Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2012, 23:15
Verwijderd
Maar dat zou betekenen dat iedereen na 5 jaar zo goed kan schilderen als een Hollandse meester, qua stillevens enzo.
Ik weet zeker dat er ook talent bij komt kijken. Ik zal zoiets van z'n leven niet kunnen leren. En anders vind ik het raar en bizar, als iedereen zoiets kan leren.
Advertentie
Oud 10-02-2012, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Maar dat zou betekenen dat iedereen na 5 jaar zo goed kan schilderen als een Hollandse meester, qua stillevens enzo.
Ik weet zeker dat er ook talent bij komt kijken. Ik zal zoiets van z'n leven niet kunnen leren. En anders vind ik het raar en bizar, als iedereen zoiets kan leren.
http://weburbanist.com/2009/07/12/st...-brain-damage/

Anders maar zeker raar en bizar!

En hoi Martin
Martiño
Martiño is offline
Hai Joris
Martiño
Martiño is offline
Ik heb behoefte aan een warm mannenlichaam
Oud 10-02-2012, 23:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
[filmpje]

Wat een goede cover is dit toch
Meh. Ik vind het een beetje suffig. Ik mis de snerpende gitaar.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ha, ja, MindCandyMan en z'n zieke vooruitgang. Heel indrukwekkend, ja. Ik had zelfs een keer een topic over 'm geopend op ARTistiek.

Maar de grap is dat iedereen dergelijke vooruitgang kan boeken. Iedereen. Je moet er alleen elke dag iets voor doen.
Ja.

Mén, ik ben blij dat de tekeningen weer online staan, ik miste ze al!
Verwijderd
Citaat:
Ik ook wel.
Oud 10-02-2012, 23:20
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ik zo aan een warm vrouwenlichaam dat ik een warm mannenlichaam bijna zou gaan waarderen.
Oud 10-02-2012, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Ik zo aan een warm vrouwenlichaam dat ik een warm mannenlichaam bijna zou gaan waarderen.
Dat is al de derde quasi-homoseksuele post die ik van je lees in een korte tijd, you need to tell something?
Oud 10-02-2012, 23:21
Martiño
Martiño is offline
Ben je een beetje lekker, LeMiserable?
Oud 10-02-2012, 23:22
Martiño
Martiño is offline
Afgetraind zwemlichaam waardoor we je sleutelbeenderen goed kunnen zien?
Verwijderd
Ik heb zin om mijn vader te zien en triktrak met hem te spelen en de wereld te bespreken. Dat er vogels bestaan die pinguins eten, en dat er in Rusland een dorp is waar je 's nachts je huis niet uitkan omdat de straten door wolven geterroriseerd worden. Alle honden van dat dorp zijn al opgegeten. En hoe je beren kan ontwijken.
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Dat is al de derde quasi-homoseksuele post die ik van je lees in een korte tijd, you need to tell something?
Dat ik mijn vriendin mis

Citaat:
Ben je een beetje lekker, LeMiserable?
Ik vrees het ergste.
Oud 10-02-2012, 23:23
Martiño
Martiño is offline
Hm, tja. Jammer dan.
Oud 10-02-2012, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Meh. Ik vind het een beetje suffig. Ik mis de snerpende gitaar.
Dr. Avalanche meer op de voorgrond, gitaar toch duidelijk aanwezig maar inderdaad, niet zoals de prominente rol die Keith heeft. Het is écht een Sisters-sound hierdoor, maar ook onmiskenbaar Stones. Ik vind het echt heel fijn gedaan
Oud 10-02-2012, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Hm, tja. Jammer dan.
Hij heeft foto's gepost, je kan het zelf beoordelen.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Onbevestigde geruchten op Weibo, het Chinese equivalent van Twitter, beweren dat de Noord-Koreaanse leider Kim Jong Un vermoord zou zijn in Beijing, China. Het is speculatief omdat uren nadat de geruchten zijn begonnen er nog geen bevestiging of ontkenning vanuit de overheid is.

Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb behoefte aan een lieve bebaarde Engelsman met een bierbuikje.

[/geennieuws]
Oud 10-02-2012, 23:25
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Heb ik op die foto's niet nog belachelijk lang haar? Weet zo niet meer wat ik gepost heb.
Oud 10-02-2012, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Dat kan ook, of althans, ongeveer. Het kost ~10.000 uur om meesterschap te bereiken in de meeste dingen, zegt men. Dus met gedurende vijf jaar elke dag 5 uur oefenen ben je er al. MindCandyMan heeft er zeven jaar over gedaan trouwens, volgens mij.

Talent speelt wel een rol natuurlijk, en inzicht, en of je een (goede) docent hebt, maar dat heeft vooral invloed op de snelheid waarmee je leert.

Of je vervolgens ook als een Hollandse meester bepaalde subtiliteiten in je werk kunt leggen waardoor het meer spreekt dan 't echte leven is iets anders, dat is wel puur talent. En of je überhaupt boeiend werk zal kunnen maken ook. Maar technisch vakkundig hyperrealisme ligt voor 't oprapen voor iedereen met genoeg tijd en zelfdiscipline.
Oud 10-02-2012, 23:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik denk ook wel dat als je iets heel graag wilt en je je erop focust en elke dag oefent als een malle, dat je dan ook wel heel goed kan worden, ja. Maar dan moet je dus wel die discipline hebben.

Ik had gisteren voor het eerst maar mijn notitieboekje gepakt en er wat lelijke poppekes in getekend. Nu vind ik het zonde dat ik mijn mooie lege boekje heb verziekt met die lelijke kutkrabbels.
Oud 10-02-2012, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Dat kan ook, of althans, ongeveer. Het kost ~10.000 uur om meesterschap te bereiken in de meeste dingen, zegt men. Dus met gedurende vijf jaar elke dag 5 uur oefenen ben je er al. MindCandyMan heeft er zeven jaar over gedaan trouwens, volgens mij.

Talent speelt wel een rol natuurlijk, en inzicht, en of je een (goede) docent hebt, maar dat heeft vooral invloed op de snelheid waarmee je leert.

Of je vervolgens ook als een Hollandse meester bepaalde subtiliteiten in je werk kunt leggen waardoor het meer spreekt dan 't echte leven is iets anders, dat is wel puur talent. En of je überhaupt boeiend werk zal kunnen maken ook. Maar technisch vakkundig hyperrealisme ligt voor 't oprapen voor iedereen met genoeg tijd en zelfdiscipline.
Hm oke. Maar je zegt, meesterschap bereiken in de meeste dingen. Maar iets als zang zal iemand die geen mooie stem/muzikaal gevoel heeft NOOIT heel erg goed kunnen, ook al oefent hij jaren en jaren. Of een muziekinstrument.
Zelfde geldt denk ik voor de meeste sporten?
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Hoe staat het met jouw teken-practice? Nog werk te showen?
Verwijderd
Citaat:
Ik denk ook wel dat als je iets heel graag wilt en je je erop focust en elke dag oefent als een malle, dat je dan ook wel heel goed kan worden, ja. Maar dan moet je dus wel die discipline hebben.
Tja, ik heb dat sowieso nergens voor, dus dat wordt al niks.
Oud 10-02-2012, 23:31
Verwijderd
Citaat:
MindCandyMan heeft er zeven jaar over gedaan trouwens, volgens mij

Maar dit kon hij al na twee jaar hè
Oud 10-02-2012, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Ja, technische vakkundigheid is voor 98% gewoon keihard oefenen. Ik ken zelfs mensen die lichtelijk beledigd raken als iemand zegt dat ze getalenteerd zijn, want dat vinden ze afdoen aan de jaren die ze hebben besteed aan intensief hun skillz verbeteren. Is ook dezelfde denkfout die veel opdrachtgevers in kunstkringen maken, trouwens. Kunstvaardigheid zien als een godsgeschenk en niet als iets waar je gewoon voor moet studeren, zoals bij alle andere vaardigheid.

Citaat:
Ik had gisteren voor het eerst maar mijn notitieboekje gepakt en er wat lelijke poppekes in getekend. Nu vind ik het zonde dat ik mijn mooie lege boekje heb verziekt met die lelijke kutkrabbels.
Een goede reden om door te gaan, want het boekje is nu toch verpest. Kun je er net zo goed iets mee doen, n'est-ce pas?
Oud 10-02-2012, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Hm oke. Maar je zegt, meesterschap bereiken in de meeste dingen. Maar iets als zang zal iemand die geen mooie stem/muzikaal gevoel heeft NOOIT heel erg goed kunnen, ook al oefent hij jaren en jaren. Of een muziekinstrument.
Zelfde geldt denk ik voor de meeste sporten?
Iemand met een ziekte waardoor zijn handen steeds trillen of waardoor hij geen kwast kan vasthouden zal ook nooit professioneel schilder worden. Voor sporten geldt hetzelfde: niet alle lichamen zijn gemaakt voor alle sporten. Een stijf iemand kan met heel veel training een prima turner worden, maar nooit een topturner. Ik weet niet waar de grens ligt tussen 'ziekte waardoor je iets niet kan' en 'gewoon lichamelijk iets niet kunnen'.

O en over muziek - volgens mij kan je dat heel erg leren. Ik heb zes jaar blokfluit gespeeld zonder er goed in te zijn, en in mijn zevende jaar zag ik het licht en toen kon ik het en was ik ook in andere muzikale dingen vrij goed (op gehoor tonen benoemen, blind meespelen met andere muziek, dat soort dingen). Dus. Ja. Ik weet niet. Ik denk niet dat het zo simpel is als Paranoide zegt, maar wel dat je bijna altijd in bijna alle dingen goed kan worden, als je er de discipline en tijd maar voor hebt. (en spullen, schilder worden als je onmogelijk aan verf kan komen is natuurlijk ingewikkeld)
Oud 10-02-2012, 23:34
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hij heeft foto's gepost, je kan het zelf beoordelen.
Hm. Ok.
Oud 10-02-2012, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Hm. Ok.
Wil dat zeggen 'hm, LeMis kan ermee door', 'hmmm, ik zal eens zoeken' of 'aha, wat fijn dat ik dat nu weet'?
Oud 10-02-2012, 23:36
Verwijderd
Citaat:
(op gehoor tonen benoemen
Dat is een absoluut gehoor, en het lijkt me sterk dat dat aan te leren is? Dat is iets wat maar erg weinig mensen kunnen dacht ik, dat heb je of heb je niet.
Oud 10-02-2012, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Hai Joris
Citaat:
Oud 10-02-2012, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Dat is een absoluut gehoor, en het lijkt me sterk dat dat aan te leren is? Dat is iets wat maar erg weinig mensen kunnen dacht ik, dat heb je of heb je niet.
O, dat wist ik niet. Maar het is niet alsof ik er zo mee geboren ben, het is wel duidelijk beter geworden in de loop der jaren.
Oud 10-02-2012, 23:40
Verwijderd
Citaat:
O, dat wist ik niet. Maar het is niet alsof ik er zo mee geboren ben, het is wel duidelijk beter geworden in de loop der jaren.
Hm oke. Want ik heb al vanaf jonge leeftijd muziekles gehad, en veel gezongen en stuff, maar als ik een toon hoor kan ik 'm niet benoemen hoor

Maar heb het ook nooit geoefend ofzo, wist niet dat dat zin had, dus msischien moet ik dat eens proberen.
Oud 10-02-2012, 23:41
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Maar dit kon hij al na twee jaar hè
Ja, want dit is vrij makkelijk. Het is de Bargue-methode, studeren van gipsafgietsels. Pure observatie, nul eigen inbreng, vaste opbouwstructuur, bepaalde truukjes om je waarnemingsvermogen continu te toetsen, soms letterlijk dingen kunnen opmeten en overnemen, heel lang de tijd (moeten) nemen voor één tekening, en het gips is wit dus je hebt alleen toon. Geen kleur. Dat maakt het veel simpeler. Bovendien had 'ie ook een leraar die hier veel ervaring mee had, dus ook uitstekende begeleiding.

Als het even meezit ga ik dit binnenkort ook doen, ik ben heel benieuwd. Het schijnt behoorlijk leerzaam te zijn.
Oud 10-02-2012, 23:42
Martiño
Martiño is offline
Ja, kom eens vlug hier dan
Oud 10-02-2012, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Hm oke. Want ik heb al vanaf jonge leeftijd muziekles gehad, en veel gezongen en stuff, maar als ik een toon hoor kan ik 'm niet benoemen hoor

Maar heb het ook nooit geoefend ofzo, wist niet dat dat zin had, dus msischien moet ik dat eens proberen.
Het hielp voor mij heel erg om op mijn fluit mee te spelen met random liedjes op de radio, of mijn moeder die zong, en later proberen klanken in mijn omgeving na te doen (magnetron, een kliko (kan dat met een blokfluit? Nee, maar het is heel leerzaam om te proberen), raps, schuiven van een stoel). Op een gegeven moment hoorde ik heel snel waar ik hem moest pakken op mijn fluit, en dan weet ik ook welke noot het is. Je speelt ook piano of zoiets toch? Dan zou ik dat proberen. Het is heel nuttig en ook best heel leuk. Minder voor je omgeving als je schuivende stoelen na gaat doen, maar gewoon, de klank van die stoel onthouden en zoeken wat daar het dichtste bijzit.
Oud 10-02-2012, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Het hielp voor mij heel erg om op mijn fluit mee te spelen met random liedjes op de radio, of mijn moeder die zong, en later proberen klanken in mijn omgeving na te doen (magnetron, een kliko (kan dat met een blokfluit? Nee, maar het is heel leerzaam om te proberen), raps, schuiven van een stoel). Op een gegeven moment hoorde ik heel snel waar ik hem moest pakken op mijn fluit, en dan weet ik ook welke noot het is. Je speelt ook piano of zoiets toch? Dan zou ik dat proberen. Het is heel nuttig en ook best heel leuk. Minder voor je omgeving als je schuivende stoelen na gaat doen, maar gewoon, de klank van die stoel onthouden en zoeken wat daar het dichtste bijzit.
Maar heb je het nu over meteen iets reproduceren, of echt kunnen benoemen of iets een C of een E is?

Want als ik een liedje hoor, en al ken, dan kan ik het vrij snel meespelen op blokfluit of piano (gewoon basic hè), maar als iemand me een toon laat horen, dan weet ik niet zo op het gehoor of het een C is of iets anders.
Oud 10-02-2012, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Maar heb je het nu over meteen iets reproduceren, of echt kunnen benoemen of iets een C of een E is?

Want als ik een liedje hoor, en al ken, dan kan ik het vrij snel meespelen op blokfluit of piano (gewoon basic hè), maar ik als iemand me een toon laat horen, dan weet ik niet zo op het gehoor of het een C is of iets anders.
Allebei. Ik moet me vaak wel concentreren om een toon te kunnen benoemen, en om een toon te reproduceren. Als je zegt 'zing een bes' moet ik me eerst concentreren om de c/a te vinden en vanaf daar naar een bes.
Oud 10-02-2012, 23:51
Verwijderd
C&A is toch niet zo moeilijk om te vinden?

;d;;d;d;D;d;d;;;d;;dd;D
Oud 10-02-2012, 23:54
Verwijderd
Maar het is eigenlijk ook niet echt alsof ik tonen helemaal moet zoeken, want ze hebben wel een bepaalde structuur waarin ze in mijn hoofd liggen, zegmaar. Het is een beetje moeilijk uit te leggen. Het lijkt op een soort van trappetje met uithollingen waar de passende noot precies inpast. Maar dat trappetje heeft ook wel echt moeten groeien en beter en sterker worden.
Oud 10-02-2012, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Allebei. Ik moet me vaak wel concentreren om een toon te kunnen benoemen, en om een toon te reproduceren. Als je zegt 'zing een bes' moet ik me eerst concentreren om de c/a te vinden en vanaf daar naar een bes.
Hm, dat vind ik wel knap/apart, wist niet dat dat zo aan te leren was.
Oud 11-02-2012, 00:01
Verwijderd
Ik weet niet of iedereen het kan leren, waarschijnlijk moet je wel een basisiets hebben.

Bij blokfluiten kan ik het het beste horen, en dat is zo ontzettend grappig. Nu kan ik de noten dan gewoon in mijn handen voelen als ik ze hoor, en de structuur helemaal zo van aan... voelen? Er is geen naam voor hoe dat voelt. (/A-cluster) Dat is wel het fijne aan iets al duizend jaar doen, het wordt op een gegeven moment alleen nog maar leuker.

En nu heb ik heel veel zin om muziek te maken, maar het is vier uur 's nachts, dus daar moet ik niet aan toegeven. Beter ging ik maar slapen. Welterusten, forum.
Oud 11-02-2012, 00:07
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Welterusten!

Ik heb van je gedroomd trouwens .
Oud 11-02-2012, 00:07
Verwijderd
Citaat:
Ja, kom eens vlug hier dan
mocht het ooit gebeuren dat ik daarvoor open sta je bent de tweede die het hoort!
Oud 11-02-2012, 00:08
Verwijderd
Trouwens, betreffende de topictitel: clicketyclick.

Oud 11-02-2012, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Welterusten!

Ik heb van je gedroomd trouwens .
Van mij? Wat dan?

En ik slaap nog niet, want mijn slaapliedje was geladen, ik luisterde en... klikte halverwege weg. Nu moet hij opnieuw laden en dat duurt weer allemaal zo lang.
Oud 11-02-2012, 00:15
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Van mij? Wat dan?

En ik slaap nog niet, want mijn slaapliedje was geladen, ik luisterde en... klikte halverwege weg. Nu moet hij opnieuw laden en dat duurt weer allemaal zo lang.
Ik droomde dat ik wakker werd, en jij midden in mijn kamer stond.
Je was heel erg serieus alle reacties uit het meest recente saai topic aan het voorlezen, alsof het om het testament van mijn ouders ging of zo.

Moest elke reactie een cijfer geven. Als ik lager dan een vier gaf, en jij het met me eens was, werd diegene van wie de reactie was geliquideerd. Op een gegeven ogenblik mezelf een 3.8 gegeven. Jij was het roerend met me eens en toen werd ik wakker.
Oud 11-02-2012, 00:15
Verwijderd
http://pastebin.com/2vYRVMtq De tering, KPN. Y U NO SECURE!?

Je zal er maar tussen staan

Edit: 'Ze' hebben 16GB aan data weggeslurpt; dit zijn slechts een paar regeltjes als 'bewijs'..

Laatst gewijzigd op 11-02-2012 om 00:23.
Oud 11-02-2012, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Hoe staat het met jouw teken-practice? Nog werk te showen?
Alleen maar studies en tot overmaat van ramp ook nog allemaal traditioneel Veel gestures en stillevens. Er zit weinig boeiends tussen, afgezien van wat aardige perspectiefstudies en een paar mooie glas-in-lood-ramen. Maar ik oefen echt te weinig, de laatste weken Eerder 5 uur per week dan 5 uur per dag. :')
Oud 11-02-2012, 03:42
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
er wa een een kerel die mijn hoedje afkapkte nee, afpakte vanacht ja dat! en die rende joh! Dus ik eracheter aan en uitindelijk gooide hij het hoedje op srtraat! Het watje! }

Was niet eens mijn hoedje hoewel ik did weerdeer wel beweerde maar dus nie tzo was!

Regels voor berichten