Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan niet zo goed zeggen of het boek de moeite waard is. Ik heb op mijn tiende twee cassettebandjes gekregen met daarop de belangrijkste nummers uit de musical. Die doen het niet meer, zo vaak heb ik die gedraaid. Op mijn dertiende heeft mijn moeder dat boek voor mij geleend in de bieb. Op mijn veertiende heb ik het gekocht voor vijftig cent. Het boek was acht keer uitgeleend in een jaar tijd, waarvan zeven keer aan mij. Sindsdien lees ik het elk jaar wel een of twee keer. Op mijn vijftiende heb ik de cd's gekregen met daarop de muziek. Ik heb de dvd's van allebei de jubileumconcerten en kan alles helemaal meezingen. Ik ken het eerste hoofdstuk van mijn boek uit mijn hoofd. Het is net zoiets als aan een moeder een objectieve mening vragen over haar kind, volgens mij is dat onmogelijk. Het boek is inmiddels zó mijn bijbel dat ik niet kan zeggen of het de moetie waard is ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 14-01-2013 om 12:02. |
![]() |
|
Weet je nog iets van vertalingen? Ik heb laatst een poging gedaan Anna Karenina te lezen, maar ik had een nogal ouderwetse vertaling, las toch minder lekker weg.
|
Verwijderd
|
Ehm. Ik heb de vertaling van Manual Sardev uit 1991. Die is goed, de bombastische schrijfstijl komt goed tot z'n recht in dat boek. Ik heb dus ook nooit een andere gelezen. Bij mijn ouders ligt nog de filmversie (gebaseerd op de film met Liam Neeson en Uma Thurman), en daar heb ik een bladzijde uit gelezen. Maar dat voelde als godslastering dus die staat ergens achterin de kast
![]() |
![]() |
|
Die hebben ze niet hier in de bieb. Ze hadden twee uitgaven, ook die filmeditie die je noemt (lelijke kaft zeg), maar volgens de bieb was de ander (van fucking Reader's Digest
![]()
|
Verwijderd
|
Ik niet. Ik stoorde me sowieso aan die ondertiteling
![]() Maar zoals gezegd: Het is echt een beetje mijn bijbel, dus ik ben ook wel echt heel zeikerig met dat soort dingen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Oja dan zingen ze. Maar dat kan ik me niet echt meer herinneren. Het is me in ieder geval niet direct in negatieve dan wel positieve zin opgevallen.
Wat is jouw favoriete lied dan?
|
Verwijderd
|
Meh, weet ik niet zo goed. Ik vind One day More heel erg mooi, alles en iedereen door elkaar en met zijn/haar eigen dromen en teleurstellingen en dat is gaaf. Ik vind The Confrontation erg mooi want daar knallen ze tegen elkaar aan en dat stoer. Instrumentaal gezien vind ik The Sewers/Dog eats Dog (die zat geloof ik neit in de film) echt heel stoer. Als I dreamed a Dream goed gedaan wordt (En dat deed Anne Hathaway), is het mijn allerfavorietste solonummer. Maar ik heb niet echt favoriete nummers. Als ik me klote voel, zet ik dat op en zet die muziek mij weer in elkaar. Inmiddels niet meer zo, maar toen ik heel erg slecht sliep, waren er tijden dat ik anderhalf uur liep te draaien voordat ik Les Mis aanzette. Dan zette ik de laatste twintig minuten aan en sliep ik binnen no time. Bij migraine-aanvallen was dat het enige waar ik rustig van werd. Ik heb niet echt een favoriet nummer. Wel een favoriete Jean Valjean! Colm Wilkinson <3
|
![]() |
|
Het verschil tussen de Engelse (filmversie) en Nederlandse (musical)versie van Empty chairs.. is trouwens heel groot. Jamai (die het overigens heel goed deed vond ik) zingt het heel groot en bombastisch, terwijl Eddie Redmayne het juist heel klein en persoonlijk zingt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Oi, geen sneeuw hč! Ik moet zo nog naar de winkel en ik wilde op de fiets gaan. En morgen wil ik geen gladheid met de auto. Hier sneeuwt het nog niet maar volgens buienradar duurt dat niet lang meer
![]() Vandaag lekker vrij (eerste werkweek overleefd ![]()
|
|