Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 11:00
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
ButterflyBee schreef op 01-04-2003 @ 19:57:
kleding is toch niet gebonden aan rassen?
Inderdaad, het is meer gebonden aan muziekstijlen. In dit geval is dat hiphop/rap

Maar ze noemt het negerkleding, omdat veel negers het dragen tsjaaa....FUBU is eigenlijk wel een beetje "negerkleding" als je kijkt naar de betekenis van FUBU (For Us, By Us)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2003, 17:19
ButterflyBee
ButterflyBee is offline
Citaat:
DarkRaven schreef op 03-04-2003 @ 12:00:
Inderdaad, het is meer gebonden aan muziekstijlen. In dit geval is dat hiphop/rap

Maar ze noemt het negerkleding, omdat veel negers het dragen tsjaaa....FUBU is eigenlijk wel een beetje "negerkleding" als je kijkt naar de betekenis van FUBU (For Us, By Us)
dat soort kleding is vnml gebonden aan hiphop (in de meeste gevallen muziek). dan heb je gelijk 4 in 1, want hiphop bestaat uit rap,mc'in, breakdance & graffiti.

het woord negerkleding vind ik gewoon denigrerend (maar dat begrijpen veel mensen blijkbaar niet). FUBU staat idd voor For Us By Us, maar negerkleding (dat woord al joh) En als je verder naar merken zoals Ralph Lauren en Hilfiger kijkt, zie je zoiets ook, maar dat noemt men ook geen blankenkleding (dus waarom noemt zogenaamde hiphopkleding wel negerkleding?!)

verder zou ik nooit gezien willen worden in van die ''hoge'' (tot je borsten ong) broeken/ rokken!
Oud 03-04-2003, 17:35
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
ButterflyBee schreef op 03-04-2003 @ 18:19:

het woord negerkleding vind ik gewoon denigrerend (maar dat begrijpen veel mensen blijkbaar niet). FUBU staat idd voor For Us By Us, maar negerkleding (dat woord al joh) En als je verder naar merken zoals Ralph Lauren en Hilfiger kijkt, zie je zoiets ook, maar dat noemt men ook geen blankenkleding (dus waarom noemt zogenaamde hiphopkleding wel negerkleding?!)

Met 'blankenkleding' weet niemand wat je bedoelt,met negerkleding,jah,in videoclips (jaa,goed voorbeeld ) zie je toch vaak dat 'negers' meestal zulke kleren aan hebben?
Dus dan weet je toch wel ongeveer wat voor een kledij hij/zij bedoelt.
Oud 03-04-2003, 19:39
ButterflyBee
ButterflyBee is offline
Citaat:
Laïs schreef op 03-04-2003 @ 18:35:
Met 'blankenkleding' weet niemand wat je bedoelt,met negerkleding,jah,in videoclips (jaa,goed voorbeeld ) zie je toch vaak dat 'negers' meestal zulke kleren aan hebben?
Dus dan weet je toch wel ongeveer wat voor een kledij hij/zij bedoelt.
pfffffffffffffffffffffffffffffff...
Citaat:
ButterflyBee schreef op 01-04-2003 @ 23:29:
Voor het geval dat je het niet wist---->het woord negerkleding impliceert al een vooroordeel.
In de videoclips die jij ziet, hebben die Afro-Amerikaanse rappers (denk ik) HIPHOPKLEDING aan. Lees m'n vorige posts maar.
Oud 03-04-2003, 19:41
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
van die zilveren bijna plastic achtige karl kani shit :\
Oud 03-04-2003, 19:46
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
ButterflyBee schreef op 03-04-2003 @ 20:39:
pfffffffffffffffffffffffffffffff...

In de videoclips die jij ziet, hebben die Afro-Amerikaanse rappers (denk ik) HIPHOPKLEDING aan. Lees m'n vorige posts maar.
ja schat, dat bedoel ik dus . en de persoon die 'negerkleding' postte ook,denk ik.
En als hij/zij het niet zo bedoelde,dan denk ik bij het woord 'negerkleding' dus aan hiphopkleding.

pfffffffffffffffffffffffffffffffff
Oud 03-04-2003, 19:47
)Vampje(
)Vampje( is offline
-Plateauzolen
-Witte broeken
-Bruin
-Geel
-Oranje
-Goud
-Polo's
-Bootschoenen
-Trainingspakken

En zo.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:16
ButterflyBee
ButterflyBee is offline
Citaat:
Laïs schreef op 03-04-2003 @ 20:46:
ja schat, dat bedoel ik dus . en de persoon die 'negerkleding' postte ook,denk ik.
En als hij/zij het niet zo bedoelde,dan denk ik bij het woord 'negerkleding' dus aan hiphopkleding.

pfffffffffffffffffffffffffffffffff
Das heel leuk en dat zou best kunnen, maar zoiets komt best racistisch over. Ten eerste is het woord neger (netals n*kker/n*gga=negatief woord) een overblijfsel uit de slavernij , en weet je wat, de slavernij is al een hele tijd afgeschaft. Ten tweede vind ik dat men dingen goed moet benamen en niet moet zeggen van ''ja , dat bedoelde ik ook'', want waarom zeg je 't dan niet gewoon.
Ten derde inmpliceert het woord ''negerkleding'' nog steeds een vooroordeel, maja das moeilijk te begrijpen voor sommige mensen....Helaas

It's gonna take bravery to stop mental slavery!
Oud 04-04-2003, 07:36
Verwijderd
Negers gebruiken zelf toch het woord nigga.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 15:47
ButterflyBee
ButterflyBee is offline
Citaat:
a new nose schreef op 04-04-2003 @ 08:36:
Negers gebruiken zelf toch het woord nigga.

Sommige mensen kennen hun geschiedenis niet of vinden dat niet zo erg, maar lang niet alle bruine mensen! En het maakt ook verschil wie 't zegt.
Oud 04-04-2003, 15:49
Verwijderd
Citaat:
ButterflyBee schreef op 04-04-2003 @ 16:47:
Sommige mensen kennen hun geschiedenis niet of vinden dat niet zo erg, maar lang niet alle bruine mensen! En het maakt ook verschil wie 't zegt.
Ik krijg hoofdpijn van mensen zoals jij.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 15:50
Verwijderd
Citaat:
DarkRaven schreef op 03-04-2003 @ 12:00:

Nee vriend het betekent For Us Buy Us
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 15:51
Verwijderd
Bling bling homie weet je wel
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 17:30
Yamyam
Yamyam is offline
Als een breezahchick met superkort gerafeld broekje tot aan kont (en ik heb er ergens zelfs nog zo een van toen ik 12 was ), in bijna niks over straat (dan liever helemaal bloot), in van dat camel/lichtblauw/lichtroze hippe spul, staat mij helemaal niet aan,
ja uh in mijn ogen saaie kleren
t-shirts met getallen erop (ben geen voetballer)

maarja eigenlijk mag iedereen me in de idiootste kleren zien, t gaat er meer om dat ik t niet mooi vind.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 13:49
sascha-gurlie
sascha-gurlie is offline
in me pyama
Oud 06-04-2003, 13:57
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
gabber en gothic kleren
Oud 06-04-2003, 15:44
Verwijderd
Het kan me weinig schelen waar anderen mij in zien, maar men noemde ergens 'glimmende trainingspakken', en dat zou ik niet graag dragen. Maar da's meer omdat ik er dan zelf in loop dan omdat anderen mij dan daarin zouden zien.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 15:50
zwoesj
zwoesj is offline
in van die strakke broeken en strakke t-shirts of sneakers
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten