Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2003, 18:02
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Juice schreef:
jullie evil en sick minded? phuh! *haalt neus op*
*raizes eyebrow* Wat weet jij daar nou van
Oud 28-01-2003, 18:48
Nate
Nate is offline
Citaat:
Qimm schreef:
Zo lang jij je eyebrow maar raizt, hè
Oud 28-01-2003, 20:53
Verwijderd
Citaat:
bloem schreef:
Satisfied?
Jah
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 15:45
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Nate schreef:
Zo lang jij je eyebrow maar raizt, hè
Oud 29-01-2003, 16:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
Qimm schreef:
alles! ik ben veel te evil en sick minded voor jullie kleine clubje!
Oud 29-01-2003, 17:47
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Juice schreef:
alles! ik ben veel te evil en sick minded voor jullie kleine clubje!
BEWIJJJJJS! (graag)
Oud 29-01-2003, 18:44
Nefiâth
Nefiâth is offline
Citaat:
BEWIJJJJJS! (graag)
Als ie veel te sick-minded is voor jullie clupje, durft ie het vast niet op het forum te zetten
Behoor ook tot de groep sick-minded people, daarom vind ik jullie club ook zo'n goed idee.... lotgenoten

ontopic: ik vind die sène in Moria, als Aragon en Frodo op die brug staan en die naar beneden komt er redelijk nep uit zien. Maar hindert niet ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:54
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Nefiâth schreef:
ontopic: ik vind die sène in Moria, als Aragon en Frodo op die brug staan en die naar beneden komt er redelijk nep uit zien. Maar hindert niet ofzo.
Die scene is , imho.
Oud 29-01-2003, 22:46
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Nefiâth schreef:
Als ie veel te sick-minded is voor jullie clupje, durft ie het vast niet op het forum te zetten
Behoor ook tot de groep sick-minded people, daarom vind ik jullie club ook zo'n goed idee.... lotgenoten

]

dat stuk is candy voor de slash fans Aragorn duwt Frodo wat naar voren met de boodschap "lean forward" as in bend over

ik geloof niet dat hij ZO sick minded is
Oud 30-01-2003, 00:09
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
In een wanhopige poging dit topic van een wisse dood te redden:

http://home.online.no/~gremmem/engrish_ttt_captions/

Aziatische ondertitels!

Oud 30-01-2003, 00:29
Verwijderd

Ik heb er één gezien met:

FRODO YOU FOOL!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Nefiâth schreef:

Mr, zet maar in je sig dan, dan hebben we d'r weer een lid bij
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
In een wanhopige poging dit topic van een wisse dood te redden:

http://home.online.no/~gremmem/engrish_ttt_captions/

Aziatische ondertitels!

fotoos
Geweldig! Een volkomen nieuw subplot, eigenlijk geilt Eomer op z'n zus...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 14:49
Ico
Ico is offline
Ik heb heel de topic niet gelezen, maar mijn kritiek op de Lord of the Rings verfilmingen:

- Er wordt van de ene naar de andere actiescene gesprongen, waardoor de tocht van het Reisgenootschap niet episch overkomt
- Teveel gebeurtenissen uit de boeken zijn onnodig veranderd of verplaatst (Ontmoeting met Enten, dood van Boromir, liefdesverhaal in TTT, etc)
- Gimli wordt teveel als een joke-character neergezet
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 18:50
Arwyn
Arwyn is offline
Me vraagt zich af wat er dan met die dood van Boromir was...
Ik heb die dood helemaal niet gelezen in de boeken dus... (en je, heb ze alle 3 gelezen...)
Oud 30-01-2003, 19:18
Manus J. van Alles
Ja, wat was er met Boromir? IIRC is er niet veel veranderd mbt het boek. Alleen vind ik dat ze een heleboel orc-wapens in het bootje hadden moeten leggen toen hij dood was, net als in het boek (kleine moeite).
Oud 31-01-2003, 20:42
Martijn
Martijn is offline
Eigenlijk geen echte teleurstellingen, (zag ik nou dat Elijah Wood een pruik droeg? Heeft hij eronder blond haar? Anders maakt ik een foutje)

*Is vandaag voor de 3e keer geweest*

Laatst gewijzigd op 01-02-2003 om 12:11.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Big Daddy schreef:
draagde?
? jah
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 11:02
WolterB
WolterB is offline
eindelijk ga ik vandaag deel 2 zien, heeft beetje lang geduurd, maar t zal me benieuwen hoe t eruit ziet
Oud 01-02-2003, 12:11
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Morgan schreef:
? jah
oeps
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 13:47
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Big Daddy schreef:
Eigenlijk geen echte teleurstellingen, (zag ik nou dat Elijah Wood een pruik droeg? Heeft hij eronder blond haar? Anders maakt ik een foutje)

*Is vandaag voor de 3e keer geweest*
Meneer Wood heeft een beetje een kleurloze kleur haar.. lichtbruinachtig.. Waar zag je dat f I may ask?

*is alweer 2.5 week niet naar TTT geweest! schande!*
Oud 01-02-2003, 14:19
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
bloem schreef:
Meneer Wood heeft een beetje een kleurloze kleur haar.. lichtbruinachtig.. Waar zag je dat f I may ask?

*is alweer 2.5 week niet naar TTT geweest! schande!*
Ik d8 als ze bij The Black Gate zijn en dan wordt zijn hoofd van achteren gefilmd ofzo, maar ik weet het niet zeker hoor
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Big Daddy schreef:
oeps
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 17:44
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Ja, wat was er met Boromir? IIRC is er niet veel veranderd mbt het boek. Alleen vind ik dat ze een heleboel orc-wapens in het bootje hadden moeten leggen toen hij dood was, net als in het boek (kleine moeite).
Hij bedoelde waarschijnlijk dat de dood van Boromir eigenlijk in TTT moest staan, maar om dat nu als een enorme teleurstelling te beschouwen...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 19:56
Verwijderd
Ik heb net boek 1 opnieuw gelezen en ben nu begonnen aan TTT...In TTT hoofdstuk 1 gaat Boromir dood (Aragorn vindt hem dan met pijlen doorboord tegen een boom aanzitten)...

In de film wordt er een compleet gevecht verzonnen die helemaal niet beschreven is in het boek. Ook vecht Aragorn niet mee in het boek. En die Uruk-Hai leider bestaat ook niet. Het is zelfs nog niet eens duidelijk dat de Orcs van Saruman zijn...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 22:19
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
N00dles schreef:
Ik heb net boek 1 opnieuw gelezen en ben nu begonnen aan TTT...In TTT hoofdstuk 1 gaat Boromir dood (Aragorn vindt hem dan met pijlen doorboord tegen een boom aanzitten)...

In de film wordt er een compleet gevecht verzonnen die helemaal niet beschreven is in het boek. Ook vecht Aragorn niet mee in het boek. En die Uruk-Hai leider bestaat ook niet. Het is zelfs nog niet eens duidelijk dat de Orcs van Saruman zijn...
Er wordt in de film wel meer verzonnen en verdraait... maar goed. Welke film gaan nou exact als het boek?

Ja toch?
Oud 02-02-2003, 08:22
Manus J. van Alles
Citaat:
N00dles schreef:

Dat zijn allemaal maar kleine dingen, er is niks fundamenteel veranderd.
Oud 02-02-2003, 10:44
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
N00dles schreef:

dat is hetzelfde met die elvencapes waardoor Forod en Sam bij de Black Gate opeens onzichtbaar werden, aleen in de extendes versie zie je dat ze die meekrijgen van de elfen bij hun vertrek uit Rivendell

Ook mist het verhaal hoe het paard (deel I, waarmee Frodo naar de elven wordt gebracht) aan zijn naam komt, waar wél aandacht aan wordt besteed in het boek
Oud 02-02-2003, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Oh nee? Wat dacht je van die elfen die kwamen helpen in Helmsdeep? Lijkt mij een fundamenteel verschil. Of dat de ents niet op de Entmoet de beslissing namen om tegen Saruman te vechten, maar pas daarna. Ik vind dat dat dingen zijn die ze prima zo hadden kunnen laten, en dus onzinnig verandert in de film.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 12:16
Manus J. van Alles
Citaat:
Morgan schreef:
Oh nee? Wat dacht je van die elfen die kwamen helpen in Helmsdeep? Lijkt mij een fundamenteel verschil. Of dat de ents niet op de Entmoet de beslissing namen om tegen Saruman te vechten, maar pas daarna. Ik vind dat dat dingen zijn die ze prima zo hadden kunnen laten, en dus onzinnig verandert in de film.
Ik had me wat duidelijker moeten uitdrukken; ik bedoelde dat erniks fundamenteels veranderd was wat betreft Boromir en z'n dod.
Oud 03-02-2003, 21:01
Uice
Uice is offline
Citaat:
Morgan schreef:
En wat als 'ze' (Peter Jackson) het zo nou eens beter vonden?
Oud 03-02-2003, 21:06
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Juice schreef:
dan zijn 'ze' stom... Je verfilmt toch het boek? Nou verfilm dan ook het boek. Als je dat niet leuk genoeg is maak je toch een eigen fantasy film in die sfeer en zeg je "based upon the Lord of the rings trilogy by Tolkien"!
Oud 03-02-2003, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef:
Er zijn dingen die helemaal niet nodig waren. Zoals Qimm al zei, je verfilmt een boek. Dat je stukken weglaat is tot daar aan toe, maar om alles te veranderen...

En Manus, ik dacht dat je het over de hele film had
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 22:18
Carn
Carn is offline
Citaat:
Qimm schreef:
dan zijn 'ze' stom... Je verfilmt toch het boek? Nou verfilm dan ook het boek. Als je dat niet leuk genoeg is maak je toch een eigen fantasy film in die sfeer en zeg je "based upon the Lord of the rings trilogy by Tolkien"!
het is maar goed dat bij practisch elke boekverfilming flink gesneden is in sommige dingen omdat het anders of niet te volgen valt als film, of gewoon SAAI is
Oud 04-02-2003, 08:30
Verwijderd
Citaat:
In dat stuk niet nee, maar dat insinueer ik toch ook helemaal niet? Ik beschreef alleen de verschillen even voor Arwyn.

En ik ben het er helemaal mee eens dat ze bepaalde dingen helemaal niet aan hadden hoeven passen. Onzinnige veranderingen leiden niet automatisch tot een betere film.

Citaat:
Carn schreef:
het is maar goed dat bij practisch elke boekverfilming flink gesneden is in sommige dingen omdat het anders of niet te volgen valt als film, of gewoon SAAI is
In LOTR hadden veel dingen "even spannend" kunnen zijn gebleven ZONDER bepaalde gebeurtenissen aan te passen...
Neem nou het stuk waarin Arwen met Frodo richting Rivendell vlucht. In het boek ging Frodo alleen, op het paard van Glorfindel. Arwen komt pas voor in Rivendell zelf. En de vloedgolf werd opgeroepen door Elrond als ik me niet vergis.
Als Arwen nu was weggelaten, en het dus trouwer was geweest aan het boek, was deze scene dan minder spannend geweest?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 09:17
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef:
In dat stuk niet nee, maar dat insinueer ik toch ook helemaal niet? Ik beschreef alleen de verschillen even voor Arwyn.

En ik ben het er helemaal mee eens dat ze bepaalde dingen helemaal niet aan hadden hoeven passen. Onzinnige veranderingen leiden niet automatisch tot een betere film.

In LOTR hadden veel dingen "even spannend" kunnen zijn gebleven ZONDER bepaalde gebeurtenissen aan te passen...
Neem nou het stuk waarin Arwen met Frodo richting Rivendell vlucht. In het boek ging Frodo alleen, op het paard van Glorfindel. Arwen komt pas voor in Rivendell zelf. En de vloedgolf werd opgeroepen door Elrond als ik me niet vergis.
Als Arwen nu was weggelaten, en het dus trouwer was geweest aan het boek, was deze scene dan minder spannend geweest?
Nee. En ik was ernstig teleurgesteld, want nu zagen we dat gehijg van die domme doos ipv een lekkere MANNELIJKE elf
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 16:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
Qimm schreef:
Onzin. Je kan iets een mooi verhaal vinden maar een paar minpuntjes zien, of iig dingen waar je zelf een beter idee voor hebt. Dan heb je het recht om dat te veranderen, waarom niet? Waarom zou alles precies hetzelfde moeten zijn? Dan wordt het ook saai, als je niet eens meer je creativiteit mag gebruiken.
Oud 04-02-2003, 20:24
Martijn
Martijn is offline
Oh ja bij fotr als bilbo en frodo wegduiken voor die 'draak' (vuurwerk) ziet er best wel nep uit
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 17:48
Verwijderd

Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 18:24
Qimm
Qimm is offline
Lol
Oud 05-02-2003, 19:09
Noínden
Noínden is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Nee. En ik was ernstig teleurgesteld, want nu zagen we dat gehijg van die domme doos ipv een lekkere MANNELIJKE elf

Daar ben ik het zoooooo mee eens.... en ik wilde dat de ontmoeting met Haldir ook zoals in het boek ging...... ik bedoel, als die er ook zo uitzien..... Ik heb echt iets voor puntoortjes.....
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 19:10
Noínden
Noínden is offline
Als ZIJN BROERS er ook zo uitzien ALS HIJ... tss, ik had mijn hoofd weer eens heel ergens anders bij, en dan kom je uit op een onzinnig stukje tekst....
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 16:34
Float
Float is offline
Citaat:
Vork schreef:
ligt et aan mij of is et soms een rage geworden om foutjes te zoek bij LotR??

normaal hoor je er zelden tot niks wat over, maar bij LotR moet alles uitgezocht worden.. kijk naar de film en niet zo zorken over die kleine dingen...
zeker maar dat komt gewoon omdat de film zo goed is dat ze gewoon iets MOETEN vinden om het af te kraken dat is altijd als ze iets hebben waar bijna nix op aan te merken is als je bij elke film zo goed gaat opletten om een foutje dan kan je net zo goed stoppen met kijken want als het dan afgelopen is en iemand vraagt aan je weet je dit of dat nog dan kan je zeggenEE WANT IK BEN ZO TRIEST DAT IK ALLEEN OP DE FOUTEN HEB GELET
Oud 06-02-2003, 17:46
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Float schreef:
zeker maar dat komt gewoon omdat de film zo goed is dat ze gewoon iets MOETEN vinden om het af te kraken dat is altijd als ze iets hebben waar bijna nix op aan te merken is als je bij elke film zo goed gaat opletten om een foutje dan kan je net zo goed stoppen met kijken want als het dan afgelopen is en iemand vraagt aan je weet je dit of dat nog dan kan je zeggenEE WANT IK BEN ZO TRIEST DAT IK ALLEEN OP DE FOUTEN HEB GELET
nou nee, weet je wat het is? Veel mensen hebben het boek gelezen, dat is vaak niet zo bij andere films.
Om het makkelijker te zeggen, LOTR had vóór de film al fans.
Ja dan gaan veranderingen wel opvallen ja!
Dus je zit echt niet te spotten op fouten, maar je loopt met je gedachten net iets voor op de film, want je weet wat er gaat komen. Als dat naders is onthou je dat, want het was anders dan je kende.
Oud 06-02-2003, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Float schreef:
....Argh! Leestekens! Hoofdletters! Enters!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:49
Uice
Uice is offline
waar?
Oud 06-02-2003, 21:01
Manus J. van Alles
Citaat:
Juice schreef:
waar?
Nergens, da's precies het probleem
Oud 06-02-2003, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
....Argh! Leestekens! Hoofdletters! Enters!
Niet zo streng! Ik zie een dubbele punt
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 23:47
Nate
Nate is offline
Zosja ligt er nog steeds uit. Kut.

En verkeerde topic. Kut.
Oud 07-02-2003, 14:50
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Nate schreef: