01-12-2003, 17:20
|
|
Citaat:
Escapism schreef op 01-12-2003 @ 15:14:
omdat ik nog nooit zo'n lekekre recensie gelezen heb zal ik em ff overtypen:
Korn - take a look in the mirror
'het was gewoon tijd voor ons om terug te keren, te hervinden wie we zijn.' aldus korn-zanger jonathan davis elders in deze OOR. Het is in het geval van Korn maar tijd voor één ding: definitief afgeserveerd worden. Ik geef gaarne een voorzet: Take A Look In The Mirror is een lompe, eenvormige, meelijwekkende, onaangename, stupide plaat, gemaakt door een club pijnlijk arrogante stripfiguren onder leiding van de Vader Aller Karikaturen: een zelfdzaam bekrompen en kinderlijk denkend, door wagonladingen coke aangetast papkind dat, na zes Korn-albums, nog steeds niets anders kan dan quasi-verongelijkt brullen over hoezeer hij word gepiepeld, getraumatiseerd, genaaid, gehaat, gepijnigd, geterroriseerd en gewantrouwd. En dat terwijl het er ten tijde van Untouchables (2002) nog zo hoopvol uitzag. Korns vijfde cd was weliswaar een bombastische aangelegenheid, maar bood ook avontuur en een ontluikende hang naar fraaie melodieën. Take a look in the mirror slacht alle mooie verwachtingspatronen meedogenloos af. Hier en daar (Here It Comes Again, de single Did My Time) glinstert nog een fraaie melodie tussen het gebulder, maar voor de rest is het hufterigheid alom, en dan ook nog van een zeldzaam kinderacgtig en provocatief niveau. De woorden fuck en hate zitten - letterlijk - in álle songs, de karakteristieke gitaar/bas-structuren klinken platter en routineuzer dan ooit en die zogenaamde middelvinger naar de platenfirma (Y'all Want A Single) is dusdanig simplistisch uitgewerkt dat ie als illustratief mag gelden voor de beklagenswaardige staat waain Korn anno 2003 verkeert. Zielig plaatje.
|
Pff... nog nooit zoveel overbodige bijvoegelijke naamwoorden in één zin gelezen. Of deze recensent is helemaal gek van Youp van 't Hek of hij wist gewoon niet hoe hij het stukje lang genoeg moest krijgen.