Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En bovenop de taart wil ik een openscheureffect, waar dan een (3d) Dikkie Dik uitkomt, die ik wil maken van cake. De hoofdkleur des taarts wordt zachtgeel, met lichtblauwe stippen. Ennn dan wil ik nog een vlaggetjesslinger maken (fondantvlaggetjes aan van die rode snoepveters) die ik kunstig over de taart en Dikkie Dik drapeer. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Voordat ik echt echt echt wegga wil ik jullie nog onze ontzettend coole lamp laten zien (waarbij Theodoor en een vriend gisteren zes uur bezig zijn geweest met ophangen waarvan ik drie uur heb meegeholpen).
www.twitpic.com/79z6bf |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet tegen Carn, maar in 't algemeen: ik snap nooit waarom men zo dramatisch doet over de studieschuld. Ik heb nu 40k studieschuld, wat echt behoorlijk veel is, maar dat komt neer op gewoon de komende 20 jaar maandelijks 150,-. Dat is net iets meer dan wat ik nu excl. boeken aan collegegeld betaal, en nu leef ik van het voor studenten riante, voor werkende mensen schamele bedrag van 900,- per maand. Waarvan ik maandelijks ook nog 200,- op een spaarrekening stort. Dus zelfs als ik de komende twintig jaar alleen een supercrappy part-time baantje van 20 uur per week kan krijgen, dan nog kom ik er niet mee in de problemen. Watskeburt
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Ik word niet blij van mijn schuld van 35k hoor
![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Maar een crappy salaris en een baan van 20 uur boeien dus helemaal niks, want dan nog kun je je studieschuld heel makkelijk terugbetalen. Zelfs met een part-time baantje bij de plaatselijke supermarkt kan dat al. Ik ga overigens ook mooi geen 40 uur werken als ik ook makkelijk van minder kan leven. Rust en tijd > geld. Vandaar dus ook mijn verbazing over al die studieschuldzorgen, vooral bij mensen die wél graag fulltime aan de slag willen.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Edit: Oh, spuit elf. Ik had trouwens begrepen dat ik er 35 jaar over mocht doen, maar dat is zeker veranderd?
|
Verwijderd
|
Over kinderen gesproken: ik zou nooit iemand daten uit Volendam, denk ik. Op puur biologische gronden. Teveel inteelt.
Laatst zag ik een documentaire over de Tasmaanse duivels, die lijden nu massaal aan een ziekte die neerkomt op besmettelijke kanker. Hij is overdraagbaar door kapotgebeten tumoren, en ze bijten ze zo vaak stuk omdat het gewelddadige beesten zijn die teveel vechten. Gewoonlijk zou dat geen probleem zijn, maar doordat ze (door de inteelt, vanwege een steeds kleiner wordende populatie) genetisch zo op elkaar lijken herkent hun immuunsysteem die kankercellen niet als iets van een ander dier, dus als er een kankercel in een wond terechtkomt dan mag hij daar van hun immuunsysteem gewoon aan hun eigen vlees gaan groeien. En dan gaan ze er uiteindelijk dood aan. Driekwart van de populatie is nu besmet. Ik vraag me af hoe lang het duurt voor een dergelijke tragedie Volendam raakt. En of we dat proces niet een beetje kunnen versnellen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat zou allemaal niet moeten uitmaken bij de vraag of je gaan studeren+lenen, ben ik met je eens, en hier in NL moeten we ook zeker niet zeuren want het is een prima systeem, maar zonder schuldenlast leven is iig op een paar vlakken makkelijker dan met. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @ Quis: Mm, ik zou de komende vijf/tien jaar niet willen verhuizen en toeslagen krijg ik nu ook niet. Maar goed, ik was vergeten dat dat niet voor iedereen geldt, ja ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|