Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik stem over het algemeen GroenLinks, maar ik zou echt niet niet op het CU gaan stemmen puur omdat ze religieus zijn. Mij lijken de standpunten op zich veel belangrijker.
||
Citaat:
Ik zou natuurlijk mijn familie en mijn vriend nooit meer kunnen zien, maar ik heb er de twee keer per jaar dat ik mijn moeder zie of de een keer per jaar dat ik mijn vader zie niet voor over. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En of religie gevaarlijk is... tsja, ik weet het niet. Ik denk dat het niet gevaarlijker is dan andere dogma's. De vraag is alleen of je als mens verstandig en vrijdenkend genoeg bent om vrij in je gedachten te blijven en zelfstandig na te blijven denken. Of je dat kan, hangt af van je karakter, niet van je geloof. |
![]() |
||
Citaat:
Wel met je eens verder. Veel vleeseters willen gewoon niet nadenken.
||
Citaat:
Dat er weinig gelovige wetenschappers zijn is toch geen nieuws of een opvallende uitspraak? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zodra iemand zegt: "Omdat God het zegt," dan is er geen enkel logisch argument tegenin te brengen omdat er geen hogere macht is dan God, snap je? Als D66 een voorstel doet moeten ze dat onderbouwen en mensen overtuigen met argumenten die ergens op slaan. Zijn mensen het er niet mee eens, dan hebben ze pech. Zo wel, dan hebben ze geluk. Als CU iets voorstelt en aan komt zetten met "christelijke waarden," dan valt daar in principe niets tegen in te brengen, want de bijbel, want god, want want, maar het is nog steeds nergens op gebaseerd. Nu is het "gevaar" in Nederland misschien niet zo ontzettend groot, want als de CU opeens zou voorstellen om homo's te stenigen, zullen zelfs veel gelovigen het er niet mee eens zijn, maar dingen die "in naam van God" worden gedaan zijn gewoon zeer gevaarlijk. De geschiedenis kent genoeg voorbeelden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het doet er voor mij niet zoveel toe of iemand homo's haat omdat hij christen is, of omdat zijn vriendengroep dat ook doet. Het gaat er om dat die dat doet. Daarbij is de CU prima in staat zijn wetsvoorstellen te beargumenteren, geloof ik. Kan me niet heugen dat die zeiden, 'zo wil god dat nu eenmaal' ![]() Maar goed, dit is denk ik geen discussie waar iedereen het eens gaat worden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dan nog: wat boeien de privé-oplossingen voor eenzaamheid van een onderzoeker als hij zijn werk goed doet? Maakt het uit als een wetenschapper probeert te stoppen met roken door erover te praten met zijn konijnen? Hoe is dat relevant? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|