Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 12:29
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 30-07-2003 @ 11:26:
Dat is natuurlijk niet waar, het ligt er meer aan hoe je de boodschap overbrengt. Als je Balkenende iets dergelijks laat verkondigen, zou idd het merendeel het niet begrijpen omdat Balkenende gewoon niets kan uitleggen. Maar als je Pim Fortuyn diezelfde boodschap uit had kunnen laten dragen, zou iedereen het begrijpen. Het ligt dus voor een deel aan de zender.
pim fortuyn speelde gewoon in op de ignorance en domheid van het merendeel der nederlanders, en dat ging helaas ook goed.

Het verbaast me eigenlijk dat niemand anders in de nederlandse
politiek die sicke tactiek eerder heeft gebruikt
Oud 30-07-2003, 20:21
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef op 30-07-2003 @ 13:07:
Pim schaar je niet onder eerder genoemd "populistische gewauwel"?
Iets simpel kunnen uitleggen maar daarbij allerlei details en nuances weglaten is ook niet alles. Dan krijg je dat zwart-wit denken :/
Ik schaar hem wel onder het populistische gewauwel, hij is het beste voorbeeld wat je daarvan kan bedenken. Met simpel uitleggen bedoel ik meer, dat er niet in Balkenende-stijl omheen gedraaid moet worden.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:45
Kwyjibo
Kwyjibo is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 29-07-2003 @ 17:36:
dat zeker niet maar je kan beter heel veel geld daar in steken [scholen bouwen, fabrieken bouwen enz in landen die ver achterlopen] dan daarmee hier het integratie probleem proberen op te lossen. als je daarmee begint loopt de integratie hier soweiso al een heel groot stuk terug.

ik vind t wel een beetje erg makkelijk om zomaar mensen terug te sturen naar landen waar je gewoon niet kan leven.
zoals jij het zegt zo denk ik er ook over. mensen zijn soms zo egoistisch en denken alleen maar hun eigen land. als ze nu eens wat breder gaan denken en verder kijken dan de grenzen van nederland...
Oud 31-07-2003, 20:23
herz
herz is offline
srry ik heb niet alle posts gelezen
maar als ik ff mag..

hitler opende altijd zijn toespraken rustig, ordenend alles op een rij zetten als hij iets zij dan klonk het logisch, maar naarmate hij vorderde in zijn toespraak werd hij telkens kwader, hij begon te schreeuwen over vaderland de verderfelijke bolsjewieken en de egoistische monopolistische joden elk ieder die ernaar luisterde werd in een roes meegenomen: het klonk goed, het klonk logisch we zouden weer als vanouds worden en niet meer het uitschot van europa.

plaats het nu rustig woord voor woord met de werkingswijze van pim...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 20:34
beuk
beuk is offline
Citaat:
herz schreef op 31-07-2003 @ 21:23:
~
Wat wil je nou concreet zeggen?
Oud 31-07-2003, 21:34
Verwijderd
Citaat:
herz schreef op 31-07-2003 @ 21:23:
srry ik heb niet alle posts gelezen
maar als ik ff mag..

hitler opende altijd zijn toespraken rustig, ordenend alles op een rij zetten als hij iets zij dan klonk het logisch, maar naarmate hij vorderde in zijn toespraak werd hij telkens kwader, hij begon te schreeuwen over vaderland de verderfelijke bolsjewieken en de egoistische monopolistische joden elk ieder die ernaar luisterde werd in een roes meegenomen: het klonk goed, het klonk logisch we zouden weer als vanouds worden en niet meer het uitschot van europa.

plaats het nu rustig woord voor woord met de werkingswijze van pim...
Je bedoelt dat Hitler kretologie gebruikte en populistisch wauwelde? Ja, populistisch wauwelen kan iedereen. Ook Pim Fortuyn, Jan Peter Balkenende, Wouter Bos, Femke Halsema en Gerrit Zalm. Dus wat is je punt?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 23:26
Kadaffi
Kadaffi is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 29-07-2003 @ 10:19:
sorry, maar als je de geschiedenis er op na leest zijn ze een stuk minder geweldadig dan de europeaan hoor...

Zij hebben geen miljoenen mensen over de kling gejaagd...
Sorry dat ik het moet zeggen, maar dat slaat nergens op. Het lijkt mij inderdaad vrij onwaarschijnlijk dat een volk van een paar bergherders met hun geiten miljoenen doden op hun geweten kunnen hebben.

Bovendien weiger ik mij aangesproken te voelen als "de Europeanen"
Oud 31-07-2003, 23:37
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
metallica schreef op 29-07-2003 @ 17:32:
Je moet ervoor zorgen dat mensen goed kunnen integreren en als je daar niet voor zorgt moet je ze niet binnenhalen.
Een andere optie is kijk naar het land waar ze vandaan komen, misschien kan je het land zelf helpen. Als het goed in het land gaat, zullen ze volgens mij niet hier komen
kijk, jij zou nou es de politiek in moeten!
Oud 01-08-2003, 11:19
herz
herz is offline
dat iedereen zeikt over het gepopulistisch gewauwel zoals jij het noemt, terwijl inderdaad iedereen het doet, je moet gewoon kijkken achter de bedoeling van het gewauwel. Wat wil hij of zij bereiken
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 22:05
Graph
Graph is offline
Citaat:
LoveGirl schreef op 26-07-2003 @ 21:04:
Ik

me 2
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 00:55
Nakki
Nakki is offline
Citaat:
NL schreef op 26-07-2003 @ 21:03:
ik weet niet of dit op lifestyle hoort, anders moeten jullie het maar ff veranderen.

ik vind dat de hele randstad (ik woon in utrecht) steeds meer op 1 grote achterstandswijk begint te lijken. als ik hoor van iedereen wat er overal gebeurt dan is dat wel om van te schrikken vind ik.

ik kan genoeg voorbeelden opnoemen. Marokkanen en turken die de macht over een hele wijk overnemen, er wordt gewoon overdag drugs gedeald bij een paar woningen, en dan met hele kilo's tegelijk, vechtpartij hier, verkrachting daar, (een vriendin van mij is op een taxistandplaats door 15 taxichauffeurs verkracht) etc.
wie is het met mij eens?
Ik, hier in r'dam gaat het er ook zo aan toe, ik heb een hekel aan die lui waarom? ze denken dat ze alles kunnen maken, je zit in de metro kijkt 0,1 sec een neger aan en krijg je"wat jij kijken naar mij kanker blanke" te horen,ben tevens ook al 2x berooft van me mobiel.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 18:24
angel_girl
angel_girl is offline
Zeker kanaleeiland??
Oud 10-08-2003, 12:18
NL
NL is offline
kanaleneiland ligt in utrecht

ik woon er vlakbij
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 12:34
Wijzerplaat
Wijzerplaat is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef op 30-07-2003 @ 13:29:

Het verbaast me eigenlijk dat niemand anders in de nederlandse
politiek die sicke tactiek eerder heeft gebruikt
Jan Marijnissen nam niet voor niets een deel van de Fortuyn stemmers over
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Wijzerplaat schreef op 10-08-2003 @ 13:34:
Jan Marijnissen nam niet voor niets een deel van de Fortuyn stemmers over
Dat deed hij toch echt niet met opzet. De boodschap die Jan Marijnissen verkondigde en de manier waarop veranderden door de opkomst van Pim Fortuyn nauwelijks. Hij is gewoon altijd heel consequent gebleven, eigenlijk als enige in de Nederlandse politiek. Het is niet zijn opzet geweest om na de ondergang van de LPF ineens alle gedesillusioneerde Pimmers op de SP te laten stemmen. Dat is gewoon een gevolg van een bekend verschijnsel in de politiek. Als mensen hun vertrouwen in één stroming verliezen, wenden ze zich daarna tot compléét de andere kant. Zó zwart/wit, maar zo zijn mensen nu eenmaal.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 13:11
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
NL schreef op 26-07-2003 @ 21:03:
ik weet niet of dit op lifestyle hoort, anders moeten jullie het maar ff veranderen.

ik vind dat de hele randstad (ik woon in utrecht) steeds meer op 1 grote achterstandswijk begint te lijken. als ik hoor van iedereen wat er overal gebeurt dan is dat wel om van te schrikken vind ik.

ik kan genoeg voorbeelden opnoemen. Marokkanen en turken die de macht over een hele wijk overnemen, er wordt gewoon overdag drugs gedeald bij een paar woningen, en dan met hele kilo's tegelijk, vechtpartij hier, verkrachting daar, (een vriendin van mij is op een taxistandplaats door 15 taxichauffeurs verkracht) etc.
wie is het met mij eens?
Misschien let je te weinig op nederlanders jongen, die kunnen dr namelijk ook wat van. Minderheden zijn over het algemeen een makkelijk doelwit terwijl voor "eigen volk" vaak een manier van negeren niet willen zien en goedpraten voorbij komt.

Zelf woon ik niet in het westen van het land, zou ook best kunnen zijn dat wat je zegt waar is maar in de meeste gevallen zie bovenstaand.
Oud 10-08-2003, 13:15
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-08-2003 @ 13:54:
Als mensen hun vertrouwen in één stroming verliezen, wenden ze zich daarna tot compléét de andere kant. Zó zwart/wit, maar zo zijn mensen nu eenmaal.
zo zijn veel domme/ignorante mensen nu eenmaal ja
Oud 10-08-2003, 15:19
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
domme/ignorante mensen zijn er idd, maar niet iedereen die vind dat het fout zit in sommige buurten is dom. Ik kom zelf uit R'dam zuid, waar ik de enige Nederlander in de buurt was. Op een gegeven moment ging ik zelfs gebrekkig praten (gelukkig wel weer bijgetrokken, maar goed) Het was er harstikke gevaarlijk, ik kwam volgens mij op m'n 4e al in een knokpartij terecht, er werd constant ingebroken en mensen liepen er met messen rond.
Later ben ik naar een klein dorpje verhuisd. Vrijwel geen allochtonen. Er waren nooit vechtpartijen, auto's konden gewoon open blijven staan, mensen letten op elkaar. er zijn eigenlijk bijna nooit problemen.
Nou zullen veel mensen wel zeggen dat ik discrimineer, maar ik ben helemaal niet tegen buitenlanders en ik ben het er ook mee eens dat veel nederlandsers zich asociaal gedragen. Het valt me alleen op dat op plaatsen met veel buitenlanders meer criminaliteit is, en dat je bijv. bij opsporing verzocht de dader meestal 'van noordafrikaanse afkomst' is of 'donker gekleurd'. En ik word er eigenlijk een beetje doodziek van dat als je dit soort dingen zegt, die gewoon de waarheid zijn, je meteen word beschuldig van discriminatie. Dat vind ik eerlijk gezegd ook nogal dom/ignorant.
Oud 10-08-2003, 16:20
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Noekie schreef op 10-08-2003 @ 16:19:
En ik word er eigenlijk een beetje doodziek van dat als je dit soort dingen zegt(..), je meteen word beschuldig van discriminatie.
dat komt vooral omdat 50% van de mensen niet eens weten wat de definitie is van discriminatie.

(om nog maar niet te spreken over het oh zo moeilijk geschreven woord "racist"....racsist, rassist...ga maar door)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 16:22
angel_girl
angel_girl is offline
Citaat:
NL schreef op 10-08-2003 @ 13:18:
kanaleneiland ligt in utrecht

ik woon er vlakbij
Oh, woon je in oog in al?
Oud 10-08-2003, 18:13
NL
NL is offline
nee hoograven
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 08:16
Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik ben benieuwd waar jij woont!
Oud 11-08-2003, 08:18
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
Noekie schreef op 10-08-2003 @ 16:19:
bij opsporing verzocht de dader meestal 'van noordafrikaanse afkomst' is of 'donker gekleurd'. En ik word er eigenlijk een beetje doodziek van dat als je dit soort dingen zegt, die gewoon de waarheid zijn, je meteen word beschuldig van discriminatie. Dat vind ik eerlijk gezegd ook nogal dom/ignorant.
Ooit aan het feit gedacht die die mensen veel minder te makken hadden dan wij?
Oud 11-08-2003, 12:35
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 11-08-2003 @ 09:18:
Ooit aan het feit gedacht die die mensen veel minder te makken hadden dan wij?
1: dat is onzin. Hoe komen ze anders aan tig van die gouden kettingen en dure kleren?
2: Ookal was 't zo dan hoef je iemand nog niet te mishandelen of zomaar te vermoorden.
Reageren

Regels voor berichten