Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2003, 12:39
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
konflict schreef op 12-09-2003 @ 13:34:
twilight zone
hehe ja zoiets
Oud 12-09-2003, 13:06
Verwijderd
ik vind het echt goed dat sxe kids zo bezig zijn met gezond leven enzo.
ik zou mezelf alleen zo niet willen noemen (en helaas, zo heeeel er af en toe drink ik wijn), ik heb daar geen behoefte aan. en het geeft mij het gevoel dat je je zo aan 'de regels'moet houden.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 20:26
Fjall
Fjall is offline
achja niemand is perfect

hahaha... soms zijn alleen bepaalde bandleden sxe en krijgt de band wel het label opgeplakt.

heaven shall burn \m/
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 21:45
Verwijderd
ja, maar dat heb je bij zoveel bands
vooral als ze ook nog een keer chistelijk zijn
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 22:15
Verwijderd
anyway bsf is volgens mij echt geen sxe band hoor
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 01:28
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
a new nose schreef op 12-09-2003 @ 23:15:
anyway bsf is volgens mij echt geen sxe band hoor
daar heb je helemaal gelijk in, BSF echt geen sxe band ...oke ze preken tussen door ...ben je dan sxe?
Oud 13-09-2003, 18:30
Verwijderd
hmm
was mij verteld, mqaar goed je hebt gelijk kheb t ff opgezocht

Citaat:
9. I`ve made an interview with a german Hardcore band and they said that Straight Edge isn`t a political statement. What do you think about such statements?
-Not being straight edge makes it difficult to answer that question, but I would think that on the whole it's not a political statement. Some people may have political motivations for choosing SXE as a lifestyle, but they make a personal change, and I think a personal statement. You can put that into a political theatre, but that doesn't mean that when someone chooses to abstain they do so to make a point. I think most people do so to better their own lives

bron
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 18:40
konflict
konflict is offline
Citaat:
Nona Star schreef op 11-09-2003 @ 14:45:
het idee dat staat me niet aan dat jij pissig wordt als ik je een blauw oog mep, maar dat jij het jezelf wel toestaat je lever te verzuipen of jezelf longkanker aan te roken of wat ook.
het is niet je intentie je lijf kapot te maken, maar je weet dat het gebeurd en je doet er niets tegen.
wiens lijf, dat is volkomen irrelevant. punt.
ja maar een blauw oog staat zo stom, je lever ziet niemand
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 17:43
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
Exhumed schreef op 12-09-2003 @ 10:06:
Wel grappig dat al die SXE luitjes die ik hier zie nog geeneens de legale bierdrinkleeftijd hebben bereikt
LE-ZEN

Citaat:
Lol, punt???
Als jij me een blauw oog mept, kies ik daar niet voor. Als ik een pilsje drink of een sigaret rook wel, en dan moet ik zelf maar bepalen of ik bereid ben de gevolgen te dragen. Daar heb jij geen zak mee te maken. Als het problematisch wordt, ok, dan heb je MISSCHIEN een punt, omdat je verslaving dan je keuze bepaalt.

flame on...
wat een hypocriesie! je zegt toch ook niet 'okee, dan kies ik er wel voor om een aanzienlijk groter risico te lopen longkanker te krijgen' zodra je je peukje opsteekt? daar kies je niet voor! (bovendien schaadt je je omgeving ermee)

ik wil me verder niet met je levensstijl bemoeien, maar ik zie je logica gewoon niet
Oud 14-09-2003, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Exhumed schreef op 12-09-2003 @ 10:06:
Wel grappig dat al die SXE luitjes die ik hier zie nog geeneens de legale bierdrinkleeftijd hebben bereikt
Je redeneert hypocriet.

Of geloof je echt dat er pas vanaf 16 gedronken wordt?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 19:22
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 13-09-2003 @ 19:30:
hmm
was mij verteld, mqaar goed je hebt gelijk kheb t ff opgezocht
Ik dacht al

Waarom kwamen er anders bierblikjes van het podium af
Oud 14-09-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Nona Star schreef op 14-09-2003 @ 18:43:

wat een hypocriesie! je zegt toch ook niet 'okee, dan kies ik er wel voor om een aanzienlijk groter risico te lopen longkanker te krijgen' zodra je je peukje opsteekt? daar kies je niet voor! (bovendien schaadt je je omgeving ermee)

ik wil me verder niet met je levensstijl bemoeien, maar ik zie je logica gewoon niet
1. Hypocrisie, niet hypocriesie
2. Zoek op wat hypocrisie betekend.
3. Lees grondiger: Ik zeg niet dat je kiest voor een hoger risico op kanker, zou een vrij idiote stelling zijn. Je kiest voor het genot van een sigaret. Iedereen kent de gevolgen van roken. Zij die vinden dat die verwaarloosbaar zijn, die roken, de anderen niet. Dus: moet je voor jezelf uitmaken of de gezondheid van je longen het genot van een sigaret waard is. En daar heeft niemand anders iets over te zeggen dan jij.

Wie heeft trouwens gezegt dat dat mijn levensstijl is? Ik rook toevallig niet. En het kan me ook geen zak schelen of jij rookt of niet. Moet jij maar uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Nona Star schreef op 14-09-2003 @ 18:43:
Nog ff mierenneuken: je zegt eerst "het maakt niet uit wiens lichaam dat is"
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:57
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 14-09-2003 @ 21:29:
Zij die vinden dat die verwaarloosbaar zijn, die roken, de anderen niet. Dus: moet je voor jezelf uitmaken of de gezondheid van je longen het genot van een sigaret waard is. En daar heeft niemand anders iets over te zeggen dan jij.
Onee?

En meeroken dan? Vind jij dat je over iemand andes zijn gezondheid mag beslissen?
Oud 15-09-2003, 10:16
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 14-09-2003 @ 21:57:
Onee?

En meeroken dan? Vind jij dat je over iemand andes zijn gezondheid mag beslissen?
jongens, zijn we aan het muggenziften?

NATUURLIJK vind ik dat niet, maar als jij dat kan veranderen, be my guest. Roken is nu eenmaal maatschappelijk aanvaard, kan je toch niks aan veranderen. Er bestaat ook wel zoiets als niet-rokersruimtes op de meeste openbare plaatsen. Het feit dat rokers in nabijheid van niet-rokers roken komt door de houding van de maatschappij daartegen. We laten het allemaal toe, dus hebben we er zelf ook fout aan. En nu zitten we op een punt dat we screwed zijn. Pech, maar that's life...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 10:45
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
birthmark schreef op 15-09-2003 @ 10:23:
als je niet tegen rook kunt heb je gewoon pech, net zoveel als een gehandicapte die niet door elke deur kan. als er een goede oplossing voor wordt gevonden best... maar dat is de wet van de meerderheid...

welke meerderheid?! niet-rokers in Nederand zijn in de meerderheid, ik vind dat 'wij' behoorlijk tolerant zijn.

roken wordt naar mijn idee steeds minder maatschappelijk aanvaardt en dat is wat mij betreft een goede ontwikkeling, als jij wil roken moet je dat maar zelf weten (waarmee ik niet zeg dat ik het er mee eens ben) maar dat je mensen die er bewust voor kiezen niet te roken met die klotemeur opzadelt en de onvermijdelijke gevolgen is ontzettend egocentrisch.

@ Linchpin: ik weet heel goed wat 'hipocriet' betekend, misschien moet je het ook eens bij jezelf zoeken

Laatst gewijzigd op 15-09-2003 om 10:49.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 13:54
Roxy
Roxy is offline
leuke discussie hoor maar nogmaals dit is muziek niet lifestyle..
Oud 15-09-2003, 19:40
Fjall
Fjall is offline
Citaat:
Roxy schreef op 15-09-2003 @ 14:54:
leuke discussie hoor maar nogmaals dit is muziek niet lifestyle..
niet zo zeuren zeg... is er een leuke discussie ga je weer moeilijk doen...

ik vind btw ook dat mensen die roken, dat maar lekker BUITEN moeten doen. Als ik in een openbare ruimte ben vraag ik er niet om om mee te roken. Je kunt van meeroken net zo goed longkanker krijgen en dan leef je zelf gezond, maar krijg je die ziekte door iemand anders' toedoen.
Ik ben dus een groot voorstander van die nieuwe wet, al krabbelen ze weer terug las ik laatst. Stelletje mietjes. Gewoon afschaffen dat roken in openbare ruimtes. Als je wilt roken ga je dat maar met je mederokers in een aparte ruimte doen of lekker buiten, dan hebben andere mensen geen last van jouw verslaving.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 20:36
Verwijderd
Citaat:
ddeftones schreef op 15-09-2003 @ 20:40:
niet zo zeuren zeg... is er een leuke discussie ga je weer moeilijk doen...

ik vind btw ook dat mensen die roken, dat maar lekker BUITEN moeten doen. Als ik in een openbare ruimte ben vraag ik er niet om om mee te roken. Je kunt van meeroken net zo goed longkanker krijgen en dan leef je zelf gezond, maar krijg je die ziekte door iemand anders' toedoen.
Ik ben dus een groot voorstander van die nieuwe wet, al krabbelen ze weer terug las ik laatst. Stelletje mietjes. Gewoon afschaffen dat roken in openbare ruimtes. Als je wilt roken ga je dat maar met je mederokers in een aparte ruimte doen of lekker buiten, dan hebben andere mensen geen last van jouw verslaving.
Zonder twijfel groot gelijk, maar ja, wat kan je eraan doen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 20:40
Verwijderd
rokers
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 20:58
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 15-09-2003 @ 21:54:
maar ik heb geen zin om wéér deze discussie te volgen. die hetze tegen rokers is belachelijk. punt.
vind ik ook. en ik rook niet eens.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 20:59
GoddeS
GoddeS is offline
Ik ViNdT HeT EeN HoOp HeRrIE,

GeEn SeX DrUgS, RoCk & RoLl..

MaAr BeWoNdErInG VoOr De MeNsEn DiE HeT ZiJn..
Oud 15-09-2003, 21:10
DeadNation
DeadNation is offline
Geen Rock n Roll? Shut the fuck up als je niets te zeggen hebt.
Oud 15-09-2003, 22:30
Verwijderd
dat gerook is idd lastig ja (zegt de ex-roker), vooral drugs, ik word daar zooo enorm ziek van die geur.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 23:13
Jolt
Jolt is offline
Ik heb echt wel respect voor sxe ers ik zou zoiets nooit kunnen ....
Oud 16-09-2003, 00:03
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
ddeftones schreef op 15-09-2003 @ 20:40:

ik vind dat de overheid de laatste jaren dan knap hypocriet heeft gehandeld. Ik bedoel, ze verbieden rookreclames, maar via zijweggetjes staan er in alle bladen nog steeds levensgrote reclames.

Het roken wordt niet verboden. Neem dan hardere maatregelen,d oor het extreem duur te maken. Verhoog dan de accijnzen, het zijn halfbakken maatregelen.

Ik ben een tegenstander van de wet. Ik rook en ik vind dat het bij een goed concert hoord. Ik kan bijv. geen goed concert zien zonder daarbij te genieten van een sigaret. Het is een meerwaarde...voor mij.

Fuck zeg, zelfs een huis heeft een licht radioactieve straling (bakstenen). In LA wonen is slechter voor je gezondheid dan meeroken, maar ach, ver van je bed.

over bed gesproken..
Oud 16-09-2003, 00:12
Verwijderd
Jesus zeik niet zo. Rokers kunnen vervelend zijn, maar zeurende niet-rokers zijn nog vervelender. Ik rook zelf niet maar mag graag een jointje roken op een concert of wat, niemand die daar last van heeft.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 06:34
Verwijderd
oja?
heel erg veel niet rokers hebben last van benauwdheid in hele rokerige ruimtes bij het uitgaan enzo.
nouja, jij wilt roken, dus moeten die mensen dan maar lekker thuis blijven?
da's pas arrogant.
ik heb gerookt, en stoppen was echt zooooo goed!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 07:34
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
ach ja straight edge draait om image en coolheid

wie heeft de beste mosh, de coolste shirts en de meest gelimiteerde platen

daarom ben ik ook edge
Oud 16-09-2003, 08:21
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
birthmark schreef op 16-09-2003 @ 08:58:
de een kan niet tegen rook, de ander kan niet tegen zatte mensen.... roken en uitgaan zijn nou eenmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden.... doe je niets aan...get over it
ja man, je moet niet zo zeiken als je laten we zeggen astma hebt; get over it
Oud 16-09-2003, 08:39
Verwijderd
ik heb geen astma, maar veel andere mensen wel.
sorry, maar ik vind het echt gewoon te triest om tegen die mensen te zeggen get over it.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 08:55
DeadNation
DeadNation is offline
Roken hoort bij uitgaan. Relatief veel mensen die uitgaan roken. Ook zou je niet veel last hebben van rook bij een concert als er niet veel mensen zouden roken. Blijkt dus dat er behoefte aan is. Tis lullig ja, maar maak dan bijv. het balkon in een concertzaal rookvrij. Je hebt goede afzuiginstallaties tegenwoordig(hadden wij op school ook. Zat geen muur tussen roken en niet roken ruimtes, maar je had er absoluut geen last van). Maargoed ik moet zeker weten stoppen. Rook al 8 jaar(ben 21) hehe.
Oud 16-09-2003, 11:09
Verwijderd
Alsof je dood zal gaan van die paar keren per week dat je in de kroeg, discotheek of whatever in de rook zit.
Ik rook niet en ik heb een hekel aan niet-rokers die voortdurend klagen.
komaan he, leef es een beetje!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 11:10
Verwijderd
Citaat:
GoddeS schreef op 15-09-2003 @ 21:59:
Ik ViNdT HeT EeN HoOp HeRrIE,

GeEn SeX DrUgS, RoCk & RoLl..

MaAr BeWoNdErInG VoOr De MeNsEn DiE HeT ZiJn..
ooooh, en hoe lang heb je erover gedaan om dat zooo prachtig neer te typen? Wat schattig toch.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 11:19
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
birthmark schreef op 16-09-2003 @ 10:02:
wat leuk om nu te zeggen dat ik ook astma heb. ( maar ik ben er inmiddels bijna overheen gegroeid)

ontzettend lullig voor de mensen die er niet tegen kunnen. maar als mensen niet binnen kunnen roken dan gaan ze niet meer naar zo'n tent. dus dan zit je daar met een paar mensen binnen die niet roken...erg jammer....want in uitgaansgelegenheden zijn de rokers nou eenmaal zwaaaar in de minderheid...

dus is dat je oplossing?... een nagenoeg lege discotheek kroeg?
het is wel heel makkelijk om te zeggen 'hmm lullig........ jammer dan'

Die afzuiginstallatie van DeadNation is idd wel een goed idee. Dat mag wel van de accijns op sigaretten&shag betaald worden (die daarvoor evt. wordt verhoogd..?)
Oud 16-09-2003, 11:35
DeadNation
DeadNation is offline
Accijns gaat per 1 januari toch alweer 50 cent omhoog, dus dat kan er ook nog wel bij. En een veelgemaakt vergissing is natuurlijk ook dat de accijns dient om de roker tegen zichzelf te beschermen doormiddel van outreagous tabaksprijzen. Zelfde verhaal met flitsers.
Oud 16-09-2003, 11:43
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 16-09-2003 @ 09:39:
ik heb geen astma, maar veel andere mensen wel.
sorry, maar ik vind het echt gewoon te triest om tegen die mensen te zeggen get over it.
wat een gezeik hier.
Hadden ze maar geen astma moeten hebben

Het is zoals deadnation zei onlosmakelijk met elkaar verbonden.
De zuiginsginstallatie kan, maar zal waarschijnlijk nooit uitgevoerd worden in discotheken in Nederland.
In scholen kan het, maar goed. Je kan ook geen rookvrije danszaal maken etc.
Oud 16-09-2003, 11:50
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 16-09-2003 @ 12:43:
wat een gezeik hier.
Hadden ze maar geen astma moeten hebben

hahah, sorry, maar ik heb hier toch heel eventjes hardop om moeten lachen
Oud 16-09-2003, 11:54
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
laat ik ook maar even meedoen:

het stoort me niet dat mensen in concertzalen/kroegen roken, ik rook zelf immers ook
ik kan me alleen wél inleven dat andere mensen er last van hebben, en daarom doe ik het ook zo min mogelijk in een compleet afgesloten ruimte waarin geen ramen/deuren openstaan enzo. ik vind het ook walgelijk als ik in de auto zit met iemand die zonder raam open rookt.

maar dat mensen klagen om teveel rook in concertzalen is utlieme bullshit, het valt ontzettend mee...
Oud 16-09-2003, 11:56
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 16-09-2003 @ 12:54:
laat ik ook maar even meedoen:

het stoort me niet dat mensen in concertzalen/kroegen roken, ik rook zelf immers ook
ik kan me alleen wél inleven dat andere mensen er last van hebben, en daarom doe ik het ook zo min mogelijk in een compleet afgesloten ruimte waarin geen ramen/deuren openstaan enzo. ik vind het ook walgelijk als ik in de auto zit met iemand die zonder raam open rookt.

maar dat mensen klagen om teveel rook concertzalen is bullshit, het valt ontzettend mee...
'

sinds wanneer rook jij dan?
Oud 16-09-2003, 11:57
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 16-09-2003 @ 12:56:
'

sinds wanneer rook jij dan?
een jaartje ofzo...ja, 13 maanden
Oud 16-09-2003, 11:59
Jolt
Jolt is offline
Vind alleen iri als mensen rook in je gezicht uitblazen ...
Oud 16-09-2003, 12:39
Verwijderd
marlboro is het duurste merk ter wereld, dus het is niet punk om te roken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten