Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2011, 18:37
Verwijderd
Ik begin de hele tijd aan antwoorden en dan kap ik ze halverwege weer af want ik ben van strafprocesrecht af en wil er eigenlijk noooooit meer over praten
Advertentie
Oud 30-11-2011, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Dat van dat 1984-gedoe weet ik toch ook wel allemaal kwiesje! Ik heb er niet voor gestudeerd, maar dat betekent niet dat je geen gevoel voor rechtvaardigheid en ethiek in recht enzo kunt hebben.
Gevoel voor rechtvaardigheid loopt meestal niet erg in de pas met hoe het geregeld is, anders, en aan het woord 'gevoel' kun je al aflezen dat iedereen een ander gevoel heeft, dat dat gevoel per situatie verschilt en ook nog eens afhangt van welke kant je het bekijkt.
Ik wilde je niet dissen of zo, maar dat voorstel van de PvdA OK vinden strookt dus bijvoorbeeld totaal niet met mijn gevoel voor rechtvaardigheid en ook niet met hoe het geregeld is/moet worden.
Oud 30-11-2011, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Ik begin de hele tijd aan antwoorden en dan kap ik ze halverwege weer af want ik ben van strafprocesrecht af en wil er eigenlijk noooooit meer over praten
Heb je al een cijfer ja?
Oud 30-11-2011, 18:40
Verwijderd
OK snel nu praat over iets anders, ik wil niet dat mijn hele leven uit rechten bestaat.
Oud 30-11-2011, 18:41
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Gevoel voor rechtvaardigheid loopt meestal niet erg in de pas met hoe het geregeld is, anders, en aan het woord 'gevoel' kun je al aflezen dat iedereen een ander gevoel heeft, dat dat gevoel per situatie verschilt en ook nog eens afhangt van welke kant je het bekijkt.
Ik wilde je niet dissen of zo, maar dat voorstel van de PvdA OK vinden strookt dus bijvoorbeeld totaal niet met mijn gevoel voor rechtvaardigheid en ook niet met hoe het geregeld is/moet morden.
Nee ja maar ik bedoelde het niet zo laat maar zitten eeh

...

Kopje warme chocolade?
Oud 30-11-2011, 18:41
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
OK snel nu praat over iets anders, ik wil niet dat mijn hele leven uit rechten bestaat.
Oud 30-11-2011, 18:42
Verwijderd
Oef, ja! Nom! Kom je hierheen? (A)
Oud 30-11-2011, 18:42
Verwijderd
Snap ik niet.
Oud 30-11-2011, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Nee, niet echt. Dat heeft met zuurstofopname en drukverschillen in de thoraxholte te maken.

Brachycardie is geen ziekte, het is gewoon de benaming voor een (relatief) laag hartritme, het is dus een observatie, en soms een symptoom. Dat kan uiteenlopende oorzaken hebben, dus (mocht het behandeld moeten worden) zijn er er ook uiteenlopende behandelingen.
Pacemakers worden alleen gebruikt bij een instabiele brachycardie (ook bij andere dingen natuurlijk, maar in geval van brachycardie alleen als het een instabiele betreft).

Ook niet echt Systolische druk is de druk in de vaten op het moment van de samentrekking van het linkerventrikel, de druk in de vaten is dan het grootst. Als het linkerventrikel helemaal verwijd is (zodat het zich weer kan vullen) tijdens de diastole staat er het minste druk op de vaten, dus dat is de onderdruk. Bloeddruk wordt vrij ingewikkeld gereguleerd, dus een aantal organen en structuren komen er bij kijken, maar de boezems en het rechterventrikel hebben niet zo veel te maken met de bloeddruk in de slagaders.
Hoi Dr. Martiñohouse
Oud 30-11-2011, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Hier ga ik je voor straffen
Verwijderd
Fuuuuh ik heb sinds een aantal weken een bibliotheekspas en heb nu al een boete. Waarom krijg je niet automatisch een mailtje of zo.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Noedelhap Paranoide Luud naamzoek animatieshizzle!

The Thief and the Cobbler is the most ambitious cartoon you've never heard of. Just take a look at this clip. That is some seriously impressive CGI, right? Isn't it amazing that they could do all that way back in the '70s?

Oh wait, they couldn't.

That was all drawn by hand, every frame of it. Due to creator Richard Williams' crazy attention to detail, legal issues and the fact that every scene has at least twice as many hand-drawn frames per second as any other cartoon you've ever seen, Thief holds the world record for longest production ... at more than 30 years.

[afbeelding]

To be fair, 29 of those years were spent chaining mescaline, PCP and drain cleaner.
So why didn't this movie change the world, spit right in Disney's eye and kick start Pixar three decades in advance? Why, Hollywood bullshit, of course! With his movie nearly 85 percent complete, some of Williams' investors suddenly got scared, took the rights away from him and replaced every animator involved in the project. He could only watch as his 24-year labor of love was hurriedly completed by a bunch of scabs with a harsh deadline and no budget. In the end, Williams' film was mangled into an incomprehensible mess and released right around the same time as Aladdin, where it was widely regarded as a cheap rip-off, because the two were so damn similar ...
[afbeelding]

Disney's contribution to the villain character: "Make him browner."

Except the opposite is true, of course: Williams did it decades earlier, all by hand, and uphill -- both ways.

Er is wel een 'Recobbbled Cut' die dichter zit bij zijn oorspronkelijke bedoelingen.
Oud 30-11-2011, 18:49
Uice
Uice is offline
Het compilatieboek met al dit werk is ook prachtig.
Oud 30-11-2011, 18:50
Verwijderd
maar, martino, brachycardie is helemaal niets, het is toch echt bradycardie waar je het over hebt
Oud 30-11-2011, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Heb je al een cijfer ja?
Nee, positief denken
Oud 30-11-2011, 18:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
maar, martino, brachycardie is helemaal niets, het is toch echt bradycardie waar je het over hebt
Hah, had ik in ieder geval de term goed Martino is in de war met tachycardie denk ik!
Oud 30-11-2011, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Nee, positief denken
*denkt positief mee*

Oh trouwens, vrijdag ... /sop.

Niet quoten ajb.
Oud 30-11-2011, 18:55
Verwijderd
Oh wat enorm gaaf! Krijg ik een kopietje van je?
Oud 30-11-2011, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Hah, had ik in ieder geval de term goed Martino is in de war met tachycardie denk ik!
Of met brachytherapie! Dat is geen hartritmestoornis, maar een vorm van bestraling, dus misschien gebruikt hij dat woord vaker
Oud 30-11-2011, 18:56
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hoi Dr. Martiñohouse
Hallo *insertbekendecomputernerd* tetlock
Oud 30-11-2011, 18:57
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Citaat:
Of met brachytherapie! Dat is geen hartritmestoornis, maar een vorm van bestraling, dus misschien gebruikt hij dat woord vaker
Klopt! Een zeer aparte vorm van beroepsdeformatie
Oud 30-11-2011, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Oh wat enorm gaaf! Krijg ik een kopietje van je?
Uhu uhu. ...
Oud 30-11-2011, 18:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Klopt! Een zeer aparte vorm van beroepsdeformatie
Dat heb je soms!

Wel dom van mij: ik wist wel behoorlijk zeker dat het bradycardie was, maar de rest had ik ook fout en toen nam ik maar direct van jou aan dat het brachycardie is
Oud 30-11-2011, 18:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oef, ja! Nom! Kom je hierheen? (A)
Maar ik zit net aan mijn opgewarmde hutspot
Oud 30-11-2011, 19:00
Verwijderd
@Quis ook al heb je in totaal 3 woorden geschreven dan nog wil ik het zien
Oud 30-11-2011, 19:00
Verwijderd
Citaat:
he een medestander!
Ik ben geen kenner, maar ik vind m in eerste opzicht ook verschrikkelijk irritant. Dat geschreeuw en geïdioot.
Oud 30-11-2011, 19:01
Verwijderd
Citaat:
@Quis ook al heb je in totaal 3 woorden geschreven dan nog wil ik het zien
Komt goed! Het zijn ook wel meer dan drie woorden gelukkig. Bij elkaar wel drie artikelen geloof ik, en veel verbeteringen in formuleringen.
Oud 30-11-2011, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Ik ben geen kenner, maar ik vind m in eerste opzicht ook verschrikkelijk irritant. Dat geschreeuw en geïdioot.
Ik zag wel ene keer een grappig stukkie though.
Mss maar es een keer een ganse show kijken om te zien of ie nu leuk of stom is.
Oud 30-11-2011, 19:06
Verwijderd
Oh de nieuwe puberruil is leukkkk. <3
Oud 30-11-2011, 19:18
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat vind ik bij Teeuwen nog lang niet zo vervelend als bijvoorbeeld bij Jochem Meyer en Bert Visser.
Oud 30-11-2011, 19:21
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik wilde er nog even bij zeggen dat we in het algemeen heel blij mogen zijn dat er zoveel randvoorwaarden zijn voordat je gestraft mag worden, omdat het anders in rap tempo richting 1984 gaat. En dat de discussie over hoe erg het is dat hulpverleners in elkaar worden geslagen en hoe zwaar de daders daarvan gestraft moeten worden, een andere is.

En nu heb ik wel weer genoeg over juridische meuk gepraat vandaag. Ik droom er zelfs al over.
Is 1984 een verwijzing naar iets wat er in het jaar 1984 gebeurd is, of is het een verwijzing naar het boek 1984 van Orwell?
Oud 30-11-2011, 19:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik zag wel ene keer een grappig stukkie though.
Mss maar es een keer een ganse show kijken om te zien of ie nu leuk of stom is.
Moet je wel een van de eerste drie doen.
Oud 30-11-2011, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Moet je wel een van de eerste drie doen.
Prima. Eerstvolgende keer in de bieb leen ik een dvd'tje.
Oud 30-11-2011, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Is 1984 een verwijzing naar iets wat er in het jaar 1984 gebeurd is, of is het een verwijzing naar het boek 1984 van Orwell?
Dat laatste.
Oud 30-11-2011, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Maar ik zit net aan mijn opgewarmde hutspot
Oh.
Oud 30-11-2011, 20:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh.
awww. je mag best een keertje warme choco komen drinken hoor!
Oud 30-11-2011, 20:00
Martiño
Martiño is offline
Of hutspot
Oud 30-11-2011, 20:01
Martiño
Martiño is offline
Of zoals we thuis plachten te zeggen: Moeremoos zo wie allein moder ze kin maken!
Oud 30-11-2011, 20:07
Verwijderd
Citaat:
awww. je mag best een keertje warme choco komen drinken hoor!
Ik ben nou niet dat je zegt regelmatig in de buurt.
Oud 30-11-2011, 20:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hoi, ik ben er ook weer
Oud 30-11-2011, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Hallo *insertbekendecomputernerd* tetlock
Hoi
Oud 30-11-2011, 21:28
Miekje*
Miekje* is offline
Pffff, ik heb geen voeten meer over.
Oud 30-11-2011, 21:31
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hoi
Heb je vandaag gave computerdingen gedaan?
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Pffff, ik heb geen voeten meer over.
Heb je tenminste wat te vragen voor sinterklaas
Martiño
Martiño is offline
;;dd:;d:ddDD:;::;D:;D::;d;;D ::;;d:
Oud 30-11-2011, 21:36
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, Martin, wat ben je toch weer grappig. Je had komiek moeten worden.

Note to self: niet naar de stad gaan op oncomfortabele schoenen. En al helemaal niet als je er blijft, ook al is het onverwachts .
Oud 30-11-2011, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Heb je vandaag gave computerdingen gedaan?
Ja! De inhoud van een cursus geregeld en Windows Server 8 geïnstalleerd.
Oud 30-11-2011, 21:39
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja! De inhoud van een cursus geregeld en Windows Server 8 geïnstalleerd.
Oh leuk.
Oud 30-11-2011, 21:42
Verwijderd
Oud 30-11-2011, 21:42
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb ook computerdingen gedaan vandaag.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten