![]() |
||
Citaat:
maximaal 6 geloof ik. dan hoef je dus maar 2x in 't jaar langs te gaan.
||
Citaat:
|
heb ff een vraagje, misschien is ie ooit al geweest maar pech dan.
In de bijsluiter van mijn pil (mycrogynon30) staat dat de pil een verminderde werking heeft als je binnen 3 uur na het innemen overgeeft. Maar hoe zit dat met diarree. Als je binnen 3 uur na het innemen van de pil diarree krijgt, is er dan ook sprake van verminderde werking? Krijg het niet in de bijsluiter gevonden ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
-Vraagje
Ik heb laatst de pil (-microgynon 30 ) bij de huisarts gehaald. Zij heeft tegen mij gezegd dat ik op de eerste dag van mijn ongesteldheid moet beginnen met de pil. Maar ze zei ook dat ik nu al kan beginnen maar dat ik dan tot de volgende ongesteldheid niet veilig ben. Maar als ik nu begin, en drie weken de pil slik, word ik dan wel meteen ongsteld of kan dat niet zo ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je nog meer wilt weten of iets anders, wil je dan je vraag nog een keer formuleren?? Groetjes Dana
|
![]() |
hee iedereen,
even ee nvraag ik ben zelf (nog) niet aan de pil, maar ik wil het wel heel graag, en ik wil het binnenkort gaan regelen dat ik het mag. maar ik snap iets niet, als je de pil doorslikt (wanneer je dus die stopweek overslaat), dan doe je dat toch omdat je dan niet ongesteld wilt worden? Maar als je hem dan dus doorslikt, en je doet dat 2x ofzo (2x die strippen doorslikkendus) , waarom krijg je dan tussentijdse bloedingen waar sommige het hier over hebben?? zelf ben ik altijd heel regelmatig ongesteld (dat is al een halfjaar zo, en daarvoor was het altijd 1 of 2 dagen maar nooit heel ongregelmatig) , dat klopt altijdo p de dag precies, alleen nu ben ik dus al 1 dag over tijd.. ik vindh et maar raar (ook wel een beeje eng) maar ik ben niet met mijn vriend naar bed geweest, we hebben wel andere dingen gedaan , maar we letten toen wel steeds goed op, dus mij lijkt dat ik gewoon niet zwanger kan zijn. en ik eet verder ook gewoon normaal,, dus waar zou het dan aan kunnen liggen?????? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar dank je! ![]() |
![]() |
|
Ik ben nu bezig met de pil doorslikken. Ik heb er al anderhalve strip opzitten en ik ben van plan na deze strip nog een strip door te slikken. Alleen gisteren verloor ik ineens bloed. Is de pil nu nog wel veilig?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je hem slikt omdat je anders een rottige menstruatie hebt kan het overigens wel, heb ik ook wel eens gedaan, maar dan kan je er eigenlijk heel veel mee rotzooien.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Slik je dus vier of vijf weken de pil? Maakt niets uit, gewoon veilig ![]() Maar wel onhandig, omdat je dan met een halve strip overblijft... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Het is toch dat wat je bedoelt?) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Meestal krijg je dan eerst voor 3 maanden mee (dus drie strippen), vervolgens moet je weer even langskomen om te vertellen of alles goed gaat (soms kan je dat ook gewoon even doorbellen), vervolgens krijg je voor een half jaar. Daarna verschilt het per huisarts; of je kan gewoon je recept door laten faxen óf je moet om het half jaar even komen vertellen of het goed gaat. Maar goed, dat merk je allemaal vanzelf wel ![]() ![]() Succes ermee iig! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En mijn huisarts vroeg me daarnaast of ik rookte, en raadde me nog eens extra af om er mee te beginnen (als je rookt is de pil iets minder veilig, wordt vermoed, maar ze weten het niet zeker). |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maaaar natuurlijk zijn er uitzonderingen enzo..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
wanneer je diarree hebt worden je voedingstoffen niet goed opgenomen, zo dus ook je pil. Het kan dus zéker wel kwaad omdat je hem gewoon niet opneemt... Als je dus diarree hebt gehad binnen vier uur na het innemen van je pil, kan je het beste alsnog een extra pil pakken... |
![]() |
||
Citaat:
Nou, mn zus (doktersassistente in spee) vertelde dat dit dus echt niet waar is. De stoffen van de pil worden in je bloed opgenomen, en komen niet bij de afvalstoffen die er zeg maar uit gaan als je diarree hebt.(neej, ook niet binnen een bepaald aantal uren). Het zou anders btw ook in de bijsluiter vermeld moeten worden. So.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mja, ik heb het dus nog ff gevraagd, en je hebt voor een gedeelte wel gelijk. Als je echt waterdunne diarree hebt (dus dan moet het echt acute, erge diarree zijn) dan zou eventueel (dus een erg kleine kans) de werking van de pil kunnen verminderen. Als je echt erg twijfelt kan je dan binnen 36 uur gewoon nog een pil slikken (wanneer je maag weer n beetje rustig is) en dan is er nix aan de hand. (maar nogsteeds kan je hierbij nagaan dat dit door vele instanties als een te verwaarlozen kans gezien wordt, omdat zelfs in een soa-voorlichtingsboekje waar de pil ook in behandeld wordt ook vermeldt staat dat diarree geen effect op de werking van de pil heeft....)
Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 17:19. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||