Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2013, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Aw
Jou mag ik niet

Citaat:
Nou ja, Nederlandse vertaling mag ook natuurlijk, maar ja.
The fault in our stars is voor jongeren, dus die leest in het Engels heerlijk weg. Ik ben bang dat de Nederlandse vertaler er een potje van heeft gemaakt, dus die moet je in het Engels lezen Zo mooi <3
Advertentie
Oud 25-06-2013, 22:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
@Absinthe: The fault in our stars
Is dat Weeffout in de sterren? Die is mooi ja En ik heb net Marcelo en de echte wereld gelezen, ook een coming-of-age.
Oud 25-06-2013, 22:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Jou mag ik niet

The fault in our stars is voor jongeren, dus die leest in het Engels heerlijk weg. Ik ben bang dat de Nederlandse vertaler er een potje van heeft gemaakt, dus die moet je in het Engels lezen Zo mooi <3
Die heb ik dus in het Nederlands gelezen, ik vond 'm prima!
Oud 25-06-2013, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Is dat Weeffout in de sterren? Die is mooi ja En ik heb net Marcelo en de echte wereld gelezen, ook een coming-of-age.
Ja Daarom denk ik dat de vertaler er een potje van heeft gemaakt

Edit: alleen vanwege de titel al dus
Oud 25-06-2013, 22:16
Verwijderd
Nou ja, ik heb echt geen zin in Engels lezen in elk geval. In mijn geval is dat vrijwel nooit makkelijk weglezen. maar ik zal hem eens opzoeken. En nieuwe Paolo Giardano is wellicht ook een optie
Oud 25-06-2013, 22:16
Verwijderd
Ik ben echt al 4x HELEMAAL KAPOT gegaan aan dat boek, jezus, nog nooit zoveel gejankt en elke keer als ik 'm herlees blijf ik ook janken
Oud 25-06-2013, 22:17
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
@Lorelei: ik vind je nog steeds fucking sexy

Neukeh?
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, ik heb echt geen zin in Engels lezen in elk geval. In mijn geval is dat vrijwel nooit makkelijk weglezen. maar ik zal hem eens opzoeken. En nieuwe Paolo Giardano is wellicht ook een optie
Misschien is de vertaling ook wel ok hoor, maar ik ben zó weg van de Engelse versie.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh en ik hou intens veel van de trilogie van Floortje Zwigtman (deel 1 Schijnbewegingen), ook semi-jeugd. Gaat over een jongen in Victoriaans Londen die zijn homoseksualiteit verkent, en dan allemaal geweldige mensen tegenkomt (zoals Oscar Wilde )
Verwijderd
Citaat:

Neukeh?
Heb je een beetje frustraties vanavond lief?
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Heb je een beetje frustraties vanavond lief?
Oud 25-06-2013, 22:18
Verwijderd
Oud 25-06-2013, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Ik ben echt al 4x HELEMAAL KAPOT gegaan aan dat boek, jezus, nog nooit zoveel gejankt en elke keer als ik 'm herlees blijf ik ook janken
Citaat:
Misschien is de vertaling ook wel ok hoor, maar ik ben zó weg van de Engelse versie.
Oei, ik word hier wel nieuwsgierig van Ben wel weer eens toe aan een goed jankboek.

En kent iemand Alsof het voorbij is, van Julian Barnes?
Oud 25-06-2013, 22:20
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
@Miekje: Nee, ik ken het ook niet Wat voor iets is het en van wie?
The world according to Garp (De wereld volgens Garp) van John Irving. Hier. Leest lekker weg en is niet zo suf.

De boekendief
van Markus Zusak is ook één van mijn favorieten. De omschrijving klinkt wat wollig, maar dat is het niet. Het is een grappig en ontroerend en gaaf verhaal, uit de persoon van 'de dood' verteld. Ik vind het een aanrader, iig
Verwijderd
Citaat:
Oei, ik word hier wel nieuwsgierig van Ben wel weer eens toe aan een goed jankboek.

En kent iemand Alsof het voorbij is, van Julian Barbee?
Ja, het is echt een enorme aanrader. Maar ik heb het idee dat ie vooral zo hard binnenkwam omdat ie qua zinnen enzo ook zo mooi was, ik ben bang dat dat niet in een vertaling te vatten is. Ik geloof dat Maaike. Engels lezen ook niet heel erg zag zitten maar die vond 't ook heel makkelijk te doen. En die was er net zo vol van als ik trouwens
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oeh, bij bol allerlei Engelse pockets 3 voor 20, oa ook dus The fault in our stars
Oud 25-06-2013, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Jou mag ik niet
En met jou veel anderen
Oud 25-06-2013, 22:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
The world according to Garp (De wereld volgens Garp) van John Irving. Hier. Leest lekker weg en is niet zo suf.

De boekendief
van Markus Zusak is ook één van mijn favorieten. De omschrijving klinkt wat wollig, maar dat is het niet. Het is een grappig en ontroerend en gaaf verhaal, uit de persoon van 'de dood' verteld. Ik vind het een aanrader, iig
Ja en ja! Beide aanraders!
Verwijderd
Oh ja ik moet paper schrijven niet forumen
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
is nie voor te lache
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, en wit als melk, rood als bloed <3 Dat boek heb ik echt stukgelezen. De ene bladzijde keihard janken, de andere bladzijde dubbel liggen van de schaterlach God, wat een boek.
Verwijderd
Citaat:

De boekendief
Ja, ik was al gaan zoeken en toen dacht ik Ooo die Misschien ook nog een optie.
Oh jee, nu is het ineens keuzes keuzes keuzes.
Oud 25-06-2013, 22:23
Verwijderd
Citaat:
is nie voor te lache
Ik vind het behoorlijk hilarisch anders. Huhu.
Oud 25-06-2013, 22:23
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
@Absinthe.:
Der Turm van Uwe Tellkamp is een enorme aanrader. (Titel Nederlandse vertaling: De toren.)

Het is alleen wel een wat complexer boek, dus ik weet niet of het helemaal binnen de eisen past die jij hierboven opsomt, maar ik denk dat dit boek het waard is om die eisen wat los te laten.
Oud 25-06-2013, 22:25
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik vind het behoorlijk hilarisch anders. Huhu.
Oud 25-06-2013, 22:25
Verwijderd
Oh en als extra promotie voor The fault in our stars: het hotel dat erin voorkomt is van ons (Ik ging 'm daarom lezen, bleek het het mooiste boek dat ik in tijden, misschien wel ooit, las )
Oud 25-06-2013, 22:26
Verwijderd
*zachtjes aai*
Oud 25-06-2013, 22:27
Verwijderd
In mijn winkelmandje inmiddels: De boekendief en die Engelse, .Sann! En o wee als ik er niet doorheen kom
Oud 25-06-2013, 22:27
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Marcelo en de echte wereld, die heb ik ook nog liggen! Daar was ik ooit in begonnen, maar was er weer mee gestopt, omdat ik geloof ik een ander boek interessanter vond om te lezen.
Citaat:
Ja, het is echt een enorme aanrader. Maar ik heb het idee dat ie vooral zo hard binnenkwam omdat ie qua zinnen enzo ook zo mooi was, ik ben bang dat dat niet in een vertaling te vatten is. Ik geloof dat Maaike. Engels lezen ook niet heel erg zag zitten maar die vond 't ook heel makkelijk te doen. En die was er net zo vol van als ik trouwens
Nu zit ik er heel hard aan te denken om deze ook gewoon in het Engels te kopen.
Oud 25-06-2013, 22:28
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
In mijn winkelmandje inmiddels: De boekendief en die Engelse, .Sann! En o wee als ik er niet doorheen kom
De boekendief is echt heel erg mooi! Ik bleef nog weken daarna in die wereld hangen <3

Boeken
Oud 25-06-2013, 22:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh en als extra promotie voor The fault in our stars: het hotel dat erin voorkomt is van ons (Ik ging 'm daarom lezen, bleek het het mooiste boek dat ik in tijden, misschien wel ooit, las )
Ah awesome
Oud 25-06-2013, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Marcelo en de echte wereld, die heb ik ook nog liggen! Daar was ik ooit in begonnen, maar was er weer mee gestopt, omdat ik geloof ik een ander boek interessanter vond om te lezen.

Nu zit ik er heel hard aan te denken om deze ook gewoon in het Engels te kopen.
Jaaaa De hele wereld moet het lezen! Hoewel ik het eerst een paar maanden geheim heb gehouden omdat ik er zo van onder de indruk was
Oud 25-06-2013, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Oh en ik hou intens veel van de trilogie van Floortje Zwigtman (deel 1 Schijnbewegingen), ook semi-jeugd. Gaat over een jongen in Victoriaans Londen die zijn homoseksualiteit verkent, en dan allemaal geweldige mensen tegenkomt (zoals Oscar Wilde )
Oud 25-06-2013, 22:30
Verwijderd
Muziek die ik heel mooi vind laat ik ook altijd maar aan een select gezelschap horen zodat ik er geen slechte herinneringen bij krijg /vrouw.
Oud 25-06-2013, 22:30
Miekje*
Miekje* is offline
Eerst maar eens verder in Intiem gedrag van hoe-heet-die-knakker-ook-alweer en ondertussen verder in Bidden wij voor Owen Meany van Irving. Daar ben ik net in begonnen en die heeft ruim 600 bladzijdes, dus ik ben wel even zoet En daarna Marcelo en de echte wereld.
Oud 25-06-2013, 22:32
Verwijderd
@Haubenmeise: klinkt interessant, maar dat is er meer één die ik misschien eerst moet lenen om te proberen. Hij kost 35 euro nl De dames geven goedkopere tips En ik denk dat ik Garp er ook nog gewoon bij doe.
Oud 25-06-2013, 22:32
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, en Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht <3 Die is van oorsprong Engels, meen ik. Ook een vet leuk boek. Autisten
Oud 25-06-2013, 22:33
Miekje*
Miekje* is offline
En ik moet mijn boekenkast uitbouwen.
Oud 25-06-2013, 22:33
Verwijderd
Oh ja The curious incident with the dog in the night Die heb ik van Noci gekregen omdat ie er twee had
Oud 25-06-2013, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Oh, en Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht <3 Die is van oorsprong Engels, meen ik. Ook een vet leuk boek. Autisten
Ohja, die heb ik eens voor Engels gelezen, leuk was dat Maar ik vond het wel meer een 'leuk' boek dan echt een interessant boek-boek, zeg maar.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Jammer alleen dat deel 1 bij een vriendin die ik nauwelijks zie, terwijl ik vet veel zin heb om 'm weer te lezen
Verwijderd
Citaat:
Oh ja The curious incident with the dog in the night Die heb ik van Noci gekregen omdat ie er twee had
Die heb ik al gelezen en ik vind hem een beetje overrated
Oud 25-06-2013, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Jammer alleen dat deel 1 bij een vriendin die ik nauwelijks zie, terwijl ik vet veel zin heb om 'm weer te lezen
Het is dat je een beetje ver weg woont, anders mocht je hem hier wel een keertje komen halen. (Moet je hem wel terugbrengen )
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
*zachtjes aai*

Spoiler
Verwijderd
Citaat:
Ja ik las 'm zonder dat ik erover gehoord had, dat hielp waarschijnlijk een hoop Ik vond 'm ook vooral leuk vanwege de priemgetallen en gekke details enzo.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik ook wel leuk, maar niet superduperawesomegeweldig zoals anderen vonden.
Oud 25-06-2013, 22:36
Verwijderd
Citaat:

Spoiler
Ik heb je ergens anders al een onzedelijk voorstel gedaan, dus ja zachtjes
Verwijderd
Trouwens, vandaag was mijn laatste dag van mijn first year in university. Ergens voelt het wel een beetje raar. Maar wel fijn. En ook wel leuk dat ik alle studiepunten gehaald heb enzo (ook al doet bijna iedereen dat hier).
Verwijderd
GODALLEMACHTIG GA SCHRIJVEN SANN
Oud 25-06-2013, 22:37
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
@Haubenmeise: klinkt interessant, maar dat is er meer één die ik misschien eerst moet lenen om te proberen. Hij kost 35 euro nl De dames geven goedkopere tips En ik denk dat ik Garp er ook nog gewoon bij doe.
De Duitse paperback kost € 9,99, maar dat zal misschien ietsje te ambitieus zijn.

Regels voor berichten