Advertentie | |
|
![]() |
|
ach, allochtonen kunnen er vaak nix aan doen dat ze in NL wonen omdat ze er gedwongen heen zijn gegaan. Als ze dus uit hun eigen land verjaagd zijn en dan gaan wij ook nog lopen zeiken over dat ze maar es Nederlands moeten leren etc. etc. dan hebben ze helemaaaaal nix meer van hun eigen cultuur! GR!
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hier even een reactie op BARON van iemand die met regelmaat in het hokje van de rechts-populistische term 'linkse kerk' wordt geplaatst. Zoals het eerste artikel van de Nederlandse grondwet (dat de held van rechts-populistisch Nederland Pim Fortuyn wilde schrappen) stelt moet er een scheidslijn worden getrokken tussen wat het recht op vrije meningsuiting is en wat discriminatie is.
Zoals bepaalde mensen het liefste alle in Nederland wonende mensen met een Marrokaanse achtergrond het land uit willen zetten omdat enkelen uit deze groep zich bezighouden met criminele activiteiten gaat m.i. de grens van vrij meningsuting royaal voorbij. Dit vind ik overduidelijk discriminatie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Probeer eens wat objectiever te zijn en wat minder mee te gaan in het links-populisme ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() vervolgens vindt men het natuurlijk niet leuk om de waarheid te horen en wordt ik bedreigd ![]() Waarom is links niet begaan met rechtse minderheden ![]() |
![]() |
|
![]() |
Beste balonnenman en BARON,
Ik heb niet gezegd in het onderwerp over homo's en imams dat ik dat geen discriminatie vond. Maar ik vind dat je over sommige zaken moet kunnen praten om respect voor elkaars gedachtengoed te krijgen. Zo zijn wij immers ook in discussie, ondanks dat jullie ideeën tegenover die van mij staan. Graag zou ik willen dat imams en homo's zo tot de conclusie komen dat ze het misschien niet eens zullen worden, maar wel gaan inzien waarom ze bepaalde standpunten hebben. Om maar met de duidelijke taal te spreken die men tegewoordig graag wil: Ik keur de uitspraken van El Moumni over homo's af. Maar om geen boze forumbaas te krijgen ga ik weer terug naar het onderwerp van deze discussie. Ik vind dat er hier sprake is van discriminatie omdat er op basis van de handelingen van enkelen een hele bevolkingsgroep negatief wordt behandeld. Laten we het gesprek over linkse inconsequentie etc. voort zetten in de nieuwe discussie Links vs. rechts |
![]() |
||
Verwijderd
|
bij deze hierop nog een reactie
Citaat:
overdrijving drie: enkelen uit deze groep is zeeeeeeeer zwak uitgedrukt. |
![]() |
|
![]() |
Reactie op FEYENOORDvakX's reacties op die van mij:
1. Ik beschrijf dat Fortuyn art. 1 GW wilde afschaffen, dat doe jij ook. Dan zijn we het hier toch over eens?!? Woorden als "misschien" e.d. heb ik hem trouwens nooit veel horen gebruiken, dat duidt er op dat je dingen in overweging wil nemen en dat past niet bij de Fortuynse wijze van politiek, direct stelling nemen. 2. Eén van de vele proefballonnetjes van demissionair minister Hilbrand Nawijn van de LPF. Opinieonderzoek wees uit dat Nawijn alleen erg populair is bij de LPF-stemmers. Hieruit deduceer ik dus wel dat de LPF-stemmer voor uitzetting van Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond is. Op 15-5 j.l. stemden nog zo'n 1,6 miljoen mensen op de LPF, dus 10% van de bevolking kan zich wel vinden in deze stelling. 3. Zolang het niet zo is dat elke crimineel in Opsporing Verzocht een Marokkaan is, stel ik dat het in deze bevolkingsgroep wel mee valt met de criminaliteit. Het percentage mag dan wat hoger zijn dan onder autochtone Nederlanders, maar daarom hoeven we alle mensen nog niet over één kam te scheren. Er zijn ook maatschappelijke oorzaken die dit hogere percentage rechtvaardigen en waar wij als land voor verantwoordelijk zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ps: wij hebben geschiedenis op school we weten ook wel wat er is gebeurd he ... we zijn nl niet dom ...
||
Citaat:
Ze komen vaak uit landen waar hele strenge regels zijn, hier in NL mag je bijna ALLES, er zijn alleen een paar regeltjes om de boeel een beetje netjes te houden. Maar NIEMAND die een beetje opgevoed is en een beetje normen en waarden kent gaat dingen slopen en mensen beroven. Dus nogmaals: je krijgt een kans, gedraag je je niet: EXIT[/B][/QUOTE] 3)Nogmaals:2)Hmm volgens mij moeten ze dat met iedereen doen die niet zich kan gedragen...??eens?? :rolleyes 4)Wat me opvalt is dat je veel generaliseerd. Moet je toch maar af leren hoor ![]() ![]() [/B][/QUOTE] 2. Natuurlijk heb ik ook bij AJAX huldigingen rellen gezien. Worden er dingen vernield door voornamelijk Nederlanders. Deze mensen kan je het land niet uitzetten, want dan zadel je een ander land met ONZE problemen op. 5)aha,wat heb jij een rechtvaardige mening. Overal op de wereld mag dit gewoon niet gebeuren.Dus er zal gelukkig niks van in komen. ![]() Maar de buitenlanders die over de scheef gaan, ons rechtssysteem zodanig in de knoei gooien dat er maanden wachtlijsten zijn voor veel belangrijkere rechtzaken, en heel veel geld en tijd kosten voor agenten moeten gewoon terug naar hun eigen land. Daar hebben ze het misschien slecht, maar hier hebben ze hun kans gehad en die verknald. [/B][/QUOTE] 6)Haha,belangrijker rechtzaken??? Hier lopen ze gewoon uit de neus te vreten of nuttenloze bekeuring geven.Dus ik vind wel dat ze het wat drukker mogen hebben. En het lijkt me geen goed idee wat je hier vertelt. Want als je zulke verschillen maakt tussen mensen van vlees en bloed.Kan er nooit wereld vrede komen. PeaCe
|
![]() |
LEER EENS LEZEN... heb ik gezegd dat JE DAAR WAT AAN KAN DOEN?? NEE... MOOI ZO... DUS LAAT ME NIET LACHEN..... Het is natuurlijk heel makkelijk om te zeggen... dan maar het land uit... en het begin is snel gemaakt want beginnen doe je natuurlijk dan met de donkere mensen... Maar waar houd dit in godshemelsnaam op??..... Spanjaarden, Grieken, Engelsen..... Ja...zo IS HET .... ....moe word je der gewoon van... Respecteer elkaar...
Laatst gewijzigd op 28-12-2002 om 18:58. |
![]() |
|
Ik vind dit een beetje een raar topic.....wat is een buitenlander? Ben ik (geboren en getogen in Nederland, met Nederlands paspoort uiteraard) als kind van een Surinaamse vader (natuurlijk ook met Nederlands paspoort) en een half Javaanse moeder (NL paspoort) een buitenlander? Of, toevallig omdat mijn oma rasechte amsterdamse is, en ik ga over de schreef, mag ik wel blijven? Of moet ik ook "oprotten"? En waarheen dan? Suriname, of Indonesië? Dit topic is te kansloos, omdat de stellingen te zwart/wit zijn. Met dit soort zaken kun je niet genuanceerd genoeg je mening geven, aangezien tussen het zwarte en witte van jouw stelling een heel groot gebied van grijs zit. Als je ver genoeg terug gaat in het evrleden heeft waarschijnlijk 99% van de Nederlanders een of meerdere buitenlandse voorouders. Dus tja, waar trek je de lijn? Overigens, om ontopic te blijven: Zou jij een gevluchte Iraniër (om maar een voorbeeld te geven) die in zijn thuisland op een 'zwarte lijst' staat terug sturen naar Iran omdat hij zich schuldig heeft gemaakt aan winkeldiefstal? Beetje cru, vind ik
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ben ik als ik problemen veroorzaak meer kaapverdiaans dan nederlands of vice versa? Of zet je mij gewoon ergens op een vlot midden in de oceaan? ADHD: ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
respecteer elkaar? hmm...welke gemeenschap is ondertusse lekker bezig allemaal terroristen bij mekaar te scharrelen??? ja de islamitische, en als ik er wat van zeg, dan discrimineer ik meteen, maar wij mogen wel weer 'dood' enzo en daar wordt nix van gezegd!!!! OPROTTE T LAND UIT!!! zo dat moest ik ff kwijt
(zal wel weer nix met de topic te maken hebben maarja boeiend) |
![]() |
||
Citaat:
doe je dat wel dan zie ik niet in waarom wij de criminelen wel moeten respecteren terwijl zij ons niet respecteren, en dan mag je wat mij betreft het land uit. ik heb niks tegen buitenlanders, maar ik vind het te gek voor woorden dat nu eerlijke buitenlandse mensen ,asielzoekers dus, die echt hulp nodig hebben nu het land uitgejaagd (omdat het hier te vol is) worden terwijl er van die aso's zijn die hier wel mogen blijven maar die wel de boel hier een beetje lopen te verkloten. eerst de goede,eerlijke of hoe je het ook wilt noemen mensen en dan pas als er ruimte over is de criminelen. |
![]() |
||
Citaat:
1)Doe a.u.b. wat aan je asociale onfatsoenlijke taal gebruik.(BELANGRIJK) 2)Jij bent precies het zelfde geval als die topic starter.Loop niet zo vaag te generaliseren.Want niet iedereen die een moslim is is een terrorist of heeft er wat mee te maken. 3)Nu lukt het me al helemaal niet meer met dat vaag tekst dat je hier post. Daarbij bedoel ik vooral het zin:"Wij mogen wel weer dood" Misschien kun je me dat wat duidelijker uitleggen?(als dat je lukt) 4)En jij bepaalt (gelukkig)niet wie in of uit Nederland moet vertrekken.Daar hebben ze andere geleerden voor. Ze weten tot slotte wel wat ze in feiten moeten doen. Ik hoop dat dit een wijze les was voor iedereen voetbal supporter die van die rare teksten post. PeaCe
||
Citaat:
![]() Mag ik je misschien op wijzen dat PreCiouZ schreef: ________________ Respecteer elkaar... ps:Als je het dan nog niet snapt.Moet je me maar via email contacten want dan zet je je eigen voor schut. beterschap! PeaCe
||
![]() |
Citaat:
i agree
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus niet de profiteurs waar het nu in het azc bij mij in de buurt vol mee zit. Kijk de arm schooier die uit een land komt waar hij gemarteld word en dreigd te worden vermoord, die moet je natuurlijk opvangen. Die persoon zal het ook niet in zijn of haar hoofd halen om hier wat uit te vreten wat niet in de haak is, want die wil hier graag zo lang mogelijk blijven, die is tenslotte gevlucht voor het geweld of onderdrukking in zijn land. Die is blij dat wij hun opvangen, hierdoor krijgen wij respect van hun, en krijgen ze respect van mij omdat hun mij weer respect geven enz. Maar wat moet ik dan met de gelukszoeker (vluchteling) die steelt, rooft en soms ook moord. Die dus totaal geen respect toont voor zijn Gast land, laat staan voor de mensen die daar in wonen. Respect moet van beide kanten komen, en niet alleen maar van een kant want dan zijn wij alleen maar tolerant. Groeten, The marshall Al vast een prettig nieuw jaar allemaal. Laatst gewijzigd op 30-12-2002 om 09:57. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en daar hebben ze geleerden voor? hahahaha yea right, heb je dit land wel eens gezien wat een rommeltje ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je erop gaat replyen wil dat zeggen dat je het tegen haar bedoelt. Zij zegt:Respecteer elkaar! Ze zegt niet respecteer ons.Want als dat het geval was kon je een reply zetten en erop ingaan. Read better next time. PeaCe
|
Ik wou graag even op die post weer reageren van die voetbal supporter.
In de Koran staat dat we ons moeten verdedigen tegen de ongelovigen.En die in staat zijn tegen ons te strijden. Ik hoop dat het een goede les was geweest,voor jou en de overigen. PeaCe
|
Generaliseren.
Inderdaad nooit doen, want je kunt aardig bedrogen uitkomen. Persoonlijk zie ik echter niet in wat zijn liefde voor de voetbalclub Feyenoord te maken heeft met het topic. Zo kun je mij eventueel een klein irritant mannetje noemen, maar voor het topic lijkt het me niet echt relevant om iemand op bepaalde eigenschappen aan te spreken. Waar zijn de discussies gebleven toen niet in de kranten mocht staan dat ‘Marokkanen voor amok hadden gezorgd tijdens uitgaan’. Ze zijn vervlogen in de krantenartikelen die mensen in het uitgaan aanspreken met supporter of hooligan. Lijkt mij hetzelfde voorbeeld. Voor de rest geef ik je 100% gelijk en moet DeltaOne realiseren dat voetbal (en zeker niet de RJK) niet alleen voor helden is en dat roepen dat alle buitenlanders eruit moeten vanachter je computertje ook niet echt getuigd van heldhaftigheid. Een bekrompen mening van iemand die iets te gefragmenteerd denkt en handelt. Als je bij de huldiging van Ajax bent geweest vraag ik me af welke ‘rellen’ je hebt gezien, was volgens mij een inschattingsfout van de veel te opgefokte ME, maar ik snap je argument. Ik ben van mening dat je iemand met een andere nationaliteit niet het land kunt uitsturen, terwijl talloze Nederlanders zich vergrijpen aan dezelfde fouten. Wellicht procentueel gezien iets minder, maar waar verschilt de grote fraudeur uit Wassenaar van de fietsendief uit Tilburg-West? Je kunt je kind dat vervelend is ook niet dumpen bij de buren, omdat jij er geen zin meer in hebt. Wat in de Koran staat over ongelovigen kan ik niet echt bij, al moet ik eerlijk zeggen dat ik de ‘term’ verdedigen niet echt begrijp. Ik geloof in iets meer tussen hemel en aarde, wat dit is weet ik niet maar ik kan me zo voorstellen dat er meer is dan het kopje koffie van Douwe Egbers. Ik geloof echter niet in achterhaalde leefregels uit de bijbel, Koran of wat voor een heilig boek dan ook. Ik geloof in mijn eigen normen en waarden, mits deze niet in strijd zijn met de wet. Maar dit terzijde. Tenslotte wil ik nu eindelijk eens af van het slachtofferverhaaltje over de hokjes waarin mensen geplaatst worden. Hoe we het ook wenden of keren, iedereen generaliseert, iedereen plaatst in hokjes en iedereen wordt in hokjes geplaatst. Of niet ADHD? Zullen we anders alle mensen uit achterstandswijken, met spelfouten ook het land uitgooien? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israël/Palestina IV Verwijderd | 500 | 30-07-2006 22:08 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Racisme] Leeft dit nog bij jullie ? plofke | 122 | 23-02-2004 16:00 | |
Stelling: ´De politiek is er beter op geworden dankzij Pim Fortuyn´ Quantes | 46 | 09-05-2003 09:34 | |
De Kantine |
Asielzoekers Verwijderd | 68 | 20-02-2003 19:05 | |
Pim Fortuyn -> verkiezingen met eigen lijst Verwijderd | 132 | 15-03-2002 22:40 | |
Het gaat zwaar klote met de wereld DaDude | 22 | 12-03-2002 16:06 |