Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2012, 12:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Is dat het contract over het racen, of echt alleen over die feesten? Want Assen en motorraces gaan de laatste paar jaar echt niet meer goed samen, en dat is zo ontzettend zonde
De races. Hoezo gaat het niet meer samen?
Oud 01-07-2012, 12:25
Verwijderd
Omwonenden klagen enorm bij de gemeente. Wat natuurlijk belachelijk is eigenlijk, want hoe lang ligt het circuit daar nu al . Je koopt een huis wat vlak bij een circuit ligt, en dan ga je klagen over geluidsoverlast . Alsof je een huis koopt bij een luchthaven en klaagt over de vliegtuigen. Maar goed, daarom zijn er nu allemaal nieuwe regeltjes met dat het maar max. tot zo laat mag duren, en als het langer duurt dan boetes en er mogen maar zoveel dagen per jaar geraced worden, en maar tot maximaal zo en zo veel geluid en als het daar overheen gaat is het ook allemaal weer drama. En omdat dit er nu allemaal is wordt het gewoon steeds moeilijker om te blijven racen, want de KNMV en de andere organisaties die bijvoorbeeld het Nederlands Kampioenschap organiseren gooien daarom prijzen omhoog, en moeten daardoor ontzettend strenge (technische) controles houden, zodat er allemaal maar geen overlast is. Kost allemaal weer meer geld, en dat is een hele grote cirkel.
Oud 01-07-2012, 12:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
I did it! Het was nog rustig Tactiek mandje op de bodem van de scoot was alleen niet zo handig, dus daar moet ik nog iets op verzinnen. Voor de rest ging het prima!
Je hebt toch een mandje voorop? Flikker het gewoon daar in.
Oud 01-07-2012, 12:26
Verwijderd
Verbazingwekkend trouwens hoeveel aanspraak (van zowel mannen als vrouwen) je krijgt wanneer je met 'n bos bloemen over straat loopt, har.
Oud 01-07-2012, 12:27
Verwijderd
je kunt toch wel klagen als het te vaak/extreem plaatsvindt? Ik geloof dat sommige families er al langer wonen dan dat er geracet wordt
Oud 01-07-2012, 12:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Omwonenden klagen enorm bij de gemeente. Wat natuurlijk belachelijk is eigenlijk, want hoe lang ligt het circuit daar nu al . Je koopt een huis wat vlak bij een circuit ligt, en dan ga je klagen over geluidsoverlast . Alsof je een huis koopt bij een luchthaven en klaagt over de vliegtuigen. Maar goed, daarom zijn er nu allemaal nieuwe regeltjes met dat het maar max. tot zo laat mag duren, en als het langer duurt dan boetes en er mogen maar zoveel dagen per jaar geraced worden, en maar tot maximaal zo en zo veel geluid en als het daar overheen gaat is het ook allemaal weer drama. En omdat dit er nu allemaal is wordt het gewoon steeds moeilijker om te blijven racen, want de KNMV en de andere organisaties die bijvoorbeeld het Nederlands Kampioenschap organiseren gooien daarom prijzen omhoog, en moeten daardoor ontzettend strenge (technische) controles houden, zodat er allemaal maar geen overlast is. Kost allemaal weer meer geld, en dat is een hele grote cirkel.
Oja, bewoners van de wijk Baggelhuizen zeuren inderdaad altijd over geluidsoverlast. Inderdaad, ga er dan niet wonen. Maar dit kan zomaar een reden zijn waarom dat contract met de gemeente niet wordt verlengd.

Hoe weet jij dit allemaal zo goed trouwens?
Oud 01-07-2012, 12:29
Verwijderd
Citaat:
je kunt toch wel klagen als het te vaak/extreem plaatsvindt? Ik geloof dat sommige families er al langer wonen dan dat er geracet wordt
Uhm. De TT wordt er al gereden sinds, 1925 volgens mij Ik vermoed dat als er al mensen wonen die er vanaf het begin wonen, die ondertussen wel aardig doof zijn
Oud 01-07-2012, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Oja, bewoners van de wijk Baggelhuizen zeuren inderdaad altijd over geluidsoverlast. Inderdaad, ga er dan niet wonen. Maar dit kan zomaar een reden zijn waarom dat contract met de gemeente niet wordt verlengd.

Hoe weet jij dit allemaal zo goed trouwens?
Een goede vriend van mij racet, en ik ben paraplumeisje. Dan vang je wel eens wat op .
Oud 01-07-2012, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Uhm. De TT wordt er al gereden sinds, 1925 volgens mij Ik vermoed dat als er al mensen wonen die er vanaf het begin wonen, die ondertussen wel aardig doof zijn
Ik had het dan ook over families die er al eeuwen wonen, die daar misschien eeuwenoude boerderijen hebben liggen etc. Mensen die er zijn opgegroeid, waar ook hun ouders weer zijn opgegroeid. Dan is er gaan wonen echt geen opvallende bewuste keuze.
Oud 01-07-2012, 12:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik had het dan ook over families die er al eeuwen wonen, die daar misschien eeuwenoude boerderijen hebben liggen etc. Mensen die er zijn opgegroeid, waar ook hun ouders weer zijn opgegroeid. Dan is er gaan wonen echt geen opvallende bewuste keuze.
De mensen die klagen zijn voornamelijk bewoners van Baggelhuizen, die wijk is er nog niet sinds 1925
Oud 01-07-2012, 12:37
Verwijderd
Nou ja, toen het TT-circuit er kwam was het enorm veel groter dan dat het nu is. Het was vroeger echt iets van 30 kilometer voor een rondje terwijl het nu geloof ik 3 of 4 is. Ik ken echt maar een paar huizen die in de directe omgeving staan, en dat zijn mensen die van races houden . En/of er hun geld mee verdienen door weilanden aan te bieden voor kamperen enzo. Het grootste "probleem" zit bij een relatief nieuwe nieuwbouwwijk . Daar komen de klachten vandaan.
Oud 01-07-2012, 12:40
Verwijderd
Citaat:
De mensen die klagen zijn voornamelijk bewoners van Baggelhuizen, die wijk is er nog niet sinds 1925
Dan blijft alsnog staan dat je bij je familie in de buurt blijft wonen? Mensen hebben alle recht om te klagen Iedereen kan doen en laten wat ie wil zonder een ander te storen Dat racen kan best onder voorwaarden plaatsvinden.
Oud 01-07-2012, 12:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Natuurlijk mogen mensen klagen. Ik vind alleen dat ze overdrijven. Het is echt niet zo dat er elke dag geracet wordt, dat is echt maar een paar dagen per jaar.
Oud 01-07-2012, 12:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar goed. Ik moet dus studeren, wat doe ik hier eigenlijk?
Oud 01-07-2012, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Dan blijft alsnog staan dat je bij je familie in de buurt blijft wonen? Mensen hebben alle recht om te klagen Iedereen kan doen en laten wat ie wil zonder een ander te storen Dat racen kan best onder voorwaarden plaatsvinden.
Wat er dus een beetje wringt is dat er al zo lang geracet wordt, de gemeente besluit een nieuwe wijk ergens te bouwen waar je bijna kan verwachten dat mensen gaan zeuren, die mensen er gaan wonen terwijl ze weten dat ze in de buurt van een circuit gaan wonen en dan verwachten dat het stil is. Assen is best groot, er zijn meer wijken waar je kan wonen, als je geen geluidsoverlast wil. Het is niet dat heel Assen er last van heeft, het is alleen die ene wijk. Al vraag ik me af in hoeverre je er echt last van hebt, want om het circuit heen liggen gewoon van die geluidswallen, en er zit een snelweg tussen de wijk en het circuit. Oke, het geluid is hard, maar zeker minder hard dan van welk willekeurig festival dan ook, en die zijn er ook genoeg zonder dat mensen erover gaan klagen. Daarom heerst gewoon nogal het idee dat het gewoon aanstellers zijn om het zo maar even te zeggen. Ik denk wel dat ze wat horen, dat zal wel. Ik denk alleen dat ik (in een studentenflat) gemiddeld meer geluidsoverlast heb dan zij
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Huhu, ik geloof dat het nationale opruimdag is ofzo. Iedereen hier in huis is aan het opruimen en poetsen. Daardoor is wel de wasmachine continu bezet..
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk mogen mensen klagen. Ik vind alleen dat ze overdrijven. Het is echt niet zo dat er elke dag geracet wordt, dat is echt maar een paar dagen per jaar.
Dat vind ik ook.
Oud 01-07-2012, 12:47
Verwijderd
Oh ja, en het is niet dat er inderdaad elke dag geracet wordt . Je krijgt alleen geluidsoverlast bij de echt grote races, en dat zijn de TT en de Superbikes. Heel misschien als de wind verkeerd staat zou het kunnen zijn dat ze wat mee krijgen van het Nederlands kampioenschap, maar ook dat zijn, zo uit mijn hoofd, 5 races verspreid over het seizoen. Dus dat zal niet elke keer zo zijn
Oud 01-07-2012, 12:48
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Je hebt toch een mandje voorop? Flikker het gewoon daar in.
Dat is niet echt een handig mandje, want die is heel diep.. Nah, misschien lukt het wel
Oud 01-07-2012, 12:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Wat er dus een beetje wringt is dat er al zo lang geracet wordt, de gemeente besluit een nieuwe wijk ergens te bouwen waar je bijna kan verwachten dat mensen gaan zeuren, die mensen er gaan wonen terwijl ze weten dat ze in de buurt van een circuit gaan wonen en dan verwachten dat het stil is. Assen is best groot, er zijn meer wijken waar je kan wonen, als je geen geluidsoverlast wil. Het is niet dat heel Assen er last van heeft, het is alleen die ene wijk. Al vraag ik me af in hoeverre je er echt last van hebt, want om het circuit heen liggen gewoon van die geluidswallen, en er zit een snelweg tussen de wijk en het circuit. Oke, het geluid is hard, maar zeker minder hard dan van welk willekeurig festival dan ook, en die zijn er ook genoeg zonder dat mensen erover gaan klagen. Daarom heerst gewoon nogal het idee dat het gewoon aanstellers zijn om het zo maar even te zeggen. Ik denk wel dat ze wat horen, dat zal wel. Ik denk alleen dat ik (in een studentenflat) gemiddeld meer geluidsoverlast heb dan zij
Nou moet ik dit wel een beetje nuanceren. Als de wind zuidwest is (vanaf het circuit in de richting van oa die wijk en de rest van de stad) dan kunnen wij thuis de races ook horen, en wij wonen letterlijk aan de andere kant van de stad.
Oud 01-07-2012, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet echt een handig mandje, want die is heel diep.. Nah, misschien lukt het wel
Of je koopt een stevige shopper die je aan je stuur kunt hangen? Of een rugzak aan je stuur hangen, aan de binnenkant, zeg maar. Heb ik ook wel eens gezien!

Fijn iig dat het meeviel!
Oud 01-07-2012, 14:06
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Het lukt de scootmobielers hier ook
Citaat:
Of je koopt een stevige shopper die je aan je stuur kunt hangen? Of een rugzak aan je stuur hangen, aan de binnenkant, zeg maar. Heb ik ook wel eens gezien!

Fijn iig dat het meeviel!
Goeie, alleen is de Ah nogal para over dingen in je tas stoppen
Oud 01-07-2012, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Goeie, alleen is de Ah nogal para over dingen in je tas stoppen
Bij zelfscan raden ze het zelfs aan om dingen al in je tas te stoppen
Oud 01-07-2012, 14:19
Verwijderd
oh ja, en de mensen in scootmobiel die ik tegenkom bij de AH, hebben meestal zelf zo'n mandje voorop dat ding en daar plempen ze dan alles in
Oud 01-07-2012, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Zag ik vrijdagmiddag door Tilburg lopen, bij de Heikese kerk, maar omdat hij waarschijnlijk met zijn klas rondliep had ik niet zo'n zin om heel hard KOOOOEEEEN te roepen
Hahaha dat klopt nog ook Ik had je trouwens niet gezien!
Oud 01-07-2012, 14:38
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Bij zelfscan raden ze het zelfs aan om dingen al in je tas te stoppen
Die dingen hebben we alleen bij de xl's dus hier is het ongebruikelijk om shit in je tas te gooien. Dan komt er gelijk zo'n security met je meelopen tot de kassa
Oud 01-07-2012, 14:54
Verwijderd
Ik ging net KEIHARD op m'n bek in de appie want regen en gladde schoenen en tegels En alsof dat niet erg genoeg was, nog een keer toen ik weer op probeerde te krabbelen
Oud 01-07-2012, 15:43
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ein-de-lijk klaar met die stomme presentatie. Volgens mij wordt het een ontzettend saai verhaal. Blegh. Morgen nog maar eens doornemen, nu geen zin meer. Lekker bankhangen nu!
Oud 01-07-2012, 15:44
Miekje*
Miekje* is offline
Het regent hier (in Delft) echt helemaal niet .
Oud 01-07-2012, 15:46
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ging net KEIHARD op m'n bek in de appie want regen en gladde schoenen en tegels En alsof dat niet erg genoeg was, nog een keer toen ik weer op probeerde te krabbelen
Oud 01-07-2012, 15:46
Miekje*
Miekje* is offline
Hoei, ik hoop dat het morgen een beetje goed weer is, want mijn zus en ik gaan naar de Beekse Bergen.
Oud 01-07-2012, 15:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hier is het ook prima weer, wel veel wind, maar ook veel zon
Oud 01-07-2012, 15:58
Verwijderd
Het was hier prima, tot ik naar huis fietste vanaf m'n werk natuurlijk Inmiddels is het weer droog.
Oud 01-07-2012, 15:59
Verwijderd
Wat een schijtweer hier
Oud 01-07-2012, 16:01
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ah kijk, ik wist dat ik iets aan de saaierds zou hebben Ik shop in een AH-XL en ik ga dus de volgende keer lekker zelfscannen en alles meteen in mijn tas proppen
Oud 01-07-2012, 16:01
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Awhhhhh Niet gewond?
Oud 01-07-2012, 17:06
Verwijderd
Oud 01-07-2012, 17:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
haha WAT
Oud 01-07-2012, 17:47
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Wauw, wat goed!! Gefeliciteerd!
Dankjewel ^^
Oud 01-07-2012, 17:59
Verwijderd
Netjes Miekje!
Oud 01-07-2012, 18:05
Miekje*
Miekje* is offline
Ja . Nu heb ik twee negens voor stages dit jaar! Ik had namelijk ook al een 9 voor mijn stage in Wales <3.

Hoe is het met jou? Ga je nou na de zomer meteen aan je filosofie beginnen?
Oud 01-07-2012, 18:11
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Lorelei, was dit nou je bachelorscriptie? Wat gek dat de richtlijn was dat je maar 7500 moet, kan me voorstellen dat je dar snel overheen gaat.
Nou ja, het is maar 7,5 ECTS en het is geen literatuurstudie he. We doen een experimenteel onderzoekje en moeten daarover een artikel schrijven. Een artikel in een tijdschrift is ook lang niet altijd 35 pagina's.
Oud 01-07-2012, 18:12
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Oud 01-07-2012, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Ja . Nu heb ik twee negens voor stages dit jaar! Ik had namelijk ook al een 9 voor mijn stage in Wales <3.

Hoe is het met jou? Ga je nou na de zomer meteen aan je filosofie beginnen?
Goedvoormekaar.nl

Het gaat goed! Ik had vrijdag mijn laatste tentamen en vrijdagavond kreeg ik te horen dat ik daar een 9 voor had Dus ik heb mijn propedeuse binnen Morgen contract tekenen in Nijmegen en daar weer dingen regelen
Oud 01-07-2012, 18:18
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Goedvoormekaar.nl

Het gaat goed! Ik had vrijdag mijn laatste tentamen en vrijdagavond kreeg ik te horen dat ik daar een 9 voor had Dus ik heb mijn propedeuse binnen Morgen contract tekenen in Nijmegen en daar weer dingen regelen
Zo, dat klinkt goed . Want je gaat studeren in Nijmegen, neem ik dan aan?
Oud 01-07-2012, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Zo, dat klinkt goed . Want je gaat studeren in Nijmegen, neem ik dan aan?
Jep Kamer is niet in het centrum maar in Lent, dus vanaf daar ga ik weer iets anders zoeken.
Oud 01-07-2012, 18:22
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Jep Kamer is niet in het centrum maar in Lent, dus vanaf daar ga ik weer iets anders zoeken.
Oh, maar Lent is toch niet zo ver van het Radboud? Of zit ik er nou naast?
Oud 01-07-2012, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Oh, maar Lent is toch niet zo ver van het Radboud? Of zit ik er nou naast?
6 km fietsen, en het complex blijft staan tot mei 2014 dus ik heb niet zo'n haast
Oud 01-07-2012, 18:23
Verwijderd
Je zit aan de andere kant van de Waal en moet dan nog een stuk door Nijmegen heen.

Wijziging: oh Koen had al antwoord gegeven.
Oud 01-07-2012, 18:27
Verwijderd
middag!

ik heb en skateboard gewonnen en 5,50 gekregen zonder echt iets te hoeven doen. en een gratis drankje omdat de ober snel wegliep en het geld vergat.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten