Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2013, 11:25
Verwijderd
Ja. dat was ook een van de hele gave dingen van deze flim. Daardoor was alles echt heel echt en heftig enzo! Ik vond ook dat Russel heel heel heel erg goed de twijfeling van Javert neer zette. Toen hij zijn baan mocht houden en vrijgelaten werd en zelfmoord pleegde. Erg goed! En allemaal van die details die in het boek voorkomen. Dat Marius z'n opa hem tegen wil houden en hij daar tegen in gaat en dat Gavroche in en olifant woont en dat Fantine haar tanden laat trekken en dat er geen volk op de barricades komt maar dat de studenten alleen blijven en dat ze door het plafond heen alsnog worden doodgeschoten maar dat er eentje trots met de vlag omhoog doodgaat en dat hij roept "French Revolution" als er gevraagd wordt wie er op de barricades is. Allemaal details die in het beok worden omschreven en dat is zó ontzettend gaaf <3
Advertentie
Oud 14-01-2013, 11:25
Verwijderd
Ja, ik ga volgende week nog een keer. Desnoods alleen Ik wil heel graag!
Oud 14-01-2013, 11:27
bloodyb
bloodyb is offline
Als het plekje naast me vrij is hoeven mensen van mij niet te gaan vragen of ze er mogen gaan zitten. En als je iets naast je op de bank heb gelegd vind ik het wel zo netjes om dat weg te halen als je ziet dat de trein vol begint te lopen. Het is erg irritant om een volle trein door te sjouwen en te zien dat mensen een plekje bezet houden met een koffer of tas en dan stug voor zich uit blijven kijken.
Oud 14-01-2013, 11:30
Verwijderd
Chick ga je mee een sneeuwpop maken
Oud 14-01-2013, 11:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja. dat was ook een van de hele gave dingen van deze flim. Daardoor was alles echt heel echt en heftig enzo! Ik vond ook dat Russel heel heel heel erg goed de twijfeling van Javert neer zette. Toen hij zijn baan mocht houden en vrijgelaten werd en zelfmoord pleegde. Erg goed! En allemaal van die details die in het boek voorkomen. Dat Marius z'n opa hem tegen wil houden en hij daar tegen in gaat en dat Gavroche in en olifant woont en dat Fantine haar tanden laat trekken en dat er geen volk op de barricades komt maar dat de studenten alleen blijven en dat ze door het plafond heen alsnog worden doodgeschoten maar dat er eentje trots met de vlag omhoog doodgaat en dat hij roept "French Revolution" als er gevraagd wordt wie er op de barricades is. Allemaal details die in het beok worden omschreven en dat is zó ontzettend gaaf <3
Ik waardeerde het ook heel erg ja En Russel Crowe was in zijn acteren inderdaad erg goed, ik was gewoon niet zo'n fan van zijn zingen.

Ik heb het boek niet gelezen, maar dat is dus echt de moeite waard? Ik lees af en toe wel wat negentiende-eeuwers, maar dat zijn dan meer de Jane Austens. Nooits iets van Victor Hugo gelezen.
Oud 14-01-2013, 11:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Chick ga je mee een sneeuwpop maken
D'r komt hier geen sneeuw dus
Oud 14-01-2013, 11:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Als het plekje naast me vrij is hoeven mensen van mij niet te gaan vragen of ze er mogen gaan zitten. En als je iets naast je op de bank heb gelegd vind ik het wel zo netjes om dat weg te halen als je ziet dat de trein vol begint te lopen. Het is erg irritant om een volle trein door te sjouwen en te zien dat mensen een plekje bezet houden met een koffer of tas en dan stug voor zich uit blijven kijken.
Als mensen stug voor zich uit blijven kijken vraag ik gewoon vriendelijk of ik daar mag zitten. Niet zo'n punt dus. Ik ben het wel met je eens dat het beleefder is om tassen van de bank te halen als het druk is trouwens.
Oud 14-01-2013, 11:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb nu de hele tijd liedjes uit Les Mis in m'n hoofd, soms in het Nederlands, soms in het Engels, soms door elkaar
Oud 14-01-2013, 11:35
Verwijderd
Citaat:
D'r komt hier geen sneeuw dus
Out of the box thinking

En het gaat een beetje online mallerij niet in de weg
Oud 14-01-2013, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Ik waardeerde het ook heel erg ja En Russel Crowe was in zijn acteren inderdaad erg goed, ik was gewoon niet zo'n fan van zijn zingen.

Ik heb het boek niet gelezen, maar dat is dus echt de moeite waard? Ik lees af en toe wel wat negentiende-eeuwers, maar dat zijn dan meer de Jane Austens. Nooits iets van Victor Hugo gelezen.
Ik had dat met Hugh Jackman. Maar goed, volgende week ga ik nog een keer en dan eens zien wat ik er dan van vind.

Ik kan niet zo goed zeggen of het boek de moeite waard is. Ik heb op mijn tiende twee cassettebandjes gekregen met daarop de belangrijkste nummers uit de musical. Die doen het niet meer, zo vaak heb ik die gedraaid. Op mijn dertiende heeft mijn moeder dat boek voor mij geleend in de bieb. Op mijn veertiende heb ik het gekocht voor vijftig cent. Het boek was acht keer uitgeleend in een jaar tijd, waarvan zeven keer aan mij. Sindsdien lees ik het elk jaar wel een of twee keer. Op mijn vijftiende heb ik de cd's gekregen met daarop de muziek. Ik heb de dvd's van allebei de jubileumconcerten en kan alles helemaal meezingen. Ik ken het eerste hoofdstuk van mijn boek uit mijn hoofd. Het is net zoiets als aan een moeder een objectieve mening vragen over haar kind, volgens mij is dat onmogelijk. Het boek is inmiddels zó mijn bijbel dat ik niet kan zeggen of het de moetie waard is Ik weet wel dat het wat moeite kost om er in te komen, het is geen boek dat zich makkelijk leest. Ik ken niks van Austen, dus ik kan ook niet zegeen of het vergelijkbaar is.
Oud 14-01-2013, 11:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Out of the box thinking

En het gaat een beetje online mallerij niet in de weg
True! Laten we een HELE GROTE SNEEUWPOP maken

Citaat:
Ik had dat met Hugh Jackman. Maar goed, volgende week ga ik nog een keer en dan eens zien wat ik er dan van vind.

Ik kan niet zo goed zeggen of het boek de moeite waard is. Ik heb op mijn tiende twee cassettebandjes gekregen met daarop de belangrijkste nummers uit de musical. Die doen het niet meer, zo vaak heb ik die gedraaid. Op mijn dertiende heeft mijn moeder dat boek voor mij geleend in de bieb. Op mijn veertiende heb ik het gekocht voor vijftig cent. Het boek was acht keer uitgeleend in een jaar tijd, waarvan zeven keer aan mij. Sindsdien lees ik het elk jaar wel een of twee keer. Op mijn vijftiende heb ik de cd's gekregen met daarop de muziek. Ik heb de dvd's van allebei de jubileumconcerten en kan alles helemaal meezingen. Ik ken het eerste hoofdstuk van mijn boek uit mijn hoofd. Het is net zoiets als aan een moeder een objectieve mening vragen over haar kind, volgens mij is dat onmogelijk. Het boek is inmiddels zó mijn bijbel dat ik niet kan zeggen of het de moetie waard is Ik weet wel dat het wat moeite kost om er in te komen, het is geen boek dat zich makkelijk leest. Ik ken niks van Austen, dus ik kan ook niet zegeen of het vergelijkbaar is.
Hm, aangezien ik nét lid ben geworden van de bieb, lijkt het me een uitgelezen kans om dat boek eens te proberen

Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 12:02.
Oud 14-01-2013, 11:40
Verwijderd
DOen Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!
Oud 14-01-2013, 11:44
Chick Rock
Chick Rock is offline
Weet je nog iets van vertalingen? Ik heb laatst een poging gedaan Anna Karenina te lezen, maar ik had een nogal ouderwetse vertaling, las toch minder lekker weg.
Oud 14-01-2013, 11:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zit even te kijken op de site van de bieb, en er staan ook twee uitgaven op de kinderafdeling zou dat een aparte vertaling zijn ofzo?
Oud 14-01-2013, 11:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh nevermind, die zijn in het Engels en Frans (nog steeds, waarom op de kinderafdeling? Maar dat terzijde).
Oud 14-01-2013, 11:48
Verwijderd
Ehm. Ik heb de vertaling van Manual Sardev uit 1991. Die is goed, de bombastische schrijfstijl komt goed tot z'n recht in dat boek. Ik heb dus ook nooit een andere gelezen. Bij mijn ouders ligt nog de filmversie (gebaseerd op de film met Liam Neeson en Uma Thurman), en daar heb ik een bladzijde uit gelezen. Maar dat voelde als godslastering dus die staat ergens achterin de kast
Oud 14-01-2013, 11:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Die hebben ze niet hier in de bieb. Ze hadden twee uitgaven, ook die filmeditie die je noemt (lelijke kaft zeg), maar volgens de bieb was de ander (van fucking Reader's Digest ) de betere vertaling.
Oud 14-01-2013, 11:53
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb Les Mis nog nooit gezien of gelezen. Ik ken alleen I dreamed a dream. Misschien de film maar eens kijken
Oud 14-01-2013, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Die hebben ze niet hier in de bieb. Ze hadden twee uitgaven, ook die filmeditie die je noemt (lelijke kaft zeg), maar volgens de bieb was de ander (van fucking Reader's Digest ) de betere vertaling.
Ik ben heel benieuwd wat je ervan vindt!
Oud 14-01-2013, 11:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vond het wel onhandig (maar begrijpelijk) dat de ondertiteling niet de tekst was van de Nederlandse musical.
Oud 14-01-2013, 11:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik ben heel benieuwd wat je ervan vindt!
Het duurt wel even voor ik eraan toe ben hoor, ben nu nog halverwege mijn boek van 1000p.
Oud 14-01-2013, 11:57
Verwijderd
Ik niet. Ik stoorde me sowieso aan die ondertiteling En ik vond "Suddenly" (dat nieuwe nummer) helemaal niet zo goed. Qua tekst en stijl pastte het imho echt totaal niet bij de rest van de nummers. Beetje jammer.

Maar zoals gezegd: Het is echt een beetje mijn bijbel, dus ik ben ook wel echt heel zeikerig met dat soort dingen.
Oud 14-01-2013, 11:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Aww de nieuwe Seat reclame is leuk! Een papa die zijn nieuwe auto niet bij zijn matties komt showen, maar bij zijn zoon hij laat hem eerst overal aanzitten en daarna gaan ze samen een stukje rijden.
Oud 14-01-2013, 12:00
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik niet. Ik stoorde me sowieso aan die ondertiteling En ik vond "Suddenly" (dat nieuwe nummer) helemaal niet zo goed. Qua tekst en stijl pastte het imho echt totaal niet bij de rest van de nummers. Beetje jammer.
Welke was dat ook alweer?
Oud 14-01-2013, 12:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb maar even de muziek op spotify opgezocht At the end of the day is zo mooi door al die meerstemmigheid <33
Oud 14-01-2013, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Welke was dat ook alweer?
Die waarin Valjean zingt over hoe blij hij is met Cosette.

Ik heb de jubileumdvd's en daar staat echt zo'n achterlijk groot koor achter het toch al belachelijke ensemble en dat is nog veel vetter. Echt idioot gewoon
Oud 14-01-2013, 12:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Als ze elkaar net hebben gevonden? Of als ze al ouder is? Ik weet het even niet meer
Oud 14-01-2013, 12:10
Verwijderd
Als ze elkaar net gevonden hebben, in de koets.
Oud 14-01-2013, 12:11
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja dan zingen ze. Maar dat kan ik me niet echt meer herinneren. Het is me in ieder geval niet direct in negatieve dan wel positieve zin opgevallen.

Wat is jouw favoriete lied dan?
Oud 14-01-2013, 12:18
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
He getver, het sneeuwt. Het eerste dat ik riep was 'NEE! NEEEEEEEEE!'
Oud 14-01-2013, 12:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Omg ik ben vet jaloers
Oud 14-01-2013, 12:20
Verwijderd
Meh, weet ik niet zo goed. Ik vind One day More heel erg mooi, alles en iedereen door elkaar en met zijn/haar eigen dromen en teleurstellingen en dat is gaaf. Ik vind The Confrontation erg mooi want daar knallen ze tegen elkaar aan en dat stoer. Instrumentaal gezien vind ik The Sewers/Dog eats Dog (die zat geloof ik neit in de film) echt heel stoer. Als I dreamed a Dream goed gedaan wordt (En dat deed Anne Hathaway), is het mijn allerfavorietste solonummer. Maar ik heb niet echt favoriete nummers. Als ik me klote voel, zet ik dat op en zet die muziek mij weer in elkaar. Inmiddels niet meer zo, maar toen ik heel erg slecht sliep, waren er tijden dat ik anderhalf uur liep te draaien voordat ik Les Mis aanzette. Dan zette ik de laatste twintig minuten aan en sliep ik binnen no time. Bij migraine-aanvallen was dat het enige waar ik rustig van werd. Ik heb niet echt een favoriet nummer. Wel een favoriete Jean Valjean! Colm Wilkinson <3
Oud 14-01-2013, 12:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vind Drink with me en Empty chairs at empty tables erg mooi
Oud 14-01-2013, 12:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
En nu ga ik even de stad in. Doei!
Oud 14-01-2013, 12:27
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Omg ik ben vet jaloers
Ik ook op jou, ik mot geen sneeuw
Oud 14-01-2013, 12:28
Verwijderd
Ik vind het allemaal supergaaf. Een vriend van ons is hobby-componist en die had een eigen compositie geschreven op A Heart full of Love voor zijn bruiloft. Mijn vriend en een aantal anderen speelden dat op hun bruiloft. Zó ontzettend kippenvel en jankerig.
Oud 14-01-2013, 12:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Het verschil tussen de Engelse (filmversie) en Nederlandse (musical)versie van Empty chairs.. is trouwens heel groot. Jamai (die het overigens heel goed deed vond ik) zingt het heel groot en bombastisch, terwijl Eddie Redmayne het juist heel klein en persoonlijk zingt.
Oud 14-01-2013, 12:33
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja ik zou weggaan
Oud 14-01-2013, 12:42
Verwijderd
In Leiden is geen sneeuw
Oud 14-01-2013, 12:51
Verwijderd
Citaat:
omg wat een goed nieuws, ik ben mij aan het oriënteren op de eerste stap in de rest van mijn leven en voor een 21+ toets hoef je alleen maar vakken te doen die relevant zijn voor jouw opleiding. En vaak maar een paar vakken! Ik dacht dat het een soort IQachtige test/alle vakken van middelbaaronderwijs-toets was, maar nein
Oud 14-01-2013, 12:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Potverdorie, het gaat steeds harder sneeuwen hier. Gelukkig blijft het bijna niet liggen.
Oud 14-01-2013, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Sneeuw
Citaat:
Jaaaaaaaa <333
Oud 14-01-2013, 13:01
Verwijderd
Ik doe da in uw broekske.
Oud 14-01-2013, 13:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het sneeuwt nu zo hard, de grond kan er niet meer tegenop smelten dan wordt het straks een grote ijsbaan hier.
Oud 14-01-2013, 13:05
indigo
indigo is offline
Oi, geen sneeuw hč! Ik moet zo nog naar de winkel en ik wilde op de fiets gaan. En morgen wil ik geen gladheid met de auto. Hier sneeuwt het nog niet maar volgens buienradar duurt dat niet lang meer .

Vandaag lekker vrij (eerste werkweek overleefd ) en op zoek naar een navigatiesysteem. Wat een ingewikkeld gedoe zeg! En kortingen zijn er wel maar dan niet op alle modellen of niet waar ik het wil en ik wil aansluiting op mijn telefoon en nouja. Nu zit ik maar aan de telefoon te wachten tot ik iemand spreek van de klantenservice.
Oud 14-01-2013, 13:55
Verwijderd
Jaaaaaaaaaaaaaaa sneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuw
Oud 14-01-2013, 14:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben nog nioet buiten geweest, maar aan alle fb-berichten te zien sneeuwt 't.
Zo maar es kiek'n als ik moet werken...
Oud 14-01-2013, 14:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Het moet zeker expliciet op een plastic kom vermeld staan als 'ie in de magnetron mag he..?
Oud 14-01-2013, 14:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het sneeuwt hier als een idioot, ik dacht net dat het op zou houden, maar het gaat nu steeds harder. En ik moet zo naar de AH, anders heb ik niks te roken
Oud 14-01-2013, 14:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hoe erg is het nou helemaal om door de sneeuw te wandelen? Dikke jas aan, muts op, sjaal om en gaan

Regels voor berichten