Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2003, 11:32
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
om even voort te borduren op het antwoord van hierboven.

De term 'nu' betekent gewoon 'new'. Mensen vonden het een nieuwe vorm van metal, wat qua agressie niet verkeerd is. Tegenwoordig is die 'nieuwe' metal alweer 7 jaar oud ofzo en is ook die stroming weer verdeeld in substromingen, vooral door de hype rondom de nu-metal de afgelopen 3 jaar.
Oud 14-08-2003, 12:39
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 14-08-2003 @ 01:34:
jij noemt Dimmu Borgir toch ook geen black-metal meer? Het gaat er mij om dat alle moderne rock-mixen tegenwoordig maar klakkeloos onder de nu-metal geschaard worden terwijl je als je een Pulse Ultra, Utraspank, Korn, Staind, Apex Theory, Taproot en Deftones naast elkaar legt merkt dat ze qua stijl bitter weinig overeen komen. Alleen de dynamiek die de muziek kenmerkt blijft als peiler overeind, maar omdat nu als grondslag voor nu-metal te gebruiken is ook niet goed. Trouwens: metal is door de jaren heen ook uit elkaar gevallen in tig substromingen, waarom zou de nu-metal of voor mijn part crossover dat niet doen? Ik ga misschien wat ver door nu-metal naast metal in het algemeen te zetten, maar 'nu' is wel een injectie geweest die het mogelijk heeft gemaakt dat de meest uiteenlopende muziekvormen versmolten werden en worden tot interessante nieuwe subgenre. Verder heeft het trouwens ook gezorgd voor een grotere acceptatie van harde muziek in het algemeen, en daar profiteren bands als Nile, Soilwork, Darkane en anderen uit het wat meer " underground" circuit ook van.
Alle argumenten die jij geeft kunnen net zo goed argumenten zijn voor het feit dat nu-metal een nieuwe stroming binnen de gitaarmuziek is, en niet zomaar een sub-genre van metal. Alle stromingen binnen de metal zijn allemaal nog pure metal, misschien hier en daar wat lichte andere invloeden, maar nu-metal combineerd metal gewoon met compleet andere soorten muziek.
En Dimmu Borgir is geen BLACK metal, dat wil niet zeggen dat het geen metal is
Oud 14-08-2003, 12:48
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 14-08-2003 @ 12:32:
om even voort te borduren op het antwoord van hierboven.

De term 'nu' betekent gewoon 'new'. Mensen vonden het een nieuwe vorm van metal, wat qua agressie niet verkeerd is. Tegenwoordig is die 'nieuwe' metal alweer 7 jaar oud ofzo en is ook die stroming weer verdeeld in substromingen, vooral door de hype rondom de nu-metal de afgelopen 3 jaar.
1. Nu-Metal is een naam bedacht door een persoon in de media.
2. Volgens mij is dat nü-metal new-metal betekend ook maar een sprookje gezien nü helemaal geen new betekend.
Oud 14-08-2003, 12:50
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 14-08-2003 @ 13:48:
1. Nu-Metal is een naam bedacht door een persoon in de media.
2. Volgens mij is dat nü-metal new-metal betekend ook maar een sprookje gezien nü helemaal geen new betekend.
De laatste tijd zie je bij meerdere stromingen het woord nu opduiken wat meestal wel als new wordt gezien, bijv nu-jazz.
Oud 14-08-2003, 12:57
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 14-08-2003 @ 13:50:
De laatste tijd zie je bij meerdere stromingen het woord nu opduiken wat meestal wel als new wordt gezien, bijv nu-jazz.
En dat zie jij als argument? Het is tegenwoordig een trend om zoveel mogelijk nietszeggende namen voor muziek te bedenken, toevallig ook vaak kenmerkend voor nu-metal bands.
Oud 14-08-2003, 13:01
Carn
Carn is offline
dit is nu metal

Oud 14-08-2003, 13:03
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 14-08-2003 @ 13:50:
nu-jazz was er al voor nu-metal zo ver ik weet.
Oud 14-08-2003, 13:06
Carn
Carn is offline
ach het is allemaal een grote pot nat, ik ga mijn mening niet ventileren.

Als je aan een maiden fan vraagt wat metal is, dan vind hij waarschijnlijk alleen maiden goed. In elke rock/metal sub-stijl zijn er voorbeelden van pop-structuren in liedjes en andere invloeden.
Oud 14-08-2003, 13:12
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Carn schreef op 14-08-2003 @ 14:06:
ach het is allemaal een grote pot nat, ik ga mijn mening niet ventileren.

Als je aan een maiden fan vraagt wat metal is, dan vind hij waarschijnlijk alleen maiden goed. In elke rock/metal sub-stijl zijn er voorbeelden van pop-structuren in liedjes en andere invloeden.
Offtopic: Je CD's zitten eindelijk op de post
Oud 14-08-2003, 16:53
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Misschien omdat Maiden geen Metalband is maar De Metalband (bron: Bruce Dickinson )

(en ik ben ook fan van een hele boel andere metalbands )
Oud 14-08-2003, 17:14
enema abortion
enema abortion is offline
Waar het eigenlijk op neerkomt, is dat toen-metal gewoon veel beter is.
Oud 14-08-2003, 18:40
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 14-08-2003 @ 18:14:
Waar het eigenlijk op neerkomt, is dat toen-metal gewoon veel beter is.

tuurlijk....

dat soort one-liners maken sense
Oud 14-08-2003, 21:24
enema abortion
enema abortion is offline
*sjugt*
Oud 14-08-2003, 22:51
Verwijderd
Citaat:
enema abortion schreef op 13-08-2003 @ 18:30:
Weet je wat ik nou jammer vindt? Dat eXo dit topic opent n.a.v. een opmerking van mij, mij om uitleg vraagt en als ik die vervolgens geef er totaal niet op reageert...

*sjugt*

Waar doe ik het toch allemaal voor?
Ik lees wel, alleen weet niet goed hoe ik moet reageren (en bovendien heb ik ook gereageerd onder Dying Bride haar nick). Ik dacht even dat er conclusies getrokken werden maar nu is alles weer overhoop en zegt iedereen wat anders. Ik heb zelf weinig verstand van (nu) metal en bluesakkoorden dus ik wacht rustig af tot men het eens wordt .

*sjugt*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten