Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2013, 22:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik hou van mijn 'gehakt-aardappel-prutje'.

Uitje bakken, gehakt erbij flikkeren, als dat gaar is champies en paprika erbij, nog meer bakken, tomatenpuree + cream freesh erbij (en heeel klein beetje water) en erdoorheen roeren, zout/peper/chilipoeder/knoflookpoeder/komijn/whatever erbij doen,n gekruide aardappelpartjes erin mieteren, vuur laag, deksel erop en aardappels gaar laten worden. Hoppaaaa.
Oud 19-06-2013, 22:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Vleesloze chili, dat kán toch niet. Chili con vega klinkt voor geen meter.
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik weet het. De rest van de saus en alles lijkt me heerlijk, maar bruine bonen... die melige structuur, blegh.
Nouuu, ik heb dit gegeten, meerdere keren, en het was allesbehalve melig
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Het heet dan ook chili sin carne!
Oud 19-06-2013, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Qua gehakt vind ik dit altijd wel chill om te doen http://www.thefoodinmybeard.com/basics/taco-meat.html er mag best wat vet niet in de chili
Mm, ik bak dat magere rundergehakt rul zonder boter, valt reuze mee met vet hoor
Verwijderd
Citaat:
Ik hou van mijn 'gehakt-aardappel-prutje'.

Uitje bakken, gehakt erbij flikkeren, als dat gaar is champies en paprika erbij, nog meer bakken, tomatenpuree + cream freesh erbij (en heeel klein beetje water) en erdoorheen roeren, zout/peper/chilipoeder/knoflookpoeder/komijn/whatever erbij doen,n gekruide aardappelpartjes erin mieteren, vuur laag, deksel erop en aardappels gaar laten worden. Hoppaaaa.
Hm, ik zou dat op deze manier nogal flauw vinden. Ik zou rode peper en knoflook meebakken met de ui. Knoflookpoeder is natuurlijk geen porem!

Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En terecht, het is ook een doodzonde!
Oud 19-06-2013, 22:42
Verwijderd
Citaat:
En terecht, het is ook een doodzonde!
Oud 19-06-2013, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Daarom ook rundergehakt, spek en chorizo Vlees
Oud 19-06-2013, 22:44
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik probeerde een gevatte comeback te maken, maar daar is het blijkbaar te laat voor
Verwijderd
Maar goed ik moet eckt gaan slapen. Slaap wel, snoesjes.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Goed, bedtijd dus. Adios!
Oud 19-06-2013, 22:45
Verwijderd
Eigenlijk ben ik ook vegetarier, dus dat wordt dan zonder Madame Jeanette, zonder bonen, en zonder vlees

Nee, voor dit recept wil ik wel over m'n principes heenstappen. /slechte vega
Oud 19-06-2013, 22:45
Verwijderd
Slaap hard allemaal.
Oud 19-06-2013, 22:46
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Daarom ook rundergehakt, spek en chorizo Vlees
Het moet geen Chili con Calorie worden he

Nee grapje, wel.
Oud 19-06-2013, 22:47
Qimm
Qimm is offline
Ik doe ook wel eens annanasblokjes door de chilli

Verder durf ik niet te gaan slapen
Verwijderd
Citaat:
Chili sin carne
Verwijderd
Citaat:
Oh ik was spuit elf
Oud 19-06-2013, 22:48
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik doe ook wel eens annanasblokjes door de chilli

Verder durf ik niet te gaan slapen
Wat is er, heb je ananangst?
Oud 19-06-2013, 22:48
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hm, ik zou dat op deze manier nogal flauw vinden. Ik zou rode peper en knoflook meebakken met de ui. Knoflookpoeder is natuurlijk geen porem!

Knoflookpoeder is vooral omdat ik een sukkeltje ben die altijd vergeet verse shit te kopen of het laat liggen tot het rot is.
en ik kies vaak de makkelijke manier, vandaar ook chili poeder, maar verse knof en chili is natuurlijk beter ja. Al is de poedervariant ook prima te huffen hoor.
Oud 19-06-2013, 22:51
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Wat is er, heb je ananangst?
Nee, ben er net achtergekomen dat ik toch geen pijnstillers meer heb... En mijn galstenen houden de hele week al feest, zodra ik ga slapen
Oud 19-06-2013, 22:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oh ik was spuit elf
Spuit drieëntwintig, inmiddels!
Oud 19-06-2013, 22:52
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik snap de uitdrukking 'spuit elf' eigenlijk nooit zo. Nou ja, ik snap wel wat het betekent, maar ik vind het echt heel raar klinken.
Oud 19-06-2013, 22:53
Verwijderd
Het is toch kort voor 'spuit 11 geeft modder'?
Oud 19-06-2013, 22:53
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Knoflookpoeder is vooral omdat ik een sukkeltje ben die altijd vergeet verse shit te kopen of het laat liggen tot het rot is.
Ik vind dat knoflook best lang meegaat Ik verbaas me er altijd over dat de knoflook nog snijbaar en eetbaar is.

of ik eet gewoon al jaren rotte knoflook, kan ook
Oud 19-06-2013, 22:54
Verwijderd
Op Viva ben je trouwens 'mosterd' in zo'n geval. Als in mosterd na de maaltijd.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nee, ben er net achtergekomen dat ik toch geen pijnstillers meer heb... En mijn galstenen houden de hele week al feest, zodra ik ga slapen
Klote
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat knoflook best lang meegaat Ik verbaas me er altijd over dat de knoflook nog snijbaar en eetbaar is.

of ik eet gewoon al jaren rotte knoflook, kan ook
Ja, vind ik eigenlijk ook wel. Maar ik gebruik het dan ook wel redelijk snel op.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik snap de uitdrukking 'spuit elf' eigenlijk nooit zo. Nou ja, ik snap wel wat het betekent, maar ik vind het echt heel raar klinken.
Ik vind het ook een rare uitdrukking. Ik weet nog heel goed dat ie een keer in de Donald Duck voorkwam, en dat ik dacht: Donald, jongen, waar HEB je het over?!
Oud 19-06-2013, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Mm, ik bak dat magere rundergehakt rul zonder boter, valt reuze mee met vet hoor
Mager rundergehakt is stom
Verwijderd
Citaat:
Spuit elf geeft (ook nog) modder is een uitdrukking in de Nederlandse taal. Het geeft aan dat een (onbeduidend) persoon (ook nog) iets wil zeggen, maar daarin niet serieus wordt genomen, omdat hij iets te berde brengt dat al eerder gezegd is of volkomen evident of logisch gevonden wordt.

De etymologie van deze uitdrukking is niet geheel duidelijk. Vermoedelijk heeft het te maken met het gekkengetal elf. De genoemde spuit wordt genoemd in een oud brandweerliedenkrantje. Er zou slechts water zijn voor tien spuiten, de elfde spuit zou modder oppompen.
Verwijderd
Een onbeduidend persoon
Oud 19-06-2013, 22:57
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Mager rundergehakt is stom
Ik proef nul verschil met 'gewoon' gehakt, dus ik ga zoveel mogelijk voor mager. Of tartaar
Oud 19-06-2013, 22:58
Verwijderd
Tartaar vind ik zo droog, echt bleh.

Maar misschien baseer ik me dan op de niet echt denderende kookkunsten van m'n moeder hoor.
Oud 19-06-2013, 23:02
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik vind dat knoflook best lang meegaat Ik verbaas me er altijd over dat de knoflook nog snijbaar en eetbaar is. [/size]
er zitten altijd 3 knofloken in een netje en ik gebruik meestal maar 1 teentje tegelijk. en soms heb ik dan een hele tijd dat ik niet uitgebreid kan koken vanwege werk ofzo, dus dan ligt die knoflook daar maar te liggen en uiteindelijk groeien er dan dingetjes uit en is de binnenkant van die teentjes helemaal hard geworden.

