Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2012, 17:24
Verwijderd
Mijn moeder was al geschokt toen ik vertelde dat we een nieuwe tv gingen kopen want ze had helemaal niet geweten dat we daar over aan het nadenken waren kennelijk moet ik mijn moeder op de hoogte houden van mijn gedachtes.
Advertentie
Oud 23-02-2012, 17:24
Verwijderd
Ohja, en nog iets dat ik niet begrijp, een sociaal ding wat ik blijkbaar nooit meegekregen heb;

je vriend/vriendin overal mee naartoe nemen.

Ik snap dat echt niet. Kijk, als je getrouwd bent, en je hoort echt bij elkaar, dan snap ik het nog. Of bij gezamelijke vrienden uiteraard, of de verjaardag van je vader/moeder, dat vind ik nog tot daar aan toe.

Maar mijn nichtje neemt dus ook haar vriendje mee naar de verjaardag van mijn opa laatst, en dat is weer iets wat ik mijn vriend niet zou willen aandoen, daar zou ik mezelf ook ongemakkelijk bij voelen.

Je zit toch niet aan elkaar vast? Ben je ineens een twee-eenheid, als je een relatie hebt?
Oud 23-02-2012, 17:26
Carn
Carn is offline
yeah, ouders/broerszussen kan ik me voorstellen maar de rest lijkt me optioneel; tenzij het een speciale gebeurtenis is. Of een specifiek verzoek.
Oud 23-02-2012, 17:27
Verwijderd
Als je samenwoont én je hoort echt bij elkaar? Pfew, dan ontsnap ik nog even.
Oud 23-02-2012, 17:27
Verwijderd
Alles is optioneel.
Oud 23-02-2012, 17:28
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Als je met het vliegtuig gaat niet.
Opmerkelijk, het vliegtuig is juist de veiligste manier van transport.
Verwijderd
En nu moet ik naar huis, want mijn werk is af!

Ik wou iets walgelijks zeggen als 'en ik mag mijn ventje niet laten wachten met zijn aardappeltjes' maar ik wist niet zeker of de ironie over zou komen. Of het sarcasme. Whatever.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Alles is optioneel.
Dat staat buiten kijf!
Verwijderd
Citaat:
Opmerkelijk, het vliegtuig is juist de veiligste manier van transport.
De lift toch?
Verwijderd
Als ik weleens afsprak met mijn vriendinnen, dan vroegen ze altijd 'komt Chris nog mee?', en dat begreep ik dan eigenlijk echt niet.

Nu als we iets gepland hebben, dan is het ook altijd van 'zijn de mannen erbij?' Pff. Is dat iets burgerlijks, of ben ik gewoon sociaal retarted dat ik niet weet dat dat soort dingen horen?
Oud 23-02-2012, 17:30
Verwijderd
Ik weet het niet, Theodoor en ik hebben vooral gezamelijke vrienden.
Oud 23-02-2012, 17:33
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Het lijkt mij vrij normaal dat je allebei ook nog je eigen leven hebt. Als je bijvoorbeeld uit wilt met je vriendinnen, dan gaat hij toch ook niet mee als spreekwoordelijke 5e wiel? Of dat jij meegaat met zijn vrienden om bier te zuipen. (Ofzo. Ik geef maar een voorbeeld).
Oud 23-02-2012, 17:34
Verwijderd
Het verschilt toch per gelegenheid ;x als het om een grotere groep gaat kan aanhang vrij kiezen. Als het om een kleiner clubje gaat kun je beredeneren of het leuk is, want daar doe je het toch voor. Ofzo.
Oud 23-02-2012, 17:35
Verwijderd
Meisjes die hun vriend meeslepen naar enkel-vrouwen-gelegenheden Mensen die drama schoppen om of iemand erwel of niet bij is. Jeutje, als ik toch zo hard moest nadenken overal over ;x
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Overigens vind ik het wel grappig dat ik altijd van een studiegenote/vriendin te horen krijg dat ik maar weer eens bij haar thuis moet langs komen, omdat haar vriend daar om vroeg.
Het schijnt dat hij 't niet met al haar vriendinnen even goed kan vinden, dus ik zie 't maar als een compliment.
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt mij vrij normaal dat je allebei ook nog je eigen leven hebt. Als je bijvoorbeeld uit wilt met je vriendinnen, dan gaat hij toch ook niet mee als spreekwoordelijke 5e wiel? Of dat jij meegaat met zijn vrienden om bier te zuipen. (Ofzo. Ik geef maar een voorbeeld).
Nou ja, hij komt dan niet als enige mee, de andere 'mannen' zijn er dan ook bij.

Maar ik vind het zelfs al raar, dat als een van mijn vriendinnen jarig is, iedereen zijn/haar vriendin/vriend meeneemt. Als je geen gezamelijke vrienden bent hè. Je zit toch niet aan elkaar vast ineens omdat je een relatie hebt.
Oud 23-02-2012, 17:36
Verwijderd
Dus je leert elkaars vrienden nooit kennen? ook weird.
Oud 23-02-2012, 17:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nou ja, hij komt dan niet als enige mee, de andere 'mannen' zijn er dan ook bij.

Maar ik vind het zelfs al raar, dat als een van mijn vriendinnen jarig is, iedereen zijn/haar vriendin/vriend meeneemt. Als je geen gezamelijke vrienden bent hè. Je zit toch niet aan elkaar vast ineens omdat je een relatie hebt.
Bij veel mensen is dat denk ik wel zo, dat het ineens zo'n 'unit' wordt.
Ik ben ook een keer meegesleept naar een verjaardag van iemand die ik helemaal niet kende. Wat was dat awkward zeg.

Maar mss dat alle vrouwen hun 'mannetje' meenemen naar zo'n verjaardag zodat de mannen met elkaar over mannendingen kunnen praten en de vrouwen lekker kunnen kwebbelen over de inrichting van hun huis, dieet-tips/recepten, de laatste mode en ongesteldheid.
Oud 23-02-2012, 17:37
Verwijderd
@ Lusi: Ja, zit ook weer wat in...

Naja, het zal ook wel deels aan mij liggen hoor, met mijn rare sociale awkwardness (en onwil) soms.
Oud 23-02-2012, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Vinden jullie het normaal dat mijn moeder wil dat ik (23) haar een smsje stuur of ik goed aangekomen ben? Als ik ergens heen moet in het land, voor het eerst.
Ik zou dat niet gek vinden. Sterker nog, ik deed het op latere leeftijd nog steeds uit mezelf bij verre reizen. Omdat ik weet dat ze dat prettig vindt. En jij bent een klein, weerloos meiske ondanks je 23 haar, dus..

Edit: overigens zeg ik natuurlijk niet dat ik veilig ben aangekomen, maar verpak ik het in gebitch over de reis en dat ik blij ben dat ik eindelijk kan chillen met een wijntje De implicaties zijn hetzelfde maar het staat minder knullig voor beide partijen
Oud 23-02-2012, 17:40
Verwijderd
Van mij uit: alleen vrouwen, dan is het doei. Een-op-een contact, dan is het doei. Verder: zelf kiezen, hoeveel rekening ermee houd hangt er vanaf. Bij sommige gelegenheden is het verhoogd wenselijk dat je er beide bent, ofzo. Grote feesten etc.
Oud 23-02-2012, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Ik zou dat niet gek vinden. Sterker nog, ik deed het op latere leeftijd nog steeds uit mezelf bij verre reizen. Omdat ik weet dat ze dat prettig vindt. En jij bent een klein, weerloos meiske ondanks je 23 haar, dus..
Naja, verre reizen, ik moet gewoon ergens heen met de trein. Dat moet ze een keer los zien te laten hoor. Straks ben ik 35 en moet ik nog steeds mn moeder contacten bij alles wat ik doe.
Oud 23-02-2012, 17:43
Verwijderd
Lekker duidelijk weer @ mezelf.

