Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2012, 14:35
Verwijderd
Kaassoufflé's als je naar de snackbar gaat
vroeger werd friet ook nog wel eens in reuzel gefrituurd, dat is ook niet vegetarisch maar tegenwoordig is het allemaal plantaardige olie zodat ze kunnen doen alsof het gezond is.
Advertentie
Oud 05-12-2012, 14:35
Verwijderd
De vegetarische lasagne met Quorn is wel lekker Bijna alles met Quorn wel. En al die dingen met een land erin, Toscaanse carré's en Griekse rondo's enzo.
Oud 05-12-2012, 14:36
Verwijderd
ik vind de meeste vegaburgers en aanverwanten vies, maar worstjes vind ik dan weer wel oke. Kankworstjes op brood en rookworst bij stamppot

hihi ik typte vageburgers
Verwijderd
Dingen met 'groente' erin (groenteballetjes, groenteschijf) of een specifieke groente (spinazierondo's, maisdriehoeken) zijn trouwens ook altijd wel lekker.
Verwijderd
Sowieso quorn die naturel brokjes zijn goed bij alles
Oud 05-12-2012, 14:37
Verwijderd
Citaat:
ik vind de meeste vegaburgers en aanverwanten vies, maar worstjes vind ik dan weer wel oke. Kankworstjes op brood en rookworst bij stamppot
Hm, misschien zijn ze in de tussentijd beter geworden.

Ik ga binnenkort weer 'ns Tartex halen. Nom
Oud 05-12-2012, 14:38
Verwijderd
Toen ik minder vlees at dan nu (1 keer per week), at ik heel veel quorn. Alleen nu ik weer iets vaker vlees eet (2-3 keer per week) vind ik het toch wel lekker om echt gehakt of echte kip te eten, omdat dat ook veel smaak geeft aan de rest van het eten (waarbij het bij de kip wel belangrijk is dat het goeie kip is, sommige kip is smakeloos). Maar op zich is quorn prima spul.
Oud 05-12-2012, 14:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik ga binnenkort weer 'ns Tartex halen. Nom
Jaa, dat is lekker Welke specifieke smaak neme je dan? Ik at het vroeger veel, en dan eigenlijk alleen de neutrale of met champignons.
Oud 05-12-2012, 14:42
Verwijderd
Toen ik bij een hospita woonde kreeg ik daar vaak kipschnitzel. Dat is een rond, plat schijfje samengeperst kippenvlees zonder panering (althans die uit de diepvries bij de aldi). Het smaakte precies naar die droge vegetarische hamburgers die je als vegetariër altijd op grootschalige barbecues krijgt voorgeschoteld, en zo was de structuur ook. Dat was wel raar, vlees dat smaakt alsof er geen vlees bij aan te pas is gekomen.
Oud 05-12-2012, 14:44
Verwijderd
Ik eet eigenlijk nooit vegetarisch. Maar dat komt omdat mijn huisgenoten dat niet willen.

Er is maar een gerecht wat zij acceptabel vinden als vegetarisch gerecht en dat is ook echt daadwerkelijk het meest fantastische gerecht wat ik ken <3 zo lekker.
Oud 05-12-2012, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Jaa, dat is lekker Welke specifieke smaak neme je dan? Ik at het vroeger veel, en dan eigenlijk alleen de neutrale of met champignons.
De gerookte is mijn lievelings, maar anders ook de neutrale, die met champignons, die met olijven of die met pesto. Maar eigenlijk zijn ze allemaal lekker. Behalve die hete.
Oud 05-12-2012, 14:45
Verwijderd
Ik word nog eens een Goed Mens; drie-sterren biologisch verantwoord vlees en Tony Chocolonely-chocolademelk Alsof dat nog niet scary genoeg is heb ik ook nog eens €10 toegezegd aan KWF na een charmante wervingsactie door twee studentes uit Nijmegen, huhu.
Oud 05-12-2012, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Heb jij inmiddels gefixt dat ze je wiskunde B laten volgen op je gekke school, Etmakas?
Nee! Ik heb het gevraagd, maar ze vonden het overbodig en roostertechnisch moeilijk. :') En ik ben zelfs nog steeds met hoofdstuk 1 bezig, omdat ik gewoon echt-écht geen tijd had om meer te doen. Maar goed, dat ik nu langzaam ga is niet erg, ik heb nog heel veel vakantieweken waarin ik de hele dag kan wiskundeën.
Oud 05-12-2012, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Ik word nog eens een Goed Mens; drie-sterren biologisch verantwoord vlees en Tony Chocolonely-chocolademelk Alsof dat nog niet scary genoeg is heb ik ook nog eens €10 toegezegd aan KWF na een charmante wervingsactie door twee studentes uit Nijmegen, huhu.
Oud 05-12-2012, 14:50
Verwijderd
Ik heb in totaal 34 cadeaus+gedichten verzorgd. En twee surprises. Wat is vijf december toch een mooie dag, gewoon omdat alles het dan ineens zo ontzettend WAARD is. <3
Oud 05-12-2012, 14:52
Verwijderd
O, en ik heb nu met vrij grote zekerheid verzonnen wat ik wil gaan doen, en daar heb ik helemaal geen wiskunde B voor nodig. Maar goed, het is zo leuk om moeilijke dingen te kunnen.
Oud 05-12-2012, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Ik heb mijn statiegeldbonnetje in het goede doelenblik gedaan!
Oud 05-12-2012, 14:53
Verwijderd
Omnom, tosti. Ik waardeer tosti's echt heel erg!
Oud 05-12-2012, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Ik heb mijn statiegeldbonnetje in het goede doelenblik gedaan!
Omg, dat heb ik vorige week ook al gedaan nu je het zegt Het was weliswaar maar €.25, MAAR TOCH.
Oud 05-12-2012, 15:09
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
O, en ik heb nu met vrij grote zekerheid verzonnen wat ik wil gaan doen, en daar heb ik helemaal geen wiskunde B voor nodig. Maar goed, het is zo leuk om moeilijke dingen te kunnen.
Vertel! Wat ga je doen?
Oud 05-12-2012, 15:17
Verwijderd
Pff, ik vind het echt raar dat op alle deelnemingskaarten al zoveel voorgedrukte tekst staat. Dat is toch mega-onpersoonlijk? Ik vraag me af of er dan mensen zijn die er alleen nog bijschrijven 'groeten, Henk', en 'm dan zo op de post doen.
Oud 05-12-2012, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Pff, ik vind het echt raar dat op alle deelnemingskaarten al zoveel voorgedrukte tekst staat. Dat is toch mega-onpersoonlijk? Ik vraag me af of er dan mensen zijn die er alleen nog bijschrijven 'groeten, Henk', en 'm dan zo op de post doen.
Ja, dat vind ik ook raar! Sowieso voorgedrukte kaarten met heel veel tekst erin.
Oud 05-12-2012, 15:20
Verwijderd
Eigenlijk sowieso voorgedrukte kaarten. Mijn oma van 92 is geen uitgebreide kaartschrijfster, maar of er nu tekst voorgedrukt staat of niet, ze schrijft altijd nog "Sara, H.G. Oma" in de kaart
Oud 05-12-2012, 15:20
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Inderdaad, ik zoek altijd kaartjes waar hooguit een tekst op de voorkant staat. Soms tolereer ik een paar woorden aan de binnenkant, maar ik schrijf liever zelf wat ik wil zeggen.
Oud 05-12-2012, 15:21
Verwijderd
Als je een heel doosje kerstkaarten koopt, kun je aan het doosje niet altijd zien of er tekst in staat. Nouja, daar schrijf je dan wel omheen. Maar bij rouwkaarten is het wel extra raar.
Oud 05-12-2012, 15:21
Verwijderd
Ja ik ben speciaal naar de Primera gelopen om een lege kaart te zoeken, want bij de Albert Heijn stonden er al hele epistels in
Oud 05-12-2012, 15:23
Verwijderd
Je kunt ook doosjes kopen met 20 'Met Oprechte Deelneming'-kaarten en stemmige enveloppen erin. Dat vind ik altijd zo'n zielig idee, dat er mensen zijn die in hun omgeving zo veel mensen verliezen dat het loont om hun rouwkaarten in bulk te kopen
Oud 05-12-2012, 15:25
Verwijderd
Sarah het is niet leuk enzo, maar ik moet er wel om lachen.
Oud 05-12-2012, 15:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
De gerookte is mijn lievelings, maar anders ook de neutrale, die met champignons, die met olijven of die met pesto. Maar eigenlijk zijn ze allemaal lekker. Behalve die hete.
Ga ik die ook eens proberen

Ik laatste een neppe versie met champignons en die was heel vies Maar er zaten ook champignonstukken in en in mijn herinnering zitten die niet in tartex. Of wel?

Citaat:
Ik heb in totaal 34 cadeaus+gedichten verzorgd. En twee surprises. Wat is vijf december toch een mooie dag, gewoon omdat alles het dan ineens zo ontzettend WAARD is. <3
Jij bent zo leuk!
Oud 05-12-2012, 15:28
Verwijderd
Oeee jongons, volgende week woensdag wordt glasvezel aangesloten hier Kan ik eindelijk eens digitale televisie nemen EN ZO.
Oud 05-12-2012, 15:28
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik moet morgen voor mijn moeder koken. Nou ja, moet. Ga. Maar wat!
Oud 05-12-2012, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Zuurkool!
Verwijderd
Pasta met tomatensaus, basilicum en mozzarella?
Verwijderd
Citaat:
Oeee jongons, volgende week woensdag wordt glasvezel aangesloten hier Kan ik eindelijk eens digitale televisie nemen EN ZO.
daar heb je toch geen glasvezel voor nodig?

Citaat:
Hmmm was je moeder nou degene die precies niet lust wat jij wel lust?
Oud 05-12-2012, 15:31
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Zuurkool!
Citaat:
Pasta met tomatensaus, basilicum en mozzarella?
Graag iets dat ik zelf ook lust
Citaat:

Hmmm was je moeder nou degene die precies niet lust wat jij wel lust?
Mijn moeder lust zo ongeveer alles wat ik lust mijn vader lust niks wat ik lust.
Oud 05-12-2012, 15:32
Verwijderd
Oh dat scheelt. Nouja, wat lust jij. Kip kerrie?
Oud 05-12-2012, 15:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik eet bijna elke avond met mijn huisgenoten en die koken dan gewoon altijd het vlees apart.
Verwijderd
Ik maak vrijdag kip uit de oven dat is altijd leuk, want het ziet er uit als heel wat, maar het is vet weinig werk. En je hebt meteen eten voor 2-3 dagen. Ik weet niet wat ik er bij doe. Er moet vulling in van groenten.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Oh dat scheelt. Nouja, wat lust jij. Kip kerrie?
Ja, maar dat heb ik vorige week nog gemaakt, met haar recept (en mijn moeder maakt het het lekkerste, dus dat durf ik ook niet zo goed voor haar te maken ).
Oud 05-12-2012, 15:35
Verwijderd
Ok. Dan. Stamppot andijvie met blokjes oude kaas?
Oud 05-12-2012, 15:36
Verwijderd
Wraps met kip, paprika, mais, tomaat en salsasaus?
Oud 05-12-2012, 15:36
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ok. Dan. Stamppot andijvie met blokjes oude kaas?
Gatver

Ik hou niet van Nederlandse prakjes al de stamppotdingen en kolen, bah.
Oud 05-12-2012, 15:37
Verwijderd
Gevulde courgette? Je kookt 2 porties rijst, snijdt een courgette in de lengte doormidden, schept de zaadjes eruit en bakt die even. Meng de rijst met 2 theelepels sambal en de courgettezaadjes. Doe de rijst in de uitgeholde courgettes en kruimel er feta overheen. Stop het ca. 40 minuten in de oven.
Oud 05-12-2012, 15:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wraps met kip, paprika, mais, tomaat en salsasaus?
Oeh, dit is al een veel beter idee. Mijn vader houdt namelijk helemaal niet van wraps

Is het dan trouwens niet handiger om gewoon wraps en kip op tafel te pleuren en de andere dingen (sla, tomaat, paprika) in aparte bakjes?
Hm en kan ik dan de kip niet gewoon bakken in salsasaus? Is daar niet gewoon een kant en klaar pakket voor?
Oud 05-12-2012, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar ik heb nooit de moeite genomen over te stappen naar mijn alternatief voor analoge TV: UPC. En dat komt vanwege triple play en mijn liefde voor XS4ALL en hekel aan ADSL en het wanprodukt ADSL2+. Maar nú kan ik een fatsoenlijke ISP nemen met triple play en HBO-channels

Citaat:
Graag iets dat ik zelf ook lust
Ah, ik gooi de handdoek in de ring
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Gevulde courgette? Je kookt 2 porties rijst, snijdt een courgette in de lengte doormidden, schept de zaadjes eruit en bakt die even. Meng de rijst met 2 theelepels sambal en de courgettezaadjes. Doe de rijst in de uitgeholde courgettes en kruimel er feta overheen. Stop het ca. 40 minuten in de oven.
Dat klinkt best lekker (volgens mij heeft Pip dat ooit eens voor mij gemaakt), maar ik weet niet of mijn moeder daar ook zo over denkt.

Dit is wel eentje om te onthouden trouwens LP naamzoek tvp
Verwijderd
Dikke omelet met een zakje soepgroenten, een pakje kruidenmix voor omelet en eventueel wat kaas erdoor? Met broodjes erbij.
Oud 05-12-2012, 15:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ah, ik gooi de handdoek in de ring
Thanks
Oud 05-12-2012, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Oeh, dit is al een veel beter idee. Mijn vader houdt namelijk helemaal niet van wraps

Is het dan trouwens niet handiger om gewoon wraps en kip op tafel te pleuren en de andere dingen (sla, tomaat, paprika) in aparte bakjes?
Hm en kan ik dan de kip niet gewoon bakken in salsasaus? Is daar niet gewoon een kant en klaar pakket voor?
Er is vast ook wel gewoon een kant en klaar pakket voor maar als je alleen de salsasaus kant en klaar koopt, ben je goedkoper uit en is het niet meer werk. Alles op tafel zetten en zelf samen laten stellen kan ook
Oud 05-12-2012, 15:41
Verwijderd
Ik ben trouwens gewoon in het 'wat kook jij vandaag' topic op mijn miniforumpje-voor-irl-mensen aan het kijken wat mijn vrienden de laatste tijd gemaakt hebben
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten