Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2012, 12:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat bedoel ik dus. En dat vind ik een beetje engig.
Oud 22-12-2012, 12:20
Verwijderd
Dan nu iets leuks:

Deze man kwam onder een vrachtwagen, en toen moest de helft van zijn lichaam geamputeerd worden. De artsen dachten dat hij het niet zou overleven, maar na allerlei operaties voelt hij zich nu naar eigen zeggen goed. Hij had zijn baan verloren hierdoor, dus hij begon voor zichzelf, en nu runt hij een supermarkt: 'half mens - halve prijzen'.
Oud 22-12-2012, 12:21
Lorelei
Lorelei is offline
Hihi, aww, mijn moeder net over of ze wel of niet een snob was: "Nou ja, ik ga wel liever naar de Messiah van Händel dan naar die Gers Pardoes"
Oud 22-12-2012, 12:31
Verwijderd
Oud 22-12-2012, 12:46
Miekje*
Miekje* is offline
Hello pwiep0l! Ik ga straks naar een familieding en daar heb ik geen zin in, want nu moest ik al om half 1 weg van de kinderboerderij
Oud 22-12-2012, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Ja hè!

Zijn pagina staat ook opeens vol met dit soort foto's:

Spoiler

En hij is lid van allemaal groepen waarop mensen roepen dat seks met negers gelijkstaat aan zoöfilie. Vroeger had hij het hier nooit over, en nu ineens, bam.
:')

Zegt hij ook dingen als 'ik ben geen racist, ik ben ras-realist'?
Oud 22-12-2012, 12:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
GVD ik heb nog twee vrijkaartjes voor de bioscoop, "geldig t/m 31 december 2012", dus ik wilde daar komende week maar eens gebruik van maken, staat er in de kleine lettertjes "niet geldig in de kerstvakantie". Ja zeg
Oud 22-12-2012, 13:00
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
GVD ik heb nog twee vrijkaartjes voor de bioscoop, "geldig t/m 31 december 2012", dus ik wilde daar komende week maar eens gebruik van maken, staat er in de kleine lettertjes "niet geldig in de kerstvakantie". Ja zeg
Dat is wel heel flauw, ja
Oud 22-12-2012, 13:12
Martiño
Martiño is offline
Is het forum bij jullie ook zo traag of is het gewoon mijn internet?
Oud 22-12-2012, 13:14
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Misschien als je vandaag of morgen gaat dat ze 'm nog wel accepteren?
Oud 22-12-2012, 13:14
Miekje*
Miekje* is offline
Martin, ik denk dat het jouw internet is.
Oud 22-12-2012, 13:15
Verwijderd
Hahahahah ik kan het zo waarderen dat mijn broertje en ik echt identieke kopieën van elkaar zijn qua sadistische humor <3
Oud 22-12-2012, 13:19
Martiño
Martiño is offline
Het opmerkelijke is is dat het alleen op het forum merkbaar is, andere sites doen het prima. Vandaar!
Oud 22-12-2012, 13:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nee, hier ook. Er wordt mij ook verteld dat het aan mij ligt, terwijl zelfs YT als een tiet laadt.
Oud 22-12-2012, 13:23
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Hahahahah ik kan het zo waarderen dat mijn broertje en ik echt identieke kopieën van elkaar zijn qua sadistische humor <3
Pleonasme
Oud 22-12-2012, 13:23
Lorelei
Lorelei is offline
Het forum is hier wel iets trager dan normaal maar niet zo extreem dat het echt opvalt.
Oud 22-12-2012, 13:28
Verwijderd
Citaat:
:')

Zegt hij ook dingen als 'ik ben geen racist, ik ben ras-realist'?
Hij zei dit tegen me:

Spoiler

адин. En dat noemt zich nationalist. Natianalist.
Oud 22-12-2012, 13:41
indigo
indigo is offline
Citaat:
Het forum is echt tergend langzaam.
Citaat:
Bij mij gaat het ook traag!

En verder ben ik er zonet achter gekomen dat mijn dagdiensten gaan beginnen om half 8 in plaats van 8 uur, wat ik in mijn optimisme dacht . Lekker vroeg eruit dus. Maar aan de andere kant ook weer om 4 uur klaar, dus geen/ minder file .
Oud 22-12-2012, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Hij zei dit tegen me:

Is адин niet gewoon олбанский?

Maar goed, Rusland is politiek gezien sowieso een beetje een treurige bende. Zowel op bestuurs- als op volksniveau. Hopelijk draaien ze door de komst van 't internet met een jaar of vijftig-zestig een beetje bij, je komt dan toch veel makkelijker in aanraking met verschillende standpunten.
Oud 22-12-2012, 14:09
Verwijderd
Cabin in the Woods en The Dark Knight Rises staan klaar voor vanavond
Oud 22-12-2012, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Hij zei dit tegen me:

Citaat:

Maar goed, Rusland is politiek gezien sowieso een beetje een treurige bende. Zowel op bestuurs- als op volksniveau. Hopelijk draaien ze door de komst van 't internet met een jaar of vijftig-zestig een beetje bij, je komt dan toch veel makkelijker in aanraking met verschillende standpunten.
Leuk nou wil ik russisch leren
Oud 22-12-2012, 14:19
indigo
indigo is offline
Ja Para en Etmakas, wat betekent het?

En verder ging ik mijn zorgverzekering nog verder uitzoeken en nu kom ik bij "ProLife", wat ik op zich al een dubieuze naam vond, maar ik begrijp het:

Citaat:
Pro's van Pro Life

V Toegang tot reguliere en christelijke zorg

V Geen vergoeding abortus en euthanasie

V Regel uw zaken online met Mijn Pro Life

V Pro Life Vertrouwensarts en Zorgcoach
Oud 22-12-2012, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Leuk nou wil ik russisch leren
Het alfabet kun je in een weekje leren En dan begrijp je ook automatisch alle woorden die zijn overgenomen uit andere talen, zoals 'telefoon' en 'metro'. Oftewel, телефон en метро.

Aдин is het getal één, maar dan verkeerd gespeld.
Oud 22-12-2012, 14:28
Verwijderd
Citaat:

En verder ging ik mijn zorgverzekering nog verder uitzoeken en nu kom ik bij "ProLife", wat ik op zich al een dubieuze naam vond, maar ik begrijp het:

Het stuk dat Etmakas citeert van haar nationalistische bekende is iets als - 'nationalisme en fascisme zijn twee verschillende dingen, maar je had één zo'n man, namelijk Hitler, die dit culturele erfgoed verpest heeft.. Een kolovrat is niet hetzelfde als een swastika.'

Maar dan met spelfouten.

En het Wikipedia-artikel dat ik aanhaalde gaat over een Russisch internettaaltje met expres foutief gespelde woorden.
Oud 22-12-2012, 14:28
Verwijderd
Christelijke zorg. Is die noemenswaardig anders dan reguliere zorg?
Oud 22-12-2012, 14:42
Verwijderd
Ik moest een beetje lachen om mijn moeder. Ze belde de huisartsenpost (want gister toch lekker niet de huisarts gebeld want het leek wel wat beter te gaan, dus niet) en die vroegen onder andere 'Ja, is ze ook suffig enzo?' Mijn moeder: 'Ja, al 2 maanden.' Waarna een heleboel geblaat van de andere kant kwam en mijn moeder: 'Nou rustig maar, ik zei al, ze heeft pfeiffer he?' Waarna iets kwam in de richting van 'oh ja.'
Oud 22-12-2012, 14:43
Verwijderd
Hoi!

ik heb net in Aachen meubels en leuke frutsels gekocht voor mn nieuwe kamer. En een heul mooi schilderij van Parijs.
Oud 22-12-2012, 14:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
De AH is hier maandag gewoon al om 7 uur open voor al die para's die nog even snel inslaan alsof alle winkels 2 weken dicht gaan ipv 2 dagen. Wel maar tot 19 uur ipv 21, maar hallo, om 7 uur open, wtf.

Toen ik daar werkte waren we twee dagen dicht met Hemelvaart of Pinksteren of weet ik wat, omdat zondag + feestdag te duur was voor zo'n klein winkeltje. Stonden mensen serieus (met paniek in de ogen) op het raam te tikken om kwart voor 8 de dag dat we weer open gingen "Ja, jullie waren twee dagen dicht."
Oud 22-12-2012, 14:45
Verwijderd
Ik hoop dat het winkelcentra open is met de feestdagen want mn deo en make- up is op. morgen is die dicht en nu heb ik geen zin meer om erheen te gaan .
Oud 22-12-2012, 14:57
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Weinig kans Hans, niks is open met de kerst, alleen benzinestations enzo.
Oud 22-12-2012, 14:58
Verwijderd
De McDonald's is open.
Oud 22-12-2012, 15:04
indigo
indigo is offline
Citaat:
Christelijke zorg. Is die noemenswaardig anders dan reguliere zorg?
Uiteraard . Nee, geen idee. De VU is oorspronkelijk ook een christelijk ziekenhuis en daar doen ze geen abortus op sociale gronden bijvoorbeeld. Maar wel weer transgenderoperaties, beetje tegenstrijdig mijns inziens. Maar ik ga in een (officieel) christelijk ziekenhuis werken dus daarom zullen ze daar ook wel collectieve verzekeringen mee hebben. Ik hoefde alleen maar te zeggen dat ik het eens was met hun notitie over waarden en normen en respect enzo.
Oh, overigens zijn er verbazingwekkend veel ziekenhuizen die van oorsprong katholiek of christelijk zijn, vind ik. Misschien dat er vroeger nonnen werkten?
Oud 22-12-2012, 15:05
Verwijderd
Citaat:

Kan wel, maar voor de rest typt hij niet zo, dus er is geen enkel excuus voor адин.

En, het verandert nu al.
Oud 22-12-2012, 15:05
Verwijderd
Oh echt? Ik wist dat niet van vumc ;x
Oud 22-12-2012, 15:07
indigo
indigo is offline
Ja de VU heeft een christelijke grondslag, is opgericht door Abraham Kuiper himself. Maar de universiteit heeft volgens mij het christelijke jasje uitgedaan, het ziekenhuis niet. Maar ik heb het verder in de praktijk nooit gemerkt daar. Kan me zo voorstellen dat huisartsen dan wel naar een ander ziekenhuis verwijzen voor abortus.
Oud 22-12-2012, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Oh, overigens zijn er verbazingwekkend veel ziekenhuizen die van oorsprong katholiek of christelijk zijn, vind ik. Misschien dat er vroeger nonnen werkten?
Medische zorg is vanaf Clovis tot ongeveer vijftig jaar geregeld georganiseerd vanuit kerken en aanverwante dingen, dus dat is niet zo vreemd.
Oud 22-12-2012, 15:09
Verwijderd
Citaat:

Oud 22-12-2012, 15:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
De McDonald's is open.
Daar heeft ze niet zoveel aan als ze make up moet hebben
Oud 22-12-2012, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Ja de VU heeft een christelijke grondslag, is opgericht door Abraham Kuiper himself. Maar de universiteit heeft volgens mij het christelijke jasje uitgedaan, het ziekenhuis niet. Maar ik heb het verder in de praktijk nooit gemerkt daar. Kan me zo voorstellen dat huisartsen dan wel naar een ander ziekenhuis verwijzen voor abortus.
Ja in de praktijk is het natuurlijk simpel op te lossen, maar ik vind het een beetje een naar principe.
Oud 22-12-2012, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Weinig kans Hans, niks is open met de kerst, alleen benzinestations enzo.
Hans.