Citaat:
Ik vind het ook een rare uitdrukking. Ik weet nog heel goed dat ie een keer in de Donald Duck voorkwam, en dat ik dacht: Donald, jongen, waar HEB je het over?!
Volgens mij zag ik de uitdrukking voor het eerst op een T-shirt in de large, toen ik al een jaar of 14/15 was. Ik had die uitdrukking echt nog nooit eerder gehoord.
Oud 19-06-2013, 23:03
Verwijderd
Nu het toch om eten gaat; vanmiddag keken we tijdens LV een filmpje over plofkippen. Ik zou bijna spontaan vegetariër worden.
Oud 19-06-2013, 23:04
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nu het toch om eten gaat; vanmiddag keken we tijdens LV een filmpje over plofkippen. Ik zou bijna spontaan vegetariër worden.
Well, why don't you?
Oud 19-06-2013, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Gewoon doen.
Oud 19-06-2013, 23:06
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
er zitten altijd 3 knofloken in een netje en ik gebruik meestal maar 1 teentje tegelijk. en soms heb ik dan een hele tijd dat ik niet uitgebreid kan koken vanwege werk ofzo, dus dan ligt die knoflook daar maar te liggen en uiteindelijk groeien er dan dingetjes uit en is de binnenkant van die teentjes helemaal hard geworden.
Ja, daarom doe ik er vaak twee teentjes doorheen per keer Maar idd, ik kom meestal tot twee, en dan is die laatste een compleet bos met eigen ecosysteem geworden. Miekjes kasplantjes zijn er dan niks bij!
Oud 19-06-2013, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Well, why don't you?
Nou, goeie vraag. Ik vind het ethisch gezien eigenlijk echt heel incorrect om plofkippen te eten.

Maar vegetariër zijn, brengt (volgens mij) veel gedoe met zich mee; mensen moeten rekening met je houden, mijn familie is niet zo van de vegetariërs zegmaar, vlees is lekker.

Ik zit echt met een dilemma.
Oud 19-06-2013, 23:08
Verwijderd
Bovendien denk ik dat ik dat niet vol kan houden, ik houd eigenlijk heel veel van vlees. :$ Misschien kan ik doordeweeks vegetariër zijn en in het weekend niet? hmm.. Zijn er vegetariërs onder ons?
Oud 19-06-2013, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Nou, goeie vraag. Ik vind het ethisch gezien eigenlijk echt heel incorrect om plofkippen te eten.

Maar vegetariër zijn, brengt (volgens mij) veel gedoe met zich mee; mensen moeten rekening met je houden, mijn familie is niet zo van de vegetariërs zegmaar, vlees is lekker.

Ik zit echt met een dilemma.
Ik zit/zat ook met dat dilemma, maar je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil hè. Bijvoorbeeld door eerst een stuk te minderen met vlees. Alleen nog biologische kip kopen. Of gewoon thuis geen vlees/kip eten, maar wel bij anderen omdat je niet lastig wil zijn.

Je hoeft van niemand 100% consequent te zijn ofzo (als je dat te lastig vindt). Dat je erover nadenkt en mindert met vlees is al een stuk meer dan de meeste mensen doen.
Oud 19-06-2013, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Ik zit/zat ook met dat dilemma, maar je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil hè. Bijvoorbeeld door eerst een stuk te minderen met vlees. Alleen nog biologische kip kopen. Of gewoon thuis geen vlees/kip eten, maar wel bij anderen omdat je niet lastig wil zijn.

Je hoeft van niemand 100% consequent te zijn ofzo (als je dat te lastig vindt). Dat je erover nadenkt en mindert met vlees is al een stuk meer dan de meeste mensen doen.
Verwijderd
Je hebt gelijk denk ik. Ik ga er eens een goed nachtje, misschien wel een paar, over slapen. Bedankt
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nou, het lijkt me plausibel. On a sidenote:

[filmpje]

Aye, die is echt lekkerrrr
dit is vet leuk

Citaat:
[filmpje]

Oeh. Ik ben zo benieuwd naar hoe heet dat is
haha die gast die naast gordon presenteert is een soort britse paul de leeuw ofzo ook <3 liefde
Oud 19-06-2013, 23:16
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ja Wout, gewoon flexitariër worden als je nog geen fullfledged vegetariër kunt of wil zijn. Dus gewoon vlees minderen en zoveel mogelijk biologisch.
Oud 19-06-2013, 23:19
Verwijderd
Citaat:

Oud 20-06-2013, 00:22
Hazel
Hazel is offline
Ik ben door dit topic echt helemaal LOCO van de honger en ik heb niets in huis, bedankt he jongens

Sinds ik Pip heb ontmoet scheld ik trouwens meerdere keren per dag met kanker
Oud 20-06-2013, 00:26
Verwijderd
geef mij maar weer de schuld!
Oud 20-06-2013, 00:27
Verwijderd
anne is veel erger! En je hebt duidelijk mijn zusje nog niet ontmoet!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten