Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat vind ik wel grenzen genoeg ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Om even iets nieuws toe te voegen.
Niemand hier heeft nog het argument gegeven dat je ook geen vlees meer eet omdat dat de enige manier om het voedselprobleem ooit op te lossen. Voor 10 kilo vlees is 70 kilo graan nodig(beest moet eten) en daardoor als mensen vlees blijven eten, zullen er zeker op lange termijn voedseltekorten komen. Uit dit principe, het principe van hoe het meeste vlees wordt geproduceerd, het principe van het doden van onschuldige beesten en het principe dat vlees meestal erg ongezond is ben ik vegetariër. ![]() [edit] Ohja, Overjoyed, eet jij drop of spekjes? of wellicht van die roze glace koeken? [/edit] |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
dat geld niet voor alle vlees natuurlijk
Laatst gewijzigd op 25-06-2003 om 18:03. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Alle belangrijke voedingsstoffen die in vlees zitten kunnen met gemak vervangen worden.. Maar om nou te zeggen dat het ongezodn is ![]()
||
Citaat:
![]() en het is nog fucking waar ook ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Om even bij het onderwerp te blijven:
op zich zou vegetariër worden wel afzetting tegen je ouders kunnen zijn, maar dat hangt meer van je ouders af dan dat het echt in het algemeen afzetten zou kunnen zijn. Verder vind ik vegetariër zijn onzin. Wat heeft het immers geholpen, de afgelopen 25 jaar? Zijn er minder dieren geslacht, hebben er minder dieren geleden? Het houdt toch nooit op, te veel mensen vinden vlees te lekker om te stoppen met eten. En persoonlijk prefereer ik een lekker biefstukje dat van een koe komt die in een wei heeft gelopen en redelijk humaan is doodgegaan boven een besproeide plantenstengel.
||
Citaat:
![]() Inderdaad, er zullen veel mensen inderdaad tot in het eeuwige der eeuwige vlees blijven eten. Maar je mag toch voor jezelf beslissen welke waarden je aanneemt en welke niet? Hoe kan je iemands levenswijze en vooral: EETwijze onzin vinden??? Jezus, van die praat krijg ik het echt...Live and let live, weetjewel. Ik snap niet hoe vegetarisme je kan storen...zij zijn niet degene die een leven verstoren. Maar goed, er zijn ook nog steeds mensen die homo's haten, dus niets verwondert me nog. Gewoon ff zeggen dat ik het een schijtargument vond. |
![]() |
|
Waarom vegetariër worden..
Als je eens denkt aan alle mieren die je per dag doodstampt..en dat is dan minder erg dan een geslachte koe? Ik ben zelf geen vegetariër en ben ook niet van plan dat te worden, omdat ik vlees gewoon hartstikke lekker vind. Een aantal mensen dat ik ken, is vegetariër, maar zij doen het alleen om zich te onderscheiden van andere mensen door het 'Kijk mij vegetariër zijn en niet bij de McDonalds eten, oh wat ben ik toch een wereldverbeteraar'. Ik werk bij een slagerij en een week geleden kwamen ze langs om een keertje keihard 'moordenaars' naar binnen te roepen. Bovendien zijn zij er helemaal niet verantwoord mee bezig, ze eten geen vervangende middelen enzo. Een zo'n jongen heeft nu zelfs chronische problemen met zn evenwichtsorgaan omdat ie een of andere stof te lang niet heeft binnen gekregen. Als je echt vegetariër bent omdat je er zelf achter staat (en niet omdat je vriendjes ook vegetariër zijn..) is het zeker niet iets puberaals ofzo! @ bonelesschicken: Alsof het besproeien van planten met weet ik veel wat voor chemicaliën trouwens zo lekker is voor het milieu!
||
Citaat:
Mag ik? Of is dat verboden? Vrijheid van meningsuiting, bestaat dat nog, of is men dan meteen beledigd? Verschillende vegetariërs bestempelen mij toch ook als barbaar, omdat ik vlees eet, waarom zou ik het omgekeerd dan niet ook mogen doen? Live and let live, ik vind het best, zolang ze mij er niet mee lastig vallen mogen ze eten wat ze (niet) willen. Maar ze vallen me er wel mee lastig. Verder bemoei ik me niet met dit topic, omdat ik het toch onzin vind en er blijkbaar geen normale discussie mogelijk is zonder dat ergens inhoudelijk op wordt ingegaan maar er meteen op de man gespeelt wordt. En nee, nu heb ik het niet direct over jou.
|||
Citaat:
En in mijn ogen is dit hetzelfde idee. of je nu mensen of dieren doodmaakt. Om een andere stelling te melden dan maar; als je mensen niet beter vindt dan dieren en je eet wel vlees, dan zou je ook mensenvlees moeten eten . Maar als je dat tegen mensen zou zeggen worden ze al hysterisch bij het idee *want het is een mens* at nare man: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
ff een mening in de groep gooien:
ik ben geen vegetarier omdat vegetarier zijn best gezond kan zijn, maar alleen als je het aanvult met dingen als gierst etc. (je kunt ook pillen nemen maar die bevatten meestal weer gelatine = gemalen koeienbotten ) om het echt gezond te houden en niks van de voedingstoffen uit vlees te missen heb je meer nodig dan een vegaburger. (geen roddel of misverstand, is uit wetenschappelijk dubbelblind onderzoek gebleken) het klinkt misschien cru maar zoveel moeite niet waard om een paar dieren te redden. een hamburger weigeren vind ik niet z'n probleem, maar om nou de hele tijd sojabonen e papjes te gaan zitten eten...nee dankje.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vanaf mijn 9de wilde ik al vegetarier worden *dat ben ik ook geworden toen*, misschien gaan mensen er in de puberteit meer over nadenken. Ligt er ook aan hoeveel je er mee bezig bent. Ik denk niet dat het te maken heeft met opstandig zijn, het is gewoon zielig voor die dieren.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Excuse my language maar wat een bahger-analyse. Een rol speelt, per definitie? Wtf?!? Jij denkt hier even alle pubers op een hoop te gooien? Mag ik je eraan helpen herinneren dat je ook mensen kunt onderscheiden dmv. andere eigenschappen zoals gevoels- en verstandsmens? En dat uit zoiets (e.a. zaken) de reden(en) kunnen voortvloeien? Heb je er wel 'ns aan gedacht dat er ook groepen niet-pubers vegetarisch zijn en groepen pubers niet-vegetarisch zijn? Heb je er wel 'ns aan gedacht dat de ene puber zich op andere manieren afzet dan de andere puber? Heb je er wel 'ns aan gedacht dat ook volwassenen zich op een bepaalde manier afzetten tegenover de maatschapij? Heb je er wel 'ns over nagedacht dat vegetarier zijn een doordachte beslissing kan zijn? Heb je er wel 'ns over nagedacht dat het vegetarier zijn helemaal niet zo'n grote verandering hoeft te zijn als het volgens jou lijkt? Ben je eigelijk zelf wel 'ns vegetarier geweest voor een (on)bepaalde tijd? (dat laatste kan ik iedereen van harte aanraden. Niet geschoten is altijd mis! Bovendien kun je je dan enigzins beter verplaatsen in een vegetarier). Tot zover het vragenuurtje... Voor een begin van een topic zou deze opening het me niet verbazen wanneer er een pijnlijk einde aan komt in de vorm van flames. Maargoed, de redenen dat ik vegetarisch ben zijn er meerdere. Allereerst ga ik in een later stadium van mijn leven op veganisme aimen omdat dat nog beter is dan vegetarier zijn omdat je daarmee de uitbuiting van dieren niet mee ondersteunt; dat doet een vegetarier wel. Dan nu de redenen: allereerst ben ik nooit fan van vlees geweest omdat ik het niet zo bijster lekker vind. Dat heeft verder niks met idealisme of opstandigheid te maken dat heeft te maken met persoonlijke voorkeur. Oeps, daar gaat je opstand-argument, sorry. Ten tweede omdat het systematisch misbruiken, martelen en vermoorden iets is dat ik een levend wezen, hetgeen gevoelens heeft, niet wens. Een dier heeft namelijk net als ieder mens gevoelens en instinct (een mens heeft daarnaast ook intuitie). Planten hebben geen gevoelens en zullen daarom niet lijden. Wetenschappelijke onderbouwing hiervan is te vinden via Google. Omdat een dier geen intuitie heeft is het in dat opzicht zwakker; maar niet minder. Daarom vind ik dat je een dier moet respecteren en vrij en in hun waarde moet laten. Immers, stel wij mensen waren de zwakkeren, zouden wij het dan (ervan uitgaande dat wij dit konden beredeneren) leuk vinden wanneer wij gebruikt, gemarteld en vermoord zouden worden? Nee. Zoiets wens je niemand die gevoelens heeft toe. Ten derde voel ik sinds ik vegetarisch ben een stuk fitter. Dat zijn min of meer de 2 hoofdredenen. Er zijn nog meer redenen voor mij maar die zijn relatief niet zo belangrijk. Overigens mag je blij zijn dat er dieren hebben bestaan aangezien onze hersennen afstammen van de muis. Hierbij is de toevoeging dat muizen ook weer geevolueerd zijn uit andere dieren niet geheel onbelangrijk ![]() Respect voor alle vegetariers die doordacht/doorvoelt tot hun keuze zijn gekomen. Respect^2 voor alle veganisten die doordacht/doorvoelt tot hun keuze zijn gekomen. Voor alle anderen: probeer het 'ns of anders have fun met de vampier uithangen (en dan druk ik me nog netjes uit),
|
Vegetarier worden, en later veganist...was wel de minste reden, om me af te zetten tegen me ouders. Dat deed ik op andere manieren wel.
ik begon gewoon m'n eigen mening te vormen en niet de waarheid van mijn ouders direct als waar te beschouwen. Voor mij is het trouwens veel meer een ethische keuze en geen emotionele keuze.
|
In je pubertijd is het sowieso makkelijker om dit soort keuzes te maken omdat je veel minder ""ingebakken" bent, je staat open voor meer dingen, experimenten. Je moet je manier van leven nog kiezen; ouderen, waaronder je ouders hebben dat (als het goed is) al jaren geleden gedaan wat verandering in levenspatroon een stuk moeilijker maakt.
||
Citaat:
||
Citaat:
In het begin is het echt een kriem. Alles waarvan je dacht dat het wel ok was, is niet ok. E-nummertje bloed hier, e-nummertje moord daar... ik ben nu een paar maanden verder en beschouw het absoluut niet meer als een probleem. Ik ken genoeg producten om zonder e-nummerlijstje boodschappen te kunnen doen, en vervangende producten zijn ook niet zo moeilijk op de kop te tikken. ik weet waar ik het voor doe, en de "moeilijkheden"die ik heb in de supermarkt wegen voor mij niet op tegen al het leed wat dieren wordt aangedaan. (wat het allerkutste is zijn producten die volgens de verpakking vega zijn, maar waarvan later blijkt dat het een foutje is geweest en dat er toch een bepaald e-nummer inzit wat van vis is gemaakt oid.)
||
![]() |
Citaat:
Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk!!!!!!!! ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Volgens mij is instinct een automatisme waar je niet vanaf kunt wijken. Het werkt zo, en zo zal het altijd blijven werken. In de specifieke dierensoort werkt het bij elk dier (ongeveer) zo. Het is (relatief) makkelijk te analyseren. Volgens mij is intuitie denken op basis van enkel gevoel. Hiermee kan men wel afwijken van het systeem net zoals dat ook bij ratio het geval is. Welke van de 2 beter is is subjectief. Ik denk dat beide voor- en nadelen hebben. Ik heb hier niet zoveel verstand van. Ik heb dit op de basisschool geleerd maar daar heb ik momenteel geen bron meer van. Doh. Ik heb wel andere bronnen: Codenaam Mens aflevering 3. Hier kwam dit aspect even ter sprake omdat daar naar voren kwam. De hersennen van de mens werden hier geanalyseerd waarbij naar voren kwam dat een deel van de hersennen geevolueerd is van de muis. Waar dat andere deel van afstamt werd niet besproken. Dit programma was afgelopen woensdag om ongeveer 23:00 op Ned1 te zien. Een andere bron die wel na te kijken valt: Citaat:
Dan vraag ik mij af: welke eigenschappen? Kun je voorbeelden noemen? Heb je deze eigenschappen bij elk dier geanalyseerd of bij enkele diersoorten? If latter, welke dan? Laten we ervan uitgaan dat je gelijk hebt. Kan een dier (en zo ja, allemaal? of welke dieren?) dan ook rationeel denken en/of dit combineren met intuitie? Wat is de toegevoegde waarde van de intuitie en staat dit los van het instinct of is dit gekoppeld? In hoeverre is het wetenschappelijk te bewijzen of bewezen?
|
Verwijderd
|
Hallo
![]() Ik zal nog maar eens reageren. Ten eerste plaats wil ik zeggen dat ik alle vegetariers/veganisten respecteer. Zolang ze maar niet als een soort jehova getuige mij van de ultieme waarheid proberen te overtuigen ![]() Verder was de strekking van de stelling: Worden sommige mensen vegetarier vanwege het zich willen afzetten in de puberteit? Dus niet: zijn alle vegetariers zo omdat ze zich af willen zetten. Er heeft iemand in dit topic geschreven dat dit zo voor die persoon was. Das alles waar het mij om ging ![]() Tot slot voor de mensen die zich niet voor kunnen stellen hoe dat in godsnaam tot afzetten kan gezien worden: - Er moeten speciale voedingstoffen gehaald worden voor het 'aparte' kind. - Er moet speciaal gekookt worden voor het 'aparte' kind. - Verder zijn er ook minder slimme en overbezorgde ouders die denken dat, ondanks extra voedingstoffen, het ook nog eens ongezond is. En die ouders kan je zo op stang kan jagen. Dus zo een gek idee was het niet ![]() |
![]() |
|
Aplausje voor joey (veganfront)'s commentaar in dit topic
ik weet zeker dat we het grotendeels wel met elkaar eens zijn wat dit betreft! En iedereen die zegt dat je je mening niet moet opdringen aan anderen wat dit betreft moet er is bij stilgaan staan in hoeverre zijn hun mening opdringen aan die beesten! ![]()
||
Citaat:
(of is het gewoon toeval dat ik jou in de spiegeling vd ruit op het Scholieren forum zie ![]()
|
Om even te reageren op wat reacties en de stelling zelf...
Vegetarier/veganist word je niet voor jezelf maar voor die dieren! Oke, mischien voor je eigen geweten... En dat het puberteit is? Voor sommige helaas wel... Altans dat is mijn idee, als je echt heel erg achter je idee staat zegt je ook niet meer "maar ik eet nog wel drop want dat vind ik echt zoooo lekker" want daar zitten net zo goed dode dieren in verwerkt.... Net als alle neit veggie e-nummers en andere van dode dieren afkomstige producten... Vegetarier is geen keuze maar een plicht, en loop niet te lullen dat we ons "geloof" op proberen te dringen als een stel jehova's want een geloof is niet bewezen AL HET NIET VEGGIE VOEDSEL IN <b>FEITELIJK</B> MEDEPLICHTIG AAN MOORD NET ALS DE KOPER ERVAN punt! 99% zal mn standpunten wel weer te radicaal wezen maar liever een radicaal figuur dan een ignorant teringlijer die wel tevree is met het feit dat hij geen vlees meer eet maar er niet om maalt dat er ondertussen die dag wel weer duizenden beesten gedood zijn om luxe in die achterlijke industrie!
||
Citaat:
En het heeft niks met groeien etc. te maken want enkel vegetarier en als je goed vervangt (bij vegetarisme een peuleschil) merk je er NIKS van... onzin dus... En unicef belangrijker? lekker asociaal, alsof die dieren niet belangrijk zijn.... Niet dat unicef niet belangrijk is maar noem 1 reden waarom belangrijker
|
De laatste tijd zit ik er wel heel erg aan te denken om geen vlees meer te eten. Het idee dat ik iets eet dat ooit levend geweest was, maakt me misselijk. Maar toch eet ik het steeds weer op (ik vind het gewoon lekker smaken
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Goh zou ik vegetarier zijn of niet? ![]() |
Advertentie |
|