Jammer
Oud 22-12-2012, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard . Nee, geen idee. De VU is oorspronkelijk ook een christelijk ziekenhuis en daar doen ze geen abortus op sociale gronden bijvoorbeeld. Maar wel weer transgenderoperaties, beetje tegenstrijdig mijns inziens. Maar ik ga in een (officieel) christelijk ziekenhuis werken dus daarom zullen ze daar ook wel collectieve verzekeringen mee hebben. Ik hoefde alleen maar te zeggen dat ik het eens was met hun notitie over waarden en normen en respect enzo.
Oh wauw. En aangevochten lees ik, maar de rechter gaf het VU gelijk. Jeutje.
Oud 22-12-2012, 15:21
Verwijderd
In 1979
Oud 22-12-2012, 15:22
Verwijderd
Raarraarraarrrr.
Oud 22-12-2012, 15:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Omg, mijn ex gaat emigreren
Oud 22-12-2012, 15:28
Verwijderd
Nou ja, aan de andere kant is natuurlijk in de abortuswet opgenomen dat geen enkele arts tot abortus gedwongen worden, dus héél gek is het niet.

Een dokter moet tot de conclusie komen dat de vrouw in een situatie zit die abortus onontkoombaar maakt he, anders mag hij het ook niet. Een vroom Christen vindt natuurlijk dat een vrouw altijd alternatieve opties heeft en de situatie is dan dus niet onontkoombaar volgens hem, dus dan mag hij het niet eens, technisch gezien.
Oud 22-12-2012, 15:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Veel ziekenhuizen zijn ontstaan uit gasthuizen en dergelijke, die vaak gerund werden door kloosterordes (of protestante equivalenten), en die zijn door de decennia/eeuwen heen langzaam uit gegroeid tot volwaardige ziekenhuizen, en veel kloosterordes en andere christelijke organisaties doen natuurlijk liefdadigheidswerk in ziekenhuizen.
Oud 22-12-2012, 15:30
indigo
indigo is offline
Citaat:
Medische zorg is vanaf Clovis tot ongeveer vijftig jaar geregeld georganiseerd vanuit kerken en aanverwante dingen, dus dat is niet zo vreemd.
Hmja maar daar stond ik nooit zo bij stil, tot ik ging solliciteren.

Citaat:
Nou ja, aan de andere kant is natuurlijk in de abortuswet opgenomen dat geen enkele arts tot abortus gedwongen worden, dus héél gek is het niet.

Een dokter moet tot de conclusie komen dat de vrouw in een situatie zit die abortus onontkoombaar maakt he, anders mag hij het ook niet. Een vroom Christen vindt natuurlijk dat een vrouw altijd alternatieve opties heeft en de situatie is dan dus niet onontkoombaar volgens hem, dus dan mag hij het niet eens, technisch gezien.
Maar dat het in een héél ziekenhuis niet mag vind ik wel een beetje raar, want niet alle werknemers zijn natuurlijk christelijk. Net als bij euthanasie, dat hoeft een arts ook niet te doen als die dat niet ziet zitten, maar dan kan een andere arts het nog wel uitvoeren...
Oud 22-12-2012, 15:31
Verwijderd
In het diakonessenhuis in Utrecht is de laatste non volgens mij pas in 1997 oid vertrokken
Oud 22-12-2012, 15:32
indigo
indigo is offline
Wat deden die nonnen dan na de oorlog nog in de ziekenhuizen? Toen waren er toch ook goede verpleegkundigenopleidingen?
Oud 22-12-2012, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Hmja maar daar stond ik nooit zo bij stil, tot ik ging solliciteren.

Maar dat het in een héél ziekenhuis niet mag vind ik wel een beetje raar, want niet alle werknemers zijn natuurlijk christelijk. Net als bij euthanasie, dat hoeft een arts ook niet te doen als die dat niet ziet zitten, maar dan kan een andere arts het nog wel uitvoeren...
Ja dat ben ik met je eens hoor Ik probeer het heeft in een juridisch kader te plaatsen. En als je aan hebt gegeven het eens te zijn met de grondslagen van een ziekenhuis oid.

Tot 1979 werden er wel abortussen uitgevoerd in het VU, maar toen kwamen er twee nieuwe gyneacologen en die kwamen daarachter (het waren er zo'n 25 per jaar, die 'écht' nodig waren) en die zijn toen een kort geding tegen die praktijk aangegaan.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten