Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2012, 16:53
Verwijderd
Nou ja, iedereen moet gewoon lekker doen wat hij/zij leuk vindt maar ik vind het gewoon lastig te begrijpen dat mensen vaak naar huis gaan/willen . En ik vind het dus overduidelijk geen probleem om niet elke maand naar huis te gaan.

Voor mij heeft ook gewoon geen toegevoegde waarde, behalve dat het superveel geld kost.
Advertentie
Oud 05-10-2012, 16:53
Verwijderd
Maar studeren al je middelbareschoolvrienden dan ook in Leiden? Of zie je die gewoon nooit meer, tenzij ze naar. jou komen?
Oud 05-10-2012, 16:54
Verwijderd
Ik vind het trouwens wel grappig dat je het dan nog wel 'naar huis gaan' noemt
Oud 05-10-2012, 16:56
Verwijderd
Ik heb al eens eerder verteld dat ik mijn hele leven letterlijk heb achtergelaten, want de mensen die ik in Friesland ken hoef ik niet meer echt te zien. De paar mensen die ik wel wil zien zijn allemaal in het westen gaan studeren, dus dat is dichterbij. Dan ga ik liever naar ze toe als ze dichterbij zitten, doordeweeks of een keer als ze niet naar hun ouders gaan. Feestjes worden eigenlijk ook altijd hier gegeven, want niemand van het westen wil naar Friesland voor een feestje (en terecht ).
Oud 05-10-2012, 16:56
Verwijderd
ik vind het bij jou ook een beetje apart omdat je een keer zei dat je zo'n goede band hebt met je ouders en je je niet voor kon stellen dat mensen ruzie met ze hadden of wat dan ook.

Kijk, iemand als Trimm (of mezelf, for that matter) die staat er niet echt om te springen om te gaan omdat het meestal gezeik is, maar het is net alsof jij binnen korte tijd helemaal opgeslokt geraakt bent door je studentenleven en denkt, /care m'n oude leven daaro.

Maar goed, als je ouders naar jou komen is het al anders ja.
Oud 05-10-2012, 16:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik vraag me ook wel eens af of mensen die elk weekend naar huis gaan ook echt feestjes ofzo afzeggen ómdat ze naar huis gaan.
Dat doe ik dus niet, als ik iets heb in het weekend blijf ik in Groningen, of ga maar één dag naar m'n ouders ofzo.

Citaat:
Maar dan nog doé je toch wel dingen in het weekend? Al is het gewoon lekker eten met mensen ofzo. Je hoeft niet per se helemaal lam te worden, het was maar een voorbeeld.

Of gewoon een excursie met een studievereniging. Alhoewel dat misschien dan alweer niet zo is? Ik weet niet, eigenlijk is iedereen hier wel lid van zijn studievereniging, want het is goedkoop en dan krijg je korting op je boeken en alles.
Eten met mensen doe ik doordeweeks. Activiteiten van de studievereniging (=/= studentenvereniging) zijn altijd doordeweeks.
Oud 05-10-2012, 16:57
Verwijderd
Ik heb geen leven daro . Of nou ja, ik heb het wel, het is hier alleen 1000X leuker. En ik snap niet precies dat je de band met mijn ouders vergelijkt met hoe vaak je thuis komt? Ik skype superveel met mijn ouders, we mailen en smsen heel veel en ze komen hier wel eens naartoe en ik ga daar wel eens naartoe. Hoe is de band met mijn ouders slecht dan? Puur omdat ik maar een paar keer per jaar in dat dorp zit? Dat vind ik echt een hele scheve vergelijking.
Oud 05-10-2012, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen leven daro . Of nou ja, ik heb het wel, het is hier alleen 1000X leuker. En ik snap niet precies dat je de band met mijn ouders vergelijkt met hoe vaak je thuis komt? Ik skype superveel met mijn ouders, we mailen en smsen heel veel en ze komen hier wel eens naartoe en ik ga daar wel eens naartoe. Hoe is de band met mijn ouders slecht dan? Puur omdat ik maar een paar keer per jaar in dat dorp zit?
Nee de band met je ouders is niet slecht, dat zeg ik nergens (juist niet).

Ik vind het alleen opmerkelijk hoe diehard je je de laatste tijd in het studentenleven hebt gestort en hoe erg je erdoor veranderd bent, als ik het vergelijk met toen je net begon.
Niet dat dat erg is, als je het naar je zin hebt is het prima, maar wel opvallend.
Oud 05-10-2012, 17:01
Verwijderd
Oh, ik vatte het /care m'n oude leven daro nogal op als 'verslechterde band'.