@stefenootje: Je moet gewoon niet alles meer met je moeder delen, da's nergens goed voor. Als ikbij d'r ben geweest moet ik alle aanslutiende activiteiten kort samenvatten.
Oud 23-02-2012, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Naja, verre reizen, ik moet gewoon ergens heen met de trein. Dat moet ze een keer los zien te laten hoor. Straks ben ik 35 en moet ik nog steeds mn moeder contacten bij alles wat ik doe.
Zie mijn edit
Oud 23-02-2012, 17:48
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nou ja, mijn zus is 33 en mijn ouders willen eigenlijk ook nog steeds dat ze laat weten waar ze is en of ze wel goed is aangekomen. Onder het motto "Het maakt niet uit hoe oud je bent, je bent nog steeds ons kind". Maar goed, mijn zus woont dan ook bij m'n ouders om de hoek en mijn ouders zijn daar elke dag, dus dan hebben ze ook sneller door als ze de hort op gaat. Ik spreek m'n ouders niet zo vaak, dus ik heb dat probleem niet zo. Als ik echt ver weg ga bel ik m'n moeder meestal wel even, gewoon omdat ik weet dat ze dat fijn vind en om even te kunnen klagen over bepaalde dingen.
Oud 23-02-2012, 17:52
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
De lift toch?
Horizontaal transport
Oud 23-02-2012, 17:54
mollerator
mollerator is offline
Mn vader vraagt ook wel eens of ik laat weten of ik thuis ben gekomen. Soms doe ik het maar meestal vergeet ik het en het is dan ook niet zo of hij dan nog belt oid
Oud 23-02-2012, 17:57
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
De boete voor seks in het vliegtuig is 4500 euro
wtf!
Oud 23-02-2012, 18:07
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Overigens vind ik het wel grappig dat ik altijd van een studiegenote/vriendin te horen krijg dat ik maar weer eens bij haar thuis moet langs komen, omdat haar vriend daar om vroeg.
Het schijnt dat hij 't niet met al haar vriendinnen even goed kan vinden, dus ik zie 't maar als een compliment.
Aaw Dat overkomt mij ook soms en dan voel ik mij altijd erg gevleid!
Oud 23-02-2012, 18:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Stefenootje, woon jij op kamers of thuis?
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, mijn zus is 33 en mijn ouders willen eigenlijk ook nog steeds dat ze laat weten waar ze is en of ze wel goed is aangekomen. Onder het motto "Het maakt niet uit hoe oud je bent, je bent nog steeds ons kind". Maar goed, mijn zus woont dan ook bij m'n ouders om de hoek en mijn ouders zijn daar elke dag, dus dan hebben ze ook sneller door als ze de hort op gaat. Ik spreek m'n ouders niet zo vaak, dus ik heb dat probleem niet zo. Als ik echt ver weg ga bel ik m'n moeder meestal wel even, gewoon omdat ik weet dat ze dat fijn vind en om even te kunnen klagen over bepaalde dingen.
Oke. Nou vooruit dan!
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje, woon jij op kamers of thuis?
Op kamers, al vanaf m'n 18e
Oud 23-02-2012, 18:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Op kamers, al vanaf m'n 18e
Hm. Dan vind ik dat je dat soort dingen niet meer hoeft te laten weten. Hoewel ik echt heel veel deel met mijn ouders (en vooral met mijn moeder) houdt ze echt niet in de gaten of ik door het land reis ofzo en als ze ervan op de hoogte is hoeft ze verder niet te weten of ik goed ben aangekomen. Als ik naar het buitenland reis hou ik mijn ouders wel op de hoogte, maar dat vind ik niet meer dan normaal.
Oud 23-02-2012, 18:17
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik denk dat ik mijn oude kamertje maar eens ga stofzuigen, gore bende daar, tjonge!
Oud 23-02-2012, 18:22
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, ik ga morgen een hele mooie tas kopen <3.
Oud 23-02-2012, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Hm. Dan vind ik dat je dat soort dingen niet meer hoeft te laten weten. Hoewel ik echt heel veel deel met mijn ouders (en vooral met mijn moeder) houdt ze echt niet in de gaten of ik door het land reis ofzo en als ze ervan op de hoogte is hoeft ze verder niet te weten of ik goed ben aangekomen. Als ik naar het buitenland reis hou ik mijn ouders wel op de hoogte, maar dat vind ik niet meer dan normaal.
Ook als je maar een klein stukje de grens over gaat?
Oud 23-02-2012, 19:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ook als je maar een klein stukje de grens over gaat?
Ik ga nooit een klein stukje de grens over Maar in theorie bedoel ik natuurlijk als ik op vakantie ga.
Oud 23-02-2012, 19:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh, ik ga morgen een hele mooie tas kopen <3.
Wat voor tas?
Oud 23-02-2012, 19:30
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Wat voor tas?
Een rugtas. Ik kan er geen plaatje van zoeken, want ik heb hem gezien in een particuliere winkel in Delft. Hij is hoofdzakelijk pastelgroen, en het is een klassiek model met twee vakken. Een groot vak en zo'n vakje voorop. In het vakje voorop zitten pennenzakjes en kleinere zakjes (waarvan één met een ritsje) ingestikt. En op de voorkant zit een vierkant venster met vrolijk gekleurde ruitstof. Ik ben verliefd <3. En ik krijg hem van mamma, want zelf heb ik geen geld .
Oud 23-02-2012, 19:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Leuk Miek
Oud 23-02-2012, 19:33
Miekje*
Miekje* is offline
Ik post wel een foto als ik hem heb . Liefdeee <3. En nu heel hard duimen dat ze hem nog niet hebben verkocht als ik daar morgen heen ga.
Oud 23-02-2012, 19:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb net een poging gedaan een roetvlek van m'n vorige plafond te halen, maar ik ben bang dat ik behalve het roet ook een paar verflaagjes heb meegenomen
Oud 23-02-2012, 19:37
Verwijderd
Hoe krijg je dat voor mekaar?
Oud 23-02-2012, 19:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja en morgenochtend om 8 uur kan er onaangekondigd iemand voor de kabelaansluiting voor de deur staan. Of niet. Of maandagochtend. Of dinsdag. Eigenlijk elke ochtend vanaf nu tot over twee weken. FIJN HE
Oud 23-02-2012, 19:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hoe krijg je dat voor mekaar?
De roet of de verf?
Oud 23-02-2012, 19:47
Verwijderd
Vooral de verf.
Oud 23-02-2012, 19:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
De roet er proberen af te wrijven met een natte doek en daarna met een beetje schoonmaakmiddel. Ik weet het, zeg maar niets
Oud 23-02-2012, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Oja en morgenochtend om 8 uur kan er onaangekondigd iemand voor de kabelaansluiting voor de deur staan. Of niet. Of maandagochtend. Of dinsdag. Eigenlijk elke ochtend vanaf nu tot over twee weken. FIJN HE
Oud 23-02-2012, 19:49
Verwijderd
Citaat:
De roet er proberen af te wrijven met een natte doek en daarna met een beetje schoonmaakmiddel. Ik weet het, zeg maar niets
Zou die verf daar niet tegen moeten kunnen? Of was het waterverf, of gebruikte je een heel aggressief schoonmaakmiddel?
Oud 23-02-2012, 19:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar na even flink aandringen bleek dat er ook even vooraf kon worden gebeld. Nadien vroeg ik mij wel af of hij bedoelde vooraf vooraf, of "Ja hoi, hier de kabelmakermeneer, ik sta over 2 minuutjes voor je deur, groetjesss"

Regels voor berichten