Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2002, 17:00
L-ke
L-ke is offline
Citaat:
girl18 schreef:

soms waren de meesters en juffen echt achterlijk op die school hoor
Op mijn school doen de leerkrachten gewoon super hypocriet. Ze doen aslof ze het niet merken of er iemand gepest wordt of niet, of ze zeggen gewoon, van ach, 't is maar wat plagen...

Is waarschijnlijk makkelijker voor hen ofzo. Zielige mensen.
Oud 18-08-2002, 17:18
girl18
girl18 is offline
Citaat:
L-ke schreef:

Op mijn school doen de leerkrachten gewoon super hypocriet. Ze doen aslof ze het niet merken of er iemand gepest wordt of niet, of ze zeggen gewoon, van ach, 't is maar wat plagen...

Is waarschijnlijk makkelijker voor hen ofzo. Zielige mensen.
ja en dan doen zogenaamd er iets aan en dan is het ff een uurtje ok en dan beginnen ze weer.. de pesters dan he
Oud 18-08-2002, 17:22
Joostje
Joostje is offline
pester en gepeste moeten allebei worden geholpen
Oud 18-08-2002, 18:32
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
girl18 schreef:
en weet je waar ik doodziek van word met die klote pesters tegenwoordig.. als de mentor/mentorix of juffvrouw of meester er wat van zegt gaan ze schijnheilig doen.. en als de dinges dan weg is gaan ze weer tekeer..

ik heb dat ook weleens op school gehad toen werd ik de hele dag gepest.. en ik draafde in de 2epauze zo door dat ik de fietszadel van die klootzak helemaal heb stuk gestoken met ze zakmes.. en toen wouden ze me laten nablijven en toen heb ik gezegd dat verdient moet ie me maar niet pesten en zo.. nou ik dus na blijven en de juf heeft beloofd om er een uurtje vrij om te maken vrijdag om over pesten te praten.. nou die vrijdag.. ik had echt geen zin om naar die kut les te gaan want ik weet toch wat er gebeurd.. die stomme rot pesters gaan scheinheilig en zielig doen als of zij zo braaf doen en toen hebben ze beloofd van ohw we zouden het nooit meer doen en toen moest ik me exuus aanbieden waarom IK WORD TOCH GEPEST en niet zei.??

soms waren de meesters en juffen echt achterlijk op die school hoor
dat schijnheilige is ook walgelijk,
wat helemaal erg is is als leraren gaan doen alsof het niks voorstelt, zeker als het voor hun ogen gebeurt en ze er zekerweten vanaf weten, en ondertussen iedereen maar zeggen hier word niet gepest, en als je naar het speciaal onderwijs erdoor moet gaan ze ineens anti pescampagnes beginnen
Oud 18-08-2002, 18:45
girl18
girl18 is offline
Citaat:
arrebar schreef:

dat schijnheilige is ook walgelijk,
wat helemaal erg is is als leraren gaan doen alsof het niks voorstelt, zeker als het voor hun ogen gebeurt en ze er zekerweten vanaf weten, en ondertussen iedereen maar zeggen hier word niet gepest, en als je naar het speciaal onderwijs erdoor moet gaan ze ineens anti pescampagnes beginnen
ja dat inderdaad klote ja..
Oud 18-08-2002, 18:49
Infaustus
Infaustus is offline
je moet ook niet naar een leraar gaan, je moet er gewoon zelf wat aan doen.....
Oud 18-08-2002, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Infaustus schreef:
Maar natuurlijk wel binnen bepaalde grenzen, anders hebben we hier binnen no-time zo'n fijn Joegoslavisch systeem: één belediging zorgt ervoor dat er decennia later nog mensen vermoord worden...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 19:00
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
nare man schreef:

Maar natuurlijk wel binnen bepaalde grenzen, anders hebben we hier binnen no-time zo'n fijn Joegoslavisch systeem: één belediging zorgt ervoor dat er decennia later nog mensen vermoord worden...
mag ik vragen elke grenzen?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 19:19
Verwijderd
Citaat:
TefnachT schreef:
mag ik vragen elke grenzen?
De grenzen die de wet stelt...

Dus geen mensen in elkaar slaan, doodschieten of ontvoeren e.d.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 19:22
girl18
girl18 is offline
Citaat:
Infaustus schreef:
op de basis school weet je niet beter slimmie..
Oud 18-08-2002, 19:26
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
girl18 schreef:

op de basis school weet je niet beter slimmie..

hehehe es tut mir leid khad alleen de laatste pagina gelezen
Oud 18-08-2002, 19:45
Verwijderd
verschrikkelijk.. z'n leven is vergooid...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 20:00
twiety
twiety is offline
Ik zal het even kort houden deze keer.

Citaat:
martijn1985 schreef:
http://nu.nl/document?n=60979
.................Tegen de knaap was 425 jaar geëist..........De raadsman pleitte voor een straf van 35 jaar omdat de jongen berouw had getoond...........Nou is mijn vraag: mag je de jeugd van deze jongen zomaar vergooien om hem te straffen? Hij komt nu namelijk op zijn 67e (!) vrij. Ik persoonlijk vind dit belachelijk, als hij vrijkomt kan hij niet op zich zelf wonen omdat hij dat nooit geleerd heeft.

Ik snap natuurlijk wel dat die jongen gestraft moet worden, maar hebben wij als mensheid het recht om het hele leven van die jongen (die, als hij vrij komt, een man is) te ontnemen? Voor mijn part was hij 10 jaar de cel in gegaan, dan was hij 26 als hij vrijkwam. Dan heb je een heel leven nog voor je.
Van mij mogen ze 'm 425 jaar geven, of liever gewoon ECHT levenslang. Als het niet het geval was geweest dat hij gepest werd en berouw toonde, dan ben ik voor de doodstraf. Minderjarig of niet, I don't care. Ik heb het hier al zo vaak over gehad, dat ik dit deze keer 's niet ga beargumenteren. Bijkomend voordeel is overigens: dan heb je in ieder geval niet dat hij bij vrijlating niet op zichzelf kan wonen omdat hij dat nooit geleerd heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 20:26
REIE
REIE is offline
Ik geloof niet in het straffen van slechte zaken, maar het stimuleren van goede zaken. Straffen komt voort uit wraak, dus een soort afgunst. Ik vind het zwak. Ik heb al op de eerste pagina gezegd dat deze knaap meer nut heeft als verpleger (bij voorbeeld), kan-ie mensen redden om het goed te maken.

REIE
Oud 18-08-2002, 20:28
REIE
REIE is offline
Citaat:
twiety schreef:
Ik zal het even kort houden deze keer.

Van mij mogen ze 'm 425 jaar geven, of liever gewoon ECHT levenslang. Als het niet het geval was geweest dat hij gepest werd en berouw toonde, dan ben ik voor de doodstraf. Minderjarig of niet, I don't care. Ik heb het hier al zo vaak over gehad, dat ik dit deze keer 's niet ga beargumenteren. Bijkomend voordeel is overigens: dan heb je in ieder geval niet dat hij bij vrijlating niet op zichzelf kan wonen omdat hij dat nooit geleerd heeft.
Tja, "berouw tonen"... Dan heb ik liever geen woorden maar daden van de dader!

REIE
Oud 18-08-2002, 21:15
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
nare man schreef:

De grenzen die de wet stelt...

Dus geen mensen in elkaar slaan, doodschieten of ontvoeren e.d.
hoe denk jij dan pesters te overtuigen? met woorden? sorry maar ik denk dat als je erg gepest word dat dan het slachtoffer best wel geweld in mate mag gebruiken om respect af te dingen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:37
Verwijderd
Citaat:
TefnachT schreef:
hoe denk jij dan pesters te overtuigen? met woorden? sorry maar ik denk dat als je erg gepest word dat dan het slachtoffer best wel geweld in mate mag gebruiken om respect af te dingen
Dat vind ik niet

Ik vind overigens ook dat er veel te zielig gedaan wordt over mensen die gepest worden...ik ben vroeger ook wel gepest, ik had rood haar, was niet groot, werd altijd uitgescholden voor Professortje en weet-ik-veel-wat...dus ik weet heus wel hoe het is, en ik weet dat je je eraan kunt ontworstelen. Kijk, als je elke keer na schooltijd wordt opgewacht om in elkaar geslagen te worden dan moet je daartegen actie ondernemen, maar dan als in elkaar geslagen wordt kun je ook wel naar de politie stappen.

Het is mijn ervaring dat mensen die gepest worden dat vaak ook zelf wel aantrekken door nóg verder in hun schulp te kruipen en zich nóg meer af te zonderen. En nee, ik vind geweld NOOIT gerechtvaardigd wanneer de tegenpartij alleen woorden gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 23:05
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
nare man schreef:

Het is mijn ervaring dat mensen die gepest worden dat vaak ook zelf wel aantrekken door nóg verder in hun schulp te kruipen en zich nóg meer af te zonderen. En nee, ik vind geweld NOOIT gerechtvaardigd wanneer de tegenpartij alleen woorden gebruikt.
ook niet als je er zo ziek van word dat je zelfmoord en moord neigeingen ervan krijgt
Oud 19-08-2002, 08:57
Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Heb geen medelijden met die gene die dood zijn geschoten

als jij iemand pest tot dat die gene flipt is dat jou eigen schuld als die gene je in elkaar ramt of dood maakt
Oud 19-08-2002, 09:54
Verwijderd
Citaat:
arrebar schreef:
ook niet als je er zo ziek van word dat je zelfmoord en moord neigeingen ervan krijgt
Nee, dan zijn er andere manieren.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 09:56
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
arrebar schreef:

ik vind de discussie die er nu aan de hant is eigenlijk veel zinvoller, of moeten we daar persee een ander topic voor openen
discussie over pesten vind ik wel goed, het ging mij meer om het stukje waar men elkaar voor dom uitmaakt ed.
Oud 19-08-2002, 10:54
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:

