Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
oooh man, ik voel me zo happy, ik heb m'n buurmeisje (*waar ik al een tijdje een crush op heb) geholpen aan een baan te krijgen in de bloemenzaak waar ik ook werk, ze is echt superverlegen, en dat maakt haar 100 keer schattiger
|
Verwijderd
|
Ik las net een sprookje en ik vind het heel erg raar.
![]() Er was eens een wijze man. Die wijze man woonde, zoals wijze mannen dat plachten te doen, in een huisje in het bos. Hij had een grote vijand: het Gedrocht, die verderop woonde met haar drie dochters. Ze kon niks, maar ze had wel één superskill, namelijk zichzelf in alles wat ze maar wilde veranderen. Op een dag kwam er een vrouwtje naar de wijze man toe. "Ik ben oud", zei ze, "en kan niet goed houthakken. Wil jij me daar morgen bij helpen, dat we samen hout gaan hakken?" Maar de wijze man begreep dat het het Gedrocht was en zei: "vermoei je niet, vrouwtje, ik hak zelf wel en breng het je." De dag erna ging hij houthakken, maar hij begreep dat het Gedrocht zou komen om hem dood te maken. Daarom verstopte hij zich in een stapel hout en wachtte tot ze kwam. Uiteindelijk kwam ze. Ze nam de stapel hout op haar rug mee naar huis. De wijze man, die in het hout zat, pakte uit zijn zak een scalpel en stak in haar rug. Het Gedrocht dacht dat er ergens een takje uitstak en verlegde de stapel. De wijze man stak nog eens. Zo ging het de hele weg. Toen het Gedrocht thuiskwam bloedde ze helemaal... maar dat had ze niet door. ( ![]() Toen het Gedrocht weg was zei de wijze man: "Ik heb een lekker snoepje, ik heb een lekker snoepje." "Wie ben jij?" vroegen de dochters. "En waar?" "Ik ben de houtman, ik zit in het hout en heb een lekker snoepje." "Mogen wij ook wat?" "Ja, maar dan moeten jullie me bevrijden uit het hout." Dus dat deden de meisjes. Toen de wijze man bevrijd was ving hij de meisjes en sneed ze in kleine stukjes. Alleen de hoofden hield hij heel. Hij stopte de stukjes meisjes in de kookpot, zette hem op het vuur en legde de hoofden helemaal onderin. Daarna ging hij naar huis. Even later kwam het Gedrocht thuis. Ze zag het vuur en rook het bloed. "O," dacht ze, "de meisjes hebben vast de wijze man gevangen en hem op het vuur gezet enzo en zijn nu paddestoelen aan het zoeken in het bos, maar ik heb honger dus mag al wel een stukje." Dus ze at een stukje vlees en het was zó lekker dat ze de hele kookpot leegat. Toen zag ze de hoofden van haar dochters en ze begreep dat ze haar eigen dochters had opgegeten. Daarvan raakte ze zo boos dat ze zichzelf opat. Zo bevrijdde de wijze man de wereld van het Gedrocht en haar kroost. EINDE. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Helaas verkopen ze mijn model niet meer, en dat is echt jammer, want hij was heel fijn (je kon ook het volume afstellen enzo), maar ik zie dat ze het goedkopere model ook voor €60,- verkopen (net zoveel als een reparatie, zonder verzendkosten). Ik heb helaas op het moment geen geld voor een mooi model anders was ik wel overgestapt op een duurdere of een espressoapparaat ofzo.
||
Citaat:
![]() Als de reparatie zo duur is kun je inderdaad beter gewoon een nieuwe kopen. Want hij is al vrij oud? Dan zul je zien dat een maand na de reparatie iets anders kapot gaat en dan kun je weer geld neertellen.. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb trouwens een dilemma: vanavond ga ik naar een borrel bij vrienden die ik heb geholpen met verhuizen/schilderen. De borrel is georganiseerd om de mensen die hebben geholpen te bedanken. Nu wil ik sowieso nog een "yay-verhuisd" kaartje meenemen, maar moet ik ook nog een kleinigheidje meenemen?
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar waarom koop je niet gewoon een normaal koffiezetapparaat, die smaken beter dan senseo's en zijn goedkoper dan espressoapparaten.
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
|