nog een keer proberen
Oud 22-10-2011, 19:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
De VS steunden de Rode Khmer?
De VS steunden ook de Taliban (daar kregen ze wel spijt van).
Oud 22-10-2011, 19:16
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
De VS steunden ook de Taliban.
Ja, en dat is ook belachelijk. Maar wat ik oprecht niet begrijp - de VS was tegen Rusland, daarom waarom ze ook voor de Rode Khmer, omdat Rusland een verbinding had met een van hun tegenstanders - Vietnam, als ik het goed begrepen heb. Maar. Ze waren toch tegen Rusland omdat die communistisch waren? De Rode Khmer was dat ook, en wel in een veel dramatischer en radicaler mate. Waarom waren ze dan meer tegen Rusland?
Oud 22-10-2011, 19:27
The Larch
The Larch is offline
En was voor Amerika echt de officiële reden om Afghanistan binnen te vallen Bin Laden zelf vangen, en mochten ze hem echt zomaar hebben onder de voorwaarde dat hij in een neutraal land berecht zou worden? Ik begrijp het niet.
Oud 22-10-2011, 19:29
Martiño
Martiño is offline
Ik denk niet dat de VS tegen Rusland waren omdat Rusland "communistisch" was (in feite is Rusland nooit echt communistisch geweest, maar dat is weer een ander verhaal), maar omdat Rusland gewoon heel machtig was en agressief richting het westen.

Daarom steunden ze ook de Taliban, ze voorzagen de Taliban met o.a. wapens om zo de activiteiten van de Sovjetunie in Pakistan te ondermijnen. Dat lukte, maar zorgde er ook voor dat de Taliban vervolgens zelf de macht grepen, er uiteindelijk een islamitische staat stichtten, de papaverteelt lieten opbloeien, Al Qaida steunden en daardoor deels verantwoordelijk werd voor 9-11.
Oud 22-10-2011, 19:30
Martiño
Martiño is offline
Irony is a bitch
Oud 22-10-2011, 19:37
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Ik denk niet dat de VS tegen Rusland waren omdat Rusland "communistisch" was (in feite is Rusland nooit echt communistisch geweest, maar dat is weer een ander verhaal), maar omdat Rusland gewoon heel machtig was en agressief richting het westen.

Daarom steunden ze ook de Taliban, ze voorzagen de Taliban met o.a. wapens om zo de activiteiten van de Sovjetunie in Pakistan te ondermijnen. Dat lukte, maar zorgde er ook voor dat de Taliban vervolgens zelf de macht grepen, er uiteindelijk een islamitische staat stichtten, de papaverteelt lieten opbloeien, Al Qaida steunden en daardoor deels verantwoordelijk werd voor 9-11.
Aha!

Ik vind het een heel vreemd verhaal allemaal. Of nouja, volgens mij zie ik nu wel een structuur, maar het is gewoon zo... zo vreemd. Waarom hadden de VS dan hele grote /care aan, bijvoorbeeld, Tsjetsjenië? Behalve dat die geen drugs en weet ik wat hadden, maar hoe kan het dat ze daar internationaal gewoon mee wegkomen?
Oud 22-10-2011, 19:43
The Larch
The Larch is offline
De wiki van Amerika maakt wel de indruk alsof hij eerst is geschreven door een anti-Amerikaan en daarna subtiel aangepast door een fan:

Citaat:
Sinds het einde van de Koude Oorlog, in het begin van de jaren 1990 is de VS meer dan ooit het machtigste land ter wereld, een situatie waarmee het zelf ook moet leren omgaan.
Citaat:
Als resultaat van de reusachtige politieke en culturele invloed zijn de reacties op het Amerikaanse beleid vaak heftig en soms irrationeel
Oud 22-10-2011, 19:47
The Larch
The Larch is offline
En nu staak ik mijn pogingen om de wereldpolitiek te begrijpen om te slapen, dat moet ook gebeuren en ik ga morgen vroeg naar de kerk. Slaap goed.
Oud 22-10-2011, 19:53
Noedelhap
Noedelhap is offline
As German bombs fell on London and Nazi tanks rolled over US troops, Sosthenes Behn president and founder of the US based ITT corporation, met with his German representative to discuss improving German communication systems. ITT was designing and building Nazi phone and radio systems as well as supplying crucial parts for German bombs. Our government knew all about this, for under a presidential order, US companies were licensed to trade with the Nazis. The choice of who would be licensed was odd, though. While the Secretary of State gave the Ford Motor Company permission to make Nazi tanks, he simultaneously blocked aid to German-Jewish refugees because the US wasn't supposed to be trading with the enemy. Other US companies trading with the Third Reich were General Motors, DuPont, Standard Oil of New Jersey, Davis Oil Co., and the Chase National Bank. President Roosevelt did not stop them, fearing a scandal might lead to another stock market crash or lower US moral. Besides, the same companies that traded with Hitler were supplying the US with its armaments, and some corporate leaders threatened to withdraw their support if Roosevelt exposed them. Henry Ford was a good friend of Hitler's. His book -- The International Jew -- had Inspired Hltler's Mein Kampf. The Fuhrer kept Ford's picture in his office, and Ford was one of only four foreigners to receive Germany's highest civilian award. As for Sosthenes Behn, at the end of the war, he received the highest civilian award for service to his country -- the United States of America.
Oud 22-10-2011, 20:00
Verwijderd
Oeh het lukt ineens wel heel erg goed! Pagina 1594 nu van 1602.
Oud 22-10-2011, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Overigens zullen er binnen het Nederlands Verzet tijdens WO2 ook wel de nodige malle fratsen uitgehaald zijn (executies) maar hadden ze ook blij met dooie Hitler door de straten gewandeld als ze de kans hadden gehad?
Mussolini is ook niet bepaald kosjer aan zijn einde gekomen. En een stuk langer geleden misschien, maar de verminkte lijken van de gebroeders De Witt hangen nog altijd ter vermaak van de hedendaagse mens als wassenbeelden in Madame Tussauds.
Ik word ook naar en misselijk van geleur met lijken in het algemeen, maar ik denk zeker niet dat zulk gedrag voorbehouden is aan de Libiërs.
Oud 22-10-2011, 21:02
Verwijderd
Goed, ik faal nu een beetje maar mijn hoofd zit vol, dus ik ga douchen en slapen
Oud 22-10-2011, 21:10
The Larch
The Larch is offline
'Omdat ik van je houd,
Omdat ik van je houd,
Krijg ik het zo ontzettend koud
Als jij niet bij mij bent.'

Weet iemand hier toevallig wie dat zingt?
Oud 22-10-2011, 21:28
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
De wiki van Amerika maakt wel de indruk alsof hij eerst is geschreven door een anti-Amerikaan en daarna subtiel aangepast door een fan:
Wikipedia is natuurlijk vooral met dit soort onderwerpen niet echt een betrouwbare bron. Vooral je eerste quote is nogal POV geschreven, en ik denk dat een historicus het daar niet mee eens zal zijn (de VS zijn een van de machtigste landen van het westen, tenminste, nog wel, maar niet Hét Machtigste Land).

En de reden dat de VS niets met Tsjetsjenië te maken willen hebben is dat er in Tsjetsjenië waarschijnlijk niks is of was dat de VS interesseerde.
Oud 22-10-2011, 21:30
Verwijderd
Sowieso moet men de nederlandse wikipedia vermijden
Oud 22-10-2011, 21:41
Martiño
Martiño is offline
Ja, de nederlandse wikipedia is dramatisch slecht. Maar wikipedia in het algemeen is gewoon discutabel als bron.
Oud 22-10-2011, 21:53
Noedelhap
Noedelhap is offline
Mwah, vind ik wel meevallen. Wikipedia heeft ook bronvermeldingen die getoetst kunnen worden, en dat wat geen bron heeft, staat duidelijk aangegeven met [source?].
Oud 22-10-2011, 21:57
The Larch
The Larch is offline
Ik vind wikipedia niet discutabeler dan andere onofficiele websites. Andere bronnen heb ik niet. Misschien dat ik, als ik goed zoek, wat sovjetboeken vind met een paragraaf over Amerika, maar dat is 1niet actueel en 2waarschijnlijk ook niet erg betrouwbaar/neutraal.
Oud 22-10-2011, 21:57
Martiño
Martiño is offline
Ja, maar vaak staan er dingen op wikipedia waar geen bronvermelding bij staat, maar waar de lezer dus niet goed genoeg op let en het toch voor waar aanneemt.
Oud 22-10-2011, 21:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind wikipedia niet discutabeler dan andere onofficiele websites. Andere bronnen heb ik niet. Misschien dat ik, als ik goed zoek, wat sovjetboeken vind met een paragraaf over Amerika, maar dat is 1niet actueel en 2waarschijnlijk ook niet erg betrouwbaar/neutraal.
Met een beetje zoeken kom je op het internet vast een paar sites tegen waar je betrouwbare historische informatie kunt vinden.
Oud 22-10-2011, 22:47
Thomas.
Thomas. is offline
Gewoon google gebruiken, en dan zien waar het je brengt
Oud 22-10-2011, 22:51
Verwijderd
google scholar dan
Oud 23-10-2011, 02:44
Elmp
Elmp is offline
trusten

Regels voor berichten