Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2011, 21:52
Verwijderd
LL, ga anders gezellig met Quis naar de :') opera :'), dan hoef je niet alleen.
Advertentie
Oud 15-12-2011, 21:53
Verwijderd
Echt STUITENT vind ik het, LL haat alle muziek, en naar de opera (wat ik haat) wil hij dan weer wel.
Oud 15-12-2011, 21:54
Verwijderd
Opera, ik heb er geen goed woord voor over.
Oud 15-12-2011, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Helemaal hoteldebotel Quis?
Ik las het in eerste instantie als Hotel De botel.

Uh, ja, ik heb nog nuchtere momenten maar die zijn schaars.
Oud 15-12-2011, 21:55
Verwijderd
Citaat:
LL, ga anders gezellig met Quis naar de :') opera :'), dan hoef je niet alleen.
Oh gaan we weer. :')
Oud 15-12-2011, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Oh gaan we weer. :')
Ik ben serieus hoor

Volgens mij hebben jullie twee sowieso meer gemeen met elkaar dan ik.
Oud 15-12-2011, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Ik ben serieus hoor

Volgens mij hebben jullie twee sowieso meer gemeen met elkaar dan ik.
Dan is een :') niet gepast hè.
Oud 15-12-2011, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Dan is een :') niet gepast hè.
die :') slaat op de opera, lijkt me dat dat er duidelijk genoeg staat?
Verwijderd
Citaat:
die :') slaat op de opera, lijkt me dat dat er duidelijk genoeg staat?
Blijkbaar niet, maar noted!
Carn
Carn is offline
Citaat:
Lekker weinig aanspraak
Dat is juist heerlijk.
Oud 15-12-2011, 22:01
Verwijderd
Thieme heeft niet he-le-maal door wat de rol van de Eerste Kamer is. http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1118435
Oud 15-12-2011, 22:03
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Thieme heeft niet he-le-maal door wat de rol van de Eerste Kamer is. http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1118435
De eerste kamer zou überhaupt geen rol moeten hebben
Oud 15-12-2011, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Waaaaaaaaat. Ok die discussie start ik niet, maar omg hoe kun je dat nou vinden.
Oud 15-12-2011, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Waaaaaaaaat. Ok die discussie start ik niet, maar omg hoe kun je dat nou vinden.
Oh het gaat geloof ik toch niks worden tussen jullie dan
Oud 15-12-2011, 22:09
Verwijderd
Wat veronderstel je toch veel, Stefenootje!
Oud 15-12-2011, 22:10
Verwijderd
Ik vind jullie serieus best bij elkaar passen hoor, maar ik had begrepen dat je al bijna bezet bent?
Oud 15-12-2011, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Ik las het in eerste instantie als Hotel De botel.

Uh, ja, ik heb nog nuchtere momenten maar die zijn schaars.
Supertof
Oud 15-12-2011, 22:11
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Ik snap niet dat je voor de EK kan zijn, er is geen enkel argument voor. Vanuit democratisch en kostenbesparend oogpunt moet je het gewoon direct afschaffen.
Oud 15-12-2011, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Ik vind jullie serieus best bij elkaar passen hoor, maar ik had begrepen dat je al bijna bezet bent?
a) niet eens. b) je kent me niet c) ik ben inderdaad bezet.

Citaat:
Ik snap niet dat je voor de EK kan zijn, er is geen enkel argument voor. Vanuit democratisch en kostenbesparend oogpunt moet je het gewoon direct afschaffen.
Vanuit democratisch en kostenbesparend oogpunt, ha ha ha. Sowieso geloof ik mensen die roepen dat er geen enkel argument is niet, er zijn altijd argumenten voor en tegen iets, nuanceringen e.d., des te meer in het staatsrecht. + er zijn nog heel wat meer oogpunten.
Oud 15-12-2011, 22:14
Verwijderd
Zo uitgewerkt WEEKEND, AWESOME WEEKEND HOERA.
Oud 15-12-2011, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Supertof
Maar ik moet wel een beetje aan mezelf wennen.
Oud 15-12-2011, 22:16
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
a) niet eens. b) je kent me niet c) ik ben inderdaad bezet.

Vanuit democratisch en kostenbesparend oogpunt, ha ha ha. Sowieso geloof ik mensen die roepen dat er geen enkel argument is niet, er zijn altijd argumenten voor en tegen iets, nuanceringen e.d., des te meer in het staatsrecht. + er zijn nog heel wat meer oogpunten.
Wellicht moet je eens.naar de praktijk kijken, ipv je blind te staren op het staatsrecht.
Verwijderd
Citaat:
Zo uitgewerkt WEEKEND, AWESOME WEEKEND HOERA.
Verwijderd
Citaat:
Wellicht moet je eens.naar de praktijk kijken, ipv je blind te staren op het staatsrecht.
Ik staar me niet blind, ik zit in de praktijk. Dude, seriously, wellicht moet je eens verder kijken dan je neus lang is.
Oud 15-12-2011, 22:18
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Ik staar me niet blind, ik zit in de praktijk. Dude, seriously, wellicht moet je eens verder kijken dan je neus lang is.
In dat geval moet je wel erg naïef zijn
Oud 15-12-2011, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Hahaha
Oud 15-12-2011, 22:21
Verwijderd
Citaat:
In dat geval moet je wel erg naïef zijn
Laten we het daar maar op houden, dan.
Oud 15-12-2011, 22:36
Carn
Carn is offline
shiiiit heb ik die popcorn voor niets in de magnetron gedaan
Oud 15-12-2011, 22:38
Verwijderd
Zullen we er samen op ingaan Carn?
Oud 15-12-2011, 22:41
Verwijderd
Pompiedom.
Oud 15-12-2011, 22:44
Carn
Carn is offline
Citaat:
Zullen we er samen op ingaan Carn?
Ik heb er te weinig verstand van vrees ik!
Oud 15-12-2011, 22:44
Verwijderd
Kostenbesparing is sowieso een non-argument
Oud 15-12-2011, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er te weinig verstand van vrees ik!
Wijs man!

Ik wilde nog even zeggen dat de tegenstelling ''praktijk'' vs. ''staatsrecht'' niet klopt. Het is geen tegenstelling, ik heb nooit gezegd dat ik het over het theoretisch staatsrecht had.

Zo!
Oud 15-12-2011, 22:46
Carn
Carn is offline
Citaat:
Kostenbesparing is sowieso een non-argument
Och, die lui werken maar 1 dag in de week toch?
Oud 15-12-2011, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Och, die lui werken maar 1 dag in de week toch?
Mjah, sowieso het kost niet zoveel en naar mijn idee vormt het een zekere mate van checks & balances die toch best belangrijk is.
Oud 15-12-2011, 22:59
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mjah, sowieso het kost niet zoveel en naar mijn idee vormt het een zekere mate van checks & balances die toch best belangrijk is.
oh, dat zeker, er zal vast op juridisch/wettelijk vlak vaak genoeg niet kloppen aan wat er uit de Tweede kamer komt, dus het is wel goed dat er dan nog eens uitgebreid naar gekeken gaat worden. Ik vind het alleen wel wat 'raar' dat de Eerste kamer dingen mag verwerpen, ook al zijn ze niet direct 'democratisch' gekozen. Maar goed, ik vraag me af wat bv het verschil zou zijn met een 'kamer' met juristen/wetenschappers/experts die gewoon iets mogen terugsturen naar de Tweede Kamer, en als het dan weer simpelweg niet klopt dat het dan pas wordt verworpen oid.
Oud 15-12-2011, 23:04
Verwijderd
De getrapte verkiezingen zijn nauwelijks minder democratisch dan de rechtstreekse. Statistisch gezien, bedoel ik. Niet dat getrapte verkiezingen niet vervangen moeten worden door rechtstreekse, maar het blijft een miniem kritiekpunt die niet meteen het hele bestaansrecht ondermijnt.
Maar goed, ik ging slapen, doei!
Oud 15-12-2011, 23:12
Verwijderd
Citaat:
oh, dat zeker, er zal vast op juridisch/wettelijk vlak vaak genoeg niet kloppen aan wat er uit de Tweede kamer komt, dus het is wel goed dat er dan nog eens uitgebreid naar gekeken gaat worden. Ik vind het alleen wel wat 'raar' dat de Eerste kamer dingen mag verwerpen, ook al zijn ze niet direct 'democratisch' gekozen. Maar goed, ik vraag me af wat bv het verschil zou zijn met een 'kamer' met juristen/wetenschappers/experts die gewoon iets mogen terugsturen naar de Tweede Kamer, en als het dan weer simpelweg niet klopt dat het dan pas wordt verworpen oid.
ze zijn indirect compleet democratisch verkozen. Lijkt mij een rigoureus verschil met een kamer van wetenschappers

en HAHAHAHAHHAHAHAH politiek en luisteren naar wetenschap als het om beleid gaat
Oud 15-12-2011, 23:19
Verwijderd
Citaat:
First time in the Big Chair?
Ik moest gewoon even portier zijn, verder niets.
Oud 15-12-2011, 23:20
Carn
Carn is offline
ja, maar da's toch ook suf als het een afspiegeling is van de Tweede kamer?

En ik bedoel niet alleen maar "wetenschappers", oetlul, dat snap je ook wel
Oud 15-12-2011, 23:26
Verwijderd
Citaat:
ja, maar da's toch ook suf als het een afspiegeling is van de Tweede kamer?

En ik bedoel niet alleen maar "wetenschappers", oetlul, dat snap je ook wel
Ik noemde wetenschappers als een verkorte term voor je mengeling van juristen etc
en mijn opmerking over beleid en wetenschap was nogal cynisch er vindt zoveel prima onderzoek plaats hoe beleid beter kan en wat de knelpunten en onbedoelde gevolgen zijn maar dat wordt zo hard gegenereerd in de politiek en dat is een beetje frustrerend)
Oud 15-12-2011, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Oh in dates is al voorzien. Ik ben alleen niet zo goed in het zoeken/bijhouden van leuke dingen om heen te gaan.
Je roept maar hè! Ga sowieso eens naar Laura van Dolron, die speelt vast vaak in Den Haag. En misschien vind je haar wel bloedirritant, maar misschien ga je wel net zoveel van haar houden als ik
Oud 15-12-2011, 23:30
Carn
Carn is offline
Nou ja, de situatie is natuurlijk niet echt te vergelijken maar ik ben wel benieuwd hoe Monti het gaat redden in Italië, de wat technocratischere politiek spreekt mij meer aan dan het idee van bijvoorbeeld een Marianne Thieme die in rechten van dieren geloofd.
Oud 15-12-2011, 23:35
Verwijderd
Nja, laten we als makkelijk casus integratie nemen.
Op dit moment is de politieke consensus assimilatie (zie het ideaal van actief burgerschap etc) waarbij we voor het gemak uitgaan dat Nederlanders a priori zijn geassimileerd, al;thans voldoen aan de door staatswege opgelegde norm.Het idee is dat door een moralistisch en verplicht burgerschap mensen beter integreren.
Oud 15-12-2011, 23:41
Verwijderd
De praktijk staat daar diametraal tegenover.
Het moraliseren van burgerschap heeft eerder het effect van het versterken van het wij/zij gevoel (zie de wetenschappelijke discussies over de nieuwe politieke scheidslijn op cultureel/meritocratisch niveau en groenendijk schinkel over de term allochtoon an sich) Engbersen geeft de clue weg, de succesvolle integratie voor deze minderheden ligt in een actief beleid om de economische positie te verbeteren.
Carn
Carn is offline
geen flauw idee waar je heen nu heen wilt.
Carn
Carn is offline
oh, er kwam nog een post
Oud 15-12-2011, 23:42
Verwijderd
Maar we focussen lekker op het morele beleid en verergeren de problemen daardoor
Oud 15-12-2011, 23:42
Carn
Carn is offline
Integratie interesseert me geen hol, bedenk maar een andere casus.
Oud 15-12-2011, 23:43
Verwijderd
bedenk zelf maar wat stinksok
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten