Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2011, 10:32
Verwijderd
Hoe kun je van een lijst met geboortedata in excel laten bepalen hoeveel mensen 16+ en hoeveel 16- zijn?
Advertentie
Verwijderd
Zo. Ik heb echt een fantastisch plan voor vandaag, maar ik weet bijna zeker dat ik me er toch niet aan ga houden
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Vast wel. Maar mijn goede gevoel is weg en daarmee ook mijn motivatie om te leren voor morgen.
EDIT: Het was wiskunde.
Hm, dat is jammer. Anders ga je nu eerst iets leuks doen even (om je weer goed te voelen) en spreek je een tijd af met jezelf om straks weer an die arbeit te gaan.
Oud 15-12-2011, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Zo. Ik heb echt een fantastisch plan voor vandaag, maar ik weet bijna zeker dat ik me er toch niet aan ga houden
Je fantastische plan is om iets te gaan doen?
Oud 15-12-2011, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Hm, dat is jammer. Anders ga je nu eerst iets leuks doen even (om je weer goed te voelen) en spreek je een tijd af met jezelf om straks weer an die arbeit te gaan.
Ga ik doen
Oud 15-12-2011, 10:35
Verwijderd
Studeren, winkelen voor kerstcadeautjes, studeren.

Iets zegt me dat ik gewoon een uur niets ga doen, winkelen voor kerstcadeautjes, half studeren/half forummen ga doen
Oud 15-12-2011, 10:36
Verwijderd
Citaat:
let je even niet op, wordt je vriendin zomaar op haar tet gekust en gepwept!

Voel je je overgeslagen?
Oud 15-12-2011, 10:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Iets zegt me dat ik gewoon een uur niets ga doen, winkelen voor kerstcadeautjes, half studeren/half forummen ga doen
*schop*
Oud 15-12-2011, 10:37
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ga ik doen

Citaat:

Oei zou ik waarschijnlijk ook doen als ik jou was. Winkelen > studeren.
Oud 15-12-2011, 10:38
Verwijderd
Citaat:
*schop*
Dank. Ik ga me nu aankleden, en dan echt echt bezig.
Oud 15-12-2011, 10:40
Verwijderd
Zo. Studeermuziek op
Oud 15-12-2011, 10:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb al wel anderhalve pagina geschreven vanochtend
Oud 15-12-2011, 10:41
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Voel je je overgeslagen?
ik had wel even op de hoogte gesteld willen worden ja. ik kijk graag toe
Oud 15-12-2011, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Hoe kun je van een lijst met geboortedata in excel laten bepalen hoeveel mensen 16+ en hoeveel 16- zijn?
Het kan vast beter, maar wat ook werkt; sorteren op datum, 15-12-1997 opzoeken en dan kijken op de hoeveelste regel je zit.
Oud 15-12-2011, 10:42
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, ik had het ook al afgepakt hoor wou ik ook zeggen, maar toen ging m'n telefoon uit en ik wilde m'n laptop niet aanzetten want dan zit ik daar weer een uur achter. Ik weet dat het niet goed voor ze is. Ze lijken daar zelf niet van op de hoogte, ze zijn erg gek op papier, vooral Daan. Ze hebben nochtans altijd droog hooi. Maar ik pak papier altijd van ze af zodra ze het gaan opeten.
Ik dacht ook al wel dat je het wist, maar voor je dadelijk dode nijnies hebt .

Citaat:
maar niet allemaal mega toch? Theodoors broer had jaren schildpadjes, uiteindelijk waren ze 20 cm doorsnee ofzo. Met een groot aqua/terrarium kan dat prima.
Ligt eraan wat voor soort je hebt. Of het water of landschildpadden zijn. En vooral: wat je ze te eten geeft, en hoeveel ruimte ze hebben. Je hebt wel kleine schildpadsoorten die veel worden gehouden, daar niet van. Ook moet je een beetje rekening houden met de leeftijd van een beestje. Grote kans dat als Martin nu een schildpad aanschaft en deze goed verzorgt, dat hij hem nog heeft als Martin oud en bejaard is.
Oud 15-12-2011, 10:43
Lorelei
Lorelei is offline
Quisje, het is bijna tijd!
Oud 15-12-2011, 10:43
Verwijderd
Goedemorgen.
Oud 15-12-2011, 10:45
Verwijderd
In barcelona op de markt waren allemaal aquaria die vol zaten met babyschildpadjes ter grootte van je duimnagel. En dan 1 zo'n plastic eilandje erin waar ze allemaal op elkaar zaten. Wel schattig maar vooral vet zielig
Oud 15-12-2011, 10:46
Lorelei
Lorelei is offline
Dag forum! Tot over een paar uur!

Duim voor me
Oud 15-12-2011, 10:48
Verwijderd
Citaat:
ik had wel even op de hoogte gesteld willen worden ja. ik kijk graag toe
Hmmmm.

Citaat:
Quisje, het is bijna tijd!
Ohja.

Citaat:

Duim voor me
Heel veel succes!!
Oud 15-12-2011, 10:48
Verwijderd
Succes!
Oud 15-12-2011, 10:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
In barcelona op de markt waren allemaal aquaria die vol zaten met babyschildpadjes ter grootte van je duimnagel. En dan 1 zo'n plastic eilandje erin waar ze allemaal op elkaar zaten. Wel schattig maar vooral vet zielig
Aw Dat heb ik even gemist trouwens. Welke markt?

Citaat:

Duim voor me
Succes
Oud 15-12-2011, 10:49
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Yep, zo komen veel mensen aan een schildpadje. Die vervolgens groot worden en vrijgelaten worden in de natuur. Zo komt Nederland aan bijvoorbeeld gevaarlijke bijtschilpadden in parkvijvers en dergelijke.
Oud 15-12-2011, 10:52
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Hmmmm.
hmmmm hmmmmm
Verwijderd
Citaat:
Yep, zo komen veel mensen aan een schildpadje. Die vervolgens groot worden en vrijgelaten worden in de natuur. Zo komt Nederland aan bijvoorbeeld gevaarlijke bijtschilpadden in parkvijvers en dergelijke.
Die nemen ze in de broodtrommel mee uit Spanje?
Rationeel
Rationeel is offline
owja, de markt in barcelona was wel tof. in ieder geval die aan de ramblas; wat een hoop lekker eten
Oud 15-12-2011, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Om hoeveel schildpadden gaat het dan?
Oud 15-12-2011, 10:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
owja, de markt in barcelona was wel tof. in ieder geval die aan de ramblas; wat een hoop lekker eten
Jaaaa <33 Geweldig!
Oud 15-12-2011, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Het kan vast beter, maar wat ook werkt; sorteren op datum, 15-12-1997 opzoeken en dan kijken op de hoeveelste regel je zit.
Zo heb ik het uiteindelijk ook maar gedaan Dankjewel.
Oud 15-12-2011, 11:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Kleine schildpadjes worden groot hm?
je hebt toch kleine en grote soorten schildpadden. En ik vraag jou om advies, mevrouw. Geef advies!!
Citaat:
maar niet allemaal mega toch? Theodoors broer had jaren schildpadjes, uiteindelijk waren ze 20 cm doorsnee ofzo. Met een groot aqua/terrarium kan dat prima.
Oh, maar ik wil er eentje die door het huis kan wandelen, gewoon lekker vrij. Met een nestkastje ofzo.

Citaat:
let je even niet op, wordt je vriendin zomaar op haar tet gekust en gepwept!

*pwep*
Oud 15-12-2011, 11:02
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ligt eraan wat voor soort je hebt. Of het water of landschildpadden zijn. En vooral: wat je ze te eten geeft, en hoeveel ruimte ze hebben. Je hebt wel kleine schildpadsoorten die veel worden gehouden, daar niet van. Ook moet je een beetje rekening houden met de leeftijd van een beestje. Grote kans dat als Martin nu een schildpad aanschaft en deze goed verzorgt, dat hij hem nog heeft als Martin oud en bejaard is.
Ja, maar dat wil ik juist! Ik wil hem meenemen naar overal, en als ik dan dood ga blijft hij gewoon in dat huis wonen, net als de schildpad bij Absinthe vroegah.
Oud 15-12-2011, 11:03
Verwijderd
Goed. Tijd om echt te studeren nu. Al kwam ik geprivilegieerde tegen, en toen dacht ik aan saai
Oud 15-12-2011, 11:04
Martiño
Martiño is offline
Ik ga naar de HEMA. Doei
Oud 15-12-2011, 11:05
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Die nemen ze in de broodtrommel mee uit Spanje?
Die komen niet allemaal uit Spanje hoor. Ook in Nederland zijn ze erg makkelijk te krijgen. En worden vaak verkocht als baby, want dat is natuurlijk hartstikke schattig. En verkopers willen nog weleens liegen over wat voor soort het is, waar ze vandaan komen en hoe groot ze worden.
Citaat:
Om hoeveel schildpadden gaat het dan?
Die per jaar gedumpt worden? Dat weet ik niet precies. Bijtschilpadden komen niet zoveel voor hoor . Maar in de zomer kun je in de polder best wel eens een paar roodwangsierschildpadden tegenkomen die lekker van de zon zitten te genieten. Die zijn verboden te importeren tegenwoordig. Geelwangen mogen wel weer mee, dat zijn eigenlijk roodwangen zonder de rode wangen. En zo zie je ook steeds meer geelwangen in de polder, want die zijn het populairst. Ook om te dumpen, helaas.
Oud 15-12-2011, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dat wil ik juist! Ik wil hem meenemen naar overal, en als ik dan dood ga blijft hij gewoon in dat huis wonen, net als de schildpad bij Absinthe vroegah.
Ahhhw, wat een lieve post. <3
Oud 15-12-2011, 11:07
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
je hebt toch kleine en grote soorten schildpadden. En ik vraag jou om advies, mevrouw. Geef advies!!
Oh, maar ik wil er eentje die door het huis kan wandelen, gewoon lekker vrij. Met een nestkastje ofzo.
Dat kan best. als 'nestplaats' kun je op de grond gewoon een hoekje maken waar je een lamp ophangt, met een fijne steen of bak zand eronder.
Ik wil overigens best voor je uitzoeken welke schildpadsoorten geschikt zijn voor in huis, wat je nodig hebt en wat dat kost, maar dat wordt dan volgende week want nu heb ik het nog een beetje druk .

Citaat:
Schildpadden kun je niet echt meenemen naar overal. Maar het zijn wel makkelijke huisdieren die over het algemeen weinig tijd kosten.
Oud 15-12-2011, 11:08
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat kan best. als 'nestplaats' kun je op de grond gewoon een hoekje maken waar je een lamp ophangt, met een fijne steen of bak zand eronder.
Ik wil overigens best voor je uitzoeken welke schildpadsoorten geschikt zijn voor in huis, wat je nodig hebt en wat dat kost, maar dat wordt dan volgende week want nu heb ik het nog een beetje druk .
Het hoeft ook niet NU en als het veel moeite is en je hebt er geen tijd voor moet je je zeker niet verplicht voelen.
Oud 15-12-2011, 11:09
Martiño
Martiño is offline
Knabbelen schildpadden aan kabels en meubels trouwens?
Oud 15-12-2011, 11:09
Verwijderd
Ik wil eigenlijk nog steeds heel erg graag een roek of aanverwant soort vogel die op mijn schouder/hoofd zit en overal mee naartoe gaat. In Polen was er een vrouwke die permanent met een fret op haar schouder rondliep, zoiets is zo gaaffff. <3 /irreële wens
Oud 15-12-2011, 11:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oeh! Het is 12 uur geweest! Ik mag pauze houden!!
Oud 15-12-2011, 11:13
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Het hoeft ook niet NU en als het veel moeite is en je hebt er geen tijd voor moet je je zeker niet verplicht voelen.
Nee, dat begrijp ik. Maar ik wil het best eens voor je uitzoeken, want ik vind het leuk om mensen daarbij te helpen. (*lampje*, misschien begin ik ooit nog eens een adviesbureau op het gebied van huisdieren. Zou daar vraag naar zijn?)
Citaat:
Knabbelen schildpadden aan kabels en meubels trouwens?
Kabels kun je het beste wel met een kabelgoot of zo'n pijpje wegwerken, want losse snoeren kunnen ze zo doormidden bijten, als ze dat willen. Maar de meeste schilpadden zijn dommig en zullen dat niet snel doen. Meubels laten ze denk ik ook wel met rust, al moet je geen hoogpolig tapijt hebben liggen. Als ze echt van alles aan gaan vallen, dan heb je wel een agressieve schildpad .
Oud 15-12-2011, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Ik ga naar de HEMA. Doei
Ga je een bh scoren? ;d:;d
Oud 15-12-2011, 11:16
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik wil eigenlijk nog steeds heel erg graag een roek of aanverwant soort vogel die op mijn schouder/hoofd zit en overal mee naartoe gaat. In Polen was er een vrouwke die permanent met een fret op haar schouder rondliep, zoiets is zo gaaffff. <3 /irreële wens
Kauwtjes . Of kraaien, al zijn kraaien natuurlijk wel echt rovers. Kauwtjes zijn handzaam qua formaat, en heeeeeel makkelijk tam te krijgen als je ze vanaf jong hebt. Ik weet uit mijn hoofd alleen niet of dat is toegestaan in Nederland .
Oud 15-12-2011, 11:21
Verwijderd
De Poolse Ontwikkelaar CD Projekt RED blijkt gepeperde rekeningen te sturen naar Duitsers die hun rpg The Witcher 2: Assassins of Kings illegaal hebben gedownload. De studio vraagt ruim 900 euro van individuele downloaders.

Ontwikkelaar CD Projekt RED heeft een advocatenkantoor ingehuurd, evenals een bedrijf dat het downloaden van torrents kan volgen. Daarmee achterhaalt het Duitsers die The Witcher 2: Assassins of Kings illegaal gedownload hebben. Die worden vervolgens door de advocaten van de studio gesommeerd om te betalen voor het gebruik van de software van CD Projekt. De rekening die het advocatenkantoor stuurt, bedraagt echter aanmerkelijk meer dan de prijs van de game: CD Projekt vraagt 911,80 euro, blijkt uit een vordering die online te vinden is. De game ligt inmiddels voor 30 euro in de winkel. Het is niet bekend hoeveel aanmaningen CD Projekt de deur heeft uitgedaan.

Pc-game The Witcher 2: Assassins of Kings verscheen in mei en was bij release beveiligd met drm. Twee weken na de release van de game gaf de ontwikkelaar echter al een patch vrij die de beveiliging verwijderde. Marcin Iwinski, directeur en oprichter van de studio, verklaarde later in een interview dat hij niet gelooft dat drm werkt. Het hindert enkel de legale gebruikers, terwijl die hindernissen zijn verwijderd in de illegale versie.

Hij gaf tegelijk ook al aan dat hij van plan was om torrent tracking toe te passen en om juridische stappen te nemen tegen downloaders. De toon was toen echter nog iets anders. CD Projekts Agnieszka Szostak stelde een half jaar geleden: "Ja, we sporen illegale file-sharers op, in de hoop dat ze de game goed genoeg vinden om van gedachten te veranderen en ervoor willen betalen." De ontwikkelaar had het daarbij niet over de hoogte van de aanmaning.

;;d;dd;;D;d;d;dD;d
Oud 15-12-2011, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Kauwtjes . Of kraaien, al zijn kraaien natuurlijk wel echt rovers. Kauwtjes zijn handzaam qua formaat, en heeeeeel makkelijk tam te krijgen als je ze vanaf jong hebt. Ik weet uit mijn hoofd alleen niet of dat is toegestaan in Nederland .
Volgens Wikipedia niet meer.
Oud 15-12-2011, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Ik ga dat opzoeken en als het mag in Nederland een kauwtje tam maken.

Vraag me niet hoe aan een kauwtje te komen.
Oud 15-12-2011, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Volgens Wikipedia niet meer.
Nohhhh. Waarom niet?
Oud 15-12-2011, 11:30
Verwijderd
Een vriendin van me had een chihuahua (of hoe je dat ook schrijft) en ik dacht echt een jaar ofzo dat het een eekhoorntje was.
Oud 15-12-2011, 11:30
Verwijderd
Staat er niet bij.

Citaat:
Een vriendin van me had een chihuahua (of hoe je dat ook schrijft) en ik dacht echt een jaar ofzo dat het een eekhoorntje was.
Oud 15-12-2011, 11:34
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik ga dat opzoeken en als het mag in Nederland een kauwtje tam maken.

Vraag me niet hoe aan een kauwtje te komen.
Vroeger werde kauwtjes uit nesten gegrabbeld en met de hand groot gebracht. Dat was alleen niet zo goed voor de algemene ontwikkeling van de kauw.

Regels voor berichten