Het is mijn ervaring dat mensen die gepest worden dat vaak ook zelf wel aantrekken door nóg verder in hun schulp te kruipen en zich nóg meer af te zonderen.

blijkbaar ben jij niet genoeg gepest om er werkelijk wat van te begrijpen. het is logisch dat je juist nog introverter word als je gepest word, omdat je het gevoel krijgt dat er wat gezegd word
als je watdan ook doet.

En nee, ik vind geweld NOOIT gerechtvaardigd wanneer de tegenpartij alleen woorden gebruikt.

zucht zoals ik al zei word geestelijke mishandleing zwaar onderschat. soms (vaak) doet constant gepest meer pijn dan in elkaar geramd worden. schelden doet geen pijn is je reinste onzin.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 11:01
Verwijderd
Je kunt zeggen wat je wilt, maar we stuiten hier toch op een fundamenteel meningsverschil. Ik vind gewoon dat geweld nooit gerechtvaardigd kan worden door het gebruik van woorden. Ik insinueer niet dat pesten 'je eigen schuld' is, maar er zijn andere manieren dan in je schulp kruipen, zielig doen en uiteindelijk de pester doodschieten. Het hangt puur van je persoon af. Als je een sterke persoonlijkheid bent kom je er sneller bovenop en zul je minder vlug naar extreme middelen grijpen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 15:51
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:
Je kunt zeggen wat je wilt, maar we stuiten hier toch op een fundamenteel meningsverschil. Ik vind gewoon dat geweld nooit gerechtvaardigd kan worden door het gebruik van woorden.

maar ik vind ook dat zoiets wel mee mag spelen in de strafmaat voor die ozo gewelddadige jongen. ik zeg ook niet dat het goed is dat je erop los gaat knallen als je gepest word.

Ik insinueer niet dat pesten 'je eigen schuld' is, maar er zijn andere manieren dan in je schulp kruipen,

jammer genoeg heb je als gepest kind geen heldere geest om ff te beslissen hoe het pestprobleempje aan ta pakken. meestal dan.

zielig doen

gepeste mensen doen imho heel terecht zielig.

en uiteindelijk de pester doodschieten.

ik had het liever ook anders gezien maar het is imho zeker een reden voor een gigantische strafvermindering voor die gepeste mordenaar.

Het hangt puur van je persoon af. Als je een sterke persoonlijkheid bent kom je er sneller bovenop en zul je minder vlug naar extreme middelen grijpen.
ik geloof niet in sterke en zwakke persoonlijkheden.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:01
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
nare man schreef:

Nee, dan zijn er andere manieren.
welke manier kan je als gepest kindje gebruiken tegen een pester in
Oud 19-08-2002, 17:17
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
arrebar schreef:

en toen viel ie dood neer?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:17
L-ke
L-ke is offline
Citaat:
arrebar schreef:

Ja, dat vroeg ik me ook af. Hoe zouden jullie dan reageren als je gepest werd door iemand? Wat is volgens jullie dan wel een goede oplossing?
Oud 19-08-2002, 21:00
Nate
Nate is offline
Citaat:
REIE schreef:

Hmz, ik denk dat 10 erg-intensieve-TBS wel goed zal zijn, en dat dat-ie daarna verplicht bij de brandweer of de zorg e.d. moet om mensenlevens te redden. Klinkt mischien idealistisch maar op zo'n manier zal-ie wel zien wat een leven waard is, en doet hij ook nog eens iets zeer nuttigs. 2 mensenlevens afnemen, en een stuk of 20 levens redden, dus een balans van +18?

REIE
10 Jaar 'erg intensieve TBS' kan een mens niet aan, laat staan een jongen van 16. Daar kom je gestoorder uit dan in. Heb je ooit al eens van 10 jaar gewone TBS gehoord? Dat wordt al zelden gegeven. Maar je wordt vergeten in TBS. Na 10 jaar melden ze je dat je nog niet gerehabiliteerd bent. TBS is het slechtste strafsysteem dat er is op het moment. Het werkt totaal averechts op de manier waarop die tegenwoordig wordt toegepast.
Oud 19-08-2002, 22:00
GoodforNothing
GoodforNothing is offline
misschien een wat late reactie maar ik kom nu pas op scom. Ik ben er totaal tegen dat hij 50 jaar moet zitten. 35 jaar was misschien meer redelijk geweest, ja.... maar als je je hele jeugd ernstig gepest bent en je hebt zoveel wrok, dan kun je deze jongen toch ook niet opsluiten voor 50jaar? Deze hele wereld gaat naar de klote zo! Geen genade meer op aarde alleen maar wetten. En ik zal je 1 ding vertellen...... This WHOLE WORLD IS F#CKED UP! Sorry voor de woordkeuze.... maar zo is het gewoon!
Oud 22-08-2002, 18:03
DarkRaven
DarkRaven is offline
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 18:19
Joostje
Joostje is offline
35 jaar of 50 jaar maaklt niet zoveel uit lijkt me :/
gevangenisstraf lijkt me btw sowieso niet zo'n goede aanpak in dit geval
Oud 22-08-2002, 19:12
Verwijderd
lekkah lullig dat hij 50 jaar moet zitten als hij omdat hij zo boos was die vage pester heeft neergeknald. dan hoef je tog geen 50 jaar te geven lijkt mij. 1 jaar lijkt mij al genoeg nouw is z'n hele leven verknald!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 14:12
prulleke
prulleke is offline
[Nou is mijn vraag: mag je de jeugd van deze jongen zomaar vergooien om hem te straffen? Hij komt nu namelijk op zijn 67e (!) vrij. Ik persoonlijk vind dit belachelijk, als hij vrijkomt kan hij niet op zich zelf wonen omdat hij dat nooit geleerd heeft.

Ik snap natuurlijk wel dat die jongen gestraft moet worden, maar hebben wij als mensheid het recht om het hele leven van die jongen (die, als hij vrij komt, een man is) te ontnemen? Voor mijn part was hij 10 jaar de cel in gegaan, dan was hij 26 als hij vrijkwam. Dan heb je een heel leven nog voor je. [/B][/QUOTE]

Mijn vraag, mag die jongen zomaar de twee levens van leeftijdsgenoten ontnemen?
Oud 25-08-2002, 18:02
AMDFreak
AMDFreak is offline
Tjah.. ik vind het wel een goeie straf.. maarjah.. dan komt ie pas op zijn 66ste vrij.. ook weer zo'n ouwe lulle leeftijd.. 20 jaar zou beter zijn geweest..
Oud 31-08-2002, 13:53
Sithan
Sithan is offline
Buitengewoon triest...een duidelijk voorbeeld van het amerikaanse rechtssysteem die een mens niet probeert te verbeteren maar het probleem voor 50 jaar wegstopt
Oud 02-09-2002, 16:14
de doornvogel
de doornvogel is offline
het mooie van het Nederlandse rechtssysteem vind ik dat het er ook op gericht is dat de dader weer klaar kan worden gestoomd voor de maatschappij. Vergelding is niet de enige reden van gevangenschap. Natuurlijk moet deze jongen gestraft worden. Maar ik vind zijn straf véél te lang. Want hiermee maak je een ander doel voor gevangenschap onmogelijk.
Als zo'n jongen spijt heeft en weer een 'normaal' leven wil (uiteraard nadat hij gestraft is) snap ik niet dat het iemand voldoening kan geven dat hij daar tot zijn 67 op moet wachten.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 12:13
bumblebee
bumblebee is offline
ik vind dat een lichtere straf beter is, de jongen kan beter zijn leven beteren dan "nutteloos" in de gevangenis zitten .
( laat hem dan de laatste tientallen jaren taakstraffen doen ofzo) maargoed, Amerika treed tenminste wel hard op, misschien zou Nederland daar wat van kunnen leren. ( niet dat ik wil dat iemand voor zo'n misdaad in Nederland ook zo'n straf krijgt ofzo..)
Oud 11-09-2002, 12:07
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

en toen viel ie dood neer?
en toen wist hij geen zinnig andwoord te geven, een hoop gebler een weinig zinnigheid
Oud 11-09-2002, 19:47
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
bumblebee schreef:
ik vind dat een lichtere straf beter is, de jongen kan beter zijn leven beteren dan "nutteloos" in de gevangenis zitten .
( laat hem dan de laatste tientallen jaren taakstraffen doen ofzo) maargoed, Amerika treed tenminste wel hard op, misschien zou Nederland daar wat van kunnen leren. ( niet dat ik wil dat iemand voor zo'n misdaad in Nederland ook zo'n straf krijgt ofzo..)
Ja, leg hem als straf 500000000000000000000 uur dienstverlening op
Oud 20-09-2002, 13:11
Blisz
Blisz is offline
waarom laten ze hem niet zelf kiezen of die 60 jaar de bak in wil of gewoon de doodstraf!

KuzZzZz..............
Reageren

Regels voor berichten