Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2013, 08:07
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Aaa ik droomde net dat ik te laat wakker werd voor de meet dus ik schrok wakker en toen was het op mijn analoge klok precies 9:00 en ik las dat als 15:00. Paniek!
Advertentie
Oud 16-02-2013, 08:16
Verwijderd
Citaat:
Aaa ik droomde net dat ik te laat wakker werd voor de meet dus ik schrok wakker en toen was het op mijn analoge klok precies 9:00 en ik las dat als 15:00. Paniek!
Omg ben je ook linksrechtsblind? :boks:
Oud 16-02-2013, 09:18
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Godverdorie, het was net PAS half 10 en nu is het al bijna half 11 en ik moet nog duisent dingen doen.
Oud 16-02-2013, 09:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Omg ben je ook linksrechtsblind? :boks:
Wellicht! Of misschien alleen als ik net wakker ben.
Oud 16-02-2013, 09:23
Verwijderd
Ehh mijn chocoladecake is een beetje mislukt. Hij smaakt er vast niet slechter om, maar hij ziet er niet uit
Oud 16-02-2013, 09:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn bh duwt op dezelfde plek en dat doet zeer
Oud 16-02-2013, 09:26
Verwijderd
Het is een soort roercake
Oud 16-02-2013, 09:30
Verwijderd
Ik ben sinds gisteravond nogal misselijk en nu gaat het gelukkig al ietsje beter dan gisteren, maar ik twijfel of ik iets moet gaan eten. Ik heb er absoluut geen zin in, maar het lijkt me wel goed om iets in mijn buik te hebben, denk ik.
Oud 16-02-2013, 09:31
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Mijn ervaring is dat je dan jezelf niet moet dwingen iets te eten..
Oud 16-02-2013, 09:38
Verwijderd
Gaat water wel goed? Soms kan het helpen om even een cracker te eten, nu kun je moeilijk inschatten of je misselijk bent van honger of gewoon van misselijkheid
Oud 16-02-2013, 09:40
Verwijderd
Ik heb alle stukjes cake terug in de vorm geschept en aangedrukt en het glazuur er op gedaan
Oud 16-02-2013, 09:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik dacht dat mijn tram al om half 12 ging, maar hij gaat een uur later gelukkig nog tijd om de laatste dingetjes in te pakken.
Oud 16-02-2013, 09:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb alle stukjes cake terug in de vorm geschept en aangedrukt en het glazuur er op gedaan
Oud 16-02-2013, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Gaat water wel goed? Soms kan het helpen om even een cracker te eten, nu kun je moeilijk inschatten of je misselijk bent van honger of gewoon van misselijkheid
Kleine slokjes water lukken wel. Ik probeer dadelijk wel een crackertje.
Oud 16-02-2013, 09:44
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Zo, als er maar best weinig mensen komen is het gezelliger om op mijn kamer te gaan zitten. Maar dan kan ik in plaats van te gaan sporten beter als een idioot gaan opruimen nu zeg maar. Of lukt het nog allebei? Damn, ik had geen tv moeten gaan kijken net :x
Oud 16-02-2013, 09:47
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Gewoon de zooi in de hoek van de kamer bij elkaar vegen
Oud 16-02-2013, 09:55
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nou goed, ik ga mijn pc inpakken. Kusjes
Oud 16-02-2013, 10:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Gewoon de zooi in de hoek van de kamer bij elkaar vegen
Lijkt me niet handig: ik was bijvoorbeeld alleen af als er bezoek komt dus dan hebben we geen bordjes!
Oud 16-02-2013, 10:05
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Oud 16-02-2013, 10:07
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik ga ook maar eens afwassen.. Eigenlijk wil ik douchen, maar de postbode komt een pakketje brengen. Dus ik wacht maar even tot ie is geweest. Ik hoop maar dat ie niet om 13 u komt aankakken, want dan blijft er vrij weinig tijd over voor douchen.
Oud 16-02-2013, 10:14
Verwijderd
Voor spelletjes is julloie woonkamer misschien wel weer handiger?
Oud 16-02-2013, 10:14
Verwijderd
Mijn bus gaat om 11:40
Oud 16-02-2013, 10:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dilemma's! Ik ga even kort sporten en dan doorstoten met een blitzkrieg op de markt en dan weet ik meer
Oud 16-02-2013, 10:25
Verwijderd
Als dit die fucking griep is die me nu heeft ingehaald terwijl ik er al maanden tussendoor glip, dan mogen jullie allemaal blij zijn dat ik geen magische krachten heb om het stront te laten regenen, want dat zou het doen!
Oud 16-02-2013, 10:33
Verwijderd
Ohh Mutant, dat zou echt lullig zijn. Maar maak je niet te veel zorgen, ik was vorige week ook even aardig ziek, maar dat was heel snel weer over!
Oud 16-02-2013, 10:46
Verwijderd
Ja, ik prop me nu maar even vol met sedergine. Voor mijn part is het het placebo-effect, als het maar helpt.
Oud 16-02-2013, 11:08
Martiño
Martiño is offline
Sedergine is dure asperine denk ik Dan kun je beter paracetamol nemen
Oud 16-02-2013, 11:12
Verwijderd
Sedergine is niet duurder (maar in principe wel hetzelfde als) dan aspirine. En lekkerder. En ik vind dat het werkt en dat is belangrijk ^^ als sinds ik klein ben neem ik dat bij griepverschijnselen met gunstige effecten, dus tja. Dat is wat ik zeg: voor mijn part placebo-effect, als het maar helpt.
Oud 16-02-2013, 11:13
Martiño
Martiño is offline
Hm oke, paracetamol is een betere pijnstiller en heeft minder bijwerkingen, maar whatever floats your boat. Beterschap iig.
Oud 16-02-2013, 11:16
Verwijderd
Gewone dafalgan (paracetamol) helpt bij mij niet met koppijn, enkel als er codeïne in zit en van codeïne word ik duf.

Dadelijk eens douchen en kijken of het water weer moeilijk doet.
Oud 16-02-2013, 11:34
Verwijderd
Aspirine in bruisvorm is al een stuk minder slecht voor je.
Oud 16-02-2013, 11:41
Verwijderd
Waarom?
Oud 16-02-2013, 11:42
Verwijderd
Aspirine is slecht voor je maagwand. Daarom moet je ook altijd eerst een boterhammetje proberen weg te krijgen of het oplossen.
Oud 16-02-2013, 11:44
Verwijderd
Ohja. Dat was echt een Ohja-moment
Ik ga eerst boodschappen doen voor een cliënt in de hoop dat ze bij AHXL aspartaamvrije shizzles hebben en dan werken! Daag!
Oud 16-02-2013, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Aspirine in bruisvorm is al een stuk minder slecht voor je.
Sedergine is ook bruis gelukkig ^^
Oud 16-02-2013, 12:19
Verwijderd
Ja daarom zei ik het ook.
Oud 16-02-2013, 12:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Gisteren kwamen mijn ouders en ik om een uur of 5 aan in het huisje in Denemarken. Het was HEEL ERG koud binnen en er was geen hout voor de haard en maar hele kleine elektrische verwarminkjes. Ik heb de hele avond met een dekbed om me heen en een hete kruik op de bank gehangen Beetje jammer. En toen bleek dat er geen internet is, terwijl we daar het huis op hadden uitgekozen Oja en om een uur of half 7 begon ineens het alarm te loeien en ging niet meer uit. Na iets van 3 kwartier kwam er iemand langs om 'm uit te doen. Toen hadden we echter al wel permanente gehoorbeschadiging opgelopen

Maaarrr ik heb vannacht behoorlijk goed geslapen voor de verandering, het is verder een gezellig ingericht huisje met fijn zachte banken en we hebben nu wel internet Dus het ziet er nu goed uit
Oud 16-02-2013, 12:24
Verwijderd
Van de kinderen onder de zes wier ouders contact opnemen met de huisartsenpost omdat het kind koorts heeft, heeft bij nameten maar ongeveer een derde ook daadwerkelijk koorts.
Oud 16-02-2013, 12:28
Verwijderd
Oh, het nameten werd de volgende dag pas gedaan. Nee oke, dan is het al logischer.
Oud 16-02-2013, 12:29
Martiño
Martiño is offline
Ben je literatuur aan het inhalen in de trein, Sarah?
Oud 16-02-2013, 12:31
indigo
indigo is offline
Citaat:
Sedergine is ook bruis gelukkig ^^
Volgens mij is een bruistablet niet minder slecht voor je maag: het gaat (voor zover ik heb geleerd; ik kan het niet terugvinden ) niet om de directe werking van aspirine op je maagwand, maar om de indirecte werking. Dus ook bruistabletten zijn niet goed voor je maag. In Nederland wordt aspirine/sedergine/acetylsalicylzuur daarom helemaal niet meer verkocht als pijnstiller. Als je het idee hebt dat paracetamol niet goed werkt, soms helpt het om er twee te nemen. Het advies is meestal om bij flinke (hoof)pijn 2 stuks (van 500mg) tegelijk in te nemen, en dat zo nodig elke 6 uur te herhalen (dus 4 keer per dag 2 tabletten paracetamol van 500mg).

@Sarah: wow, dat is best veel zeg. Meten ouders dan überhaupt de temperatuur wel en hebben ze een ander idee van wat koorts is, of denken ze 'oh help mijn kind is warm hij heeft koorts nu moet ik onmiddellijk bellen'?
Oud 16-02-2013, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Gisteren kwamen mijn ouders en ik om een uur of 5 aan in het huisje in Denemarken. Het was HEEL ERG koud binnen en er was geen hout voor de haard en maar hele kleine elektrische verwarminkjes. Ik heb de hele avond met een dekbed om me heen en een hete kruik op de bank gehangen Beetje jammer. En toen bleek dat er geen internet is, terwijl we daar het huis op hadden uitgekozen Oja en om een uur of half 7 begon ineens het alarm te loeien en ging niet meer uit. Na iets van 3 kwartier kwam er iemand langs om 'm uit te doen. Toen hadden we echter al wel permanente gehoorbeschadiging opgelopen

Maaarrr ik heb vannacht behoorlijk goed geslapen voor de verandering, het is verder een gezellig ingericht huisje met fijn zachte banken en we hebben nu wel internet Dus het ziet er nu goed uit
Hvor i Danmark er du?
Oud 16-02-2013, 12:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hvor i Danmark er du?
Ongeveer een uur ten oosten van Aarhus, in de buurt van Ebeltoft.
Oud 16-02-2013, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Ben je literatuur aan het inhalen in de trein, Sarah?
Uiteraard!

Citaat:
Volgens mij is een bruistablet niet minder slecht voor je maag: het gaat (voor zover ik heb geleerd; ik kan het niet terugvinden ) niet om de directe werking van aspirine op je maagwand, maar om de indirecte werking. Dus ook bruistabletten zijn niet goed voor je maag. In Nederland wordt aspirine/sedergine/acetylsalicylzuur daarom helemaal niet meer verkocht als pijnstiller. Als je het idee hebt dat paracetamol niet goed werkt, soms helpt het om er twee te nemen. Het advies is meestal om bij flinke (hoof)pijn 2 stuks (van 500mg) tegelijk in te nemen, en dat zo nodig elke 6 uur te herhalen (dus 4 keer per dag 2 tabletten paracetamol van 500mg).

@Sarah: wow, dat is best veel zeg. Meten ouders dan überhaupt de temperatuur wel en hebben ze een ander idee van wat koorts is, of denken ze 'oh help mijn kind is warm hij heeft koorts nu moet ik onmiddellijk bellen'?
Nouja, een deel zal wel koorts hebben gehad maar de volgende dag niet meer. En het artikel noemt erbij dat koortsinschattingen van ouders een goede sensitiviteit hebben maar dus niet zo'n goede specificiteit!
Oud 16-02-2013, 12:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik moet zeggen dat ik wel heel blij ben met internet Vooral omdat ik de komende dagen best een aantal keren hier alleen zal zijn (als mijn ouders lange wandelingen gaan maken). /internetverslaafde
Oud 16-02-2013, 12:56
Miekje*
Miekje* is offline
Lekker CR, even zo'n tussendoorvakantie Vanochtend hebben mijn schoonzusje, vriendje en ik mijn schoonouders op Schiphol gebracht. Die zijn 3 weken naar Cuba. Ik kreeg ook spontaan zin in vakantie Gelukkig heb ik over een week ook een weekje vrij.
En straks ga ik even met mijn zus naar Intratuin Zij heeft nog een cadeaubon en ik ga even kijken voor plantjes voor in mijn potjes.
Oud 16-02-2013, 12:58
Verwijderd
Wat is Wedding Song van Bob Dylan toch een lief liedje.
Oud 16-02-2013, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het niet, ik vertrouwde op het oordeel van deadlock. Het is niet alsof ik tientallen aspirines per jaar slik ofzo ^^ enkel als ik me grieperig voel, ga ik aan de sedergine. Ik gebruik het niet als pijnstiller, maar voor de optelsom van klachten die ik dan voel.
Dafalgan neem ik bijna altijd per 2 van 500 en heeft totaal geen effect als ik spierpijn of hoofdpijn heb. Dat probleem heb ik altijd gehad. En nu neem ik bijna niets meer van medicijnen, drugs of pijnstillers die een of andere gewenning kunnen veroorzaken, dus daar ligt het niet aan. Vandaar de codeïne en omdat ik gisteravond tegen het janken aanzat van de rugpijn had ik gisteravond al een dafalgan met codeïne genomen en ik wil dat ook geen dagelijkse gebeurtenis laten worden.
Oud 16-02-2013, 13:06
indigo
indigo is offline
Misschien weet Sarah dat wel over de bijwerkingen op de maag ? Nouja, zo lang je het niet te vaak neemt kan het ook geen kwaad inderdaad, ik neem aan dat je niet wekelijks griep hebt of knallende rugpijn. In Nederland is paracetamol met codeïne geloof ik ook alleen op recept verkrijgbaar. Hoe dan ook: beterschap .
Oud 16-02-2013, 13:10
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
In Nederland is paracetamol met codeïne geloof ik ook alleen op recept verkrijgbaar.
Nee hoor, Kruidvat!

Regels voor berichten