Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2012, 21:37
Verwijderd
Misschien is het ook wel een gewoonte die er in sluipt, bijna al mijn vrienden doen verjaardag in kroeg, eerste rondjes van de jarige, daarna iedereen voor zichzelf betalen. Dan komt iedereen uiteindelijk op ongeveer dezelfde kosten voor z'n verjaardag.
Advertentie
Oud 03-05-2012, 21:38
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Ik geloof dit niet
Ja ik kende d'r wel al een aantal dagen daarvoor hoor, het is niet zo dat het een willekeurig persoon was naast wie ik toevallig lag
Oud 03-05-2012, 21:39
Verwijderd
Als 30 euro teveel is dan ga je toch gewoon niet
Oud 03-05-2012, 21:39
Verwijderd
Ik vind uit eten gaan op je verjaardag en het niet betalen een beetje raar. Ik zou gewoon thuis blijven en zelf koken, maar goed. Kroeg is dan wel weer prima, al helemaal als er gewoon tot bedrag X betaalt word.
Oud 03-05-2012, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Oh, maar een kroeg vind ik een ander verhaal, een soort walk-in party in een kroeg. Maar een restaurantje waar je al gauw 30 euro kwijt bent, hm. Verder ben ik heel gezellig en heus niet te beroerd om mn eigen drankjes te betalen, hoorrrr.
Ok dat scheelt

Ik heb met etentjes ook geen moeite, ik vind uit eten heel gezellig, snap dat iemand dat voor z'n verjaardag wil doen en met name als student geen geld heeft dat voor iedereen te betalen.
Oud 03-05-2012, 21:40
Verwijderd
Als m'n ouders een bijdrage zouden vragen voor de verjaardagsetentjes zou ik wel heel raar staan te kijken trouwens.
Oud 03-05-2012, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Nou dan ben ik blij dat ik Noedel, Stefenootje en Lusi niet op mijn partijtjes uitnodig. Standaard in de kroeg, tot bedrag x eruit gedronken is betaal ik, daarna wordt het eigen rekening.
ja, maar dat vind ik ook heel logisch, als het maar duidelijk is. En als ik dat zou doen terwijl ik weet dat iemand door zijn geld heen is, dan zou ik hem/haar zeggen dat ie zich geen zorgen moet maken en dat ie wel nog een paar drankjes extra krijgt, omdat het stom is als iemand niet komt omdat ie geen geld heeft. Als iemand constant op andermans zak leeft is dat wat anders, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Oud 03-05-2012, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Als m'n ouders een bijdrage zouden vragen voor de verjaardagsetentjes zou ik wel heel raar staan te kijken trouwens.
Maar dat is anderssssss
Oud 03-05-2012, 21:45
Verwijderd
Het is toch ook gewoon.. dat je er niet zomaar vanuit kunt gaan dat iedereen dat kan betalen.
Oud 03-05-2012, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Maar dat is anderssssss
Vind ik ook

Citaat:
Het is toch ook gewoon.. dat je er niet zomaar vanuit kunt gaan dat iedereen dat kan betalen.
Als mensen het niet kunnen betalen zou ik ervan uitgaan dat ze dat tegen me zeggen. Zo van "He sann, sorry, is me te duur, zal ik in plaats daarvan een kopje thee komen drinken met een stukje taart op een andere dag?" (en dan zeg ik dat ik (gedeeltelijk) trakteer zodat diegene meekan)
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Boeiend, dat zuivert het kaf van het koren
Verwijderd
Citaat:
Oud 03-05-2012, 21:50
Verwijderd
Ik kan je tegenwoordig geen rib meer uit zuipen, sann, maar het gaat toch wel beheurlijk om het idee Als jij zegt ik ben jarig, ga je mee daarheen, dna moet je geen nee hoeven zeggen omdat je die drie tientjes niet kunt missen voor het eten Ik vind het echt ontieglijk gierig van degene die het initiatief neemt met als reden iets van zichzelf.
Oud 03-05-2012, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Vind ik ook

Als mensen het niet kunnen betalen zou ik ervan uitgaan dat ze dat tegen me zeggen. Zo van "He sann, sorry, is me te duur, zal ik in plaats daarvan een kopje thee komen drinken met een stukje taart op een andere dag?" (en dan zeg ik dat ik (gedeeltelijk) trakteer zodat diegene meekan)
Ja, dat is wel een goede, maar ik zou mensen in eerste instantie niet in verlegenheid willen brengen. Als je niet weet dat iemand het niet kan betalen dan is dit inderdaad zo, maar als je het eigenlijk wel kunt bedenken, maar het je niet boeit, dan is dat stom.
Oud 03-05-2012, 21:51
Verwijderd
Ik zat een beetje op linkedin connections te bekijken en een meisje die ik ken van m'n eerste studie (communicatie) had als titel: Hoofd inkoop Shell. Dus ik zat zo van omfg noes, hoe krijgt ze dat voor elkaar. Na wat doorklikken:

Shell [Plaatsnaam]

September 2009 – March 2012 (2 years 7 months)

Naast het dagelijkse werk op het tankstation sta ik aan het hoofd van de inkoopcommissie. Samen met 6 medewerkers zijn wij verantwoordelijk voor de shop.

Oud 03-05-2012, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het echt ontieglijk gierig van degene die het initiatief neemt met als reden iets van zichzelf.
Inderdaad. En dan is gierig voor mij misschien niet het juist woord.... maar ik zou me gewoon schuldig voelen als ik anderen voor mijn gelegenheid 'op kosten jaag'.
Verwijderd
Citaat:
Ik kan je tegenwoordig geen rib meer uit zuipen, sann, maar het gaat toch wel beheurlijk om het idee Als jij zegt ik ben jarig, ga je mee daarheen, dna moet je geen nee hoeven zeggen omdat je die drie tientjes niet kunt missen voor het eten Ik vind het echt ontieglijk gierig van degene die het initiatief neemt met als reden iets van zichzelf.
Je gaat toch normaal ook wel 's met een groep vrienden uit eten? ;d
Verwijderd
Citaat:
Mja in onze vriendengroep is dat dus heel normaal. Ik denk ook niet echt dat we het hier eens over kunnen worden, ligt een beetje aan je sociale omgeving denk ik.
Oud 03-05-2012, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Vind ik ook

Maar dan is er ook geen sprake van een feest omdát iemand jarig is, met een groepje mensen.

Ik heb duizend keer liever dat ik bij iemand uit een plastic bekertje lidlcola drink dan dat al dat awkward gedoe met oh ja iedereen voor zich natuurlijk.
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad. En dan is gierig voor mij misschien niet het juist woord.... maar ik zou me gewoon schuldig voelen als ik anderen voor mijn gelegenheid 'op kosten jaag'.
Maar als dat regelmatig gebeurd (en niet steevast door 1 persoon) is er toch geen enkel probleem?
Verwijderd
Ik ben een hippie dus ik nodig iedereen bij mij thuis uit
Oud 03-05-2012, 21:54
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
De rijke arrogante elite van de gecompassioneerde minderbedeelden?
Verwijderd
Citaat:
Maar dan gaat het toch in gezamelijk overleg, wat waar en hoe? Bij een verjaardag moet je op die vaste datum op komen draven en bepaalt de ander dat je voor zijn feestje zelf mag gaan dokken.
Verwijderd
Ja we worden het denk ik idd niet eens.

Maar ik heb het heel zelden dus gezien in mijn omgeving en dacht echt: zo, dat die zich niet kapot schaamt
Verwijderd
Citaat:
Maar dan is er ook geen sprake van een feest omdát iemand jarig is, met een groepje mensen.

Ik heb duizend keer liever dat ik bij iemand uit een plastic bekertje lidlcola drink dan dat al dat awkward gedoe met oh ja iedereen voor zich natuurlijk.
Ik vind lidlcola in m'n veel te kleine huis veel awkwarder.
Verwijderd
Citaat:
Ja maar dan komt die verjaardag gewoon niet naar voren als reden en is het geen feestje
Oud 03-05-2012, 21:55
Verwijderd
Het ligt er natuurlijk ook wel aan of je thuis de ruimte hebt, ohja Koen, even over nadenken.
Oud 03-05-2012, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Ik vind lidlcola in m'n veel te kleine huis veel awkwarder.
Ik vind het prettig als ik zo persoonlijk kan zijn met vrienden en dat ook niemand zich op wat voor manier dan ook schaamt :hippie:

Maar we werden het niet eens
Oud 03-05-2012, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het prettig als ik zo persoonlijk kan zijn met vrienden en dat ook niemand zich op wat voor manier dan ook schaamt :hippie:

Maar we werden het niet eens
nee. Ik was mezelf nog aan het editten maar ik heb het maar niet gedaan.

Kroegverjaardagen met x aantal rondjes
Oud 03-05-2012, 21:56
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat gaat wsz lekker vanavond Met zinvolle discussies bovendien!
Oud 03-05-2012, 21:57
Verwijderd
In mijn vriendengroep zou ik het niet kunnen maken, want een groot deel is al blij als ze gewoon hun boodschappen hebben kunnen doen en af en toe wat kleren kunnen kopen. Ik ben wat dat betreft een rijke stinkerd met mijn wajong.
Verwijderd
Wel flauw dat niemand mijn hoofd inkoop shell zo grappig vond als ik
Verwijderd
Het helpt ook wel dat ik weet dat mijn vrienden zonder wakker liggen een avond uitgebreid eten in een restaurant kunnen betalen waarschijnlijk ja.
Oud 03-05-2012, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Wat gaat wsz lekker vanavond Met zinvolle discussies bovendien!
dank je
Oud 03-05-2012, 21:58
Verwijderd
NIEUW ONDERWERP

Ik ben met mijn bureaustoel een paar keer over m'n telefoonkabel heen gereden. En hij zat een paar keer vast in het wieltje. Nu is ie helemaal gerafeld. Dat is vast gevaarlijk of niet?
Oud 03-05-2012, 22:00
Verwijderd
Daar moeten we even over nadenken.
Oud 03-05-2012, 22:00
Verwijderd
Het lijkt me sowieso vanzelfsprekend dat je dergelijke voorstellen afmeet op je vriendengroep. Of meer, dat iedere vriendengroep z'n eigen soort feestjes heeft.
Oud 03-05-2012, 22:02
Verwijderd
Citaat:
NIEUW ONDERWERP

Ik ben met mijn bureaustoel een paar keer over m'n telefoonkabel heen gereden. En hij zat een paar keer vast in het wieltje. Nu is ie helemaal gerafeld. Dat is vast gevaarlijk of niet?
Wat voor telefoonkabel? Volgens mij kan het op zich niet heel veel kwaad, behalve dat ie dan misschien kapot gaat
Oud 03-05-2012, 22:02
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
De rijke arrogante elite van de gecompassioneerde minderbedeelden?
Nee, de normale mensen van de paupers.
Oud 03-05-2012, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Wat voor telefoonkabel? Volgens mij kan het op zich niet heel veel kwaad, behalve dat ie dan misschien kapot gaat
Opladerkabel iPhone. We hebben er duizend op werk liggen dus ik neem morgen wel een nieuwe niet gerafelde mee.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Wie heeft er tegenwoordig nou nog een telefoonkabel? pfft, ZO last decade!

edit: Oh een oplader-kabel. Zeg dat dan, muts.
Verwijderd
Citaat:
Nee, de normale mensen van de paupers.
Ik zal maar niet reageren
Oud 03-05-2012, 22:04
Verwijderd

De titel is iig erg goed. Nu luisteren.
Oud 03-05-2012, 22:06
Verwijderd
ik dig 'm wel.

Jullie worden een beetje saai, dus misschien ga ik maar weer een slaappoging ondernemen.
Oud 03-05-2012, 22:07
Verwijderd
Dan moeten we elkaars vrienden weer pauper noemen Is het weer boeiend.
Oud 03-05-2012, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Wie heeft er tegenwoordig nou nog een telefoonkabel? pfft, ZO last decade!

edit: Oh een oplader-kabel. Zeg dat dan, muts.
Ja ik ging er vanuit dat jullie dat wel begrepen
Verwijderd
Citaat:
Dan moeten we elkaars vrienden weer pauper noemen Is het weer boeiend.
Met je gore Lidl-cola :braak:
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oeh, ik ben btw gisteren uit eten geweest met een groupon bon. Nog nooit eerder gedaan, dus ik was een beetje huiverig, maar het was chill! In Den Haag bij een of andere sushitent, en de sushi was tantoelekker en ze hadden ook hele aparte dingen (met fruit erin of bacon-kaas sushi. ) en het kostte maar een tientje pp.
Minpuntje was wel dat het erg druk was en de de serveesters het duidelijk niet aankonden en we tussen ronde 1 en 2 erg lang moesten wachten, maar tussen rondes 2 en 3 ging het weer wel erg snel.

Achter ons zat een groep omhooggevallen trutten van middelbare leeftijd, die volop gingen klagen omdat ze hadden moeten wachten en ze vonden 't eeeecht niet kunnen en wadiewaaa...
Ja sorry hoor, maar als je maar een tientje betaald moet je niet gaan zeiken dat je geen 3-sterren bediening krijgt. Overigens was de bediening wel heel vriendelijk en het eten erg lekker, dus ze moesten gewoon hun grote bralbekken houden IMO.
Verwijderd
Citaat:
Opladerkabel iPhone. We hebben er duizend op werk liggen dus ik neem morgen wel een nieuwe niet gerafelde mee.
Oh. Ik denk niet dat het extreem erg is eigenlijk, maar voor de zekerheid misschien niet gebruiken
Oud 03-05-2012, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Oeh, ik ben btw gisteren uit eten geweest met een groupon bon. Nog nooit eerder gedaan, dus ik was een beetje huiverig, maar het was chill! In Den Haag bij een of andere sushitent, en de sushi was tantoelekker en ze hadden ook hele aparte dingen (met fruit erin of bacon-kaas sushi. ) en het kostte maar een tientje pp.
Minpuntje was wel dat het erg druk was en de de serveesters het duidelijk niet aankonden en we tussen ronde 1 en 2 erg lang moesten wachten, maar tussen rondes 2 en 3 ging het weer wel erg snel.

Achter ons zat een groep omhooggevallen trutten van middelbare leeftijd, die volop gingen klagen omdat ze hadden moeten wachten en ze vonden 't eeeecht niet kunnen en wadiewaaa...
Ja sorry hoor, maar als je maar een tientje betaald moet je niet gaan zeiken dat je geen 3-sterren bediening krijgt. Overigens was de bediening wel heel vriendelijk en het eten erg lekker, dus ze moesten gewoon hun grote bralbekken houden IMO.

Mensen die bij ons komen via Hotelkamerveiling, vakantieveiling en meer van dat soort grappen zijn meestal de vervelendste mensen. "Ja we hebben de kleinste kamer gekregen, belachelijk!!"

Hou je bek graftak, er zijn mensen in het hotel die 130 euro meer hebben betaald dan jij

Citaat:
Oh. Ik denk niet dat het extreem erg is eigenlijk, maar voor de zekerheid misschien niet gebruiken
Mja m'n telefoon moet toch opgeladen worden
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten