Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
wat helemaal erg is is als leraren gaan doen alsof het niks voorstelt, zeker als het voor hun ogen gebeurt en ze er zekerweten vanaf weten, en ondertussen iedereen maar zeggen hier word niet gepest, en als je naar het speciaal onderwijs erdoor moet gaan ze ineens anti pescampagnes beginnen
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Ik zal het even kort houden deze keer.
Citaat:
|
![]() |
|
Ik geloof niet in het straffen van slechte zaken, maar het stimuleren van goede zaken. Straffen komt voort uit wraak, dus een soort afgunst. Ik vind het zwak. Ik heb al op de eerste pagina gezegd dat deze knaap meer nut heeft als verpleger (bij voorbeeld), kan-ie mensen redden om het goed te maken.
REIE
||
Citaat:
REIE
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind overigens ook dat er veel te zielig gedaan wordt over mensen die gepest worden...ik ben vroeger ook wel gepest, ik had rood haar, was niet groot, werd altijd uitgescholden voor Professortje en weet-ik-veel-wat...dus ik weet heus wel hoe het is, en ik weet dat je je eraan kunt ontworstelen. Kijk, als je elke keer na schooltijd wordt opgewacht om in elkaar geslagen te worden dan moet je daartegen actie ondernemen, maar dan als in elkaar geslagen wordt kun je ook wel naar de politie stappen. Het is mijn ervaring dat mensen die gepest worden dat vaak ook zelf wel aantrekken door nóg verder in hun schulp te kruipen en zich nóg meer af te zonderen. En nee, ik vind geweld NOOIT gerechtvaardigd wanneer de tegenpartij alleen woorden gebruikt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
zucht zoals ik al zei word geestelijke mishandleing zwaar onderschat. soms (vaak) doet constant gepest meer pijn dan in elkaar geramd worden. schelden doet geen pijn is je reinste onzin. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt zeggen wat je wilt, maar we stuiten hier toch op een fundamenteel meningsverschil. Ik vind gewoon dat geweld nooit gerechtvaardigd kan worden door het gebruik van woorden. Ik insinueer niet dat pesten 'je eigen schuld' is, maar er zijn andere manieren dan in je schulp kruipen, zielig doen en uiteindelijk de pester doodschieten. Het hangt puur van je persoon af. Als je een sterke persoonlijkheid bent kom je er sneller bovenop en zul je minder vlug naar extreme middelen grijpen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
misschien een wat late reactie maar ik kom nu pas op scom. Ik ben er totaal tegen dat hij 50 jaar moet zitten. 35 jaar was misschien meer redelijk geweest, ja.... maar als je je hele jeugd ernstig gepest bent en je hebt zoveel wrok, dan kun je deze jongen toch ook niet opsluiten voor 50jaar? Deze hele wereld gaat naar de klote zo! Geen genade meer op aarde alleen maar wetten. En ik zal je 1 ding vertellen...... This WHOLE WORLD IS F#CKED UP! Sorry voor de woordkeuze.... maar zo is het gewoon!
![]() ![]()
|
![]() |
[Nou is mijn vraag: mag je de jeugd van deze jongen zomaar vergooien om hem te straffen? Hij komt nu namelijk op zijn 67e (!) vrij. Ik persoonlijk vind dit belachelijk, als hij vrijkomt kan hij niet op zich zelf wonen omdat hij dat nooit geleerd heeft.
Ik snap natuurlijk wel dat die jongen gestraft moet worden, maar hebben wij als mensheid het recht om het hele leven van die jongen (die, als hij vrij komt, een man is) te ontnemen? Voor mijn part was hij 10 jaar de cel in gegaan, dan was hij 26 als hij vrijkwam. Dan heb je een heel leven nog voor je. [/B][/QUOTE] Mijn vraag, mag die jongen zomaar de twee levens van leeftijdsgenoten ontnemen?
|
![]() |
Buitengewoon triest...een duidelijk voorbeeld van het amerikaanse rechtssysteem die een mens niet probeert te verbeteren maar het probleem voor 50 jaar wegstopt
![]()
|
![]() |
het mooie van het Nederlandse rechtssysteem vind ik dat het er ook op gericht is dat de dader weer klaar kan worden gestoomd voor de maatschappij. Vergelding is niet de enige reden van gevangenschap. Natuurlijk moet deze jongen gestraft worden. Maar ik vind zijn straf véél te lang. Want hiermee maak je een ander doel voor gevangenschap onmogelijk.
Als zo'n jongen spijt heeft en weer een 'normaal' leven wil (uiteraard nadat hij gestraft is) snap ik niet dat het iemand voldoening kan geven dat hij daar tot zijn 67 op moet wachten. |
![]() |
|
ik vind dat een lichtere straf beter is, de jongen kan beter zijn leven beteren dan "nutteloos" in de gevangenis zitten .
( laat hem dan de laatste tientallen jaren taakstraffen doen ofzo) maargoed, Amerika treed tenminste wel hard op, misschien zou Nederland daar wat van kunnen leren. ( niet dat ik wil dat iemand voor zo'n misdaad in Nederland ook zo'n straf krijgt ofzo..)
||
Citaat:
![]()
|
|