Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat de eerste 5 spelers met nonsense-redenaties komen, is logisch. Je kunt je nauwelijks ergens op baseren. Maar zodra ongeveer de helft van de spelers een stem door gegeven heeft, hebben de volgende stemmen wel degelijk invloed. Dus soms is een slechte reden logisch, bij gebrek aan betere redenaties. Soms zijn er wel betere argumenten, en dan is een slechte reden verdacht. LP is de eerste om iemand een tweede stem te geven. Dat kan zijn: a) Lijfsbehoud: ze probeert dorpelingen naar een ander te sturen. b) Wolf reddingscatie: een wolf heeft een stem en ze probeert dorpelingen naar Snoopy te sturen, ipv een andere speler/wolf. c) Er zit geen reden achter: ze bekijkt niet hoe de stand er voor staat en stemt random. In geval a) is er geen reden om een dergelijke domme redenatie te verzinnen; dan had de waarheid volstaan. In geval b) moet er een reden verzonnen worden, want de werkelijke reden kan niet gegeven worden. In geval c) zit ik er naast. Om diezelfde reden vertrouw ik spelers ook minder, als ze laat in de hangronde 'toevallig' via random.org bij een losse speler terecht komen. Doorgaans is er dan wel een plek te bedenken waar jouw stem informatie oplevert, dus liever los staan, dan doordacht stemmen is ook verdacht. (Ik snap jouw random stem dus ook niet zo goed.) Ik zeg niet dat het een sterke theorie is. Maar iets beters heb ik momenteel niet. *Zo, en nu ga ik My Little Pony kijken* |
![]() |
|
okee, voor het geval iemand het niet door had, mijn laatste opmerking was uiteraard sarcasme op die hele daboman-bandwagon waar iedereen zo op springt met zijn eigen vage redenen. Ik zou graag op Röps willen stemmen. Dit omdat zijn argumentatie niet helemaal strookt met zijn besluit (dat er fel wordt gereageerd op random.org is een reden om op mij te stemmen?) en dan vind ik het vrij gemakkelijk aansluiten. Maar ik ben bang dat ik dat niet overleef.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik stem in ronde 1 altijd random, tenzij er iemand is die ik een zeer vervelende speler vind. Of als er duidelijke redenen zijn om op iemand te stemmen. Ik vond dat die er niet waren ten tijde van mijn stem (en nog steeds niet eigenlijk), en ik vind voor de verandering eens niemand echt stom, dus ik stemde random. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Edit: je hebt dit spel al duizend keer met me gespeeld, je weet dit, grappig dat je het nu raar vindt. |
![]() |
||
Citaat:
|
Omg, ik geef een stem door en er lopen gelijk alweer kantjes theorie over mijn wolf zijn. Nou, lang verhaal kort: ik scroll niet terug en heb dus niet gezien dat ik al een stem had en dat ik iemand een tweede stem bezorgde.
Er zit verder geen diepgang achter. Behalve dat Meta helemaal geen vrouw is! Lekker paranoïde weer Vegs, maar mij ophangen gaat je niet helpen. Verder ben ik de hele dag aan het werk, dus tot straks!
|
Normaal stem ik random in ronde 1, maar er zijn nu al heel veel stemmen gegeven.
Ik zou het voor later in het spel wel interessant vinden om nu Macrador te stemmen om zo op papier gelijkspel te krijgen. In latere rondes kunnen we daar dan wat aan hebben als we meer weten wiens stemmen 'echt' waren. Maar als iedereen daar nu al op tegen is, doe ik dat niet ![]() Ik geef mn stem door op Macrador, maar zal vanmiddag even checken of veel mensen dat toch een slecht plan vinden.
|
LP
1. Furby Feeder 9. VeGs Snoopy 2. Thomas. 7. LP Chicka Little 3. Snoopy Macrador 4. Queasy 11. Saints Saints 5. Macrador Queasy 6. Nepnerd & Nerd 13. Chicka little 14. Fantome Daboman 8. Sann. 10. Geel 12. Rops Rops Daboman (misschien) ik had hieronder een post staan vol met mijn twijfels om wel of geen gelijkspel te creëren. Een losse stem geven nu vindt ik nutteloos. dus of ga ik met mijn stem de kans op gelijkspel verkleinen, door op Dabo te stemmen óf stem ik op iemand anders die nu twee stemmen heeft, zodat we daar later misschien informatie uithalen? Wat jammer is, is dat er veel mensen met twee stemmen zijn, waardoor een gelijkspel creëren niet zoveel zegt (3-3). Misschien is het beter om een 4-3 te creëren (als daboman, uit lijfsbehoud met mij meegaat op iemand die nu 2 stemmen heeft). In dat geval kunnen we later in het spel naar die twee rijtjes kijken en hoeven we ons minder te focussen op de mensen met twee stemmen. Ik ben nu geneigd om voor die laatste optie te gaan (dus op iemand met al 2 stemmen te gaan stemmen in de hoop dat dabo meegaat en we 4-3 hebben voor de info later in het spel). Heel grote bezwaren iemand?? [edit] in dat kader gaat mijn stem naar Queasy. Snoopy en LP hoef ik er nog niet uit, vind ik beide wel goede spelers eigenlijk. Macrador weet ik niet zo goed en Queasy vond ik in veel spellen een beetje twijfelachtig of ze nu te vertrouwen is of niet doordat ze dan een fout kan maken die er op wijst dat ze wolf is, maar zich dan nog wel geloofwaardig verdedigt (en het uiteindelijk ook niet was ![]() Dus Queasy it is.[/edit]
Laatst gewijzigd op 08-11-2011 om 07:40. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je gaat op het moment dat je stemt naar iemand met 1 stem?? Je stijgt met stipt op mijn verdachtenlijstje. En waarbij ik het als kanttekening verdacht vindt dat er ''opeens'' meerdere op Queasy gaan staan nu een paar andere spelers ''onder druk'' komen te staan. Vrij apart, ik heb het gevoel dat de bad guys de aandacht aan het verleggen zijn heel subtiel op andere personen en jij ''geinstrueerd'' bent om op Queasy te stemmen. En dat is natuurlijk makkelijk ze heeft al 1 stem en heeft nou niet altijd even sterk gespeeld. @Fantome: die hele rare switch geldt ook voor jou. Waarom Macrador niet en Queasy wel?? Ik zie geen enkele reden hier toe. Ik vind zelfs Macrador negatiever opvallen dan Queasy. Jij stijgt door je rare switch ook met stipt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Prima. ![]() Er zijn maar een handvol spelers die iets hebben toegevoegd of inhoudelijk gepost. En voordat jullie mij dadelijk betichten voor het beschermen van Queasy. Het zit mij nou eenmaal niet lekker dat er ineens allemaal personen op haar gaan switchen (of laat stemmen) zonder enige reden. Het komt op mij over als een geinstrueerd plannetje om de aandacht af te leiden van de bad guy die blijkbaar in gevaar was en op Queasy te stemmen, waar mensen best een reden voor kunnen verzinnen aangezien ze af en toe wel eens een steekje laat vallen. Waar wordt de aandacht van afgeleid? LP, Snoopy en Macrador. Hmm interessant. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik dacht dat Chicka Little op Queasy stemde toen Queasy nog geen enkele stem had (ik zie nu dat ze er, toe CA stemde, 1 had), maar dat had ik verkeerd. "Ik vind Queasy maar een vaag persoon" blijft natuurlijk een flutreden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurlijk is het bij Chicka Little opvallend: zij geeft nauwelijks een reden, heeft nog nooit met Queasy gespeeld, Queasy heeft niet gepost, waarom is ze dan vaag? Fantome heeft al meerdere malen met Queasy gespeeld. Dat is een groot verschil. Ik wil helemaal niemand opofferen (of verdedigen), maar zoals gezegd: EERSTE RONDE JONGENS, we weten feitelijk nog helemaal niks. Overigens vind ik je theorie wel behoorlijk interessant, misschien heb je gelijk (misschien he, niet gelijk een dansje doen ![]() Voor nu hou ik het graag zoals het is: een gelijkspel op papier (ik neem aan dat Daboman switcht) en een aantal dubieuze posts/afleiding van een aantal personen. Hopelijk hebben we dan na vanavond wat aanknooppunten waar we wat mee kunnen. |
![]() |
|
@Saints: daarvan zou je chicken little en Fantome kunnen beschuldigen. Chicken little ken ik niet, maar Fantome heeft haar reden wel duidelijk aangegeven. Je zou op zich gelijk kunnen hebben verder natuurlijk. Verder kent Fantome mij en queasy als speler dus het is wel de vraag waarom ze voor haar gelijkspel-uitlok-tactiek queasy uitkiest. En niet snoopy, LP of macrador.
Fantome, waarom kies je Queasy uit hiervoor? Nog frappanter: waarom ben je gewisseld van macrador naar Queasy? Alsof dat voor die tactiek iets uitmaakt. Ze moeten namelijk allebei hun stem nog doorgeven, waarvan de kans natuurlijk groot is dat die naar mij gaat. En oh ja nog iets. Je geeft de verrader de optie om mij of queasy eruit te werken. Ik ga verder niet uiteenzetten of betogen wie nou wie een sterke speler vindt (want dat is nogal subjectief), maar wees je bewust van het feit dat je deze optie nu geeft.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Aangezien er blijkbaar onduidelijkheid heerst over welke functies meespelen, even een herhaling:
3 wolven, Verrader, Ziener, Leerling, Geliefden en Wolfsbane. De eerste dode wordt Cupido.
Laatst gewijzigd op 08-11-2011 om 13:22. |
![]() |
||
Ik vind het jammer als Daboman er nu uit gaat, want hij heeft imo nog niets verdachts gedaan, terwijl andere spelers dat wel gedaan hebben.
Queasy is typisch zo'n speler die makkelijk geofferd kan worden: omdat ze wat vaag speelt. Fizzle werd ook altijd als dorpeling met die reden in de eerste paar rondes gehangen, altijd aangevoerd door wolven. Ik vind het opvallend dat CL in haar eerste spel al zoiets over spelers lijkt te weten, dus ik voel wel iets voor die theorie van het afleiden. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
jongens, doe eens rustig
![]() ![]() Mijn wijziging van Macrador naar Quesy heeft niet zo veel om handen hoor. Ik zat eerst vluchtig te lezen en dacht toen aan het gelijkspel-idee waarbij ik als eerste zag dat Macrador daarvoor in aanmerking zou komen. Daarna keek ik goed en zag ik dat er meerdere mensen voor in aanmerking komen. Waarom niet voor Snoopy of LP heb ik wel beargumenteerd. Waarom Quesy boven Macrador? ik kon me Queasy uit eerdere spellen herinneren en dat gaf de doorslag. Dus die switch had geen echte reden. als ik in het begin goed had gekeken was ik meteen voor Queasy gegaan. maar dat had ik niet, waardoor ik meteen 'macrador' riep, maar dat hoefde dus niet per definitie. En misschien kunnen de mensen die mij nu - punten toekennen vanwege de switch (die feitelijk, voor mij, niet echt een switch was ![]() ![]()
|
hmm, die switch van queasy vind ik een beetje verdacht. Het zou kunnen dat het is om haarzelf te beschermen, maar ook om met de (andere) wolven te stemmen op 1 iemand, zodat ze samen er iemand uit zouden kunnen krijgen. Zo weten ze zeker dat wolf queasy niet wordt weggestemd, en dan is het 2 vliegen in 1 klap
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dit is wat ik denk hè. En sowieso is dit de eerste keer dat ik een redenering waar over nagedacht is post, ipv al gelijk m'n conlusie klaar hebben zonder uitleg ![]()
||||||||||
Citaat:
Ik vind echter wel dat je goed 'scherp' bent (anderen zouden het paranoide noemen ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
--- Blaaah. Ik heb dit verhaal twee keer moeten typen omdat ik het de eerste keer kwijtraakte toen ik op 'voorbeeld van bericht' drukte. Maar, nu even soort van een samenvatting. Ok, geen samenvatting, maar mijn mening. Ik weet bijna heel zeker dat ik de komende ronde op Chicka Little ga stemmen. Dat is omdat ik denk dat ze wolf is.
|
Verwijderd
|
Over CL:
Ik denk dat ze niet perse slecht is, maar vooral heel onervaren en geen idee heeft wat ze zich op de hals heeft gehaald door zich op te geven om te spelen (en de tip om een oud spel terug te lezen ook in de wind heeft geslagen). Ik verwacht ook dat we weinig aan haar gaan hebben dit spel. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #1 Vowel | 220 | 30-11-2011 21:15 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #89 Napraten / discussie regels? snoopy | 176 | 19-11-2011 11:48 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #89 deel 2 Spelleider | 501 | 16-11-2011 23:16 | |
De Kantine |
DK-Meet #5 Cherry Springs | 500 | 07-08-2007 21:09 |