Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]pvm schreef op 18-07-2003 @ 12:09:
Dat ligt eraan. Ik denk dat we het kennisniveau in het onderwijs ook al een flink stuk kunnen opkrikken door gewoon van 'onderwijsvernieuwingen' terug te draaien. Het onderwijs is er de laatste jaren niet beter op geworden, en dat komt echt niet allemaal door bezuinigen. Nee, door vreemde en vooral dure hervormingen. Terwijl veel schoolgebouwen zich in een slechte staat bevinden en er niet voldoende geld is om elke school de beste leermiddelen te verschaffen. En we willen ook graag goede gezondheidszorg, een goed werkende politie en justitie. Komt daar nog bij dat als je iedere hervorming van de sociale zekerheid van de hand wijst de ambities louter ambities blijven. Regeren dwingt tot keuzes, en die moeten dan ook gemaakt worden! Niet altijd leuk, wel noodzakelijk! De keuzes van Balkendende II zijn m.i. niet de juiste keuzes. |
![]() |
||
Citaat:
||||
![]() |
Hier ga ik niet heen. Waarom niet. Het heeft niet 1 doel waar ik pertinent op tegen ben: een nieuwe regering. Moet toch een regering zijn, en deze regering is democratisch verkozen. Tja, jammer.
Citaat:
![]() Citaat:
Ik weet niet hoe 't bij jou zit maar het lijkt mij dat je je in dit geval aan schreeuwlelijkerds an sich ergert, en dus niet aan schreeuwlelijkerds van bepaalde politieke partijen die daar rondlopen? Of wil je soms beweren dat een GLer geen schreeuwlelijkerd kan zijn. Citaat:
Ehhh.. maargoed. Genoeg van dit gedoe. Een reden om wel te demonstreren voor mij zou vanwege die smerige leugentjes zijn de afgelopen tijd. Zoals die van DU. http://www.risq.org/modules.php?name...rticle&sid=131 NL versie: http://www.indymedia.nl/nl/2003/07/12973.shtml
||
Citaat:
|
![]() |
Ik vind het onzin om te gaan demonstreren tegen een democratisch gekozen kabinet. Het is gemakkelijk om eerst te stemmen en als het regeerakkoord je niet bevalt, de partij waarop gestemd is af te vallen. Misschien leert de kiezer nu eindelijk na te denken, voordat hij zijn stem uitbrengt.
IK ben het dan wel niet eens met het beleid van het kabinet, maar ik wacht wel tot er weer verkiezingen zijn om mijn stem te laten horen. Wel jammer eigenlijk dat ik er zo over denk; demonstreren lijkt me een amusante bezigheid...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mij lijkt het bovendien ook zinvol om duidelijk te laten merken dat in dit land veel mensen zijn die het niet eens zijn met de plannen van dit kabinet. Dan worden ze misschien ook wat voorzichtiger met bezuinigen, of gaan ze in ieder geval eerst nadenken voordat ze gaan bezuinigen (iets wat ze nu absoluut niet doen). Als je moet wachten tot de volgende verkiezingen zijn er misschien in de tussentijd nog veel meer rücksichtlose maatregelen doorgevoerd.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat de onrust eerder wordt aangewakkeerd onder de bevolking door een demonstratie. Er zullen veel mensen zijn, die zich eigenlijk niet zo voor politiek interesseren en zich er niet veel mee bezighouden, maar die bij zo'n demonstratie toch meelopen, omdat ze erdoor zijn opgeruid, gestimuleerd hun onvrede te uiten.
|||
Verwijderd
|
*Burning water* schreef op 24-07-2003 @ 22:49:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik kom dus ook. Reden: lijkt me duidelijk. Ik las gisteren een Loesjeposter over de staatsschuld en dat lijkt me een mooie om even te quoten: Steek die staatsschuld maar in je Balkenende!
Overigens weet ik ook wel dat het belangrijk is dat de staatsschuld afgelost moet worden, maar dat moet niet op zo'n a-sociale manier. ![]() Is er overigens al een lijst van mensen die komen? ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Naar mijn mening is die keus er niet, iig niet duidelijk. En geef dan zelf eens wat CPB-bronnen die hiermee te maken hebben, ik ben wel nieuwsgierig nu. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat de PvdA realistisch is ten opzichte van de huidige situatie waarin niet anders dan bezuinigd moet worden hoeft dat toch niet te betekenen dat deze partij verrechtst??? Het links of rechts zijn van de partijen laat zich juist zien in deze tijd in hoe en waarop bezuinigd wordt. Waar het huidige kabinet bezuinigd op bevolkingsgroepen die het nu al financiëel erg zwaar hebben, zou de PvdA dit geld op andere plekken halen, bijvoorbeeld door iets te beperken op de hypotheekrenteaftrek. En dan nu weer terug tot de orde van de discussie........ Protest tegen Bak Ellende is altijd goed. Mocht ik tijd hebben, kom ik misschien wel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (deze lijst is gebaseerd op vorige posts, wanneer het niet klopt, haal dan je naam weg of voeg hem toe) Wel: Joostje waaromniet? jellerd gegennazi's thugz-angel Anzje-boowN Fleet Admiral NN Che Guevara Anneee Misschien: Martian Tweety2k (en ik had nu geen tijd -vakantie hè?- om alles gedetailleerd door te lezen, dus excuses voor zaken die ik over het hoofd gezien heb)
|
Waarschijnlijk kom ik ook wel. Hetzij op eigen houtje, hetzij met de Leidse ROOD-afdeling.
Wel: Joostje waaromniet? jellerd gegennazi's thugz-angel Anzje-boowN Fleet Admiral NN Che Guevara Anneee naam onbekend Misschien: Martian Tweety2k
Laatst gewijzigd op 02-08-2003 om 18:32. |
![]() |
||
Citaat:
![]() @ Che: naar aanleiding van je replys nam ik aan dat je wel kwam. (gaan we samen met Marijke, Naima en Femke demonstreren) ![]()
|
![]() |
Goh de wereldeconomie zit in een dip. Ik vind het niet gek dat het dan wat minder gaat.. Maar ik kan mij herinneren dat de 'post-tweede-wereldperiode' zo'n succes was omdat niemand liep te klagen en iedereen hard aan het werk was.. Ik werk gewoon hard door en ga niet zeiken..
Maarja ik ben ook een echte conservatieve VVD'er |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik denk niet dat veel "conservatieve VVD'ers" het met je eens zijn, eigenlijk. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
zaterdag protest IloveTECHNO | 18 | 16-09-2003 19:09 |