Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2012, 18:46
Verwijderd
Citaat:
IS dat niet gewoon een bijbel met kanttekeningen?
Nouja gewoon gewoon, er staan kaderartikelen in, notities bij passages als dat nodig is, kaarten van de omgeving, achtergrondinfo, ALLESSSS
Advertentie
Oud 12-12-2012, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Wil je eens even een eind breien aan die woordgrappen van je?

Of hou je gewoon teveel van een goede pun(nik)?
Pun? Ik? Nou, het is niet dat ik er garen bij spin, maar een brei aan flauwe woordgrappen, daar sla je mij wel mee aan de haak
Oud 12-12-2012, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Zo, tijd om aan de kerstfilms te beginnen. Wat moet ik vanavond kijken, Die Hard of Nightmare Before C?
Ik stem voor de sfeervolle kerstfilm Die Hard.

Citaat:
Hoe gaat het met je andere project?
Ik weet niet precies welke je bedoelt want ik heb een beetje veel dingen door elkaar lopen, maar met al m'n projecten gaat het goed dus met wat jij bedoelt ongetwijfeld ook Ik zou vragen om een PM met nadere toelichting maar ik moet terug aan 't werk.
Oud 12-12-2012, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Zo, tijd om aan de kerstfilms te beginnen. Wat moet ik vanavond kijken, Die Hard of Nightmare Before C?
NBC natuurlijk, ik veronderstel dat je DH al gezien hebt.
Verwijderd
Citaat:
Ik stem voor de sfeervolle kerstfilm Die Hard.

Ik weet niet precies welke je bedoelt want ik heb een beetje veel dingen door elkaar lopen, maar met al m'n projecten gaat het goed dus met wat jij bedoelt ongetwijfeld ook Ik zou vragen om een PM met nadere toelichting maar ik moet terug aan 't werk.
Ik pm je wel even en dan moet je maar terugpm'en wanneer je daar tijd voor hebt!
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nouja gewoon gewoon, er staan kaderartikelen in, notities bij passages als dat nodig is, kaarten van de omgeving, achtergrondinfo, ALLESSSS
Ja, die bedoelde ik ook Maar wij noemen dat hier gewoon een bijbel met kanttekeningen. Studiebijbel heet dat dus. Aha.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Die Hard.
Oud 12-12-2012, 18:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Omg Assen in DWDD.
Oud 12-12-2012, 18:50
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Pun? Ik? Nou, het is niet dat ik er garen bij spin, maar een brei aan flauwe woordgrappen, daar sla je mij wel mee aan de haak
Er zit bij jou echt een steekje los.
Verwijderd
Citaat:
Ja, die bedoelde ik ook Maar wij noemen dat hier gewoon een bijbel met kanttekeningen. Studiebijbel heet dat dus. Aha.
Oh oké, dat verklaart het al Mensen op de universiteit zijn er ook blij, ik heb hem nu uitgeleend aan iemand die in het tweede jaar van filosofie zit die er iets over moest schrijven.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik had vorig jaar een studiebijbel
Ik heb/had een King James bijbel voor m'n studie [zoals bij zoveel boeken heb ik geen idee waar dat ding is gebleven. Ik leen vaak dingen uit en krijg m'n shit dan niet terug...]. Heel interessant qua taalgebruik enzo, maar hoe meer ik er van las, hoe meer ik wist dat dit niet mijn ding is.
Oud 12-12-2012, 18:52
Verwijderd
Hmm, ik heb die bijbel helemaal gelezen, sommige dingen waren wel interessant. Het grootste deel niet.
Oud 12-12-2012, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Dankjulliewel! Op een Spoedeisende Hulp als arts-assistent . Ik ben nog even aan het bijkomen van mijn shock . Maar eerst eten met vriendje!
Gefeliciteerd sowieso een goede startbaan! Wil je ook de seh-kant op?
Oud 12-12-2012, 18:55
Verwijderd
Het gaat om het vak Iconografie, dus het moet voornamelijk een bijbel zijn die niet echt bewerkt is ofzo (HAHA, onmogelijk ). Het gaat er namelijk om dat ik (onder andere) 2 schilderijen kan vergelijken met elkaar en dan kan zeggen welke het beste de bijbel afbeeld. Maar dan moet je wel iets hebben zonder dat er in deze tijd nog veel mee is gerommeld . Dus het moet vooral niet versimpeld weergegeven worden, het gaat namelijk heel veel om details enzo. Maar ja zoek maar eens op bol.com naar 'Bijbel' ofzo
Oud 12-12-2012, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Het gaat om het vak Iconografie, dus het moet voornamelijk een bijbel zijn die niet echt bewerkt is ofzo (HAHA, onmogelijk ). Het gaat er namelijk om dat ik (onder andere) 2 schilderijen kan vergelijken met elkaar en dan kan zeggen welke het beste de bijbel afbeeld. Maar dan moet je wel iets hebben zonder dat er in deze tijd nog veel mee is gerommeld . Dus het moet vooral niet versimpeld weergegeven worden, het gaat namelijk heel veel om details enzo. Maar ja zoek maar eens op bol.com naar 'Bijbel' ofzo
http://www.rondomdebijbel.nl/brontek...n/bronteksten/
Oud 12-12-2012, 18:57
Verwijderd
Statenvertaling of nieuwe standaard bijbelvertaling, lijkt me dan
Oud 12-12-2012, 18:58
Verwijderd
Ja, maar dan wel graag 1 bijbel met het OT en NT bij elkaar. Dit geeft alles apart, maar ik heb geen zin om meerdere boeken mee te gaan slepen naar mijn tentamen. Want dat vergeet ik. Dan heb ik maar een halve bijbel .
Oud 12-12-2012, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dan wel graag 1 bijbel met het OT en NT bij elkaar. Dit geeft alles apart, maar ik heb geen zin om meerdere boeken mee te gaan slepen naar mijn tentamen. Want dat vergeet ik. Dan heb ik maar een halve bijbel .
ELLENDE ELLENDE

Ben je op zoek naar een brontekst of juist niet?
Oud 12-12-2012, 18:59
Verwijderd
Of je moet Hebreeuws en Aramees willen leren!
Oud 12-12-2012, 19:00
Verwijderd
Trouwens, weet iemand een goed boek of meerdere voor Nederlands, wat nederlands talig is. ??? ik moet me bijlezen in de vakantie en heb al best veel gelezen.
Oud 12-12-2012, 19:00
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Als het alleen daarvoor is, zou ik gewoon een Studiebijbel of normale Statenvertaling nemen. Daar is het minste mee 'gerommeld'.
Oud 12-12-2012, 19:01
Verwijderd
Citaat:
ELLENDE ELLENDE

Ben je op zoek naar een brontekst of juist niet?
Ja weet ik veel. Ik zeg toch ik moet gewoon de bijbel hebben, OT NT bij elkaar, en het moet niet in deze tijd nog extreem bewerkt zijn, het moet niet een kinder/jongerenbijbel oid zijn want het gaat om de details in de verzen zodat ik schilderijen kan vergelijken of kan vertellen dat het schilderij helemaal nergens op slaat.

Citaat:
Als het alleen daarvoor is, zou ik gewoon een Studiebijbel of normale Statenvertaling nemen. Daar is het minste mee 'gerommeld'.
Ik was niet van plan hem voor de lol te gaan lezen nee .
Oud 12-12-2012, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Ja weet ik veel. Ik zeg toch ik moet gewoon de bijbel hebben, OT NT bij elkaar, en het moet niet in deze tijd nog extreem bewerkt zijn, het moet niet een kinder/jongerenbijbel oid zijn want het gaat om de details in de verzen zodat ik schilderijen kan vergelijken of kan vertellen dat het schilderij helemaal nergens op slaat.
Ja, een studiebijbel dus. Dan heb je al die achtergrondinformatie enzo ook. Weet je nog dat je vorig jaar die info nodig had? Dat heb ik daar uit gehaald
Oud 12-12-2012, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Er zit bij jou echt een steekje los.
Die steken van jou zitten niet echt onder water, hm?
Oud 12-12-2012, 19:03
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
NBC natuurlijk, ik veronderstel dat je DH al gezien hebt.
Ik heb ze allebei al gezien.

Maar het wordt denk ik toch NBC. Die Hard bewaar ik voor het laatst, als mondwater.
Oud 12-12-2012, 19:03
Verwijderd
Vorig jaar ging het om een compleet ander vak . Als in, van een compleet andere studie :'). Ik hoef geen verdere informatie, want het gaat alleen maar om de details die de bijbel zelf geeft. Sterker nog, ik moet helemaal geen andere informatie, het is juist belangrijk dat je gewoon leest wat er staat en dan kijkt en vergelijkt. Niet dat je de achtergrond erbij weet, dan worden dingen moeilijker. Volgens mijn docent dan in ieder geval.
Oud 12-12-2012, 19:04
Verwijderd
Ja derp, ik weet toch ook wel dat het om een andere studie gaat. Je wilt een uitgave waar zo min mogelijk mee gerommeld is, nou, dan moet je een studiebijbel hebben.
Oud 12-12-2012, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Trouwens, weet iemand een goed boek of meerdere voor Nederlands, wat nederlands talig is. ??? ik moet me bijlezen in de vakantie en heb al best veel gelezen.
Alleen maar nette mensen - Robert Vuijsje
Ik Omhels je met Duizend Armen - Ronald Giphart
Phileine zegt Sorry - Ronald Giphart
Het Amulet - Simone van der Vlugt
Het Verrotte leven van Floortje Bloem - Yvonne Keuls
Oud 12-12-2012, 19:07
Verwijderd
Dan lijkt een Statenvertaling wat Miekje zegt me eigenlijk toch handiger. Alleen al omdat bol.com geen studiebijbels aanbiedt waarbij het OT en NT bij elkaar zitten of er meteen 80 euro voor vraagt.
Oud 12-12-2012, 19:07
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Kutjes, ik zal mijn vis maar eens in de oven gooien, die moet er ook nog een half uur minimaal in en ik sterf zowat van de honger.
Oud 12-12-2012, 19:08
Verwijderd
Ja oké wtf die studiebijbel is ook wel 82.50
Oud 12-12-2012, 19:09
Verwijderd
Lijkt me ook op zich niet raar dat een studiebijbel duurder is, want daar heeft iemand dan nog weer moeite voor gedaan. Meer informatie en shit. Maar ik moet die informatie en shit helemaal niet, want ik heb het niet echt nodig. Ik heb alleen de bijbel nodig dus dan lijkt het me goedkoper om die te nemen.
Oud 12-12-2012, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Karel Glastra van Loon - de passievrucht
Maarten t Hart - een vlucht regenwulpen
Anne Hermans - de coassistent (weet niet of die mag)
Arthur Japin - de zwarte met het witte hart
Oud 12-12-2012, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Alleen maar nette mensen - Robert Vuijsje
Ik Omhels je met Duizend Armen - Ronald Giphart
Phileine zegt Sorry - Ronald Giphart
Het Amulet - Simone van der Vlugt
Het Verrotte leven van Floortje Bloem - Yvonne Keuls
Dankje ze zijn ook niet zo kinderachtig als de voorbeelden van mijn necerlnds leraar.
Oud 12-12-2012, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Karel Glastra van Loon - de passievrucht
Maarten t Hart - een vlucht regenwulpen
Anne Hermans - de coassistent (weet niet of die mag)
Arthur Japin - de zwarte met het witte hart
Merci
Verwijderd
Wat heb ik eigenlijk weinig Nederlandse boeken in de kast staan. Behalve Lijsters en boeken over dokters en zieken.
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me ook op zich niet raar dat een studiebijbel duurder is, want daar heeft iemand dan nog weer moeite voor gedaan. Meer informatie en shit. Maar ik moet die informatie en shit helemaal niet, want ik heb het niet echt nodig. Ik heb alleen de bijbel nodig dus dan lijkt het me goedkoper om die te nemen.
Klopt
Oud 12-12-2012, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Dankje ze zijn ook niet zo kinderachtig als de voorbeelden van mijn necerlnds leraar.
Wat voor boeken stelt hij dan voor?
Oud 12-12-2012, 19:14
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Lijkt me voor jouw doel ook prima, ja
Oud 12-12-2012, 19:15
Verwijderd
Ik moest inderdaad ook een bijbel hebben toen ik kunstgeschiedenis deed, maar ik was al gestopt voordat ik die aan kon schaffen.
Oud 12-12-2012, 19:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Omg, straks het Groot Dictee der Nederlandse Taal
Verwijderd
Citaat:
Oh god.

Nou, ik doe toch niet meer mee na het grote debacle van 2010.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik moest inderdaad ook een bijbel hebben toen ik kunstgeschiedenis deed, maar ik was al gestopt voordat ik die aan kon schaffen.
Ik hoefde dat niet. Waar studeerde jij ook alweer? Utrecht? Leiden? Daar is sowieso ook een grotere nadruk op oude kunst toch?
Oud 12-12-2012, 19:17
Verwijderd
Ach. Ik heb de mijne pas volgend jaar in november nodig ofzo
Verwijderd
Als je ook c-boeken mag:
Evert Hartman - niemand houdt mij tegen
Veronica Hazelhoff - Elmo
Lydia Rood - een mond vol dons
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh god.

Nou, ik doe toch niet meer mee na het grote debacle van 2010.
Ik doe wel weer mee. Maar het gaat vast weer tegenvallen
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Is dat ook ergens online live te volgen?
Oud 12-12-2012, 19:18
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Wat heb ik eigenlijk weinig Nederlandse boeken in de kast staan. Behalve Lijsters en boeken over dokters en zieken.
Bij mij zijn 't er ook verdomd weinig. Wat Giphart's, een cabaret-quote boek, Columns van Youp en iets van Kees van Kooten. Verder is ALLeS engels.
Verwijderd
Citaat:
Ik hoefde dat niet. Waar studeerde jij ook alweer? Utrecht? Leiden? Daar is sowieso ook een grotere nadruk op oude kunst toch?
Utrecht. En, ik zou het niet weten. Het is wel handig om (wat) bijbelkennis te hebben voor alle schilderijen van voor de 16e eeuw oid.
Heb je dat in Groningen helemaal niet nodig dan? Heel erg veel kunst van voor die tijd is toch bijbels? Eigenlijk alles
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Is dat ook ergens online live te volgen?
Jazeker.

Regels voor berichten