Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2003, 10:22
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 09-09-2003 @ 19:13:
als ze de straffen nou zo hoog maken dat iedereen zich wel een keer bedenkt voordat ze het doen, werkt het
FOUT!!!!
als mensen moorden staan ze er vrijwel nooit bij stil wat de consequenties daarvan zijn; niemand maakt een berekening zo van...als ik gepakt wordt krijg ik 8 jaar, dus dan doe ik het want 8 jaar is niet zo erg...
het klinkt misschien wat raar, maar iedereen gaat er toch min of meer vanuit dat ie niet gepakt zal worden, tenzij in een geval als vd G, dan is het zo dat zo iemand het niet uitmaakt wat voor straf hij krijgt; hij voelt zich dan een soort martelaar.

kortom: de zwaarte van de straf heeft nauwelijks invloed op het al dan niet overtreden van de wet. pas als een straf absurd laag (as in...2 maanden voor moord oid) is, komen er veel meer wetsovertreders bij.
Oud 11-09-2003, 07:00
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik ben er al uit:

Ik vind dat de rechter iemand de doodstraf niet mag opleggen, maar dat het indien een gevangene een zeer lange straf moet uitzitten het recht van de gevangene is om ervoor te kiezen.
Oud 11-09-2003, 07:58
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 11-09-2003 @ 08:00:
Ik ben er al uit:

Ik vind dat de rechter iemand de doodstraf niet mag opleggen, maar dat het indien een gevangene een zeer lange straf moet uitzitten het recht van de gevangene is om ervoor te kiezen.
dan is het geen doodstraf
en dat kan nu ook, je kan gewoon stoppen met eten en drinken
Oud 11-09-2003, 13:02
Verwijderd
No shit, Sherlock
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 13:07
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
goh jij hebt zeker net Zoolander gekeken

Je moet trouwens the life of david gale kijken vet goeie film over de doodstraf.
Oud 11-09-2003, 15:43
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
little nemo schreef op 11-09-2003 @ 08:58:
dan is het geen doodstraf
en dat kan nu ook, je kan gewoon stoppen met eten en drinken
Nou misschien geen doodstraf maar de keuze tussen dood en lange gevangenisstraf ook goed.

En stoppen met eten en drinken is toch heel wat anders, dan zetten ze hem/haar wel aan de sondevoeding en een pilletje is toch heel wat minder pijnlijk.
Oud 11-09-2003, 23:17
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Ik zou de doodstraf voor sommige mensen die de ergste dingen zeker gedaan hebben heel terecht vinden. Als je het zo ver schopt en zo'n hopeloos geval dat het niet meer goed komt bent hoor je hier gewoon niet thuis en is het voor iedereen het beste er zo snel mogelijk een einde aan te maken. Helaas werkt het in de praktijk niet, omdat je bij verreweg de meeste gevallen nooit kunt weten of ze het voor de volle 100% zeker gedaan hebben en het risico een onschuldige te veroordelen te groot is. Ik ben dus in theorie voor, maar in de praktijk tegen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 18:58
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Jongens toch die gasten die tegen zijn wat een pussys. sorry dat ik dat gezegd heb maar ik vind het zo.
Denk dan eens na, is het eerlijk wat de dader dan gedaan heeft?
Die gast krijgt de doodstraf maar het slachtoffer moet nog lang leven met het geen dat hem aangedaan is.
Oud 14-09-2003, 19:42
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 14-09-2003 @ 19:58:
Jongens toch die gasten die tegen zijn wat een pussys. sorry dat ik dat gezegd heb maar ik vind het zo.
Die gast krijgt de doodstraf maar het slachtoffer moet nog lang leven met het geen dat hem aangedaan is.
Dat laatste is meer een argument tegen de doodstraf dan ervoor.
Oud 14-09-2003, 19:48
kees17
kees17 is offline
Ik ben voor het invoeren van de doodstraf.
Oud 14-09-2003, 22:47
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Jongens toch die gasten die tegen zijn wat een pussys.
En jij hebt het IQ van een nijlpaard. Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het zo.
Oud 14-09-2003, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Als je goed leest, merk je de tegenstrijdigheid in je tweede opmerking.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 09:04
Verwijderd
Citaat:

Ik zal maar fatsoenlijk blijven en op normale wijze ingaan op je argument: denk je nu werkelijk dat het slachtoffer of diens familie ook maar iets opschieten met het doden van de veroordeelde?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 09:37
Tjaslon
Tjaslon is offline
Hmmz, misschien is het handig wanneer een voorstanders van de doodstraf hun argumenten in een list opsommen, en een tegenstander hun argumenten er tegen in een lijst zetten, zonder er in de zelfde reactie op te reageren.

Ik denk wanneer iemand beide leest, er niet bar veel twijfel over is om een discussie te beginnen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Beter dan een incompetente mislukkeling met Het IQ niveau van het achtereind van een zwakbegaafd varken.
Citaat:

Nee, duh.
Citaat:
Jazeker.

Wat wil je nu hiermee bereiken? Dit zijn argumenten voor de doodstraf.

De doodstraf moet serieus genomen worden. Stel je voor dat ook maar een persoon onterecht in de elektrische stoel terecht komt. Dan is dat persoon dus leuk zijn leven kwijt voor iets wat hij niet gedaan heeft.

Ik vind het een moeilijke zaak, maar uiteindelijk ben ik toch tegen de doodstraf. Het is gewoon te makkelijk, en te simpel. Laat dan liever de dader lekker in de cel verblijven, maar beslis niet over het leven of niet leven van het individu in kwestie.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 19:46
The Crash Bash
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 15-09-2003 @ 10:47:

De doodstraf moet serieus genomen worden. Stel je voor dat ook maar een persoon onterecht in de elektrische stoel terecht komt. Dan is dat persoon dus leuk zijn leven kwijt voor iets wat hij niet gedaan heeft.

[/B]
Hoe groot is die kans?
Oud 15-09-2003, 20:00
annabel
annabel is offline
Tegen, ik vind dat niemand mag beslissen over een ander ander zn leven, (zolang het om leven en dood gaat tenminste)
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 20:15
The Crash Bash
Citaat:
annabel schreef op 15-09-2003 @ 21:00:
Tegen, ik vind dat niemand mag beslissen over een ander ander zn leven, (zolang het om leven en dood gaat tenminste)
Als de dader iemand heeft vermoord heeft hij toch ook beslist over leven en dood.
Oud 15-09-2003, 20:26
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 15-09-2003 @ 20:46:
Hoe groot is die kans?
Te groot.
Oud 15-09-2003, 20:27
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 15-09-2003 @ 21:15:
Als de dader iemand heeft vermoord heeft hij toch ook beslist over leven en dood.
Is dat een reden om je tot zijn niveau te verlagen?
Oud 15-09-2003, 20:28
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
maar dat geeft de staat niet een vrijbrief het 'dus' ook maar te doen. De staat moet immers het goede voorbeeld geven lijkt me.
Oud 15-09-2003, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Als je dat gedrag afkeurenswaardig vindt, moet je dat gedrag dus per definitie niet zelf gaan vertonen. Dat behoeft verder geen toelichting.

Citaat:
Uit die opmerking vloeit reeds voort dat de doodstraf een mildere oplossing is dan levenslange gevangenisstraf. Jij vindt het vreselijk dat het slachtoffer zijn hele leven pijn zal hebben. Júist op die grond zou je moeten inzien dat levenslange gevangenisstraf de dader meer leed toevoegt dan de doodstraf.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 11:02
MissCzechMeOut
Citaat:
The Crash Bash schreef op 15-09-2003 @ 20:46:
Hoe groot is die kans?
ik zei het al eens eerder

kijk naar de film the life of david gale!
Oud 16-09-2003, 16:14
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 16-09-2003 @ 12:02:
ik zei het al eens eerder

downloading 26.6%..
Oud 16-09-2003, 16:16
Tjaslon
Tjaslon is offline
The Crash Bash vraagt naar een statestiek, eentje die uit een paar cijfers bestaat -tenzei je je huidskleur in een tabel wil mee rekenen-
Tweety2k reageert met een verwijzing naar een film!

Sorry, mijn soort humor

edit: ghehe het word steeds leuker, M n M reageert eindelijk met een percentage: maar een geheel andere

Laatst gewijzigd op 16-09-2003 om 16:19.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 17:26
MissCzechMeOut
Citaat:
Tjaslon schreef op 16-09-2003 @ 17:16:
The Crash Bash vraagt naar een statestiek, eentje die uit een paar cijfers bestaat -tenzei je je huidskleur in een tabel wil mee rekenen-
Tweety2k reageert met een verwijzing naar een film!

Sorry, mijn soort humor

edit: ghehe het word steeds leuker, M n M reageert eindelijk met een percentage: maar een geheel andere
En wat is jouw punt met deze post?

ik verwijs alleen naar een film aangezien zich daar een situatie speelt die zeer met dit onderwerp te maken heeft en laat zien dat het makkelijk is een ander de schuld in de schoenen te schuiven voor een moord die hij/zij niet gepleegd heeft, m.a.w. het is dus makkelijk mogelijk iemand de doodstraf te geven die onschuldig is!
Oud 17-09-2003, 19:27
Verwijderd
Tegen, de staat heeft niet het recht om ook iemand te vermoorden. Het is altijd moeilijk om cker te weten dat diegene het daadwerkelijk gedaan heeft, en een levenslange celstraf is mentaal waarschijnlijk zwaarder dan de doodstraf.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 20:37
Malice
Malice is offline
Citaat:
darkshooter schreef op 17-09-2003 @ 20:27:
Tegen, de staat heeft niet het recht om ook iemand te vermoorden. Het is altijd moeilijk om cker te weten dat diegene het daadwerkelijk gedaan heeft, en een levenslange celstraf is mentaal waarschijnlijk zwaarder dan de doodstraf.
hier ben ik het mee eens. Je straft een moordenaar waarschijnlijk meer door hem vast te zetten, dan door hem de doodstraf te geven. Het ergste wat ik me kan bedenken, is mijn vrijheid kwijt te zijn, niet meer zelf kunnen bepalen wat ik kan doen. Ook al zijn de cellen in Nederland niet eens zo erg, het idee dat je niet zelf kan weten wat je doet (over het algemeen dan) is heel beangstigend. Ik denk dat je een moordenaar dus meer mee hebt dan hem te "vermoorden". Daar voelt ie maar even iets van, dat is niet genoeg straf voor zo iemand. Ik vind het sowieso niks om je te verlagen tot de ander zijn daad...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 10:49
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
hetwasiets... schreef op 17-09-2003 @ 21:37:
hier ben ik het mee eens. Je straft een moordenaar waarschijnlijk meer door hem vast te zetten, dan door hem de doodstraf te geven. Het ergste wat ik me kan bedenken, is mijn vrijheid kwijt te zijn, niet meer zelf kunnen bepalen wat ik kan doen. Ook al zijn de cellen in Nederland niet eens zo erg, het idee dat je niet zelf kan weten wat je doet (over het algemeen dan) is heel beangstigend. Ik denk dat je een moordenaar dus meer mee hebt dan hem te "vermoorden". Daar voelt ie maar even iets van, dat is niet genoeg straf voor zo iemand. Ik vind het sowieso niks om je te verlagen tot de ander zijn daad...
...komt nog bij dat als je iemand ter dood veroordeeld dit vooral zijn familie treft, die er niet echt iets aan kan doen
Oud 18-09-2003, 15:14
Verwijderd
Komt ook nog bij dat het hypocriet is om enerzijds het doden van een mens af te keuren en het anderzijds goed te keuren.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 18:04
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 16-09-2003 @ 06:02:
Die film zet zo'n tegenstrijdig beeld neer van anti-doodstraf activisten dat je voor de doodstraf wil worden. Slechtste film van 2003.

Citaat:
Komt ook nog bij dat het hypocriet is om enerzijds het doden van een mens af te keuren en het anderzijds goed te keuren.
Aan een kant wel, maar ik zie toch een verschil tussen mensen die wel of wat niet ergs gedaan hebben. Niet dat ik daardoor voor de doodstraf ben (al heb ik er niks tegen als het ingevoerd wordt) maar ik zie daarom wel waar die gevoelens vandaan komen.
Oud 19-09-2003, 09:38
MissCzechMeOut
Citaat:
Anonymous John schreef op 18-09-2003 @ 19:04:
Die film zet zo'n tegenstrijdig beeld neer van anti-doodstraf activisten dat je voor de doodstraf wil worden. Slechtste film van 2003.
Dat is echt onzin, die film laat juist zien hoe makkelijk het is om de schuld in andermans schoenen te schuiven, en ik vond het trouwens een zeer goed film, maar goed daar over verschillen de smaken natuurlijk.
Oud 19-09-2003, 13:23
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 19-09-2003 @ 04:38:
stuff
Zie PM. Geen zin om in dit topic hierover te beginnen.
Oud 20-09-2003, 16:31
Titus
Titus is offline
de doodstraf is een zeer krom begrip. Waarom een moordenaar vermoorden omdat hij een moord gepleegd heeft? Dan doe je toch precies hetzelfde...?

En doodstraf is ONOMKEERBAAR! dat is echt heel erg belangrijk. Het gebeurt nog steeds weleens dat een gevangene uit de cel wordt gehaald omdat hij toch niet schuldig blijkt te zijn... Probeer dat een bij een dode...

Ik ben echt zwaar tegen de doodstraf en ik denk ook dat dat niet hoort hij een goede beschaving
Oud 20-09-2003, 16:35
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 18-09-2003 @ 19:04:
Ben je anti-doodstraf activist of zo dat je dat weet
Oud 20-09-2003, 22:17
Severus
Severus is offline
Ik ben vóór de doodstraf. Dan zijn er weer wat minder mensen op de wereld. Dat is goed voor de overbevolking waar Nederland en ook de rest van de wereld mee kampt.

Ripper
Oud 21-09-2003, 09:20
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Ripper schreef op 20-09-2003 @ 23:17:
Ik ben vóór de doodstraf. Dan zijn er weer wat minder mensen op de wereld. Dat is goed voor de overbevolking waar Nederland en ook de rest van de wereld mee kampt.

Ripper
Pil van drion invoeren helpt daar ook tegen, veel oorlog voeren ook, alle bejaarden afmaken ook, en alle mongooltjes, en iedereen die mij verkeerd aankijkt, en iedereen waar ik gewoon zin in heb.
Oud 21-09-2003, 10:31
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
voor... in sommige gevallen vind ik echt dat ze de doodstraf verdienen...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:05
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 21-09-2003 @ 10:20:
Pil van drion invoeren helpt daar ook tegen, veel oorlog voeren ook, alle bejaarden afmaken ook, en alle mongooltjes, en iedereen die mij verkeerd aankijkt, en iedereen waar ik gewoon zin in heb.
Dan wordt het heel stil op dit forum
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 12:33
Louike
Louike is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 21-09-2003 @ 10:20:
dat is onmogelijk vanwege de zwakke geesten onder ons die bij t minste of geringste er gebruik van maken
Oud 21-09-2003, 14:21
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 21-09-2003 @ 11:31:
voor... in sommige gevallen vind ik echt dat ze de doodstraf verdienen...
goh wat een geweldige onderbouwde mening zeg
Oud 21-09-2003, 14:41
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 21-09-2003 @ 15:21:
goh wat een geweldige onderbouwde mening zeg
Laten we haar maar niet vragen om nader toe te lichten wat zij verstaat onder 'verdiende straf'
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:49
Sithan
Sithan is offline
Citaat:

Ripper
Anders stellen we gewoon in dat iedereen maar 1 kind mag krijgen en anders het kind wordt afgemaakt, dan pak je het probleem aan en niet het gevolg...
Oud 21-09-2003, 15:40
Verwijderd
En passant aanpakken van de overbevolking als argument voor de invoering van de doodstraf is wel het meest lame argument sinds lange tijd
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 16:02
little nemo
little nemo is offline
Citaat:

Ripper
jou doodmaken is ook goed voor de overbevolking en daarnaast helpt het in de strijd tegen domheid ook goed
Oud 21-09-2003, 18:39
Fortuynist
Fortuynist is offline
Tegen!

Het is aan een beschaafd land als de onze de taak om te laten zien dat, hoe erg de misdaad ook was, wij niet net zo onbeheersbaar te werk gaan als de dader.
Hier komt nog bij dat ik van mening ben dat niemand voor God dient te spelen. Het is nogal wat om iemand van het leven te beroven.
Oud 21-09-2003, 18:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 21-09-2003 @ 19:39:
Het is nogal wat om iemand van het leven te beroven. [/B]
Niet overdrijven. In de natuur is sterven de normaalste zaak van de wereld, ook als dit door toedoen van een ander is. Maar nogmaals: van mij hoeft het niet, maar ik zou er ook geen nacht van wakker liggen als het wel zou worden ingevoerd. Het doet me gewoon niets.
Oud 21-09-2003, 18:59
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-09-2003 @ 19:52:
Niet overdrijven. In de natuur is sterven de normaalste zaak van de wereld, ook als dit door toedoen van een ander is. Maar nogmaals: van mij hoeft het niet, maar ik zou er ook geen nacht van wakker liggen als het wel zou worden ingevoerd. Het doet me gewoon niets.
Wanneer je het hebt over "in de natuur" neem ik aan dat je het over dieren hebt.
De mens onderscheidt zicht juist van het dier door zijn verstand, dat is ook iets wat door de natuur is meegegeven. Wil je dus aan de natuurlijke wetten gehoorzamen, zul je ook naar je verstand moeten luisteren.
Oud 21-09-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Louike schreef op 21-09-2003 @ 13:33:
dat is onmogelijk vanwege de zwakke geesten onder ons die bij t minste of geringste er gebruik van maken
Dan zijn we direct van alle zwakke geesten af.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 09:51
Verwijderd
Citaat:

Ripper
Dit moet een grapje zijn toch?

Citaat:
Che Guevara schreef op 21-09-2003 @ 21:29:
Dan zijn we direct van alle zwakke geesten af.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten