Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Thieme heeft niet he-le-maal door wat de rol van de Eerste Kamer is.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
De getrapte verkiezingen zijn nauwelijks minder democratisch dan de rechtstreekse. Statistisch gezien, bedoel ik. Niet dat getrapte verkiezingen niet vervangen moeten worden door rechtstreekse, maar het blijft een miniem kritiekpunt die niet meteen het hele bestaansrecht ondermijnt.
Maar goed, ik ging slapen, doei! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en HAHAHAHAHHAHAHAH politiek en luisteren naar wetenschap als het om beleid gaat |
![]() |
|
ja, maar da's toch ook suf als het een afspiegeling is van de Tweede kamer?
En ik bedoel niet alleen maar "wetenschappers", oetlul, dat snap je ook wel ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en mijn opmerking over beleid en wetenschap was nogal cynisch ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nou ja, de situatie is natuurlijk niet echt te vergelijken maar ik ben wel benieuwd hoe Monti het gaat redden in Italië, de wat technocratischere politiek spreekt mij meer aan dan het idee van bijvoorbeeld een Marianne Thieme die in rechten van dieren geloofd.
|
Verwijderd
|
Nja, laten we als makkelijk casus integratie nemen.
Op dit moment is de politieke consensus assimilatie (zie het ideaal van actief burgerschap etc) waarbij we voor het gemak uitgaan dat Nederlanders a priori zijn geassimileerd, al;thans voldoen aan de door staatswege opgelegde norm.Het idee is dat door een moralistisch en verplicht burgerschap mensen beter integreren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De praktijk staat daar diametraal tegenover.
Het moraliseren van burgerschap heeft eerder het effect van het versterken van het wij/zij gevoel (zie de wetenschappelijke discussies over de nieuwe politieke scheidslijn op cultureel/meritocratisch niveau en groenendijk schinkel over de term allochtoon an sich) Engbersen geeft de clue weg, de succesvolle integratie voor deze minderheden ligt in een actief beleid om de economische positie te verbeteren. |
![]() |
|
|