Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2012, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Oh jongens, en hoe kan ik Annie M.G. Schmidt nou vergeten. Volgens mij heb ik van haar echt alles gelezen.
omdat ze zo vanzelf spreekt misschien
Ik was vooral gek op Pluk. Oh en Minoes natuurlijk. Oooh en Otje.
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Heksenkind en Juniper heb ik ook heel vaak gelezen
Deel drie daarvan is ook wel aardig.

In tegenstelling tot De schippers van de Kameleon, trouwens. Wat een onwaarschijnlijk saaie boeken zijn dat.
Verwijderd
Citaat:
omdat ze zo vanzelf spreekt misschien
Ik was vooral gek op Pluk. Oh en Minoes natuurlijk.
Ik ook op die twee
Oud 13-08-2012, 21:19
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Joke van Leeuwen vond ik een beetje naar altijd. Ik vond Annetje Lie in het holst van de nacht vooral heel naar.
Het Weer en De Tijd vond ik erg goed. Daar staat een plaatje van een piemel in.
Oud 13-08-2012, 21:19
Verwijderd
Citaat:

In tegenstelling tot De schippers van de Kameleon, trouwens. Wat een onwaarschijnlijk saaie boeken zijn dat.
is er een deel drie van?
Oud 13-08-2012, 21:20
Verwijderd
*zoekt op* ohja, maar die is pas veel later geschreven, vandaar dat ik die gemist heb.
Oud 13-08-2012, 21:20
Verwijderd
Citaat:
is er een deel drie van?
Ja! Colin of Collin ofzo.
Oud 13-08-2012, 21:21
Verwijderd
Mijn lievelingsboek was heel lang De Geheime Tuin. En toen zag ik ooit de film en werd ik heel boos op de film, want zo moest het helemaal niet. Het boek had zo veel... vanzelfsprekende geheimzinnigheid. Gewoon dat het je nieuwsgierigheid heel erg prikkelt. En in de film wordt dat er drie duimen dik bovenop gelegd, waardoor het hele effect verloren gaat.
Oud 13-08-2012, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Het Weer en De Tijd vond ik erg goed. Daar staat een plaatje van een piemel in.
Ja, dan kan het niet meer stuk natuurlijk. Ik keek altijd vanuit mijn bed naar de rug van dat boek en dan las ik altijd 'Van leeuwen het weer en de tijd'. Dat vond ik een rare titel.
Oud 13-08-2012, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Mijn lievelingsboek was heel lang De Geheime Tuin. En toen zag ik ooit de film en werd ik heel boos op de film, want zo moest het helemaal niet.
Dat was ook het lievelingsboek van mijn beste vriendin, maar ik heb het nooit gelezen

Ik was ook dol op "De nieuwe Pinokkio" van Christine Nöstlinger of zoiets. Die was superdik en keispannend.
Zeg Turk, waarom hebben jullie eigenlijk geen Pinokkio gekeken, dat is ook wel echt een betere Disney
Oud 13-08-2012, 21:22
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Je had zo'n soort Griezelgenootschap of zoiets. Weet niet meer hoe het heette, met Paul van Loon aan het hoofd. Daar zaten zij volgens mij ook bij.
Ja, samen met (kijken of ik ze nog allemaal uit mijn hoofd ken) Els Rooijers, Hans van den Waardenburg, Ton van Reen, Eddy C. Bertin en Jaques Weijters.

Die waren allemaal goed en ze hadden ook allemaal een heel eigen stijl.
Oud 13-08-2012, 21:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh oh oh! Duizend dingen achter deuren van Joke van Leeuwen was echt het ultieme boekenweekgeschenk!
Oud 13-08-2012, 21:24
Verwijderd
Van Eddy C. Bertin heb ik ook wel eens wat gelezen. Dat was Echt Eng, in tegenstelling tot Paul van Loon wier boeken meer Grappig Eng waren.
Oud 13-08-2012, 21:24
Verwijderd
Dokter Deter is zo'n leuk boek. <3

Ik denk dat Luud een beetje familie van die schrijver is. (volgens mij Toon Tellegen, maar dat weet ik niet eens zeker. )
Oud 13-08-2012, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Ja, samen met (kijken of ik ze nog allemaal uit mijn hoofd ken) Els Rooijers, Hans van den Waardenburg, Ton van Reen, Eddy C. Bertin en Jaques Weijters.

Wow
Oud 13-08-2012, 21:26
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat was ook het lievelingsboek van mijn beste vriendin, maar ik heb het nooit gelezen

Ik was ook dol op "De nieuwe Pinokkio" van Christine Nöstlinger of zoiets. Die was superdik en keispannend.
Zeg Turk, waarom hebben jullie eigenlijk geen Pinokkio gekeken, dat is ook wel echt een betere Disney
Ja, maar die paste er niet meer bij.
Oud 13-08-2012, 21:26
Verwijderd
Je kunt eigenlijk ook wel 3 Disney-marathons houden
Oud 13-08-2012, 21:27
Verwijderd
Citaat:

Wie van hun had dat verhaal over San Antonio en die vuurduivel-kat gesxhreven, weet jij dat?
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wow
Ja, dat was de betere genreliteratuur. Het leuke was dat ze er bijna allemaal vanuit gingen dat kinderen wel gewend waren aan de genreconventies, en er dus altijd heel postmodern tegenin gingen.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wie van hun had dat verhaal over San Antonio en die vuurduivel-kat gesxhreven, weet jij dat?
Volgens mij Els Rooijers, in de bundel Griezellige Beesten.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oh en natuurlijk Meester van de zwarte molen, doodeng!
Die is door een vrijeschoolleraar tot musical gemaakt, dus ik kende eerst de musical, en toen heb ik de film gezien, en toen een tijdje geleden het boek van mijn vriend gekregen! Heeeeerlijk verhaal, geweldig boek <3
In het Duits heet hij trouwens Krabat.
Oud 13-08-2012, 21:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh oh oh! Duizend dingen achter deuren van Joke van Leeuwen was echt het ultieme boekenweekgeschenk!
Ik moet er even iets meer over zeggen. Je kon dat boek twee kanten op lezen. Als je voorin begon kwam je in het museum van rare dingen ofzo, met plaatjes van rare dingen (uiteraard). Als je achterin (op de kop) begon kreeg je een verhaal waarin je zelf de hoofdpersoon was en je verdwaalde in het museum. En onderaan elke pagina moest je kiezen of je rechts of links ging (of boven of beneden, de deur of het raam etc) en werd je naar een volgende pagina geleid. Als je je weg goed koos kwam je het museum uit en anders bleef je voor eeuwig gevangen
Oud 13-08-2012, 21:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Die is door een vrijeschoolleraar tot musical gemaakt, dus ik kende eerst de musical, en toen heb ik de film gezien, en toen een tijdje geleden het boek van mijn vriend gekregen! Heeeeerlijk verhaal, geweldig boek <3
In het Duits heet hij trouwens Krabat.
Klopt ja Ik wil 'm heel graag herlezen, maar ik kan et boek thuis niet vinden
Oud 13-08-2012, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij Els Rooijers, in de bundel Griezellige Beesten.
Volgens mij had die dat verhaal over dat meisje wier lichaamskrachten werden opgeofferd omwille van een vleermuis (die haar dode vader bleek te zijn),
Oud 13-08-2012, 21:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jongens, wie kent hier de Tuinen van Dorr nog?
Prachtig <3

Citaat:

Ja man echt vreselijk
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Volgens mij had die dat verhaal over dat meisje wier lichaamskrachten werden opgeofferd omwille van een vleermuis (die haar dode vader bleek te zijn),
Oh ja, dat is ook zo. Haar tieten werden opgeofferd, om specifiek te zijn. Heel mooi verhaaltje.

Dan zal het Tais Teng geweest zijn.
Verwijderd
Van Jacques Vriens vond ik zijn historische (jawel ) Weg uit de Peel echt prachtig. En zo oneerlijk allemaal, al dat onrecht in die film. Ik kan er nu nog tranen van in m'n ogen krijgen
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Prachtig <3
Jaja heel mooi!
Oud 13-08-2012, 21:31
Verwijderd
Of dat was die Hans waarvan ik de achternaam even kwijt ben.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Prachtig <3
Verwijderd
Citaat:
Prachtig <3
ja <3
Oud 13-08-2012, 21:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Van Jacques Vriend vond ik zijn historische (jawel ) Weg uit de Peel echt prachtig. En zo oneerlijk allemaal, al dat onrecht in die film. Ik kan er nu nog tranen van in m'n ogen krijgen
Die heb ik ook gelezen! *opzoekt* Hm ik kan het me inhoudelijk niet meer echt herinneren.
Oud 13-08-2012, 21:33
Turk February
Turk February is offline
Ik vind Jip en Janneke trouwens best stom. Ik moet die verhaaltjes nu wel eens voorlezen aan mijn nichtje. Wat een saaie kinderen zijn dat.
Oud 13-08-2012, 21:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik lees trouwens nog steeds heel graag jeugdboeken. Eén van mijn recente favorieten is toch wel Schijnbewegingen van Floortje Zwigtman (en deel 2 en 3 van de reeks). Een serie over een homofiele jongen die opgroeit in het Londen van eind 19e eeuw en zich daar in zijn eentje staande moet houden. Hij komt uiteindelijk in contact met de kring rondom Oscar Wilde. Heel goede boeken
Oud 13-08-2012, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Ik vind Jip en Janneke trouwens best stom. Ik moet die verhaaltjes nu wel eens voorlezen aan mijn nichtje. Wat een saaie kinderen zijn dat.
Ja, Jip en Janneke is echt bedoeld voor heel kleine kindjes die nog alles spannend vinden.
Oud 13-08-2012, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Die heb ik ook gelezen! *opzoekt* Hm ik kan het me inhoudelijk niet meer echt herinneren.
Een bisschop die zijn handen niet thuis kan houden, demonstranten die in elkaar gebeukt worden, dat ze niet meer naar school mocht en moest werken thuis (volgens mij had ze een heel goede band met haar leraar ofzo, wat uit den bozen was), haar moeder die haar sloeg en vooral dat ze aan het einde gewoon verdween, omdat ze daar weg wilde
Het deed me net zoveel als de film Daens me in die tijd deed. Kapot was ik ervan
Oud 13-08-2012, 21:36
Verwijderd
Om "Iris" van Caja Cazemier moet ik trouwens nog steeds huilen Om Minkes tegenbeeld en Portret van Sanne niet meer inmiddels.
Oud 13-08-2012, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Ik lees trouwens nog steeds heel graag jeugdboeken. Eén van mijn recente favorieten is toch wel Schijnbewegingen van Floortje Zwigtman (en deel 2 en 3 van de reeks). Een serie over een homofiele jongen die opgroeit in het Londen van eind 19e eeuw en zich daar in zijn eentje staande moet houden. Hij komt uiteindelijk in contact met de kring rondom Oscar Wilde. Heel goede boeken
Ik lees wel A series of unfortunate events, van Lemony Snicket (pseudoniem). Die van jou klinkt wat volwassener dit zal als doelgroep 8 tot 12 jaar hebben.
Oud 13-08-2012, 21:38
Verwijderd
Ik moest altijd huilen bij een boekje over een kleine witte olifant.
Oud 13-08-2012, 21:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik lees wel A series of unfortunate events, van Lemony Snicket (pseudoniem). Die van jou klinkt wat volwassener dit zal als doelgroep 8 tot 12 jaar hebben.
Ik heb die film wel gezien, maar boeken niet gelezen.

Die van mij zijn meer jong-volwassenliteratuur ja coming-of-age eigenlijk. Maar echt een aanrader Stond laatst nog in een top 10 van coming-of-age-boeken in het NRC.
Oud 13-08-2012, 21:39
Verwijderd
Laatste kinderboek dat ik heb gelezen was Minoes, toen ik het tot toneel bewerkte. Ik wil Matilda denk ik ook nog een keer maken.
Oud 13-08-2012, 21:43
Chick Rock
Chick Rock is offline
Als we het toch over jeugsentimenterige dingen hebben (en ja, dit is een film, maar /care), kennen jullie Dunderklumpen ook?

Die hele film staat gewoon op youtube in stukjes (Oorspronkelijk is 'ie Zweeds trouwens)
Oud 13-08-2012, 21:44
Zeppelin
Zeppelin is offline
een bod van 300 euro op de bank nu maar hopen dat die persoon serieus is!
Oud 13-08-2012, 21:45
Verwijderd
Nee, ken ik niet
Oud 13-08-2012, 21:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Die film is echt heel leuk hoor. Kijk even vanaf 3:50, dan komt de getekende Dunderklumpen
Oud 13-08-2012, 21:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Zo jammer dat 'ie niet op dvd te krijgen is, dan zou ik 'm direct kopen
Oud 13-08-2012, 21:49
Verwijderd
Ik herken op het plaatje volgens mij wel meteen Efraïm Langkous!
Oud 13-08-2012, 21:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik herken op het plaatje volgens mij wel meteen Efraïm Langkous!
Klopt ja Ik las in de comments dat hij deze film heeft geschreven.
Oud 13-08-2012, 21:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar goed, bedtijd. Slaap lekker allen!
Oud 13-08-2012, 21:57
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik las vroeger alles van het Griezel Genootschap en ben ook jarenlang fan geweest van de Griezelclub.
Ik las eigenlijk bijna alleen maar griezelboeken, maar ik vond Annie MG Schmidt en Roald Dahl ook supertof. En Joke van Leeuwen. En Midas Dekkers!

Regels voor berichten