Maar voor mijn gevoel is er vrij weinig veranderd. Ik ben nooit iemand geweest die vaak naar huis ging, want zo hebben mijn ouders ons (mijn zus en mij) gewoon opgevoed. Of ten minste, dat hebben ze ons zo meegegeven. Het enige verschil nu is dat ik heel fanatiek roei. Maar dat is niet eens echt studentenleven, dat is sporten. Ken maar weinig mensen die het zo fanatiek als ik doen.
Oud 05-10-2012, 17:03
Verwijderd
Het is wel een studentenroeivereniging, toch?
Oud 05-10-2012, 17:03
Verwijderd
En bovendien is het studentenleven wát ik dan meepik gewoon veel leuker dan ergens zitten waar niets te doen is. Dus dat lijkt me op zich wel logisch, ook als je zelf wel elk weekend naar huis gaat. Want het lijkt me dat je gaat omdat je het daar leuker vind dat waar je woont.
Oud 05-10-2012, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Het is wel een studentenroeivereniging, toch?
Ja. Je hebt genoeg wel echte studentenactiviteiten daar enzo hoor voor eerstejaars is het ook verplicht om bij een vloot te gaan. Soort van dispuut. Maar ik doe daarvan vrijwel niets mee gewoon omdat ik daar te moe voor ben of er geen zin in heb.
Oud 05-10-2012, 17:05
Verwijderd
Met een studentenvereniging en fanatiek roeien snap ik wel dat je het fokking druk hebt
Oud 05-10-2012, 17:07
Verwijderd
He, geen studentenvereniging he studentensportvereniging. Ik doe niet zo heel veel aan sociale activiteiten daar, want daar heb ik inderdaad geen tijd voor. Maar met werk ernaast en 2 studies ja, dan heb je geen tijd over.
Oud 05-10-2012, 17:09
Verwijderd
Citaat:
En bovendien is het studentenleven wát ik dan meepik gewoon veel leuker dan ergens zitten waar niets te doen is. Dus dat lijkt me op zich wel logisch, ook als je zelf wel elk weekend naar huis gaat. Want het lijkt me dat je gaat omdat je het daar leuker vind dat waar je woont.
ja, ik neem aan dat mensen die elk weekend naar hun ouders gaan, daar ook niet 'niets te doen' hebben over het algemeen. Het is idd vast anders als je ouders in een dorp wonen en je vrienden met wie je contact wil houden, min of meer zijn meeverhuisd. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die elk weekend het hele weekend met hun ouders koffie zitten te drinken.
Oud 05-10-2012, 17:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Bij welke vereniging zit je? Ik ken iemand die heel fanatiek is bij Njord.
Oud 05-10-2012, 17:11
Verwijderd
Ik heb trouwens wel geen sociale plannen voor dit weekend ik weet niet wanneer dat de laatste keer was. Niet in 2012 in elk geval.
Oud 05-10-2012, 17:11
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Overigens, ik ga naar mijn ouders uit een een soort gevoel van verplichting, niet voor de gezelligheid. Meestal zit ik daar maar wat op de bank TV te kijken, terwijl mijn ouders zitten te lezen of slapen. Of ruziemaken.
Srsly, ik verveel me er dood.
Oud 05-10-2012, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Bij welke vereniging zit je? Ik ken iemand die heel fanatiek is bij Njord.
Asopos! Want Asopos is veel beter dan Njord .

Maar elke vereniging heeft zijn fanatieke mensen, die worden de fanatieke roeiers. En vooral voor de eerstejaars, want je hebt de eerstejaars-achten en dat zijn dé boten. Vooral bij Njord focussen ze daar best wel op. Maar goed, dan train je 6 keer per week en ga je intraining, wat betekent dat je niet mag roken, niet mag drinken, moet opletten wat je eet en dat je altijd voor 12 uur naar bed moet .
Oud 05-10-2012, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Overigens, ik ga naar mijn ouders uit een een soort gevoel van verplichting, niet voor de gezelligheid. Meestal zit ik daar maar wat op de bank TV te kijken, terwijl mijn ouders zitten te lezen of slapen. Of ruziemaken.
Srsly, ik verveel me er dood.
Maar waarom ga je dan nog? Als je het er kut vindt, en zij stellen ook niet bijster veel prijs op je aanwezigheid (aangezien ze niet gezellig met je in gesprek gaan ofzo) fuck dat gevoel van verplichting dan, lijkt me.
Oud 05-10-2012, 17:20
Verwijderd
Maar goed over roeien gesproken, ik ga, want ik moet om 7 uur trainen. En daarna huisfeest . Fijne avond allemaal en kusjes voor mensen die elke week naar huis gaan en die ik net een beetje apart heb genoemd .
Oud 05-10-2012, 17:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Maar goed, dan train je 6 keer per week en ga je intraining, wat betekent dat je niet mag roken, niet mag drinken, moet opletten wat je eet en dat je altijd voor 12 uur naar bed moet .
Dat zou ik supergoed kunnen Jammer dat ik niet kan roeien

Citaat:
kusjes voor mensen die elke week naar huis gaan en die ik net een beetje apart heb genoemd .
En bedankt he. Mij eerst beledigen en dan een beetje lief gaan doen met kusjes
Oud 05-10-2012, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Maar goed over roeien gesproken, ik ga, want ik moet om 7 uur trainen. En daarna huisfeest . Fijne avond allemaal en kusjes voor mensen die elke week naar huis gaan en die ik net een beetje apart heb genoemd .
Volgens mij wil ik niet weten hoe je mij dan noemt. Hehehe. Maar roeize en feestze!
Oud 05-10-2012, 17:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Maar waarom ga je dan nog? Als je het er kut vindt, en zij stellen ook niet bijster veel prijs op je aanwezigheid (aangezien ze niet gezellig met je in gesprek gaan ofzo) fuck dat gevoel van verplichting dan, lijkt me.
Nou ja, ik ga ook niet vaak, maar ik vind wel dat mijn ouders een hoop voor me doen/hebben gedaan en dat ik dan heus wel eens m'n gezicht mag laten zien. M'n moeder belt bijvoorbeeld wel af en toe en dan zegt ze 'zo, leef je nog?', dus dan weet ik dat het tijd is om weer eens langs te komen. Overigens kan ik het met mijn moeder prima vinden, met mijn vader soms en soms is het ook wel gezellig hoor, maar ze kijken suffe series op tv en vallen vroeg in slaap en dan verveel ik me.
Oud 05-10-2012, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, ik ga ook niet vaak, maar ik vind wel dat mijn ouders een hoop voor me doen/hebben gedaan en dat ik dan heus wel eens m'n gezicht mag laten zien. M'n moeder belt bijvoorbeeld wel af en toe en dan zegt ze 'zo, leef je nog?', dus dan weet ik dat het tijd is om weer eens langs te komen. Overigens kan ik het met mijn moeder prima vinden, met mijn vader soms en soms is het ook wel gezellig hoor, maar ze kijken suffe series op tv en vallen vroeg in slaap en dan verveel ik me.
Hm oke. Ja, ik zelf ga ook soms met het idee van 'het kan wel weer eens', maar ik voel me altijd verschrikkelijk kut als ik daar ben door hoe het er thuis aan toe gaat. En omdat ik gewoon al zolang niet meer gewend ben om daar te zijn enzo.
Dus ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik alleen nog ga als er daadwerkelijk een reden is.

Overigens zegt m'n moeder nooit dat ze het leuk vindt als ik weer eens kom

Wat ze wel vaak zegt als ik daar ben: 'ga maar eens naar je opa en oma, straks kan het niet meer'.

Echt een kutopmerking vind ik dat altijd.
Oud 05-10-2012, 17:34
Verwijderd
en GVD waarom maak ik altijd de fout om pizza's te kopen met zo'n kartonnen onderdingetje, die worden echt mega megaslap
Oud 05-10-2012, 17:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Trainen en daarna nog huisfeest. Waar haal je de energie vandaan
Oud 05-10-2012, 17:46
Verwijderd
Eten in de oven! Maceroni grande met champignons, courgette en cheddar
Oud 05-10-2012, 18:42
Verwijderd
Nu heb ik wel een sociaal plan voor morgen
Oud 05-10-2012, 18:44
Verwijderd
Ik heb de meest ordinaire kamperschoenen ever gekocht net ik vind ze zo fantastisch <3

Oud 05-10-2012, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Nu heb ik wel een sociaal plan voor morgen
Je gaat mensen ontslaan?
Oud 05-10-2012, 18:49
Verwijderd
@schoenen.
Oud 05-10-2012, 18:51
Verwijderd
ik ben zo niet ordinair dat ik het kan hebben!
Oud 05-10-2012, 18:53
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik heb de meest ordinaire kamperschoenen ever gekocht net ik vind ze zo fantastisch <3

[afbeelding]
Dat kan heel tof zijn ja
Oud 05-10-2012, 18:54
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hm oke. Ja, ik zelf ga ook soms met het idee van 'het kan wel weer eens', maar ik voel me altijd verschrikkelijk kut als ik daar ben door hoe het er thuis aan toe gaat. En omdat ik gewoon al zolang niet meer gewend ben om daar te zijn enzo.
Dus ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik alleen nog ga als er daadwerkelijk een reden is.

Overigens zegt m'n moeder nooit dat ze het leuk vindt als ik weer eens kom

Wat ze wel vaak zegt als ik daar ben: 'ga maar eens naar je opa en oma, straks kan het niet meer'.

Echt een kutopmerking vind ik dat altijd.
Ja, onzin is het ook. Mijn oma is 2 jaar geleden of zo doodgegaan en die heb ik daarvoor 10 jaar niet gezien, of zo. Daar zit ik ook heus niet mee.
Oud 05-10-2012, 19:00
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:

[afbeelding]

We moeten een panterparty houden, kan ik m'n lelijke jurkje aan en de hele kast van m'n moeder leegtrekken.
Oud 05-10-2012, 19:03
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Lol, ik had trouwens net lipgloss op m'n bek gesmeerd, want ik had een droge muil en geen labello oid, zonder te kijken naar het resultaat en ik krijg ineens allemaal complimenten. Dat het rood mooi staat bij m'n bleke huid. Whut?
Oud 05-10-2012, 19:05
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Hoe dan? Opeens krijg ik een brief van de hoofdhuurder dat deze mij niet meer eruit gaat zetten.
Oud 05-10-2012, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Ja, onzin is het ook. Mijn oma is 2 jaar geleden of zo doodgegaan en die heb ik daarvoor 10 jaar niet gezien, of zo. Daar zit ik ook heus niet mee.
Nou ik wel, want ik zie mijn opa en oma nog gewoon en heb altijd een goede band met ze gehad.

Dus ik vind het naar als ze komt met 'ze komen eten met de kerst, want het is misschien voor het laatst'.
Oud 05-10-2012, 19:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat een stomme dag is dit. /v-lid
Oud 05-10-2012, 19:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oke, genoeg zelfmedelijden. Ik doe m'n pyjamabroek maar weer aan en kruip op de bank met een dekentje
Oud 05-10-2012, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Wat een stomme dag is dit. /v-lid
Seconded.

Nou ja, ik kreeg vandaag wel complimenten over mijn figuur, dat was dan wel weer nice.
Oud 05-10-2012, 19:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Over je figuur?
Oud 05-10-2012, 19:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ah fijn, Met het mes op tafel!
Oud 05-10-2012, 19:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Jammer wel dat hoe-heet-dat-stomme-mens, die barvrouw, erin zit. Ik haat haar intens. En ze kan niet zingen.
Oud 05-10-2012, 19:33
Verwijderd
Citaat:

We moeten een panterparty houden, kan ik m'n lelijke jurkje aan en de hele kast van m'n moeder leegtrekken.
ik ben van de partij hoor
Oud 05-10-2012, 19:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
ik ben van de partij hoor
Daar moeten wel foto's van gemaakt worden!

Los daarvan: ik zou DIRECT de kans aangrijpen om mij te hullen in niemendalletjes met panterprint
Oud 05-10-2012, 19:35
Verwijderd
ik voel een meeting aankomen.
Oud 05-10-2012, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Over je figuur?
Hah, ja. Wat vrouwelijke collega's vroegen of ik soms weer aan het sporten ben. Ik had 't natuurlijk niet door dus ik zeg "Eh, nee. Hoezo?" -- waarop het bijdehandje van de drie zei "Omdat ze vinden dat je een goed lichaam hebt!" Nou, dat was dus alles. Maar toch wel een lichtpuntje op deze dag. Dus koester ik dat maar.
Oud 05-10-2012, 19:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hah, ja. Wat vrouwelijke collega's vroegen of ik soms weer aan het sporten ben. Ik had 't natuurlijk niet door dus ik zeg "Eh, nee. Hoezo?" -- waarop het bijdehandje van de drie zei "Omdat ze vinden dat je een goed lichaam hebt!" Nou, dat was dus alles. Maar toch wel een lichtpuntje op deze dag. Dus koester ik dat maar.
Aaw. Dat is natuurlijk altijd goed om te horen

Regels voor berichten